Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 161cm pituinen laihtua, jos syö 2000 kcal päivässä? Tuntuu liian rankalta 1500, aina ylittyy koska nälkä kova. Paino 96kg.

Vierailija
20.07.2022 |

Kokemuksia?

Kommentit (189)

Vierailija
81/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustarpeesi on noin 1900 kcal päivässä. Jos haluat laihtua 0,5 kg / viikko, sinun ei pitäisi syödä enempää kuin 1400 kcal / vrk.

Olen saman pituinen ja mun peruskaloritarve - siis jos makaan sängyssä - on alle 1300kcal.

1900 saa jo tehdä kovasti ruumiillista työtä ja päivittäistä treeniä ettei liho!

Vierailija
82/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 165cm pitkä ja painan 53kg. Syön n. 2000 kaloria per päivä. Tämän on mahdollista koska liikun paljon.

Voit syödä 2000 kaloria puhdasta, ravitsevaa ruokaa mutta sitten täytyy lisätä tosi reippaasti liikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä käsketään syömään kasviksia ,ihmekkös tuo jos nälkä koko ajan.kokeileppa syödä aamulla vaikka kaurapuuroa marjoilla + kananmuna ja ruisleipää .oikea ruoka ainakin kerran päivässä ; lihaa,perunaa,kasviksia runsaasti.  mansikoita(poistavat nesteitä kivasti)välipalaksi.Illalla vaikka kananmunaa,kasviksia,ruisleipää. Huom, rasva pitää nälän loitolla ,kunhan muistaa kuhtuuden.

Vierailija
84/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustarpeesi on noin 1900 kcal päivässä. Jos haluat laihtua 0,5 kg / viikko, sinun ei pitäisi syödä enempää kuin 1400 kcal / vrk.

Olen saman pituinen ja mun peruskaloritarve - siis jos makaan sängyssä - on alle 1300kcal.

1900 saa jo tehdä kovasti ruumiillista työtä ja päivittäistä treeniä ettei liho!

Mä olen vain 2cm pidempi ja päivittäinen kulutus pyörii siellä 2000kcal paikkeilla, siihen liikunnat päälle. En tee ruumillista työtä, vaan esim. istun tietokoneella koko päivän. Ja painan ap:ta 30kg:ta vähemmän. Älä sanele muiden perustarpeita, kun et selvästi niistä mitään tiedä.

Vierailija
85/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käynyt lääkärissä juttelemassa painon pudotuksesta? Itse kävin keväällä työterveyslääkärillä ja mainitsin että vuoden olen yrittänyt saada painoa alas onnistumatta. Otettiin kaikki labrat ja selvitettiin ettei ole mitään suurempaa ongelmaa ja sen jälkeen sain laihdutuslääkereseptin ja nyt on paino tippunut 7 kg kahdessa kuukaudessa.

Vierailija
86/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske mieluummin hiilihydraatteja ku kaloreita. Hiilarit alle 20 gr/pvä ja niiden korvaus proteiineilla, rasvalla ja kasviksilla eli VHH ruokavalio.

Alussa tulee syötyä enemmän mut aika pian alkaa nälän tunne vähentyä ku saa tarpeeksi proteiineja.

Ei sokeripiikkejä, ei makeanhimoa...

Itsellä ainoa tapa joka toimii.

Tsemppiä👍

Vierailija
87/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen istumatyötä, ja liikun vähän. Satunnaisesti käyn lenkillä, joskus nostelen ( pari kertaa 😂) vähän

5kg:n käsipainoja illalla ... mutta harvoin, kerran viikossa .

Ja olen jo vuosikausia, ehkä yli 10 vuotta syönyt noin 1400 - 1600 kcl / pv.

Arkisin vähemmän, viikonloppuna vähän herkuttelen päiväkahvilla kakun tai pullan kera.

Niin ja... Yhtään en oo laihtunut .

Enkä lihonut .

Paino on kuin "pultattu" samaan 59 kg 😂.

Käyn vaa'alla kerran viikossa, yleensä lauantaina.

Mutta sä oletkin jo laiha.

Normi paino minusta....kun mun pituus on vain 158 cm....

Vierailija
88/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko lukenut sellaista ketjua täältä, jossa laihduttaneet listaavat muutoksia, joita painon putoaminen toi elämään? Löytäisikö joku sen?

