Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saan tukia 1350e työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen muodossa, niin mikä järki minun on ottaa vastaan "paskaduunia" jossa bruttopalkka 1600e?

Vierailija
21.07.2022 |

Netto käytännössä sama, paitsi että työmatkoihin menee...eli miinukselle mennään.

Paskaduunikokemuksella pääsee vain toisiin paskaduuneihin; tämä tiedoksi kaikille "no meet sinne vähäks aikaa, ja sit etenet johtajaks 7000e palkalla" -harhaisille.

Eläkkeen kertyminen ei kelpaa syyksi, koska se jää näillä palkoilla alle takuueläkkeen...varsinkin, kun olen jo yli 30 eikä eläkekertymää juuri ole vielä.

Joten, miksi mennä? Että jään taloudellisesti miinukselle, ja menetän 8h + matkat joka päivä?

Kommentit (596)

Vierailija
201/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva tietää Minä saan palkkaa 1400 e käteen ja elätän kaksi lasta. Miehellä työttömyystuki ja lähes kaikki menee lääkkeisiin ym. joten käytännössä minä ostan ruoat ja vaatteet. Helpommalla selviäisi kotona, mutta luonto ei anna periksi.

Vierailija
202/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järki on se ettei tarvi elää jatkuvasti epävarmasti muiden hyväntahtoisuuden varassa ja tarkkailun alla. Olet ylimääräinen paino lastissa, joka vaikeassa paikassa ensimmäisenä viskataan mereen. Seuraavaksi tulee varmaan kokoomus hallitukseen ja leikkuri viuhuu ja sinä kärsit.

Ja neljän vuoden kuluttua tulee jälleen vasemmistohallitus. Sen jaksaa kyllä. Ja jos nyt oikein muistelen, niin saattoi se perskekohallitus kurmoottaa ihan työssäkäyviäkin, että ei täällä duunarillakaan juhlia ole ole odotettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän siitä, että tekemällä töitä voin olla hyödyksi asiakkaillemme, työnantajalleni ja yhteiskunnalle. Ihmettelen niitä, jotka eivät kaipaa sellaista. Onko kyse äärimmäisestä itsekkyydestä?

Vierailija
204/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen palkat pitäisi kaikki nostaa kertoimella 1.5 

Muuten tätä hommaa ei saada järjestykseen millään.

Ei, vaan tukia pitäis leikata kertoimella 0.75. Tai mieluusti niin, että tukia ei makseta muutaman vuoden jälkeen ollenkaan, vaan palautetaan vanhat kunnon köyhäintalot, joihin voi mennä makaamaan jos työnteko ei nappaa.

Ihminen, joka on jo minimituloiselle kateellinen. Kuinkas monta vuotta luulit, että tukia voi vaan nostella? 

Itse  käyn töissä mutta en myisi ammattitaitoani, ahkeruuttani, aikaani ja intoani tuohon tuntihintaan. Palkat laahaa, se on fakta. Kyllä sullekin tuet maistuu jos/kun lomautus tai irtisanomisilmoitus isketään käteen, tuskin olet valmis osoitettasi köyhäintaloon siirtämään?

Vierailija
205/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole sinua kutsumassa töihin millään palkalla, joten voit lopettaa tämän saman asian spämmäämisen uudestaa ja uudestaan. 

Vierailija
206/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän siitä, että tekemällä töitä voin olla hyödyksi asiakkaillemme, työnantajalleni ja yhteiskunnalle. Ihmettelen niitä, jotka eivät kaipaa sellaista. Onko kyse äärimmäisestä itsekkyydestä?

Olet hyväksikäytetty. Et osaa laskea. Itsekäs saa olla.

Vierailija
207/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomalla olen vähän miettinyt samoja asioita omalta kantiltani. Jos irtisanoudun niin sitten en kai saa mitään rahaa työttömyyskorvauksena tms. Säästöillä voisin elää mutta saisiko sitä rahaa sitten parin kuukauden päästä ansiosidonnaista tai muuta?

Lääkärin töitä olen tehnyt mutta ei oikein kiinnosta enää ja tarvitsen jonkinlaisen tauon nykymenoon. Vähän mietityttää miten kiertää työnottovelvoite. Voinko tehdä samalla tavalla kuin hoitajat eli ilmoitan Valviraan luopuvani oikeuksistani kun eihän ilman lääkärinoikeuksia saa alan töitä tehdä Suomessa. Varmistanko sillä tavalla että töitä ei tulla alalta tarjoamaan ja muihin hommiin en ole pätevä.

T: Lääkäri, jolla vielä kymmenen vuotta eläkeikään

Vierailija
208/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesälomalla olen vähän miettinyt samoja asioita omalta kantiltani. Jos irtisanoudun niin sitten en kai saa mitään rahaa työttömyyskorvauksena tms. Säästöillä voisin elää mutta saisiko sitä rahaa sitten parin kuukauden päästä ansiosidonnaista tai muuta?

Lääkärin töitä olen tehnyt mutta ei oikein kiinnosta enää ja tarvitsen jonkinlaisen tauon nykymenoon. Vähän mietityttää miten kiertää työnottovelvoite. Voinko tehdä samalla tavalla kuin hoitajat eli ilmoitan Valviraan luopuvani oikeuksistani kun eihän ilman lääkärinoikeuksia saa alan töitä tehdä Suomessa. Varmistanko sillä tavalla että töitä ei tulla alalta tarjoamaan ja muihin hommiin en ole pätevä.

