Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saan tukia 1350e työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen muodossa, niin mikä järki minun on ottaa vastaan "paskaduunia" jossa bruttopalkka 1600e?

Vierailija
21.07.2022 |

Netto käytännössä sama, paitsi että työmatkoihin menee...eli miinukselle mennään.

Paskaduunikokemuksella pääsee vain toisiin paskaduuneihin; tämä tiedoksi kaikille "no meet sinne vähäks aikaa, ja sit etenet johtajaks 7000e palkalla" -harhaisille.

Eläkkeen kertyminen ei kelpaa syyksi, koska se jää näillä palkoilla alle takuueläkkeen...varsinkin, kun olen jo yli 30 eikä eläkekertymää juuri ole vielä.

Joten, miksi mennä? Että jään taloudellisesti miinukselle, ja menetän 8h + matkat joka päivä?

Kommentit (596)

Vierailija
161/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen palkat pitäisi kaikki nostaa kertoimella 1.5 

Muuten tätä hommaa ei saada järjestykseen millään.

Ei, vaan tukia pitäis leikata kertoimella 0.75. Tai mieluusti niin, että tukia ei makseta muutaman vuoden jälkeen ollenkaan, vaan palautetaan vanhat kunnon köyhäintalot, joihin voi mennä makaamaan jos työnteko ei nappaa.

No tuolla ajattelulla rikollisuus vaan kasvaa jos laitetaan ihmiset tollaseen tilanteeseen. Kaikkihan jo tiedämme miten huonoa palkkaa suomessa maksetaan. Kaikki pohjoismaat ovat edellä palkka-asiassa ja virossakin palkat jo nousseet huimasti. Että tällainen hyvinvointivaltio tämä suomi alkaa olemaan.

Toiseksi suomessa on rajusti lisääntynyt ns. vuokratyö eli teet keikkaa silloin tällöin ja saat siitä pienemmän palkan kuin mitä ne firmassa vakinaisesti oleva porukka saa eikä tietenkään loma-ynnä muita etuja. Työtuntien määrästä ei mitään takeita ja elät jännityksess saako riittävästi että saa laskut maksettua. Suosittelen kokeilemaan. Niin ja ihan oma lukunsa nämä Eezyt ja Woltit joissa onkin aivan omat kuvionsa.

Kuka ihmettelee jos tällainen ei kaikille sovi vaikka toki niille opiskelijoille ok mutta muille ei.

Tosiaan opiskelijoille ja muille ei-vakituista työtä tarvitseville vuokratyö on sopiva systeemi.  Vakituisenakin olet iloinen jos voi napata sijaisen sairastuneen tilalle muutamaksi ajaksi. 

Vierailija
162/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuossa mitään järkeä olekaan.

On paljon asioita joissa ei ole järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaus, itsekunnioitus, rehellisyys ja omanarvontunto ovat aika hiton painavia syitä. Lisäksi elämästä tulee elämisen arvoista, kun voi luoda sosiaalisia suhteita ilman, että tarvitsee hävetä itseään tai salailla mitään. 

Jos töissäkäynti on noin mahtavaa niin eikö siitä sitten voisi maksaa kohtuudella ja osoittaa sen arvostuksen siten? Suurimpia tukia voisi vastaavasti pienentää. Ei minun omanarvontuntoani ainakaan kohentaisi jos saisin kokopäivätyöstä 1600 euroa brutto tai jopa 1800.

Miksi ihmeessä työttömyyttä pitäisi salailla tai hävetä???? Sosiaalisia suhteita?

Vierailija
164/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeen takia ei todellakaan kannata töitä tehdä kun suurin osa kuolee kun siihen ikään pääsee! Hyväosaiset saattavat pitempään elää.

Vierailija
165/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa joskus ajatella myös vähän pidemmällä tähtäimellä. Minäkin aloitin joskus paskapalkalla jossa nyt ei ollut oikein järkeä taloudellisesti juuri silloin kun melkein saman sai kotona ryyppäämälläkin. Sain kuitenkin jalkaa oven väliin firmaan ja nyt useamman vuoden jälkeen olen tuplannut palkkani. Aloitin 1500€/kk ja nyt palkkani on 3000€/kk. Kohta saa taas neuvotella lisää palkkaa kun uudet työkuviot alkaa.

Tai voihan sitä jäädä kotiin sen 1350€ kanssa. Ihan miten itse haluaa. Vapaa maa kun on, ainakin vielä hetken.

Ei taas tätä... Selvä, luettelenko noin kymmenen matalapalkka-ammattia ja sinä kerrot miten niissä tuplataan palkka tai edetään tuosta vaan ja tuplataan palkka? Moniin ns.uusiin työkuvioihin vaaditaan myös eri tutkinto.

No sitten ollaan työttömänä ja itketään kuinka kallista kaikki on. Valintojen maailma. Mee joko töihin tai älä mene. Turha sitten itkeä kun omat valinnat johtaa siihen että makaronipaketti on liian kallis. Tanan tunarit.

Vierailija
166/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan hölynpölyä, että suurin osa työttömistä ei haluais työskennellä, mutta jostain syystä se on ihan käsittämättömän ja pöyristyttävä ajatus, että niin työnantajia kuin työntekijöitäkin motivoi työssä ihan sama asia, raha.

167/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustinloukku-tilanne parhaimmillaan. Ei kannata ottaa työtä vastaan, jos tienaa enemmän valtion rahoilla.

Rannekellot halvalla - www.vuodenmies.com

Vierailija
168/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan hölynpölyä, että suurin osa työttömistä ei haluais työskennellä, mutta jostain syystä se on ihan käsittämättömän ja pöyristyttävä ajatus, että niin työnantajia kuin työntekijöitäkin motivoi työssä ihan sama asia, raha.

