Apua, olen 42 ja muuttunut tätimäiseksi!!
En muuten oikeasti kestä olla tätimäinen, eli kaikki mahdolliset ja mahdottomat vinkit otetaan vastaan jotta saisin kaiken tanttamaisuuden itsestäni pois. Kaiken huipuksi olen koulutukseltani sosiaalityöntekijä, mikä ei ainakaan tätimäisyyden auraa yhtään himmennä!
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Paras lääke tätimäistymiseen on iloinen ilme, avoimuus ja innostusneisuus.
Luonnollisen huoliteltu look (hyvä ihonhoito, kevyt meikki, nätit hiukset ja treenattu vartalo) auttavat myös.
Yli 40 on tätimäinen vaikka muuta kuvittelet. Vanha mikä vanha. Ei siihen olemukseen auta mikään meikki tai treeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisen huoliteltu look (hyvä ihonhoito, kevyt meikki, nätit hiukset ja treenattu vartalo) auttavat myös.
Yli 40 on tätimäinen vaikka muuta kuvittelet. Vanha mikä vanha. Ei siihen olemukseen auta mikään meikki tai treeni.
Ei tätimäisyys todellakaan ole ikäkysymys. Jotkut ovat jo parikymppisinä tätimäisiä, jotkut eivät koskaan. Ap
Nuorempana katselin äitiäni ja ajattelin, että minusta ei koskaan tule tuollainen. Ei tullut, ei. Olen 56 ja näytän mummoltani!
Onko tätimäisyys pahasta?
Kysyy setä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on tarpeen mullekin.
Rakastan kuviollisia mekkoja. Mistä tietää, millainen on tätimekko ja mikä taas nuorempasn ryyliin sopiva? En voi käyttää housuja ollenkaan, olen mekkoihminen. Kiitos vinkeistä!
Hankala kysymys. Sen vain tietää :D Kuvio yksinään ei mielestäni tee mekosta tätimäistä vaan kuvio ja leikkaus yhdessä. Telttamalli tietysti on kamala. Jos haluaa liehuvan mekon niin yläosa pitää sitten olla tyköistuva. Kannattaa pitää silmällä nuorisomuotia ja vaatteita ostaessa miettiä, onko se yhtään samaa tyyliä. Marketista en ostaisi mitään vaatteita, niiden leikkauksessa on aina jotain tätimäistä (karkea yleistys).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Katso vaikka Mette Mannosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hirveästi kiinnosta.
-se seksiseikkaileva täti
Arvostelijat ovat itsekin "tätimäisiä" pikapuoliin. Naurakaa sitten itsellenne myös.
Sama täällä, vaikka olen mies... Iiikkk.. Voi ei..
Kyllä pitkät ja vapaana olevat hiukset tekee paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoa pois, kasvata pidemmät hiukset, trendikkäät silmälasit jos tarvitset laseja, katso mallia alle 30-vuotiailta. Klassisia, ajattomia laadukkaita vaatteita, ei tunikoita tai kuviomekkoja eikä aarikantyylisiä puukoruja. Ajantasaiset laukku ja kengät.
Miksi ei kuviomekkoja? Niitähän on vaikka minkälaisia.
Tänä vuonna kuviomekko on trendikäs kun yhdistät sen lyhyeen nahkatakkiin ja maihareihin. Siihen pikkureppu tai pieni olkalaukku. Olkihattu toimii myös mekon kanssa. Mutta näissä mekoissa on eri tvisti kuin perinteisissä tätimekoissa. Toki jos olet kalliolainen hipsteri niin uffilta haettu tätimekko menee ironisessa merkityksessä, jopa vaikka olisit setä.
Onko enempää täti kuin pikkureppu?
Kesän festareilla on näkynyt noin joka kolmannella nuorella ja nuorella aikuisella naisella pikkureppu selässä. Nythän yhdistellään kasaria ja ysäriä yksityiskohdilla tähän nykyiseen tyyliin.
Kyllähän pikkureppu näyttää trendikkäältä nuorella. Jos on itse ehtinyt kokea trendin jo ensimmäisellä kerralla teinivuosina, ei siihen palattua nelikymppisenä näytä trendikkäältä vaan jämähtäneeltä. Koskee muitakin toisen kierroksen ilmiöitä kuin pikkureppuja.
Vaatetuksessa kannattaa välttää tätivaatteiden lisäksi omien nuoruusvuosien muotia, ei nimittäin näytä enää ollenkaan nuorekkaalta vaan oikein alleviivaa menneisyyteen kuulumista.
Inspistä pukeutumiseen voi etsiä noin 10 v itseään nuoremmista. Nuorisomuoti nelikymppisellä näyttää yliyrittämiseltä ja jopa nololta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työn kautta tuntemani 40+ juoksijanainen ei ole tätimäinen sitten yhtään. Muutaman lapsen äiti, kasvoiltaan yli 40v näköinen mutta se vartalo ja olemus (sekä käytös). Ei ole tätiä nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vaatetuksessa kannattaa välttää tätivaatteiden lisäksi omien nuoruusvuosien muotia, ei nimittäin näytä enää ollenkaan nuorekkaalta vaan oikein alleviivaa menneisyyteen kuulumista.
Inspistä pukeutumiseen voi etsiä noin 10 v itseään nuoremmista. Nuorisomuoti nelikymppisellä näyttää yliyrittämiseltä ja jopa nololta.
Tiedoksi myös hopeaketuille että kokovalkoinen tai kokovartalofarmariasu ei ole nuorekasta nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana katselin äitiäni ja ajattelin, että minusta ei koskaan tule tuollainen. Ei tullut, ei. Olen 56 ja näytän mummoltani!
Omaa äitiään kannattaa katsoa ja ottaa opiksi. Oma äitini on 69v ja olen tavannut nuoremman näköisiä lähes sata vuotiaita kuin hän. Minä näytän 45 vuotiaana nuoremmalta kuin hän 25 vuotiaana. Mikä meidän ero on, niin minä en lopettanut itsestäni huolehtimista ja alkanut täysin elää muille, vaikka niin yhdessä vaiheessa kävikin ja aloin näyttää äidilleni sekä vuosikymmeniä todellista ikääni vanhemmalta. Aion pitää kiinni turhamaisuudestani kun sen vihdoin löysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työn kautta tuntemani 40+ juoksijanainen ei ole tätimäinen sitten yhtään. Muutaman lapsen äiti, kasvoiltaan yli 40v näköinen mutta se vartalo ja olemus (sekä käytös). Ei ole tätiä nähnytkään.
Jep, minäkin olen naamasta mennyttä mutta meikkityyliä voi silti hioa niin että tyylillisesti on kaikkea muuta kuin täti. Kuten muutenkin. En siis tavoittele kauneutta, vaan sellaista tyylikkyyttä etten olisi tätimäinen. Huomattava hoikkuus on ehdottomuus, trikootunikoiden ja legginssien ja caprien pois myyminen myös. Hiusten kasvattaminen.
Millainen meikki vie tätiefektiä pois?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on tarpeen mullekin.
Rakastan kuviollisia mekkoja. Mistä tietää, millainen on tätimekko ja mikä taas nuorempasn ryyliin sopiva? En voi käyttää housuja ollenkaan, olen mekkoihminen. Kiitos vinkeistä!
Ei kai se niinkään ole mekosta/kuosista kiinni kuin siitä kropasta minkä päälle sen mekon pukee.
Jos/kun on "tanttamainen" kroppa ja olemus niin tietenkin ihan mikä tahansa vaate päällä näyttää tätimäiseltä. Paitsi jossain teinien bilemekossa jossa näyttääkin sekä urpålta ja tätimäiseltä. Ihan sama onko se mekko omilta nuoruusvuosilta vaiko ihan uusi.
Vierailija kirjoitti:
Painoa pois, kasvata pidemmät hiukset, trendikkäät silmälasit jos tarvitset laseja, katso mallia alle 30-vuotiailta. Klassisia, ajattomia laadukkaita vaatteita, ei tunikoita tai kuviomekkoja eikä aarikantyylisiä puukoruja. Ajantasaiset laukku ja kengät.
Ei Luojan tähden enää niitä Harry Potter- tai Derrick-silmälaseja minkään ikäiselle naiselle. Ja täysi musta vaatetus näyttää hyvälle vain Mustakaavulla sarjakuvassa. Älä edes harkitse sivusiiliä hiuksiin. Typerät naamaniitit veks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iloinen ilme on mahdottomuus kun oma ulkonäkö masentaa. Ap
Ja etenkin kun omassa kropassa ei ole hyvä olla ja peilistäkin näkee vaan vieraan ihmisen, joka on melkoisen pulskassa kunnossa.
No jokin muuttaa naiset tädeiksi tuossa vaiheessa. En tiedä sitten mikä.