Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?

Vierailija
21.07.2022 |

Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?

Kommentit (1359)

Vierailija
321/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, minusta nainen ei voi seksuaalisesti häiritä miestä. N34

Herranen aika sentään.

Osaatko perustella tämän?

Taitaa joku miestrolli sekoittaa pakkaa. Ohita.

Koko ketju on miestrollin käsialaa ja 99% ketjun postauksista, missä kerrotaan, miten nainen ahdisteli.

Okei, onko naisten kirjoittamissa ketjuissa kenties sama ilmiö vai voiko niihin luottaa sellaisinaan?

Vierailija
322/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika sentään.

Koko ketju on miestrollin käsialaa ja 99% ketjun postauksista, missä kerrotaan, miten nainen ahdisteli.

Yksinäinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin psykan osastolla hoitajana ja duuniporukan kanssa illalla oltiin baarissa. Tuli paha olo kesken illan ja lähdin haukkaamaan happea. Olo huononi, joten lepäsin hetken siinä sivussa ja olin sammunut. Heräsin, kun naishoitsu ratsasti mun päällä. Olin naimisissa. En edes tajunnut, että oli raiskaus, kun vasta avioeron jälkeen kerroin uudelle naisystävälle, joka heti pamautti, että suthan on raiskattu. Olikin tosi likanen ja hyväksikäytetty olo ton jälkeen, vaihdoin duunipaikkaakin.

Juupa juu- menet baarista pihalle ja sammut ja nainen " ratsastaa" sinulla, ja kukaan ei puutu asuasntai soita poliisia? Ja olet sammunut, niin eipä se vehkeesi toimi.

Ikävää että joku palstatrolli löi lössiksi tämänkin ketjun ja tuuppaa tänne näitä samanlaisia tarinoita ja näitä keksittyjä juttuja.

Miten todellisuudesta vieraantunut voitkaan olla.

Vierailija
324/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin psykan osastolla hoitajana ja duuniporukan kanssa illalla oltiin baarissa. Tuli paha olo kesken illan ja lähdin haukkaamaan happea. Olo huononi, joten lepäsin hetken siinä sivussa ja olin sammunut. Heräsin, kun naishoitsu ratsasti mun päällä. Olin naimisissa. En edes tajunnut, että oli raiskaus, kun vasta avioeron jälkeen kerroin uudelle naisystävälle, joka heti pamautti, että suthan on raiskattu. Olikin tosi likanen ja hyväksikäytetty olo ton jälkeen, vaihdoin duunipaikkaakin.

Juupa juu- menet baarista pihalle ja sammut ja nainen " ratsastaa" sinulla, ja kukaan ei puutu asuasntai soita poliisia? Ja olet sammunut, niin eipä se vehkeesi toimi.

Ikävää että joku palstatrolli löi lössiksi tämänkin ketjun ja tuuppaa tänne näitä samanlaisia tarinoita ja näitä keksittyjä juttuja.

Tiedoksi vaan, miehen elin voi aivan hyvin toimia vaikka mies olisi humalassa, ja miehet saavat todella yleisesti erektioita unissaan.

Eipä sillä, ei se sammuneella ratsastaminen ole sen vähempää seksuaalista hyväksikäyttöä vaikka ei olisikaan seisokkia. Sama kuin väittäisi, ettei se ole r aiskaus jos nainen ei ole kostea.

Vierailija
325/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minua ahdistellaan usein töissä, mikä sinänsä on ok, koska materiaali siellä on sellaista ettei oikein olla tässä maailmassa, eli tuota voi odottaakin.

Sen lisäksi minua pussaillaan, halaillaan, puristellaan jne naispuolisten tuttujen toimesta kun he ovat hieman alkoholia nauttineet. En pidä tästä, ene halua vieraita naisia noin lähelle, ja lisäksi minulla on jo oma vaimo jota halailen mielelläni, ja noihin kohtaamisiin liittyy yleensä flirtti naisen puolelta, ja koen hyväksyväni sen ja olevan siinä flirtissä mukana jos en työnnä naista pois välittömästi ja sano jyrkästi että ei. En kuitenkaan osaa noissa tilanteissa tehdä muuta kuin seistä tumput suorina, ja antaa tervehtimishyväilyn ja suukottelun jatkua passiivisena.