Minäpä neuvon. Siirryt yksityiselle ja päätät itse työaikasi. Otat vastaan vaikka kerran tai pari viikossa esim. iltaisin. Joustoa löytyy. Näin tekee ystäväni. Suosittelen suurta ketjua.

Vierailija
209/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä olekaan mitään järkeä.

Vierailija
210/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim seuraavien vuoksi:

Eläke kertyy,

työterveyspalvelut olisi todennäköisesti käytössäsi,

järkevä rytmi päiviisi

"Järkevän päivärytmin" selittäminen on hölypölyä. Monilla ihmisillä on työvuoroja sellaisiin kellonaikoihin, jolloin he eivät haluaisi tehdä töitä. 

Vierailija
211/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

211: Miten olet päätynyt läääriksi asti, kun kuulostat noin yksinkertaiselta?  

Vierailija
212/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat työterveydenhuollon ja mulla on loppuvuosi verovapaa. Myös soviteltu työmarkkinatuki.

Vierailija
213/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä. Kiitos vasemmiston, Suomessa on täysin sekopäinen tilanne tukien suhteen. Kaikkia tukia tulisi leikata kunnes mikä tahansa työ tuottaa selkeäati enemmän.

Vierailija
214/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole sinua kutsumassa töihin millään palkalla, joten voit lopettaa tämän saman asian spämmäämisen uudestaa ja uudestaan. 

Yllättäen mut kutsuttiin välittäjälle vuokrattavaksi, mutta aiottu vuokraaja palkkaskin mut suoraan, sotki suunnitelmat. No, tienaan nyt kesällä mutta miten käy syksyllä, on toinen juttu sitten.

Vierailija
215/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen palkat pitäisi kaikki nostaa kertoimella 1.5 

Muuten tätä hommaa ei saada järjestykseen millään.

Ei, vaan tukia pitäis leikata kertoimella 0.75. Tai mieluusti niin, että tukia ei makseta muutaman vuoden jälkeen ollenkaan, vaan palautetaan vanhat kunnon köyhäintalot, joihin voi mennä makaamaan jos työnteko ei nappaa.

Just näin. Tukien maksaminen seis ja perustetaan syrjäseudulle köyhäintaloja, joissa saa katon pään päälle, ruokaa, vaatteita ja mahdollisuuden tehdä jotain hanttihommia, jos haluaa rahaa. Muuten ei penniäkään makseta

Ja tuo olisi ainoa vaihtoehto, kun ansiosidonnainen loppuu.

Vierailija
216/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tukia maksetaan liikaa.

Lähinnä kai pakkaa liian vähän.

Vierailija
217/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono provo 👻

Vierailija
218/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ymmärrän kantasi, mutta etkö halua olla mukana maksamassa verorahoja, joilla myös sinun elämäsi/tukesi kustannetaan?

Vierailija
219/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tukia maksetaan liikaa.

EI. Vaan aloittaja tekee selväksi että hänen kutsumalla paskaduunilla ei Suomessa elä kun täällä on korkeat kustannukset. Selvintä olisi se että tällaiselle paskaduunin (oli se sitten mitä vaan) tekijälle maksetaan kunnon palkka esim 2000€/kk josta aloittaja voi esim säästää 500€ ja eläkettäkin kertyisi. Kun käy töissä tulee ihmisen pystyä palkalla kustantamaan haluamiaan huveja kuten saada lainaa asunnon ostoa varten, lomailla ilman pennin venytystä jne. 1600€ Pk-seudulla ei elä kun vuokrat ovat noin 800-1000€/kk. Kulut korostuvat erityisesti kun asuu yksin ja maksaa kaiken itse eikä kukaan ole jakamassa laskuja (mm. sähkö, netti, vakuutukset, vuokra ovat vakioita, asui sitten yksin tai kaksin).

Kun työn kustannukset ylittävät sen työn hyödyt työ jää tekemättä. Suomeksi, se työpaikka katoaa. Jos vaikka työstä pitäisi maksaa minimissään 2000 €/kk palkkaa, niin kaikki ne työpaikat joissa palkka on alle tuon yksinkertaisesti loppuisivat.

Sitten tulisi miettiä missä vika että se palkka ei riitä. Liian kalliit asumiskustannukset on yksi tärkeä syy ja esim. Helsingissä ei pientä vuokrayksiötäkään saa alle 800 e/kk ja voisi kukin miettiä mitä alle 2000 bruttopalkasta jää kun maksat siitä 1600 e netto palkasta työmatkakulut ja kalliin vuokran. Elämiseen ei enää rahaa jää.

Joku mättää tässä kyllä todella eikä ongelma ole työttömissä eikä työntekijöissä vaan siinä ahneessa muussa porukassa jonne kaikki raha valuu.

Helsingissä on satoja alle 800e/kk vuokra-asuntoja jopa keskustassa... Oma vuokra 670e/kk ja asun Etu-Töölössä.

Kuinka pieni asunto? Minulla on kaksio Helsingin laidalla 620€ vesimaksuineen ja tämä on halpa. Olen onnekas.

Vierailija
220/596 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että en halua veronmaksajana elättää sinua, kun pystyt tekemään töitä. Toiseksi siksi, että en halua valtionvelan paisuvan entisestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi