Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutto asuntoon, jossa alkoi välittömästi ahdistaa

Vierailija
20.07.2022 |

Aluksi kaikki vaikutti olevan ihan hyvin. Nautin pienestä parvekkeesta, jollaista edellisessä asunnossani ei ollut ollut. Myös keittiö oli mukavan tilava. Sitten alkoi selittämätön ahdistus. Välillä minusta tuntui siltä, että asunnon seinät kaatuvat päälle. Aloin kammota paikkaa, johon olin aluksi tykästynyt. Viihdyin yhä enemmän läheisteni luona, jottei mun olisi tarvinnut olla uudessa kodissani. Sitten eräänä päivänä näin naapuriani. Juttelimme hetken, kunnes hän kysyi, miten olen viihtynyt vuokraamassani asunnossa. Ennen kuin ehdin vastata, hän totesi yllättäen, että "Kun edellinen asukas sairastui siellä psykoosiin". Onko kenelläkään käynyt yhtä omituisella tavalla, että ihan kuin asunto tai jokin muu paikka olisi huokunut jonkinlaista pahaa energiaa?:(

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA

Siis mikä? En ole tehnyt tänne avausta aiemmin.

Ap

Lähinnä vain kiinnosti tietää, onko kenelläkään samankaltaisia kokemuksia.

Ap

Onko naapuri niin kiinnostunut, että tunnet "silmät selässä" ?

Vierailija
42/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä olen varma, että meidän aikoinaan ostamassa talossa asuu paha henki. Kaikki meidän lapsetkin ovat jo ihan puhumattomina taaperoina säikkyneet sitä paikkaa, mihin itsekin tämän hengen asemoin. Enkä usko että olisin jotenkin itse istuttanut heihin sitä pelkoa. Kävin aikanaan hakemassa itselleni hengellistä apua yhä pahemmaksi käyvää pelkoani kohtaan ja opin itse tulemaan asian kanssa toimeen. Siis jo ennen nuorimpien lasteni syntymää. Nyt jälkeen päin ajatellen väärä ratkaisu. Olisi pitänyt kutsua manaaja puhdistamaan koti. Meillä meni perhe-elämä perseelleen, mutta nyt kun olen muuttanut sieltä pois, voin ihan eri tavalla hengittää omassa kodissani. Ex-mies ja pari nuorinta lasta siellä vaan kärvistelevät edelleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä asuinpaikallani oli yhdystie jossa tuli outo olo.  Jälkeenpäin kuulin jollain efekteillä tätä henkilöä oli peloteltu.

Aina on käytännön syy, havaitsin omalla kohdallani tämän ja sitten sanottiin, yksi henkilö joka asui lähistöllä oli aina minulle vihainen kun jotain meni pieleen.

Vierailija
44/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noin yleisesti ottaen ihan järkevä ihminen, mutta tavallaan kuitenkin uskon, että asunnoilla on omat energiansa, ihan niin kuin ihmisilläkin. Ja aina ne "kemiat" eivät vain osu yhteen. :D Mutta ap:n kannattaa varmaan harkita sitä kodin siunaamista tai rukoilemista tms. Sillä voi olla ainakin psykologinen vaikutus, joka saattaa ratkaista tilanteen. 

Vierailija
45/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siitä sisustamalla viihtyisä. Se vaikuttaa yllättävän paljon. Pyydä joltain apua jos ei itse keksi.

Vierailija
46/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi ei ole tarttuvaa.

Oikeasti on hyvä että viihtyy muiden ihmisten seurassa enemmän kuin yksin kotona. Ihminen on kuitenkin sosiaalinen olento, joka tarvitsee seuraa.

Vierailija
47/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilman laatuun kannattaa tarkistaa, homeet oikeasti aiheuttaa mitä oudoinpia oireita!

Vierailija
48/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä olen varma, että meidän aikoinaan ostamassa talossa asuu paha henki. Kaikki meidän lapsetkin ovat jo ihan puhumattomina taaperoina säikkyneet sitä paikkaa, mihin itsekin tämän hengen asemoin. Enkä usko että olisin jotenkin itse istuttanut heihin sitä pelkoa. Kävin aikanaan hakemassa itselleni hengellistä apua yhä pahemmaksi käyvää pelkoani kohtaan ja opin itse tulemaan asian kanssa toimeen. Siis jo ennen nuorimpien lasteni syntymää. Nyt jälkeen päin ajatellen väärä ratkaisu. Olisi pitänyt kutsua manaaja puhdistamaan koti. Meillä meni perhe-elämä perseelleen, mutta nyt kun olen muuttanut sieltä pois, voin ihan eri tavalla hengittää omassa kodissani. Ex-mies ja pari nuorinta lasta siellä vaan kärvistelevät edelleen...

Sun demonit on ollut vaan huonosti toimiva parisuhde, ei asunnossa mitään vikaa ole ollut. Ja kyllä lapset reagoi sun tunteisiin, ymmärtänyt että säikyt jotain asiaa ja tekevät itse samaa perässä. Lapset mallioppii asioita.

Vierailija
49/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan vuokra-asuntoihin ja muihin asuntoihin joihin ihmiset joutuvat muuttamaan, osaa ei saa edes valita. Joten aika heikosti menee Suomessa. Osasta ei ole kuvaa tai mitään esittelyä. Randompeliä ihmisillä. Samoin opiskelijoilla, entä iäkkäiden tilanne.

Vierailija
50/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä! :'( juuri tuo tunne mistä ap kertoi ja olen asunut useissa asunnoissa elämäni aikana, ok-taloja, rivarinpätkiä ja kerrostaloasuntoja. Pari asuntoa joskus oli muuten vaan kurjia todella päihdehakuisen naapuruston takia mutta tässä nykyisessä se ilmiö ei ole niinkään paljoa häirinnyt. Asunto on ollut monta vuotta kuin vieras outo paikka johon ei ikinä totu ja haluan aina "paeta" kun voin. Ahdistus on ollut ihan sietämätön jo alusta asti. Esittelijä oli sellainen ylipirteä mukava ihminen, vähän hermostunut ehkä. Mutta viime vuonna kuulin että tässä asunnossa on tapahtunut perhesurma ennenkuin muutimme tähän lapseni kanssa. Sen jälkeen on ollut vaan pakko päästä pois mutta uutta on vaikeaa löytää töiden ja koulun sijainnin takia. Sellasta mulla.

Mulla on vaan levoton sielu, mä en tunne missään oloani kunnolla kotoisaksi, pari vuotta yhdessä asunnossa ja pakko muuttaa, ei ole vaikuttanut onko huonot naapurit eikä oo vaikuttanut asunnon negatiivinen historia tai sen puute...

Vierailija
51/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi olla jokin kemikaali, jonka aistit- tai haistat.

Itseä ahdistaa yhden tutun asunto- en halua mennä sinne, koska saan hengitysoireita.

Toinen voi olla, että uusi tilanne vaan ahdistaa. Ei ole enää haku päällä vaan olet siinä nyt.

Jos se ahistaa, niin sano irti.

Vierailija
52/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedä siitä. Naapuriasunto on sellainen hollitupa ettei siellä kukaan asu kuutta kuukautta pidempään. Yksi pariskunta oli vain kolme kuukautta. Siinä ollut mummo kuoli sinne pari vuotta sitten ja sen jälkeen on asukas vaihtunut jo neljästi. Nytkin on muuttamassa pois viimeisin. Kämppä kiinnostaisi kun on hieman halvempi kuin tämä, mutta en sitten tiedä mikä ihmiset siitä ajaa pois. Kiva asunto on ainakin kuvien perusteella. 

Veikkaan hajua, kun on ollut pidempään kuolleena asunnossa, se haju jää, vaatisi täydellisen remontin että sen saa pois. Meidän etsiessä taloyhtiössä oli yks vastaava asunto, mutta ei vuokran antaja siihen remonttia teettänyt. 

Vierailija
53/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla maasäteilyä tai sitten juuri sen naapuriin negatiivista energiaa. Miksi hänen piti kertoa sinulle tuollaista ? Onko motiivinsa saada sinut pois, jos tahtoo ostaa kämpän ?

Aapeetä ahdisti se asunto jo ennen sen naapurin kommentteja.

Vierailija
54/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois. Pelkästään jo huono sisäilmakin voi aiheuttaa ties mitä oireita.

Vierailija
55/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä jotenkin pimeätä tai rumia värejä? 

Vierailija
56/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä negatiivisista tapahtumista jää jonkinlainen energia asuntoon. Uskon tämän aivan täysin.

Ouija-laudan käyttö voi vaikuttaa hyvin negatiivisesti asunnon ilmapiiriin vaikka "pelaamisesta" olisi jo aikaa.

Koti on niin tärkeä ihmiselle että jos tuntee että outo fiilis tulee juuri siellä eikä tunne oloansa hyväksi, olisi paras tietenkin muuttaa.

Papin tekemä kodinsiunaus ei aina auta. Tästä minulla omakohtaista kokemusta.

Pitäkää ihmiset parhaanne mukaan luottotiedoista huoli ettette joudu yhtä pahaan tilanteeseen kuin minä. Olen jumissa homeasunnossa eikä kukaan vuokraa luottotiedottomalle asuntoa.

Oon kertonut täällä aiemmin miten isäni kuoleman jälkeen sain nolla euroa perintöä ja tuhansien eurojen perintöverot. En pystynyt maksamaan niitä ja nyt tilanne on kamala.

Vierailija
57/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan naapurusto näitä sijoitettuja mt-ongelmaisia, joista on "kivaa vähän pelotella uusia". Jo parikymmentä vuotta on ajettu laitospaikkoja alas ja sijoitettu hyvinkin huonokuntoisia ympäri kaupunkia asumaan.

Tämäkin naapuri katsoi asiakseen tulla kertomaan tarinaa, eikä kukaan tiedä pitikö se edes paikkansa ja oliko se tämä asunto vai joku ihan muu. Näitä outoja kannattaa välttää, seuraavalla kerralla on varmaan vielä "raflaavampia" uutisia ja tarinoita. Taidat vaistota ja ahdistua näiden naapureiden takia, eleet ja ilmeet kun ovat kummallisia kovin sairailla.

Sinua voi ahdistaa ihan vain uusi tilanne, uusi ympäristö, uudet naapurit ja uusi elämäntilanne. Keskity nyt opiskeluusi, työhösi, harrastuksiisi, ulkoiluun, kuntoiluun, liikuntaan ja terveelliseen ravintoon, niin voit paljon paremmin. 

Tietysti sisustat kotisi niin nätiksi kuin osaat ja pyydä apua tutuilta, sekin auttaa.

Vierailija
58/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä lähellä esim. kännykkätukiasema? Tai naapurilla wlan täysillä?

Vierailija
59/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedä siitä. Naapuriasunto on sellainen hollitupa ettei siellä kukaan asu kuutta kuukautta pidempään. Yksi pariskunta oli vain kolme kuukautta. Siinä ollut mummo kuoli sinne pari vuotta sitten ja sen jälkeen on asukas vaihtunut jo neljästi. Nytkin on muuttamassa pois viimeisin. Kämppä kiinnostaisi kun on hieman halvempi kuin tämä, mutta en sitten tiedä mikä ihmiset siitä ajaa pois. Kiva asunto on ainakin kuvien perusteella. 

Veikkaan hajua, kun on ollut pidempään kuolleena asunnossa, se haju jää, vaatisi täydellisen remontin että sen saa pois. Meidän etsiessä taloyhtiössä oli yks vastaava asunto, mutta ei vuokran antaja siihen remonttia teettänyt. 

Hänellä kävi hoitaja käymässä ainakin 5 kertaa päivässä eikä ollut kuollut vielä aamun ensimmäisellä käynnillä koska hoitaja kävi ja kuulin verenpainemittarin äänen. Yhdessä vaiheessa lakkasi kuulumasta ja oli hiljaista. Lähdin kaupassa käymään ja sillä aikaa oli jo tullut amppari ja poliisi, joten ei ollut kuolleena asunnossa kuin korkeintaan 2-3 tuntia jos sitäkään. Ei siinä ajassa ehdi kalma vielä pinttyä. Huoneisto on myös remontoitu täysin sen jälkeen kun ensimmäiset mummon jälkeiset vuokralaiset lähti aika nopeasti.

Vierailija
60/95 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä negatiivisista tapahtumista jää jonkinlainen energia asuntoon. Uskon tämän aivan täysin.

Ouija-laudan käyttö voi vaikuttaa hyvin negatiivisesti asunnon ilmapiiriin vaikka "pelaamisesta" olisi jo aikaa.

Koti on niin tärkeä ihmiselle että jos tuntee että outo fiilis tulee juuri siellä eikä tunne oloansa hyväksi, olisi paras tietenkin muuttaa.

Papin tekemä kodinsiunaus ei aina auta. Tästä minulla omakohtaista kokemusta.

Pitäkää ihmiset parhaanne mukaan luottotiedoista huoli ettette joudu yhtä pahaan tilanteeseen kuin minä. Olen jumissa homeasunnossa eikä kukaan vuokraa luottotiedottomalle asuntoa.

Oon kertonut täällä aiemmin miten isäni kuoleman jälkeen sain nolla euroa perintöä ja tuhansien eurojen perintöverot. En pystynyt maksamaan niitä ja nyt tilanne on kamala.

Että kodinsiunaus toimisi pitäisi sen suorittaja ( pastori, pappi) ensinnäkin olla Raamatun Sanan mukaisessa uskossa, eikä mikään wokepappi joka eksyttää.

Lisäksi pitäisi asukkaan itse uskoa ja turvautua Raamatulliseen Jeesukseen.

Kyllä se niin on että se on se oma usko tai uskon puute mikä merkitsee. Vaikka olisi Raamatun Sanan mukainen pappi siunannut asunnon, niin se ei auta jos asukas ei itse usko. Toki voi uskova lisäksi pyytää pappia siunaamaan kodin, mutta se on tavallaan turhaa.