En ymmärrä tori myyjiä. Tavara vaihtaisi omistajaa, jos löytyisi vähän joustoa.
Samat tavarat kuukausikaupalla myytävänä ja olisi jo myyty, jos olisi löytynyt hivenen joustoa. Pidätte mieluummin tavarat, kun myytte ne? Pienellä joustolla tarkoitan tavaran tuomista esim. läheiselle metro/juna/bussipysäkille, mahdollisesti auto kuljetusta korvausta vastaan tai jos ostan useamman tuotteen samalta myyjältä, niin pieni hinnan alennus.
Ei siinä mitään, uusia tavaroita saa kyllä kaupasta, mutta itse suosin kierrätystä, niin onko paha juttu, jos vähän joustaisi?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Kaiken muun ymmärrän, mutta se että tavaraa ei voi varata muutamaksi tunniksi menee itselläni yli. Kerran olisin käynyt suihkussa ja lähtenyt ajamaan parinsadan kilometrin matkaa, mutta tuota myydään ekana ovella olevalle, piste. No en minäkään tee tuommoista mutkaa, jos en ole varma, että saan tuotteen.
Minä en ole kokenut tori kaupustelija, mutta heti kun kokeilin ensi kertaa niin myös hämmästyin kun kaapistoa myytiin saatesanoilla eniten tarjoavalle tms ja heitin varovaisen tarjouksen niin myyjältä tuli ivallisen sävyinen vastaus tyyliin höhöö, ei mahda tuolla kuule lähteä kaappi. Olen ilmeisen ulkona sitten etiketistä kun luulin oikeasti että haluaa siitä eroon kuka vaan eniten tarjoaa, en jatkanut vääntämistä vaan luovutin suosiolla, ihme paikka koko tori, meni maku, mielestäni sen vähimmäishinnan sitten voisi ilmaista ilmossa suoraan jos tuotteella selvästi sellainen kuitenkin on.
Olen myynyt torissa tavaraa melko paljon ja ostanutkin. On niin rasittavaa myyjänä kun mahdollinen ostaja kyselee kaiken mahdollisen tuotteesta vaikka se on kuvailtu jo siihen esittelyyn. Esim. Myin lapsen talvikenkiä 5e, olivat siistit ja ehjät ja koko ilmoitettu, myös merkki. Ei, piti saada sisämitat, kuvailla väri ja kunto uudestaan, tieto kauanko ovat olleet käytössä jne. Sitten olisi pitänyt postittaa johonkin vaikka olin sanonut että vain nouto.
Toinen oli kun myin marsun häkkiä ja tarvikkeita kokonaisena pakettina. Tulee kyselyä että myynkö vain tietyt tuotteet sieltä ja huomattavasti halvemmalla kuin mitä pyysin (hinta oli jo muutenkin edullinen). Sanoin että koko homma tai ei ollenkaan. Sain myytyä toiselle joka tuli hakemaan sovitusti. Tältä ensimmäiseltä tuli uusi viesti että no joko myyt tällä ja tällä hinnalla ne jutut mitä pyysin. Oli siis 2 pv kaikkinensa myynnissä. Sanoin että meni jo ja pyydetyllä hinnalla.
Uskomattomia ihmisiä.
Myyjiä on vaikka minkälaisia mutta ostajat ärsyttää eniten. Sovitaan ostosta ja kun päivä on sovittu niin kellonaika tulee olemaan se ongelma. Kerran annettiin minulle aikaikkuna 10-12, no se oli fine kun olin kotona, mutta en silti odottanut että ostaja tulee 5 yli 12. Miksi edes antaa sen vaihtoehdon jos kuitenkaan ei edes aio yrittää edes klo 11 vaikka. Toinen oli kun sovittiin hausta kello 13, ilmoitetaan 10 yli 1 että menee lähemmäs kahta, tullaan paikalle vartin yli 2. Nykyään laitan jo viestin että lähden kotoa 10 yli sovitun ajan. Kummasti ovat aikataulussa.
Myyjät voivat joustaa halutessaan, mutta jos aiot ostaa niin pidä sovitusta kiinni. Jos ei ole kykyä noutaa tuotetta niin sitten ei osta sitä. Niin yksinkertainen asia.
Voisin viedä tavaran jos saan maksun etukäteen. Nimittäin matkat maksaa ja ostaja voi tehdä oharin.
Juu niin tekis. Myin pesukonetta 20 e. Ostaja ehdokkaita oli pari, jotka vaativat, että kone tuodaan kotiin, 10-11 välillä ja asennetaan hintaan 10 e. Vein koneen elektroniikkaromuun..