Ymmärrän että olen muiden mielestä herkkis, ja että tuonkaltainen kohtaaminen ja tervehtiminen on normaalia. 

Silti mietin olisiko se normaalia toisinpäin.

Ei se kyllä ole normaalia. Yleensä ihmiset valitsevat tervehtimistavan kunkin ihmisen mukaan. Aina voi nyökkäysmoikata, jos tietää ettei toinen tykkää iholle menevistä tervehtimistavoista.

Olisko sun mahdollista noissa tilanteissa jotenkin ohjata omalla kädellä sitä etäisyyttä? Eli ottaisit itse naista olkapäästä kiinni, kurotat antamaan nopean puolihalin tervehdykseksi, mutta samalla kuitenkin pidät sillä omalla kädellä vähän etäisyyttä ja työnnät sitten lisää etäisyyttä väliin kun puolihali suoritettu? Teet van jääräpäisesti sitä, niin tulee automaattiseksi reaktioksi jossakin vaiheessa ja tyhmempikin tajuaa, että ei tarvitse tulla lääppimään.

Kyllä halailijan pitää itse lopettaa se halailu eikä olettaa että miehet haluavat että heitä tavatessa halaillaan. Vai kehoitatko naisiakin vain keksimään miesten ahdostavaan käytökseen kikkoja joissa puoliksi suostutaan siihen että puolituntemattomat miehet puristavat itseään vasten?

Mistä halailija tietää, että halailu on epätoivottua, jos siitä ei sanota tai sitä ei hänelle ilmaista?

Tottunut halailija ei välttämättä ymmärrä, etteivät muut pidä siitä.

Vierailija
326/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhemmällä seksuaalinen häirintä on ollut pääasiassa saunassa. Usein naisten saunavuoro (asiallisesti) on rauhoitettu vain naisille, mutta miesten vuorolla saa käyttäytyä miten haluaa. Jotkut naiset tulevat (täysissä pukeissa) kurkkimaan saunaan ja jos saunan jälkeen käydään alasti uimassa, niin siellä pihalla kyttäillään täysin avoimesti, joskus jopa kamerakännyköiden kanssa. Erityisen ahdistavaa tämä on tuttujen kesken, esim työporukalla, en halua esitellä alastonta vartaloa kollegoilleni. Kaikki ymmärtävät sen että pikkupöhnässä oleva Seppo ei saa missään nimessä mennä naisten saunavuorolla kurkkimaan huonolla tekosyyllä, mutta Sirpan kohdalla tätä katsotaan läpi sormien.

Saunakokemuksia täälläkin. Se on erikoisen yleistä, miten miesten vuoro on synonyymi yleiselle vuorolle jonne kuka tahansa saa tulla palloilemaan ja tirkistelemään. Pidän saunomisesta, mutta tuntemattomien tai puolituttujen (jopa oman sukupuolen edustajien kanssa) se on ahdistavaa. En ole sinut vartaloni kanssa enkä halua esitellä itseäni muille. Vielä ahdistavampaa on silloin, jos seurassa on naisia. 

Sekasaunat tarkoittavat tosi usein sitä, että paikalla on 1-2 naista ja moninkertainen määrä miehiä. Miehet saunovat aina alasti ja naiset pyyhkeillä tai uima-asulla. Jos mies yrittää tulla saunaan uima-asun kanssa, siitä aletaan rääpimään rasvaista huumoria. "Etkö tiedä että saunassa ollaan alasti, heitä nyt noi sun uikkarit pois kun ei kukaan katso sitä sun pientä pippeliä" Useimmiten nämä kommentit tulevat muilta miehiltä, mutta joskus myös naiset huutelevat samanlaista vitsiä pyyhkeiden alta.

Ja jos mies ei halua saunoa ollenkaan, niin sitten lentelee niitä "höhö onko sulla kuukautiset kun et voi tulla saunomaan" vitsejä.

Tämä ei ole varsinaisesti seksuaalista häirintää, mutta tuli vain mieleen. 

Vierailija
327/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut seksuaalista häirintää koskaan. Koulukiusaamista oli lapsena.

M36

Vierailija
328/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Itsekin aloin ketjua lukemaan,ja ajattelin, että hyvä, että miehet kirjoittaa aiheesta, mutta huomasin, että yksi on kirjoittanut kaikki. Tyylin tunnistaa kaikki, jotka täällä aikaa viettää enemmän. Tuttu palstatrolli. Harmi juttu, multa meni uskottavuus, ja niin varmasti meni monelta muullakin

Kas tässä näemme elävän esimerkin siitä, kun feministi ja mac ho yl is jon ne lyövät päänsä yhteen ja alkavat tehdä yhteistyötä miesten kokeman häirinnän, ahdistelun ja rikosten uhriksi joutumisen vähättelemiseksi, mitätöimiseksi sekä kieltämiseksi.

Vierailija
329/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foorumin kiertelevä riidanhaastaja on taas unohtanut lääkkeensä. Hänen käsialansa on niin läpinäkyvä, vaikka hän uskookin olevansa muita fiksumpi. Epäsosiaalinen hyypiö

Vierailija
330/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika sentään.

Osa on selvästi trollausta. Mutta ihan mielenkiintoista nähdä, mitä palstalla saadaan miesten ahdistelukokemuksista irti. Toistaiseksi lähinnä viinanhuuruista baarisekoilua.

Viina on erittäin usein mukana väkivallan eri muodoissa. Jos ei juo on todennäköisyys väkivaltaan pienempi, syy omaan raittiuteeni.

Vierailija
331/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu on kyllä ollut hyvin silmiä avaavaa luettavaa. En ole tiennytkään, että Suomessa on näin paljon "miehiä" ja homoja.

- N58v

Kiitos panoksestasi keskusteluun, pertti.

Vierailija
332/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi naispuolinen työkaverini katseli aina housun etumustani vihjailevin ilmein.

Se ei ollut minusta kivaa

oliko tiukat pöksyt? pullottiko?

No et kai nyt meinaa, että jos miehellä etumus pullottaa, niin ahdistelu on sitten oma vika? Ei nimittäin ole.

Vierailija
333/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä muutama oikea kertomus siitä, miten miehiäkin on ahdistellut.

Harmi , kun tuo yksi trolli pilasi ketjun.

Olisin halunnut kuulla oikeitten miesten oikeita kokemuksia asiasta, mutta nyt en luota yhteenkään kommenttiin täällä tuon yhden typerän trollin takia, joka pilasi- jälkeen kerran- tämänkin ketjun.

Lopeta projisointi. Sinä olet lähes ainoita trolleja. Yrityksesi on huomattavan läpinäkyvää.

Mutta; tässä näemme kuinka miestenkin kokemaa häirintää ym.yritetään kyseenalaistaa ja kieltää. Tulipa tämäkin näkyväksi, iso kiitos sulle siitä!

Vierailija
334/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarissa on puristeltu persettä ja kerran jopa väkisin yritetty suudella.

Miehenä en kuitenkaan pidä näitä mitenkään vakavina, lähinnä huvittaa nuo tapahtumat.

En ymmärrä miksi naisten pitää uhriutua tuollaisista, onko taka-ajatuksena vaan uhriutumalla kerjätä etuoikeuksia ilman vevollisuuksia?

Etkö oikeasti ymmärrä? Olisko fyysisillä eroilla mitään tekemistä asian kanssa? Miehet ovat usein isompia ja samankokoisetkin miehet fyysisesti vahvempia kuin naiset. Naisten on vaikeampi taistella vastaan. Se pelottaa ja ahdistaa kun sinua vahvempi rikkoo rajoja ja sinusta tuntuu, ettet voi sille mitään jos hän vain jatkaa sitä.

