Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?
Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?
Kommentit (1359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarissa muutaman kerran vaivihkaa puristeltu persauksesta. En itse koe tuota kovinkaan pahaksi seksuaaliseksi häirinnäksi, jos kerran kesässä joku vähän ohimennen puristaa. Jatkavasti jos tapahtuu niin alkaa luultavasti ärsyttää.
Toisinpäin eli jos mies puristelee naista niin näen paljon paheksuttavampana sen, eikä ole ok missään tilanteessa.
Miksi miestä saa mielestäsi hipelöidä mutta naista ei?
Vastasin ketjuun omasta puolestani, kuten jo edellisestä viestistä pystyy lukemaan, eli itseäni ei haittaa moinen häirintä, mutta sen verran kuitenkin kunnioitan muita ihmisiä että en ala naisia puristelemaan missään tilanteessa. Ja omasta näkövinkkelistä yhteiskunta on ajautunut siihen jamaan että toisinpäin on ok häiritä ja toisin päin ei..
Eli et osaa ajatella asioita itsenäisesti. Selvä homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puristeltu takapuolesta, suudeltu väkisin, kosketeltu kasvoihin ja hiuksiin. Nämä naiset ovat olleet arviolta 30-60 vuoden ikähaarukassa. Kaikki eivät ole olleet päihtyneitä, tätä on tapahtunut myös työpaikalla aivan päiväsaikaan. Joitakin naispuolisia työkavereita joudun välttelemään tällaisen käytöksen vuoksi. Olen vieläpä suhteellisen tukeva ja lyhyt mies, joten senkin vuoksi tällainen aggressiivinen käytös joidenkin naisten taholta ihmetyttää.
Nämä on kyllä ihan järkyttäviä kertomuksia. Suudeltu väkisin töissä? Minkä tyyppinen työpaikka?
Kyllä on ihminen herkkä, kun järkyttyy jostain mitä joku satuilee verkon keskustelupalstalla.
Istuessani autossa vierekkäisen auton ikkunasta tuijotti nainen minua silmiin ja laittoi roisisti huulipunaa suu ammollaan.
Vierailija kirjoitti:
Siskoni tytär nauroi elimeni koolle saunassa kun menin kiihottuneena tarjoutumaan selänpesijäksi.
Paras tapa antaa opetus elimen esittelijälle.
En minkäänlaisen, vaikka olisin monesti toivonut muutaman naisen niin tekevän. Eikä kyllä mitään muutakaan aktiivisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun tarkoitus on osoittaa, että naiset häiritsevät seksuaalisesti ja siksi on vain oikein että aikuiset miehet häiritsevät alakouluikäistä tyttöjä.
Vain otettu lääke auttaa. Osalle ihmisistä tuntuu olevan valtava henkilökohtainen uhka jos miehet päästetään ääneen puhumaan asioista jossa he ovat jääneet uhrin asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni tytär nauroi elimeni koolle saunassa kun menin kiihottuneena tarjoutumaan selänpesijäksi.
Ei ole. Voihan sillä olla joku nöyryytys-kink ja saa tuosta vain lisää vettä myllyyn.
Vakavasti puhuen paras tapa on sanoa selvästi että tämä ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarissa muutaman kerran vaivihkaa puristeltu persauksesta. En itse koe tuota kovinkaan pahaksi seksuaaliseksi häirinnäksi, jos kerran kesässä joku vähän ohimennen puristaa. Jatkavasti jos tapahtuu niin alkaa luultavasti ärsyttää.
Toisinpäin eli jos mies puristelee naista niin näen paljon paheksuttavampana sen, eikä ole ok missään tilanteessa.
Miksi miestä saa mielestäsi hipelöidä mutta naista ei?
Vastasin ketjuun omasta puolestani, kuten jo edellisestä viestistä pystyy lukemaan, eli itseäni ei haittaa moinen häirintä, mutta sen verran kuitenkin kunnioitan muita ihmisiä että en ala naisia puristelemaan missään tilanteessa. Ja omasta näkövinkkelistä yhteiskunta on ajautunut siihen jamaan että toisinpäin on ok häiritä ja toisin päin ei..
Eli et osaa ajatella asioita itsenäisesti. Selvä homma.
Luetun ymmärtäminen ei taida olla vahvinta osaamistasi?
Mm. kerran yömyöhään olin kävelemässä kotiin ja 50 metrin päässä 2 tätinaista tuli taksista ulos. He olivat selvästi alkoholin vaikutuksen alaisena. Jouduin kävelemään heidän ohitse ja he rupesivat tietysti juttelemaan juuri minulle rivouksia. Toinen täti painoa rintavarustustaan käteeni vasten koko sen 2 minuuttia kun yritin päästä lähtemään.
Hyi. Olisivat edes olleet hyvännäköisiä naamasta, mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Voihan sillä olla joku nöyryytys-kink ja saa tuosta vain lisää vettä myllyyn.
Vakavasti puhuen paras tapa on sanoa selvästi että tämä ei ole ok.
Voihan se siitäkin saada lisää fiiliksiä, mistä noista insestin harjoittajista tietää.
Tämä ei ole ok tuskin, merkitsee kyseiselle henkilölle hirveästi.
Edelleen, minusta nainen ei voi seksuaalisesti häiritä miestä. N34
Vierailija kirjoitti:
Ketjun tarkoitus on osoittaa, että naiset häiritsevät seksuaalisesti ja siksi on vain oikein että aikuiset miehet häiritsevät alakouluikäistä tyttöjä.
Älähän nyt taas yritä viedä keskustelua sivuraiteille. Ketjussa ei nyt puhuta lapsiin kohdistuneesta häirinnästä. Voit avata sille oman ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älähän nyt taas yritä viedä keskustelua sivuraiteille. Ketjussa ei nyt puhuta lapsiin kohdistuneesta häirinnästä. Voit avata sille oman ketjun.
Puhutaan toki siitäkin, koska miehet ovat olleet myös poikia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies ole ikinä samalla tavalla fyysisesti uhattuna kuin nainen. Monet naiset välttelevät pimeällä alikulkuja, huonosti valaistuja bussipysäkkejä sekä puiston läpi meneviä kävelyteitä.
Ketjun aihe ei tällä kertaa ollut naisten kokema uhka
Pitää tuoda mittakaava esille. Ei miehen tarvi pelätä pimeällä pysäkillä raiskatuksi tulemista.
Mutta hakatuksi ja tapetuksi tulemista pitää.
Ja huomattavasti enemmän kuin naisten. Valtaosa julkisilla paikoilla tapahtuvista väkivallan teoista kohdistuu miehiin.
Tää. Ja se että miehet kokonaisuutena on vahvempia ja isompia kuin naiset ei paljoa lämmitä siinä tilanteessa, jos on itse mies ja isompi ja vahvempi tai aseistettu mies käy päälle (ja yleensä asetelma on tämä, harva itse hyökkää selvästi ylivoimaisen vastustajan kimppuun).
Jos mä saan turpaani satakiloiselta karpaasilta niin ihan turha siinä lässyttää mulle että mä olen silti 80-kiloisena vahvempi kuin nainen.
Tämä on kyllä totta. Tietenkin jos ajatellaan kahta kokonaisuutta 'miehet' ja 'naiset' niin melkein kaikki miehet on vahvempia kuin melkein kaikki naiset... Mutta miehet kohtaa enemmän väkivaltaa, se on aivan selvä asia. Ja pienempiä miehiä lätkitään turpaan aivan eri tavalla kuin naisia, se ei ole läheskään yhtä paheksuttavaa lyödä itseään heikompaa jos se on kuitenkin mies.
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika sentään.
Osaatko perustella tämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika sentään.
Taitaa joku miestrolli sekoittaa pakkaa. Ohita.
Vierailija kirjoitti:
Perustele, tässä ketjussa on pitkä rivi tarinoita kaikilta erilaisilta elämänalueilta, jotka todistavat jotain ihan muuta, joten oletan, että sinulla täytyy olla takataskussa jotain todella järeää jolla mitätöit ne kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika sentään.
Taitaa joku miestrolli sekoittaa pakkaa. Ohita.
Koko ketju on miestrollin käsialaa ja 99% ketjun postauksista, missä kerrotaan, miten nainen ahdisteli.
Kerrohan vielä, miten se yksi sama miestrolli saa jokaiseen kokemukseen parikymmentä yläpeukkua laitettua itsekseen?
Nämä on kyllä ihan järkyttäviä kertomuksia. Suudeltu väkisin töissä? Minkä tyyppinen työpaikka?