Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustoimeentulotuella ei ihan oikeasti kohta ole enää varaa ostaa ruokaa...Kaikki vain nousevat koko ajan...Joka kerta joku tuote noussut kun käyn kaupassa

Vierailija
21.07.2022 |

Nyt jo olen karsinut ja vaihtanut halvempiin, mutta kun nekin kallistuvat koko ajan!

Milloin hallitus oikein puuttuu tähän? Ei ole oikein että kaikkein heikoimmassa asemassa olevat joutuvat kohta kerjuulle tai varastamaan ruokansa...

Kommentit (532)

Vierailija
1/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan vain tuotteita jotka ei ole noussut sitten viimekäynnin.

Vierailija
2/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen vaihtoehto: miten olis TYÖNTEKO?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttyy myöntää, että tämä alkaa jo tuntumaan... Itse sh:n 1840 netollani joudun nykyisin katsomaan todella paljon tarkemmin kaupassa, mitä ostaisin. Joten ei se jonkun ehdottama työntekokaan asiaan auta. Tosin alaa voisin vaihtaa.

Vierailija
4/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole paikkoja auki mihin hakea.

T. Työtön joka ei saa edes toimeentulotukea

Vierailija
5/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jos EI olis TYÖNTEKO? HÄH! Tee vaan kuule keskenäs niitä töitäs.

Vierailija
6/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te oikein laitatte rahanne? Minä työssäkäyvä maksan kuukaudessa ns. pakollisia menoja (asuminen, vakuutukset, työmatkat, netti jne.) noin 600 e ja alin toimeentulotuki on jotain 1200 e/kk.

Vierailija
7/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näitä ketjuja, joista joutuu suurin piirtein joka toisen viestin ilmoittamaan asiattomaksi. :(

Vierailija
8/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin te oikein laitatte rahanne? Minä työssäkäyvä maksan kuukaudessa ns. pakollisia menoja (asuminen, vakuutukset, työmatkat, netti jne.) noin 600 e ja alin toimeentulotuki on jotain 1200 e/kk.

Toimeentulotuen perusosa on jotain 510e.

EI 1200e, tai enemmän.

Vierailija
9/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, voi ihan hyvin kuolla pois. Kaikilla ei elämäntilanne parane ikinä ja uskon että kuulut siihen porukkaan.

Sinä voit ihan hyvin poistua keskustelustamme.

Kaikilla ei vaan tekstit viisastu ikinä ja uskon että sinä puolestasi kuulut juuri siihen porukkaan. 

Vierailija
10/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen enemmän huolissani pienituloisista palkansaajista ja työeläkeläisistä. Pelkästään tuilla elävien tilannetta on syytäkin hieman kiristää kannustinloukkujen alentamiseksi. Palkathan eivät ole nousseet eikä verotus keventynyt vaikka kaikki menot, myös tulonhankkimiskulut, ovat nousseet aivan sikana.

Vierailija
11/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet nousee elokuussa ja nousee sitten uudestaan viimeistään vuodenvaihteessa. Sellainen 10-15 % kokonaisnosto voi olla tiedossa. Elokuussa nousee 3,5 %. 

Vierailija
12/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, toimeentulotuen maksu voitaisiin lopettaa kokonaan ja tarjota sen sijaan tarvitseville puuroateria päivässä. Ei tarvitsisi huolehtia hintojen noususta niiden, jotka eivät omaa elämäänsä kykene säällisesti järjestämään.

Ei kyllä järki paljon päätä pakota tällaisen mielipiteen esittäjällä.

Vierailija
13/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet nousee elokuussa ja nousee sitten uudestaan viimeistään vuodenvaihteessa. Sellainen 10-15 % kokonaisnosto voi olla tiedossa. Elokuussa nousee 3,5 %. 

Joku 150e noston tarvitsisi vähintään olla.

Mitä hyötyä 3.5% nostosta kun ruoka noussut 40%?

Vierailija
14/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreän siirtymän päässä on nälänhätä.

Vierailija
15/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, toimeentulotuen maksu voitaisiin lopettaa kokonaan ja tarjota sen sijaan tarvitseville puuroateria päivässä. Ei tarvitsisi huolehtia hintojen noususta niiden, jotka eivät omaa elämäänsä kykene säällisesti järjestämään.

Miten sairas tai vammautunut ihminen pystyy järjestämään elämäänsä?

Vierailija
16/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tt-tuella kuluni jakautuvat seuraavasti (tästä on jätetty pois ne mitkä menee suoraan kelan maksamina, vuokra, lääkkeet yms.)

- 35e puhelin + netti

- 55e bussilippu

- 25e sali

- 250e ruoka + perus hygienituotteet ja wc-paperit sun muut

Näiden jälkeen rahaa on siis jäljellä vähän alle 150e, mikä tuntuu riittävän ihan hyvin meikkeihin, vaatteisiin ja pieniin yllättäviin menoihin tai vaikka leffalippuun silloin tällöin. Kyllä tällä pärjäilee ja ruokaa on varaa.

Vierailija
17/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot niin pihalla. "alin toimeentulotuki 1200" just just. Eikä ruoka ole pakollinen meno?

Vierailija
18/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi olet perustoimeentulotuella?

Jäikö koulut käymättä ja töitä ei viitsi hakea, kun on mukavampi maata kotona?

Ei sun kannata tämmöisillä vaivata päätäsi. Mee vaan niitä töitäs tekemään siitä ja anna fiksumpien hoitaa ajattelu.

Vierailija
19/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perustoimeentulotuella ole tarkoituskaan elää koko elämää, vaan tilapäisesti. Olen samaa mieltä tuon aiemman kirjoittajan kanssa, että toimeentulotukea ei pitäisi maksaa rahana vaan suoraan kohtuullisiin asumiskustannuksiin, ruokakasseina, vaatekuponkeina halpahalleihin jne.

Vierailija
20/532 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei perustoimeentulotuella ole tarkoituskaan elää koko elämää, vaan tilapäisesti. Olen samaa mieltä tuon aiemman kirjoittajan kanssa, että toimeentulotukea ei pitäisi maksaa rahana vaan suoraan kohtuullisiin asumiskustannuksiin, ruokakasseina, vaatekuponkeina halpahalleihin jne.

Miks just halpahalliin? Eikö S-marketti käy tai Lidl?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi