Perustoimeentulotuella ei ihan oikeasti kohta ole enää varaa ostaa ruokaa...Kaikki vain nousevat koko ajan...Joka kerta joku tuote noussut kun käyn kaupassa
Nyt jo olen karsinut ja vaihtanut halvempiin, mutta kun nekin kallistuvat koko ajan!
Milloin hallitus oikein puuttuu tähän? Ei ole oikein että kaikkein heikoimmassa asemassa olevat joutuvat kohta kerjuulle tai varastamaan ruokansa...
Kommentit (532)
Vierailija kirjoitti:
Milloin hallitus puuttuu näihin ketjuja öljyäviin loisiin jotka eivät käy töissä mutta vaativat rahaa?
Olen 14v saakka ollut töissä ja minun verorahoilla ei ketjuöljyjä jumakeuta ostella!
Sama kysymys!!! Milloin saan töitä ja palkkaa työstäni??
Haluan töitä heti.
Palkalla on tosiaan tosi paljon helpompi ostaa polkupyörän huollon vaatimat tarvikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen vaihtoehto: miten olis TYÖNTEKO?
Millaista työtä tarjoat?
Siis sulle pitää tuoda duuni ihan kotisovalle asti - mitä muuta sulle pitäisi tuoda samalla ettei nyt ihan kauheesti sua häiritä
Olisiko omassa aktiivisuudessa tai sen puutteessa jotakin vialla
Oiskohan se vika siinä että sopivia töitä ei vain ole.
Eri.Miten niin ei ole? Hain tässä kuussa 10 paikkaa ja 4 niistä soitti ja pyysi töihin. Olen koulutukseltani ylioppilas ja ikää on 38v, joten ei ainakaan koulutuksen takia minusta kiinnostuneet.
No asuttaisko eri paikoissa? Täällä on todella vähän paikkoja ja kaikkiin tarvitaan koulutus mitä mulla ei ole.
Muuta pois sieltä peräkylältä. Niin minäkin tein. Ei työt kotiin tule, vaan niiden perässä pitää itse liikkua, jos aikoo muutakin elämässään tehdä kuin parkua tukien riittämättömyyttä.
Muutto ei ole mahdollista.
Tietysti on. Siihen saa jopa Kelalta rahallista tukea.
Korvaako Kela rikkoutuneen perheen, 2 asuntoa ja lastenvahdin palkan?
Koko perhe muuttaa, jos nykytilanne ei tyydytä teitä. Jos taas tyydyttää, niin silloin ei kannata ainakaan valittaa mistään tukien riittämättömyydestä, vaan olla kiitollinen, että joku tekee töitä ja saat siksi tukia.
Taloa ei saa myytyä ja puoliso ei voi siirtää työpaikkaa.
Ja olen ollut pitkään töissä, en voi sille mitään että sairastuin ja jouduin työttömäksi.Ei niin. Ole onnellinen, että edes puolisollasi on työtä ja hän pystyy sinutkin elättämään. Kaikilla ei ole asiat noinkaan hyvin.
Puolisolla on pieni palkka joten en todellakaan pysty ostamaan mm. kaikkia tarvittavia lääkkeitä. Eikä mulla ole edes vaatteita tai kenkiä jos pääsisin haastatteluun saati töihin.
Kyllä näillä selityksiä riittää, aina on joku (teko)syy miksi ei edes voi aktivoitua hakemaan töitä.
Ryve sitten köyhyydessä, jos ei työnteko innosta.
Ennen sanottiin, että joka ei töitä viitsi tehdä, niin ei tarvitse leipääkään syödä.
Ja että ei talo ei laiskoja elätä.
Toimeentulotuen sijaan kannattaisi hakea yritystuki-nimisiä toimeentulotukia. Ne on paljon isompia.
Kyllä valtiolla rahaa riittää. Yksi kannattamaton firma voi saada kerralla parin tuhannen ihmisen toimeentulotuen määrän tililleen.
Vailla paheksuvien hyvätuloisten marmatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista työtä tarjoat?
Kokenutta tietoturvakonsulttia vaikkapa kaipailen.
Kai sä olet aikoinas opiskellut jotain järkevää?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä valtiolla rahaa riittää. Yksi kannattamaton firma voi saada kerralla parin tuhannen ihmisen toimeentulotuen määrän tililleen.
Anna esimerkki moisesta.
Tehän tehtailette niitä ketjuja missä kysytään miksi kannattaisi mennä töihin kun tuet on niin hyviä.
Sillä muutamalla satasella saa hyvinkin ruokaa.
Ap, sitten ei auta kuin sun hakea töitä muualta ja muuttaa. Jätät lapset miehelle ja käyt viikonloppuisin kotona. Ei aina elämässä ole hyviä vaihtoehtoja. Meillä köyhillä se menee niin. Itsekin olen paljon sellaisia asioita joutunut tekemään, joita en rikkaana olisi joutunut tekemään. Tsemppiä ap!
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä riitä.
Nytkin otetaan sellaista velkataakkaa, ettei Suomi ole ennen ikinä velkaantunut näin paljon.
Sitä paitsi, valtio olemme me.
Vierailija kirjoitti:
Mihin te oikein laitatte rahanne? Minä työssäkäyvä maksan kuukaudessa ns. pakollisia menoja (asuminen, vakuutukset, työmatkat, netti jne.) noin 600 e ja alin toimeentulotuki on jotain 1200 e/kk.
Työttömäthän ne eniten tupakkaa polttaa ja kaljottelee. Siinä se syy.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sinä tiedät vaikka aloittaja olisi sairauden takia työkyvytön?
Googlatkaa Ruoka- apu. fi. Siellä paljon kaupunkeja, paikkakuntia, joissa jaetaan ruokakasseja. Laittaa oman paikkakunnan hakuun ja katsoo sieltä onko omalla paikkakunnalla. Miltei kaikissa kaupungeissa jne on edullisia paikkoja, joista saa esim. lounaan muutamalla eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Tt-tuella kuluni jakautuvat seuraavasti (tästä on jätetty pois ne mitkä menee suoraan kelan maksamina, vuokra, lääkkeet yms.)
- 35e puhelin + netti
- 55e bussilippu
- 25e sali
- 250e ruoka + perus hygienituotteet ja wc-paperit sun muut
Näiden jälkeen rahaa on siis jäljellä vähän alle 150e, mikä tuntuu riittävän ihan hyvin meikkeihin, vaatteisiin ja pieniin yllättäviin menoihin tai vaikka leffalippuun silloin tällöin. Kyllä tällä pärjäilee ja ruokaa on varaa.
En usko että Kela maksaa sun vuokraa kokonaisuudessaan. Ja vain elintärkeät lääkkeetkin korvataan, ei muita. Työttömänä pääset salille halvemmallakin ja ruokakauppaan sulla menee ihan hitosti rahaa, jos yksinäsi asut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista työtä tarjoat?
Aloitat seitsemältä, teet työtä kaksi tuntia, olet vapaana klo 11 asti, jolloin teet työtä taas 2 tuntia kun muilla on ruokatauko. Et toki ole yksin, osa kokopäiväisiltäkin on paikalla, eiväthän kaikki voi pitää taukoa samaan aikaan, Suomessa kun ollaan.
Illalla sitten saat tehdä hommia neljä tuntia putkeen, mutta eri työnantajan työpaikalla.
Tämä on luonnollisesti liian hyvä ollakseen totta: on vain pieni muodollisuus vielä: soitat joka aamu puoli tuntia ennen mahdollista työajan alkua ja saat tietää, onko sinulle hommia jo aamusta alkaen. Kello 13 jälkeen soitat taas ja saat tietää illan tilanteen. Tämä on hyvin reilu sopimus, vaikka et koko kuukautena tekisi mitään muuta kuin soittaisit mielle, saisit 600€ peruspalkkaa. Jos saat työaikaa, se ajan palkka luonnollisesti lasketaan pois tuosta 600€sta.
Tämä on tarjous, joka ei toistu! Voit aloittaa huomenaamuna soittamalla meille, ja tulet ja kirjoitetaan paperit ja lähdet hommiin, jos sinä päivänä on jotakin tarjolla. Ja muista, jokaiselta tehdyltä tunnilta saat 11,09€! Vain vähäiset verot poistetaan siitä. Näin siis, jos et kuulu ammattiliittoon. Jos kuulut, eroat ammattiliitosta tai jatkat työnhakua. Joko lyödään kättä päälle?
Tämä on tosi hieno homma perheelliselle, ehtii päiväsaikaan käydä ostoksilla, hakea lapsen koulusta, vaikka mitä!
Työpaikkamme terveyshoito pelaa, kukaan ei vielä ole sairastanut kolmea päivää pitempään putkeen eikä kauemmin, kuin viisi päivää yhteensä koko vuoden aikana. Työterveyslääkärimme tekee ihmeitä! Pitempiaikaiset sairaudet ovat valitettavasti olleet niin vakavia, että on yksimielisesti sovittu, että on paras, kun sairastelija itse irtisanoutuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan vain tuotteita jotka ei ole noussut sitten viimekäynnin.
Nerokasta. Noin ostaenhan hinnat ei ole nousseet lainkaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista työtä tarjoat?
Siis sulle pitää tuoda duuni ihan kotisovalle asti - mitä muuta sulle pitäisi tuoda samalla ettei nyt ihan kauheesti sua häiritä
Olisiko omassa aktiivisuudessa tai sen puutteessa jotakin vialla
Oiskohan se vika siinä että sopivia töitä ei vain ole.
Eri.Miten niin ei ole? Hain tässä kuussa 10 paikkaa ja 4 niistä soitti ja pyysi töihin. Olen koulutukseltani ylioppilas ja ikää on 38v, joten ei ainakaan koulutuksen takia minusta kiinnostuneet.
No asuttaisko eri paikoissa? Täällä on todella vähän paikkoja ja kaikkiin tarvitaan koulutus mitä mulla ei ole.
Muuta pois sieltä peräkylältä. Niin minäkin tein. Ei työt kotiin tule, vaan niiden perässä pitää itse liikkua, jos aikoo muutakin elämässään tehdä kuin parkua tukien riittämättömyyttä.
Muutto ei ole mahdollista.
Tietysti on. Siihen saa jopa Kelalta rahallista tukea.
Korvaako Kela rikkoutuneen perheen, 2 asuntoa ja lastenvahdin palkan?
Koko perhe muuttaa, jos nykytilanne ei tyydytä teitä. Jos taas tyydyttää, niin silloin ei kannata ainakaan valittaa mistään tukien riittämättömyydestä, vaan olla kiitollinen, että joku tekee töitä ja saat siksi tukia.
Taloa ei saa myytyä ja puoliso ei voi siirtää työpaikkaa.
Ja olen ollut pitkään töissä, en voi sille mitään että sairastuin ja jouduin työttömäksi.Ei niin. Ole onnellinen, että edes puolisollasi on työtä ja hän pystyy sinutkin elättämään. Kaikilla ei ole asiat noinkaan hyvin.
Puolisolla on pieni palkka joten en todellakaan pysty ostamaan mm. kaikkia tarvittavia lääkkeitä. Eikä mulla ole edes vaatteita tai kenkiä jos pääsisin haastatteluun saati töihin.
Kyllä näillä selityksiä riittää, aina on joku (teko)syy miksi ei edes voi aktivoitua hakemaan töitä.
Ryve sitten köyhyydessä, jos ei työnteko innosta.
Ennen sanottiin, että joka ei töitä viitsi tehdä, niin ei tarvitse leipääkään syödä.
Ja että ei talo ei laiskoja elätä.
Edelleenkin haen kokoajan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuet nousee elokuussa ja nousee sitten uudestaan viimeistään vuodenvaihteessa. Sellainen 10-15 % kokonaisnosto voi olla tiedossa. Elokuussa nousee 3,5 %.
Hmm.Mitähän minä sillä 10 euron korotuksella tekisinkään.!!!!!!!!!!!!!!!!
ole hiljaa kun et tiedä mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tt-tuella kuluni jakautuvat seuraavasti (tästä on jätetty pois ne mitkä menee suoraan kelan maksamina, vuokra, lääkkeet yms.)
- 35e puhelin + netti
- 55e bussilippu
- 25e sali
- 250e ruoka + perus hygienituotteet ja wc-paperit sun muut
Näiden jälkeen rahaa on siis jäljellä vähän alle 150e, mikä tuntuu riittävän ihan hyvin meikkeihin, vaatteisiin ja pieniin yllättäviin menoihin tai vaikka leffalippuun silloin tällöin. Kyllä tällä pärjäilee ja ruokaa on varaa.
Polkupyörä on kertainvestointi, jos ei muodosta jatkuvia juoksevia kuluja. Ulkoliikunta kuten juokseminen ei edellytä minkään salivuoron varaamista. Kesällä voi käydä uimassa järvessä, joessa tai meressä ilman mainittavia kustannuksia.
Siivoamaan, katuja lakaisemaan, lehtiä jakamaan, lumia auraamaan, muuttokuormia ajamaan, pakettilähetyksiä toimittamaan, woltille lähetiksi, kyllä siellä opetetaan!!!!!