Tuntuu, että olet keskittynyt ylipainon ulkonäköhaittaan, mutta se itsessään ei silti motivoi laihduttamaan. Ja miksi motivoisikaan, meissä ihmisissä on kaikki muu mielenkiintoisempaa kuin ulkonäkö.

Auttaisiko muiden tavoitteiden asettaminen? Olet alkanut kävellä enemmän, se on hieno ei kiloihin liittyvä saavutus. Löytyiskö muita samanlaisia tavoitteita, alkuun vaikka kävelyn tuplaaminen? Lisää elämään uusia, terveellisiä toimintatapoja, vuorottele vaikeampia ja helpommin haltuunotettavia tapoja. 

Vierailija
89/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä sulle esimerkkipäivä miten syödä, jos oikeasti haluat painoa pois, jos tän jälkeen on vielä nälkä niin sulla on ehkä lapamato.

Aamu:

0,75l vettä jossa muutama viipale sitruunaa

Kuppi kahvia/teetä täysmaidolla

200g maitorahkaa/kreikkalaista jogurttia ja kourallinen marjoja, pari lusikallista pähkinöitä tai siemeniä.

-> n. 350kcal

Lounas:

Vihersalaattipohja 300g (salaatti, tomaatti, kurkku, paprika, mitä vain kasviksia paljon), 200g kala/kana ja pari ruokalusikallista oliiviöljyä/pellavansiemenöljyä.

0,75l vettä

-> n. 580kcal

Päivällinen:

Paistettuja/keitettyjä kasviksia 200g, salaatti 200g, proteiini öljyssä paistettu 200g

0,75l vettä

-> n. 510kcal

= 1440kcal ja nälkää ei tarvitse nähdä. Pari päivää menee että keho tottuu siihen ettet mätä kokoajan jotain.

Vierailija
90/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälän taltuttamiseen ravintoon lisää proteiineja. Ota vaikka lisäprotskuja joita mm. painonnostajat käyttää. Lisää pieninä annoksina ruuan joukkoon

Vierailija
91/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli toimiva ja hyvä vinkki että joka aterialla kourallinen jotain tuoretta. Esim muutama kirsikkatomaatti, naposteluporkkanoita tai vaikka omena tai marjoja. Siis myös päiväkahvilla. Täyttää vatsaa ja saa kuituja mutta ei juurikaan kaloreita. Vatsa kun ei ymmärrä kaloreista tuon taivaallista vaan sille tärkein juttu on määrä.

Tuon ymmärrettyäni löysin myös iltoihin kuppikeitot. 3dl lämmintä, helppoa ja nopeaa vatsantäytettä mutta kaloreita vain noin 100 kcal. Olen siis iltapainotteinen vuorotyöläinen ja kotona usein vasta klo 23 jälkeen ja ongelmani oli aiemmin juurikin iltasyöminen töiden jälkeen. Näillä kahdella verrattain pienellä jutulla sain ensin painon nousun pysähtymään ja siitä sain myöhemmin motivaatiota liikunnan lisäämiseen asteittain ja toki myös sittemmin olen muokannut muutakin syömistäni. Ja tähän mennessä paino on tippunut 10kg ja vielä toiset 10kg pitäisi karistaa.

Ja kannattaa olla itselleen armollinen. Muistaa että ei ne kilot ole yhdessä yössä tulleet joten niistä eroon pääseminenkin vaatii aikaa. Eikö se maailmaa kaada jos ei joka päivä pysty dieettiä noudattamaan. Joskus vaan elämä on sellaista että ei pysty mutta sitten kun tilanne normalisoituu niin palataan takaisin ruotuun.

Vierailija
92/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ellet ole ammattiurheilija.

Painosta päätellen ei myöskään ole tullut voittoa geenilotossa.

Vierailija
93/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 161cm ja 52kg. En ole kidudieetillä. Olen syönyt yli 10 vuoden ajan pätkäpaastomaisesti, paljon ennen kuin koskaan kuulin pätkäpaaston olemassaolosta.

Eli, syön vain kerran tai kaksi kertaa päivässä, työpäivänä lounaan ja heti kotiin tultuani toisen aterian. Viikonloppusin vain yhden aterian johon kuuluu jälkiruoka. Kotona kun on aikaa syön aina nautiskellen ja hitaasti ruokani. Jos syö liian nopeasti voi helposti syödä itsensä ähkyyn, eli jos syö tarpeeksi hitaasti huomaa koska on syönyt sopivan määrän. Vettä juon päivän mittaan niin paljon haluan.

En laske kaloreita vaan keskityn siihen, että saan kaikki tarvittavat ravintoaineet päivän aikana. Itsehty ruoka missä on sopivasti vihanneksia, proteiinia, hyvää rasvaa ja sopivasti hiilihydraatteja pitävät nälän poissa. Mikroruoka on prossessoitua, joten siinä on yleensä vain puolet ravintoaineista mitkä saisit jos söisit saman aterian itsetehtynä.  Syön silloin tällön mikroruokaa koska olen liian laiska tekemään aina kotiruokaa, mutta silloin yleensä syön toisen pikkuaterian päivässä koska tulen taas nälkäiseksi. Jos haluan syödä hampurilaisen, ostan sen ketjulta joka panostaa raaka-ainesiin perusmäkkärin sijaan. Jälkiruokaa voi syödä kohtuullisesti pääruoan jälkeen.

Kaikille ei sovi 1-2 ateriaa päivässä, mutta suosittelen, että jätät ainakin kaikki välipalat pois ja syöt suurempia aterioita mutta vähemmän kertoja päivässä. Mielellään kaikki ateriat mahdollisimman pienen aikaikkunan sisällä. Mutta älä mättää kuin hullu. Vatsasi tottuu ähkytunteeseen, mikä ei ole hyvä.

Keho tottuu siihen montako kertaa syö päivässä. Jos syö 7 kertaa päivässä olet nälkäinen ainakin 7 kertaa päivässä. Jatkuva nälkä voi olla merkki siitä, että syöt liian ravintoköyhää ruokaa. Mene apteekkiin ja osta ainakin monivitamiinipurkki ja Omega-3/kalanmaksaöljykapselit. Kromi ravintolisä kuulemma vähentää näläntunnetta.

Älä tuijota kalorimäärää. Keskity laadukkaaseen ravintoon ja kohtuulliseen syömiseen niin laihdut automaattisesti. Kävelylenkit kauniissa puistossa tai joku muu kevyt, kiva liikkuminen on myös hyväksi. 2000kcl päivässä voi olla ihan hyvin OK määrä sinulle alussa, kun laihdutat. Me kaikki tarvitsemme yksilöllisen määrän kaloreita päivässä.

Vierailija
94/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en syö jos minulla ei ole nälkä, joten nälkä on 3-4 kertaa päivässä. 

Jos syön vähemmän kuin nyt nälkä on 5-6 kertaa päivässä. 

En pysty olemaan nälässä koko loppuelämääni, eikä pysty kukaan muukaan jollei ole päästään jotenkin sairas. Syön vähän kerrallaan, joten koskaan ei ole vatsa täynnä. En syö herkkuja ollenkaan.

En käytä laktoosia, vehnää enkä sokeria. En holvaa rasvassa mitään. Nämä siksi koska minulla on todella herkkä vatsa. 

Teen 10km pyörälenkin päivittäin, plus päivittäistoimet mihin liikkumista kuuluu vaihtelevasti.

En laihdu, joskaan en lihokaan. En tiedä paljonko painan, mutta olen 162cm pitkä, ja varmasti 75kg, ainakin.

Painoa pitäisi saada pois, mutta se on mahdotonta ilman jatkuvaa nälkää.

Harrastitko lapsena liikuntaa? Jännä nimittäin, että olen sua 5cm pidempi ja melkein 10kg hoikempi. Syön mitä huvittaa enkä nykyään enää liiku kovin paljon. Lapsena olin kuitenkin kova harrastamaan ja tuntuu, että siitä on jäänyt hyvä pohjakunto tähän päivään asti, vaikka olen jo yli 30-vuotiaa.

Määrittele liikunnan harrastaminen.

Vierailija
95/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000kcl on ihan OK määrä kaloreita pävässä laihduttajalle, alussa. Jos olet 96kg oletan, että sinusta tuli 96kg syömällä enemmän kuin 2000kcl päivässä. Matemaattisesti ajatellen laihdut, kunhan vain syöt vähän vähemmän kaloreita kuin ennen.  Painonlasku on tietenkin hitaampi kuin jos alentaa kalorimäärää heti 1500kcl, mutta eikö tärkeämpää ole että laihdut pysyvästi ja mieluiten ilman suurta stressiä? Jos paino ei laske viikossa, alenna kalorimäärää vähän alle 2000ckl. Kokeilemalla saat tietää mikä on paras kalorimäärä sinulle.

Vierailija
96/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä oot se sama ihminen, joka avaa näitä ketjuja joka päivä tästä aiheesta, niin sä laihdut ku lopetat sen pään sisällä elämisen ja meet niitten lastes kansssa pihalla.

Jos et niin pahoittelut. Täällä on annettu hyviä neuvoja. Mulle itselle auttoi se, että aina eka täytän ruokalakseen kasviksilla eli en karsinut mitään vaan lisäsin kasviksia, joten sit tuli mätettyä vähemmän kaikkea muuta.

Vierailija
97/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin:)

Saman pituinen, syön normaalisti 1300-1500 kcal/pvä enkä laihdu tuolla. Alle 1000 pitää mennä että paino liikahtaisi! Tosin ylipainoa vain muutama kilo

Tajuathan, että olet sekoittanut elimistösi aivan itse ja kaiken lisäksi, et ole arjessa ollenkaan aktiivinen. Nämä teidän vinkit ovat ihan sairaita... kenenkään ei tule mennä alle 1200, ilman terveydenhuollon täyttä valvontaa ja suunnitelmaa. Tosin mielestäni ei silloinkaan, vaikka itse olen näitä seurantoja joskus tehnytkin...

Vierailija
98/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö e-pillereitä? Minulle tuli jatkuva nälkä ja sen myötä painonnousu, kun aloitin e-pillerit. Gyne väitti, että e-pillerillä ei ole mitään vaikutusta painoon ja se on täysin minun oma syy, että laitan enemmän ruokaa suuhuni. Monta vuotta käytin niitä pillereitä ja taistelin painoni kanssa. Viime vuonna sain tarpeekeni ja lopetin pillerit koska epäilin niiden olevan syy korkeaan verenpaineeseeni. Jatkuva nesteturvotus hävisi kuukauden sisällä. Verenpaineeni laski normaalin 2 kk sisällä. Ylimääräiset liikakilot hävisivät luonnollisesti ilman suurta panostusta 7kk sisällä koska jatkuva nälkä hävisi ja syön nyt kuin normaali ihminen.

Vierailija
99/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorien laskeminen on täysin turhaa. Syö normaalisti mutta älä syö sokeria, älä juo alkoholia. Älä syö rasvaisia ruokia kuten pizzaa. Itse laihduin 114 kilosta 92 kiloon melko helposti 3 kuukaudessa. Lisäsin liikuntaa kuten poljin kuntopyörää kotona 40 minuuttia 5 kertaa viikossa. Sillä putosi paino 22 kiloa.

Vierailija
100/189 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle oli toimiva ja hyvä vinkki että joka aterialla kourallinen jotain tuoretta. Esim muutama kirsikkatomaatti, naposteluporkkanoita tai vaikka omena tai marjoja. Siis myös päiväkahvilla. Täyttää vatsaa ja saa kuituja mutta ei juurikaan kaloreita. Vatsa kun ei ymmärrä kaloreista tuon taivaallista vaan sille tärkein juttu on määrä.

Tuon ymmärrettyäni löysin myös iltoihin kuppikeitot. 3dl lämmintä, helppoa ja nopeaa vatsantäytettä mutta kaloreita vain noin 100 kcal. Olen siis iltapainotteinen vuorotyöläinen ja kotona usein vasta klo 23 jälkeen ja ongelmani oli aiemmin juurikin iltasyöminen töiden jälkeen. Näillä kahdella verrattain pienellä jutulla sain ensin painon nousun pysähtymään ja siitä sain myöhemmin motivaatiota liikunnan lisäämiseen asteittain ja toki myös sittemmin olen muokannut muutakin syömistäni. Ja tähän mennessä paino on tippunut 10kg ja vielä toiset 10kg pitäisi karistaa.

Ja kannattaa olla itselleen armollinen. Muistaa että ei ne kilot ole yhdessä yössä tulleet joten niistä eroon pääseminenkin vaatii aikaa. Eikö se maailmaa kaada jos ei joka päivä pysty dieettiä noudattamaan. Joskus vaan elämä on sellaista että ei pysty mutta sitten kun tilanne normalisoituu niin palataan takaisin ruotuun.

Ei tässä enää armollisempi voi olla, kun onnistun pitämään kalorit pieninä (1500 kcal) kahtena päivänä kahdessa viikossa.

Sillä en ole painoa saanut alas, en grammaakaan. Ap