Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?

Vierailija
21.07.2022 |

Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?

Kommentit (1359)

Vierailija
361/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mies ole ikinä samalla tavalla fyysisesti uhattuna kuin nainen. Monet naiset välttelevät pimeällä alikulkuja, huonosti valaistuja bussipysäkkejä sekä puiston läpi meneviä kävelyteitä.

Ketjun aihe ei tällä kertaa ollut naisten kokema uhka

Pitää tuoda mittakaava esille. Ei miehen tarvi pelätä pimeällä pysäkillä raiskatuksi tulemista.

Mutta hakatuksi ja tapetuksi tulemista pitää.

Ja huomattavasti enemmän kuin naisten. Valtaosa julkisilla paikoilla tapahtuvista väkivallan teoista kohdistuu miehiin. 

Tää. Ja se että miehet kokonaisuutena on vahvempia ja isompia kuin naiset ei paljoa lämmitä siinä tilanteessa, jos on itse mies ja isompi ja vahvempi tai aseistettu mies käy päälle (ja yleensä asetelma on tämä, harva itse hyökkää selvästi ylivoimaisen vastustajan kimppuun).

Jos mä saan turpaani satakiloiselta karpaasilta niin ihan turha siinä lässyttää mulle että mä olen silti 80-kiloisena vahvempi kuin nainen.

Mut katsos sitä ei lasketa, kun tekijä on samaa sukupuolta uhrin kanssa. Se sattuu kai vähemmän ja silleen.

Eihän se ole lainkaan epäreilua; ei kumpikaan ole vahvempi, ne on täysin tasaväkiset. Mies on mies on mies.

Miehiin kohdennetulle väkivaltatyölle tuntuisi siis olevan tarvetta, kun kärsitte siitä enemmän uhreina ja olette useammin tekijöinä. Kannattaa ajaa tälle resursseja. Siitä hyötyisivät aivan kaikki.

Vierailija
362/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtopäätös on että ahdistelu ei katso sukupuolta. Seuraavaksi tulee varmistaa, että tuomioiden välillä ei ole epäsuhtaa, vaan että niitä tulee tasaisesti sukupuolesta riippumatta

Naisalennus tulee automaattisesti nykyään. 

7 kuukautta tipahtaa automaattisesti (savon sanomat), useimmiten jätetään toki vallan tuomitsematta esim. avunannosta koska mies on ollut päätekijä ja nainen avuton uhri.

Eräs mies sai 300 euron sakot raiskauksen yrityksestä. Vieläkö tuota tuomiota olisi pitänyt alentaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa enempää, mutta yliopistolla opettajatar ahdisteli miesoppilasta. Opettajattarella oli tuolloin voimakas rakkauden nälkä. Kun torjuin lähentelynsä, opettajatar kosti luonnehtimalla ilkeästi keskeneräistän opinnäytettäni. Keskeytin lopputyön tekemisen enkä valmistunut koskaan.

Vierailija
364/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin kaverin kanssa rantalentistä speedoissa, niin tytöt huuteli Wuhuuuu!

Vierailija
365/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hississä käynyt jopa niin, että naisen/ tytön kanssa osuttiin samaan aikaan, hän oli lähempänä hissinappeja. Hän sanoi että painetaanko kakkoseen. Mun oli pakko vastata joo.

Hän vaan virnuili ja tiesi miten noloa.

Vierailija
366/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minua ahdistellaan usein töissä, mikä sinänsä on ok, koska materiaali siellä on sellaista ettei oikein olla tässä maailmassa, eli tuota voi odottaakin.

Sen lisäksi minua pussaillaan, halaillaan, puristellaan jne naispuolisten tuttujen toimesta kun he ovat hieman alkoholia nauttineet. En pidä tästä, ene halua vieraita naisia noin lähelle, ja lisäksi minulla on jo oma vaimo jota halailen mielelläni, ja noihin kohtaamisiin liittyy yleensä flirtti naisen puolelta, ja koen hyväksyväni sen ja olevan siinä flirtissä mukana jos en työnnä naista pois välittömästi ja sano jyrkästi että ei. En kuitenkaan osaa noissa tilanteissa tehdä muuta kuin seistä tumput suorina, ja antaa tervehtimishyväilyn ja suukottelun jatkua passiivisena.

Ymmärrän että olen muiden mielestä herkkis, ja että tuonkaltainen kohtaaminen ja tervehtiminen on normaalia. 

Silti mietin olisiko se normaalia toisinpäin.

Ei se kyllä ole normaalia. Yleensä ihmiset valitsevat tervehtimistavan kunkin ihmisen mukaan. Aina voi nyökkäysmoikata, jos tietää ettei toinen tykkää iholle menevistä tervehtimistavoista.

Olisko sun mahdollista noissa tilanteissa jotenkin ohjata omalla kädellä sitä etäisyyttä? Eli ottaisit itse naista olkapäästä kiinni, kurotat antamaan nopean puolihalin tervehdykseksi, mutta samalla kuitenkin pidät sillä omalla kädellä vähän etäisyyttä ja työnnät sitten lisää etäisyyttä väliin kun puolihali suoritettu? Teet van jääräpäisesti sitä, niin tulee automaattiseksi reaktioksi jossakin vaiheessa ja tyhmempikin tajuaa, että ei tarvitse tulla lääppimään.

