Mitä kokoa käytät vaatteissa
Kommentit (9)
Itsellä juuri päälläni 1990-luvun tyköistuva kirppis farkkupaita, Esprit koko 34.
Farkut Ellokselta koko 26", ostettu -22 keväällä. Pituutta 162cm ja paino melkein 50.
XXS-S, mut olen myös lyhyehkö 160/48. Siskoni on reilu 10 cm pidempi ja yhtä hoikka ja käyttää S- ja M-kokoja. Häneltä kainasin raskausaikoina :D Kaikki vaatteet istuvat minusta hänelle paremmin, itsellä normimitoitetut vaatteet eivät istu vaan pussittavat/roikkuvat ja varsinkin liian väljät yläosat (takit) ovat epänaisellisia, saavat näyttämään lapselliselta. Normaalikokoinen nainen on nykyisin pidempikin kuin ennen, noin 170-senttinen ja sen mukaan tehdään vaatteet.
Valitsen, tai ainakin yritän valita, sopivan koon. Mikä se on, tuskin on yleisen kiinnostuksen aihe. Tiedätkö, mitä kokoa naapurin lapsen opettajan sisar käyttää? Ai etkö?
Käytän L-kokoa, vaikka olen kokoa S, koska pidän ylisuurista vaatteista
L, mutta joka vuosi melkein tuntuu olevan väljempiä ne uudet L-koon vaatteet. Varmaan pitää sitten siirtyä M-kokoon.
Ylemmälle: Kuinka ilmiannat itsesi?
Jaa'a, vähän vaihtelee. Just nyt mulla on päälläni hame, joka on kokoa M, paita on kokoa S. Takki jonka kohta vedän päälleni on L-kokoa ja farkut jotka ostin pari päivää sitten on kokoa XL. En osaa sanoa mitä kokoa käytän eniten, olis helppoa varmaan jos olis joku universaali koko-taulukko vaatevalmistajilla käytössä. Yhden firman S on toisen firman L, pahimmillaan XL vastaa jonkun toisen S-kokoa. Ei ihme että nuoriso sairastelee enemmän ja enemmän syömishäiriöitä anorexiasta ahmimishäiriöihin..