En ole sama mutta tuo fyysinen vahvuus taistella vastaan ei oikein auta kun tekijänä on nainen, normaalilla miehellä on aivan helvetinmoinen kynnys edes puolustaa itseään jotenkin fyysisesti naista kohtaan, yhteiskunnan paine ja yleinen moraalikäsitys on jo nuoresta asti se että naista ei pahalla kosketa vaikka mikä olisi.

Näin. Tämän lisäksi kynnystä nostaa entisestään se, että jos mies puolustautuu, uskotaan naista kuitenkin lähes aina. Mies on todellisuudessa se uhri, mutta naisen ei tarvitse kuin sanoa, että mies oli se joka ahdisteli, niin häntä uskotaan ja mies saa syyt niskoilleen.

Vierailija
335/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia tunteita nuo teissä herättävät? Pelkäättekö? Häpeättekö itseänne? Nolottaako? Meneekö luottamus naisiin? Miten reagoitte niihin?

Omalla kohdallani ei herätä juuri mitään tunteita. Ymmärrän, että ihmiset tekevät välillä kännissä typeriä asioita. Reagoin poistumalla tilanteesta tai pyytämällä ei-mieluisaa seuraan tuppautujaa poistumaan. Pidän noita pienempänä harmina kuin tappelunhaluisia riidanhaastajia. Kähmijöistä pääsee yleensä helpommin eroon.

Puhutteko ikinä näistä kenellekään - kavereille, puolisolle, terapiassa tms? Jääkö ne ikinä vaivaamaan teitä sillä tavalla?

Puoliso on parhaissa tapauksissa ollut vieressä ja itse hyökännyt ahdistelleen naisen kimppuun.

Mutta ei, en itke itseäni uneen, sen verran arkista tuo on.

POinttihan on se, että sen ei kuulu olla arkista. Tuo on huonoa käytöstä eikä tuollaista pitäisi kenenkään joutua kokemaan! Kamalaa lukea, miten yleistä tämä on miehilläkin. Asialle pitäisi tehdä jotain eikä vain hissutella.

Vierailija
336/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minua ahdistellaan usein töissä, mikä sinänsä on ok, koska materiaali siellä on sellaista ettei oikein olla tässä maailmassa, eli tuota voi odottaakin.

Sen lisäksi minua pussaillaan, halaillaan, puristellaan jne naispuolisten tuttujen toimesta kun he ovat hieman alkoholia nauttineet. En pidä tästä, ene halua vieraita naisia noin lähelle, ja lisäksi minulla on jo oma vaimo jota halailen mielelläni, ja noihin kohtaamisiin liittyy yleensä flirtti naisen puolelta, ja koen hyväksyväni sen ja olevan siinä flirtissä mukana jos en työnnä naista pois välittömästi ja sano jyrkästi että ei. En kuitenkaan osaa noissa tilanteissa tehdä muuta kuin seistä tumput suorina, ja antaa tervehtimishyväilyn ja suukottelun jatkua passiivisena.

Ymmärrän että olen muiden mielestä herkkis, ja että tuonkaltainen kohtaaminen ja tervehtiminen on normaalia. 

Silti mietin olisiko se normaalia toisinpäin.

Ei se kyllä ole normaalia. Yleensä ihmiset valitsevat tervehtimistavan kunkin ihmisen mukaan. Aina voi nyökkäysmoikata, jos tietää ettei toinen tykkää iholle menevistä tervehtimistavoista.

Olisko sun mahdollista noissa tilanteissa jotenkin ohjata omalla kädellä sitä etäisyyttä? Eli ottaisit itse naista olkapäästä kiinni, kurotat antamaan nopean puolihalin tervehdykseksi, mutta samalla kuitenkin pidät sillä omalla kädellä vähän etäisyyttä ja työnnät sitten lisää etäisyyttä väliin kun puolihali suoritettu? Teet van jääräpäisesti sitä, niin tulee automaattiseksi reaktioksi jossakin vaiheessa ja tyhmempikin tajuaa, että ei tarvitse tulla lääppimään.

Kyllä halailijan pitää itse lopettaa se halailu eikä olettaa että miehet haluavat että heitä tavatessa halaillaan. Vai kehoitatko naisiakin vain keksimään miesten ahdostavaan käytökseen kikkoja joissa puoliksi suostutaan siihen että puolituntemattomat miehet puristavat itseään vasten?

Mistä halailija tietää, että halailu on epätoivottua, jos siitä ei sanota tai sitä ei hänelle ilmaista?

Tottunut halailija ei välttämättä ymmärrä, etteivät muut pidä siitä.

Kysymällä ensin, että onko ok jos halaan.

Jos näyttää siltä että toisen innokkuus halaukseen on vähäistä se jätetään pois.

Vierailija
337/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Itsekin aloin ketjua lukemaan,ja ajattelin, että hyvä, että miehet kirjoittaa aiheesta, mutta huomasin, että yksi on kirjoittanut kaikki. Tyylin tunnistaa kaikki, jotka täällä aikaa viettää enemmän. Tuttu palstatrolli. Harmi juttu, multa meni uskottavuus, ja niin varmasti meni monelta muullakin

Kas tässä näemme elävän esimerkin siitä, kun feministi ja mac ho yl is jon ne lyövät päänsä yhteen ja alkavat tehdä yhteistyötä miesten kokeman häirinnän, ahdistelun ja rikosten uhriksi joutumisen vähättelemiseksi, mitätöimiseksi sekä kieltämiseksi.

Hahahaha. Minä olen mies. Täysin epäuskottava tarina. Olen ollut vuosikausia baareissa töissä mm pokena. Joku puuttuisi tilanteeseen taatusti. Baarit ovat taajamissa ja ihmiset kulkevat ohi ja soittavat poliisit, jos poke ei näe. Keksi parempi ensi kerralla.

Luetun ymmärtäminen? Tuo eilinen kirjoitti menneensä SIVUUN lepäämään.

Kaiken lisäksi olette ilmeisesti missanneet kaikki muut esim. miesten pahoinpidellyksi tulemiset ja naisten raiskatuiksi tulemiset kaupungilla ilman autetuksi tuloa? Haloo, lukekaa minfoa.

Vierailija
338/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittävää, että miehiä ahdistaa tuttavaporukassa halaaminen ja kokevat siitä kieltäytymisen vaikeaksi, mutta sitten taas miesten mielestä naisten tulisi ottaa huutelut, rivot eleet, ehdottelut, lääppimiset, seuraan tunkeutumiset ja fyysiset lähestymiset lähinnä kohteliaisuuksina ja kehuina. En tiedä mitä tästä pitäisi ajatella. Viisaammat kertokoot.

Vierailija
339/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä muutama oikea kertomus siitä, miten miehiäkin on ahdistellut.

Harmi , kun tuo yksi trolli pilasi ketjun.

Olisin halunnut kuulla oikeitten miesten oikeita kokemuksia asiasta, mutta nyt en luota yhteenkään kommenttiin täällä tuon yhden typerän trollin takia, joka pilasi- jälkeen kerran- tämänkin ketjun.

Lopeta projisointi. Sinä olet lähes ainoita trolleja. Yrityksesi on huomattavan läpinäkyvää.

Mutta; tässä näemme kuinka miestenkin kokemaa häirintää ym.yritetään kyseenalaistaa ja kieltää. Tulipa tämäkin näkyväksi, iso kiitos sulle siitä!

Sinä pilasit tämän aiheen keksimällä tämän kaiken soopan. Niinkuin aina. Olet se riidanhaastajatrolli.

Tuntomerkit:

- syyttely

- riitely

- vänkääminen

- henkilökohtaisuuksiin meneminen

- aiheesta sivuun meneminen

- mitätöinti

- uhoaminen

Näillä sinut tunnistetaan jatkossa myös muiden toimesta.

Vierailija
340/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kun kävelen naisporukan työpisteen ohi, kuulen mielestäni jotain sellaista kuin oooijoi.. tai hmmm ja tyrskähdyksen.