Kyllä halailijan pitää itse lopettaa se halailu eikä olettaa että miehet haluavat että heitä tavatessa halaillaan. Vai kehoitatko naisiakin vain keksimään miesten ahdostavaan käytökseen kikkoja joissa puoliksi suostutaan siihen että puolituntemattomat miehet puristavat itseään vasten?

Mistä halailija tietää, että halailu on epätoivottua, jos siitä ei sanota tai sitä ei hänelle ilmaista?

Tottunut halailija ei välttämättä ymmärrä, etteivät muut pidä siitä.

Kysymällä ensin, että onko ok jos halaan.

Jos näyttää siltä että toisen innokkuus halaukseen on vähäistä se jätetään pois.

Aikamoista woketusta miehiltä, että enää ei saa halatakaan tuttavia ilman luvan kyselyä. Kaikkialle tuo wokekin nyt leviää. Naiset ei saa kohta mitään tehdä, jos kaveria ei saa enää halatakaan ilman luvan kyselyä. Kohta varmaan rikos sekin, kun miehet ei osaa normaalia kanssakäymistä ja kaikesta pitää uhriutua. Hitsin woke.

Vierailija
367/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä ilmiö tässä keskustelussa on se, että miehiä näköjään ahdistellaan melko paljonkin. Se tuli minulle melkoisena yllätyksenä.

Mutta kun miehet kertovat näistä kokemuksistaan, ei tässä ketjussa ole juuri niitä vähätelty. Olisi kiva, jos miehetkään eivät vähättelisi naisten kokemuksia, kuten usein tapahtuu kun naiset kertovat niistä.  Ahdistelu ei ole kenestäkään mukavaa, joten ei siis vähätellä niitä puolin eikä toisin.

NIin. Ainut vähättelijä tässäkin ketjussa on se naisia vihaava mies. Vihaako hän miehiäkin vai miksi hän haluaa pilata tämän ketjun ja tämän asian myös miehiltä?

Vierailija
368/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee varmaankin seksuaalisen häirinnän sekä ahdistelun puolelle se että työpaikallani eräs nainen on kysellyt minua kahvittelemaan vapaa-ajalla sekä se pyyti minua festareille mukaan, hän myös on kehunut ulkonäköäni ja hän on pariin kertaan tunkeutunut lähelle minua. Toi ei vielä vakavaa ole mutta työpaikkahäirintänä tuo menee.

Treffikutsu ei ole häirintää, mutta tuo muu on.

Vierailija
369/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä muutama oikea kertomus siitä, miten miehiäkin on ahdistellut.

Harmi , kun tuo yksi trolli pilasi ketjun.

Olisin halunnut kuulla oikeitten miesten oikeita kokemuksia asiasta, mutta nyt en luota yhteenkään kommenttiin täällä tuon yhden typerän trollin takia, joka pilasi- jälkeen kerran- tämänkin ketjun.

Samoin kävi metoo:lle. Niin paljon trolli/kostojuttuja seassa, ettei voinut uskoa enää mihinkään.

Vierailija
370/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mies ole ikinä samalla tavalla fyysisesti uhattuna kuin nainen. Monet naiset välttelevät pimeällä alikulkuja, huonosti valaistuja bussipysäkkejä sekä puiston läpi meneviä kävelyteitä.

Pitää tuoda mittakaava esille. Ei miehen tarvi pelätä pimeällä pysäkillä raiskatuksi tulemista.

Ja huomattavasti enemmän kuin naisten. Valtaosa julkisilla paikoilla tapahtuvista väkivallan teoista kohdistuu miehiin. 

Tää. Ja se että miehet kokonaisuutena on vahvempia ja isompia kuin naiset ei paljoa lämmitä siinä tilanteessa, jos on itse mies ja isompi ja vahvempi tai aseistettu mies käy päälle (ja yleensä asetelma on tämä, harva itse hyökkää selvästi ylivoimaisen vastustajan kimppuun).

Jos mä saan turpaani satakiloiselta karpaasilta niin ihan turha siinä lässyttää mulle että mä olen silti 80-kiloisena vahvempi kuin nainen.

Mut katsos sitä ei lasketa, kun tekijä on samaa sukupuolta uhrin kanssa. Se sattuu kai vähemmän ja silleen.

Eihän se ole lainkaan epäreilua; ei kumpikaan ole vahvempi, ne on täysin tasaväkiset. Mies on mies on mies.

Kyllä naisena kokisin epäreiluutta, jos minun päälle käy itseäni huomattavasti isokokoisempi nainen. En kokisi sitä lainkaan tasaväkisenä, vaikka voimaa minultakin löytyy.

Vierailija
371/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme ettei täällä olla pahemmin puhuttu siitä kuinka seksuaalista häirintää miehet kokevat myös internetissä ja deittisovelluksissa.

Tinderissä on aika yleistä se että naiset tekee seksuaalista häirintää miehille ja myös miehille naiset laittelevat seksuaalisia kuvia itsestään vaikka mies ei niitä välttämättä halua.

Tinderissä jotkut naiset ehdottelevat tapaamisia tai "olisi kiva jaakaa yö kanssasi" viesteillä.

Eikö tinderin pointti olekin, että ihmiset tapaa ja ehkä jakaa öitä yhdessä?

Nakukuvia ei saisi lähettää ilman pyyntöä. Mutta toisaalta pyytäminenkin olisi aika tökeröä.

Vierailija
372/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisena kokisin epäreiluutta, jos minun päälle käy itseäni huomattavasti isokokoisempi nainen. En kokisi sitä lainkaan tasaväkisenä, vaikka voimaa minultakin löytyy.

Se oli ironiaa.

Tietenkin kahden miehen välinen ero fyysisessä voimassa voi olla reilusti suurempi kuin vaikka miehen ja naisen välinen.

Väkivaltatilanteet on aniharvoin tasaväkisiä; yleensä isompi (/vahvempi/paremmin aseistautunut) kiusaa pienempää. Väkivallan aloittaja yleensä uskoo omaan voittoonsa melko vahvasti.

Vierailija
373/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme ettei täällä olla pahemmin puhuttu siitä kuinka seksuaalista häirintää miehet kokevat myös internetissä ja deittisovelluksissa.

Tinderissä on aika yleistä se että naiset tekee seksuaalista häirintää miehille ja myös miehille naiset laittelevat seksuaalisia kuvia itsestään vaikka mies ei niitä välttämättä halua.

Tinderissä jotkut naiset ehdottelevat tapaamisia tai "olisi kiva jaakaa yö kanssasi" viesteillä.

Eikö tinderin pointti olekin, että ihmiset tapaa ja ehkä jakaa öitä yhdessä?

Nakukuvia ei saisi lähettää ilman pyyntöä. Mutta toisaalta pyytäminenkin olisi aika tökeröä.

En ainakaan naisena kokisi kovin ikäväksi keskustelua:

-moi

-hei

-saanko laittaa nakukuvan?

-ei!

-selvä, kerro jos muut mielesi.

Ainaki paljon parempi, kuin se, että niitä vaan ilman varoitusta lähettää.

Vierailija
374/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puristeltu takapuolesta, suudeltu väkisin, kosketeltu kasvoihin ja hiuksiin. Nämä naiset ovat olleet arviolta 30-60 vuoden ikähaarukassa. Kaikki eivät ole olleet päihtyneitä, tätä on tapahtunut myös työpaikalla aivan päiväsaikaan. Joitakin naispuolisia työkavereita joudun välttelemään tällaisen käytöksen vuoksi. Olen vieläpä suhteellisen tukeva ja lyhyt mies, joten senkin vuoksi tällainen aggressiivinen käytös joidenkin naisten taholta ihmetyttää.

Nämä on kyllä ihan järkyttäviä kertomuksia. Suudeltu väkisin töissä? Minkä tyyppinen työpaikka?

Kyllä on ihminen herkkä, kun järkyttyy jostain mitä joku satuilee verkon keskustelupalstalla.

Miksi vähättelet miesten kokemuksia?

Vierailija
375/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli ironiaa.

Tietenkin kahden miehen välinen ero fyysisessä voimassa voi olla reilusti suurempi kuin vaikka miehen ja naisen välinen.

Väkivaltatilanteet on aniharvoin tasaväkisiä; yleensä isompi (/vahvempi/paremmin aseistautunut) kiusaa pienempää. Väkivallan aloittaja yleensä uskoo omaan voittoonsa melko vahvasti.

Okei, ironia-tutkani ei piipannut.

Vierailija
376/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet ovat sikoja.

Vierailija
377/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän vähän täällä on kokemuksia siitä, kun miehet ahdistelee miehiä. Osittain varmaan johtuu siitä, että seksuaalivähemmistöön kuuluvia on paljon vähemmän. Ovatkohan vielä jotenkin fiksumpaa porukkaa, eivät niin paljoa ahdistele? Vai onkohan siitä vielä vaikeampi puhua?

Vierailija
378/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, minusta nainen ei voi seksuaalisesti häiritä miestä. N34

Edelleen, susta on hauskaa esittää naista..

Vierailija
379/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, minusta nainen ei voi seksuaalisesti häiritä miestä. N34

Herranen aika sentään.

Osaatko perustella tämän?

Älä vastaa trollille..

Vierailija
380/1359 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän vähän täällä on kokemuksia siitä, kun miehet ahdistelee miehiä. Osittain varmaan johtuu siitä, että seksuaalivähemmistöön kuuluvia on paljon vähemmän. Ovatkohan vielä jotenkin fiksumpaa porukkaa, eivät niin paljoa ahdistele? Vai onkohan siitä vielä vaikeampi puhua?

Homo saa helposti turpiin jos käy edes flirttaamaan väärälle miehelle. Sellaisessa maailmassa elämme.