Kyllä, mutta omat rajansa on hyvä tiedostaa. Ei finninaama voi ilman referenssejä vaatia 3000 kuukausipalkkaa jos mitään kokemusta ei ole. Ensin aloitetaan ja näytetään kuinka kova työmies ollaan. Sitten voi vaatia enemmän ja jopa vähän jo uhkailla työnantajan vaihdostakin jos ei palkka miellytä.

Sama joka asiassa. Ei autokoulussakaan aloiteta Lamborghinilla, vaan jollain vähän hitaammalla ajoneuvolla. :D

Vierailija
169/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tukia maksetaan liikaa.

Tuet pois.

Voi ziisus kun harmittaa että menee ihan 8h töihin eikä lorvimiseen toisten rahoilla - voi kyynel

Tuet niin alkaa duuni kiinnostaa

Vierailija
170/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa joskus ajatella myös vähän pidemmällä tähtäimellä. Minäkin aloitin joskus paskapalkalla jossa nyt ei ollut oikein järkeä taloudellisesti juuri silloin kun melkein saman sai kotona ryyppäämälläkin. Sain kuitenkin jalkaa oven väliin firmaan ja nyt useamman vuoden jälkeen olen tuplannut palkkani. Aloitin 1500€/kk ja nyt palkkani on 3000€/kk. Kohta saa taas neuvotella lisää palkkaa kun uudet työkuviot alkaa.

Tai voihan sitä jäädä kotiin sen 1350€ kanssa. Ihan miten itse haluaa. Vapaa maa kun on, ainakin vielä hetken.

Ei taas tätä... Selvä, luettelenko noin kymmenen matalapalkka-ammattia ja sinä kerrot miten niissä tuplataan palkka tai edetään tuosta vaan ja tuplataan palkka? Moniin ns.uusiin työkuvioihin vaaditaan myös eri tutkinto.

No sitten ollaan työttömänä ja itketään kuinka kallista kaikki on. Valintojen maailma. Mee joko töihin tai älä mene. Turha sitten itkeä kun omat valinnat johtaa siihen että makaronipaketti on liian kallis. Tanan tunarit.

saatanan tunarit ja vielä  kalliit sellaiset

Vierailija
171/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin paskalla palkalla en minäkään töihin menisi. Enkä noin paskoilla tuilla jäisi loisimaan.

Rahaa pitää olla.

Vierailija
172/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina halunnut tehdä itse rahani ja sen eteen on tehtävä töitä. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Mulle on vaan vastenmielinen ajatus elää tukien varassa.

Vierailija
173/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvä saa palkallisen kesäloman. Tärkein syy käydä töissä on sosiaalinen status. Huonoinkin duuni on parempi statuksen kannalta kuin ei duunia. Eikö aloittajaa kiinnosta esim saada parisuhde ja ehkä perustaa perhe?

Jos palkka on huono suosittelen opiskelemaan.

"Eikö aloittajaa kiinnosta esim saada parisuhde"

Mikä ihme kuvitelma tuo on että työttömällä ei voi olla parisuhdetta? Moni tuntemani työtön on parisuhteessa ja monet naimisissa. Itse olen ex-pitkäaikaistyötön ja tunnen palkkatuen kautta monia työttömiä.

Vierailija
174/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta omat rajansa on hyvä tiedostaa. Ei finninaama voi ilman referenssejä vaatia 3000 kuukausipalkkaa jos mitään kokemusta ei ole. Ensin aloitetaan ja näytetään kuinka kova työmies ollaan. Sitten voi vaatia enemmän ja jopa vähän jo uhkailla työnantajan vaihdostakin jos ei palkka miellytä.

Sama joka asiassa. Ei autokoulussakaan aloiteta Lamborghinilla, vaan jollain vähän hitaammalla ajoneuvolla. :D

Eikö se sama toimi toisinkinpäin, että jos palkanmaksukykyä riittää vain kolikon verran, niin miksi se työnantaja ansaitsis mitään kartanoita. Sehän on huono työnantaja silloin.

Vierailija
175/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh hee taas jotain potaskaa, ei duunaritason hommissa edes makseta 3ke kuin harvassa hommassa. 

Pysyisit asiassa eikä mitään vuokrafirmojen juoksuhommia paskaliksoinen noteerata millään tavoin. 

Vuokrafirmat ovat koko Suomen syöpä ja rosvoja varastamassa duunarin leipää. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
176/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä. Työnantaja kyllä tienaa, mutta sinun pitäisi käytännössä maksaa siitä että saat käydä töissä?

En mä kävisi missään (kokopäivä-)työssä mistä maksetaan alle 2000€.

Vierailija
177/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andyspirit kirjoitti:

Miksi minä en saa toimeentuloa? no vuokra eli vastike on tosin vain 375e, nyt toki alan maksamaan pian sähköt itse eli 60 e tulee lisää

1100 e ansikka on josta jää 930 e siitä vuokra eli jää 555e ja sähkä niin se on se 500 e

ehkä ton enempää ei saa juilattua sitten rahaa valtiolta

500 e on se mitä tt asiakas saa kohtuullisten asumismenojen jälkeen ja sullakin jää se.. Mutta etkö saa asumistukea?

Vierailija
178/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasella palkalla et mene, ihan periaatteesta. Palkat pitää saada hilattua ylöspäin! Ei MITÄÄN selityksiä miksi pitäisi muuten kuin euroja pöytään!

Vierailija
179/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: jotta sinua ei solvattaisi ja päällesi syljettäisi.

Vierailija
180/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan järkeä, jos noin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan