Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miniäni lapsellinen vai ilkeä?

Vierailija
20.07.2022 |

Hän on alle 40, äitinsä esikoinen, poikani kuopus joten olen yli 10 vuotta vanhempi - ja huonompi.
Olivat tuossa jonkun päivän. Äitini siivoaa koko ajan, ei olisi pölyä hyllyn päällä. Äitini laittaa hyviä ruokia. Äitini on hoikka ja hölkkää , laihduttaisit niin pilvet paranisivat.
Äiti laulaa kirkkokuorossa, matkusti ennen koronaa ja nyt taas on pari reissua jo tilattu. Äidillä on itse kerättyjä luonnontuotteita 600 litran pakastin täynnä ja hilloja kellari täynnä. ( Sinkku, jäänyt hiljan eläkkeelle).
Äiti puhuu kolmea kieltä, hassua ihan kun on joku joka ei ymmärrä englantia. Äiti ei ikinä ostaisi Prismasta edes sukkaparia.
Ikävää että olen niin erilainen ja 15 vuotta vanhempi. Onko niin että joidenkin on vaikea hyväksyä ja kestää erilaisia ihmisiä?

Kommentit (272)

Vierailija
41/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmettelen minäkin miten joku ei osaa englantia. Tai kahta kieltä.

Kolmea. Kahta kotimaista ja vähintään yhtä vierasta.

Kaikille on koulussa opetettu.

Vierailija
42/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä ap se sama tyyppi, joka toisessa ketjussa uhkailee jättää kiittämättömät lapset ja tylyt miniät perinnöttä? Sama katkeruus ja sekavuus paistaa. Hanki apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ilkeitä miniöitä löytyy palstalta enemmänkin.

Muutama oikaisu ilkeilijöiden käsityksiin.

- Suomessa on valtava määrä ihmisiä,,jotka eivät ole käyneet peruskoulua. Peruskoulu-uudistus toteutettiin 70-luvulla pohjoisesta etelään, viimeisenä Helsingissä 1977. Näin ollen vielä 60-luvulla syntyneistäkään ei kaikki ole käynyt peruskoulua. Yli kuusikymppisistä erittäin harva on käynyt peruskoulua eli reipas miljoona suomalaista ei ole suorittanut peruskoulua.

- Appivanhempani ovat 76 ja 78 eikä kumpikaan osaa muita kieliä kuin sanan sieltä tai täältä. Ruotsia ymmärtävät hiukan, englantia eivät ole koskaan edes lukeneet.

- Aloitus ei ollut ehkä selkein mahdollinen mutta normaalilla hoksottimilla sen kyllä tajusi. En kehuisi kovin suureen,ääneen, jos ei omat aivot toimi.

Mun 80 ja 85 vuotiaat vanhemmat puhuvat ruotsia, englantia ja saksaa sujuvasti ja ovat opiskelleet ranskaa ja espanjaa, joita puhuvat auttavasti . Se on ihan omasta viitseliäisyydestä kiinni, haluaako oppia vieraita kieliä.

Vierailija
44/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoittaa. Kiitos kaikille, vahvistitte miniäni käsityksen että olen tyhmä ja huono ihminen.

Vierailija
45/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on huono itsetunto.

On omituista jos koet tuon arvosteluna. Miniä koetti tuoda äitiään lähemmäs sinua ja samalla lähentyä itse.

Mutta taas on mimmi tekemässä virheen ja ottamassa selvästi itseään sivistymättömämmän miehen, koska tuskinpa poikasi on sinua fiksumpi. Yhtä ahdas pää kuin sinulla.

Vierailija
46/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette kumpikin ehkä vähän omituisia. Miksi miniä puhuu äidistään koko ajan ja toisaalta sinä et osaa pitää puoliasi.

Minä taas tiedän että on monia muitakin 75 v jotka eivät niin eri kielillä pysty puhumaan ja ymmärtämään.

Teille on opetettu sekä ruotsia että saksaa ja koulun jälkeen on ollut semmoset 60 vuotta aikaa oppia telkkarista rallienglanti.

MInä puhun lapsenlapsille saksaa ja hämmästelen, että ettekö te oikeasti osaa kieliä, vain suomea ja rallienglantia.

Vierailija
47/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä ap se sama tyyppi, joka toisessa ketjussa uhkailee jättää kiittämättömät lapset ja tylyt miniät perinnöttä? Sama katkeruus ja sekavuus paistaa. Hanki apua.

En ole.

Eikö tylyt miniät tarvitsisi apua, pilaavat elämänsä vihaamalla vanhoja akkoja ja kuten vihjaat, odottavat perintöä.

Vierailija
48/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän on alle 40, äitinsä esikoinen, poikani kuopus"

Mikä ihmeen vastenmielisyys sinulla on verbejä kohtaan? Pyrit ehkä jonkinlaiseen runolliseen tyyliin, mutta pieleen menee ja rankasti. Tuloksena on teksti jota saa lukea moneen kertaan jotta ymmärtää mitä yrität sanoa.

Vierailija
49/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoittaa. Kiitos kaikille, vahvistitte miniäni käsityksen että olen tyhmä ja huono ihminen.

Nyt korkki auki ja uhriutumaan koko päiväksi.

Vierailija
50/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit mainita että olet myös aikalailla sietämätön marttyyri ja varmasti todella raskasta seuraa.

Vierailija
51/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmettelen minäkin miten joku ei osaa englantia. Tai kahta kieltä.

Ap on todennäköisesti käynyt kansakoulun ja kansalaiskoulun. Noissa ei opetettu kieliä. Jos hän olisi mennyt oppikouluun niin siellä olisi oppinut edes jotain.

Tämä meidän peruskoulumme kun ei ole kovin vanha ilmiö. Noin 60- vuotiaat eivät ole sitä kokeneet.

Kansakoulussa opetettiin kieliä 3. luokalta alkaen.

Milloin?

Isäni syntyi 1935 eikä hänelle opetettu kansakoulussa muita kieliä kuin suomea. Eikä hän muita kieliä opetellut myöhemminkään.

Äiti oli samaa ikäluokkaa, mutta valitsi sellaisen oppikoulun, jossa saattoi lukea pitkää englantia.

Miniästä: kuulostaa lapselliselta.

Toivoisin, etteivät ihmiset tulkitsisi ilkeydeksi sellaista käytöstä, joka usein on vain ajattelemattomuutta tai kokemuksen puutetta.

Vierailija
52/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien äidit on yleensä pikku prinsssoja. Niiden itsetunto rakentuu sen varaan, että jälkeläisellä on uloinen pissaletku.

Vierailija
53/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on huono itsetunto.

On omituista jos koet tuon arvosteluna. Miniä koetti tuoda äitiään lähemmäs sinua ja samalla lähentyä itse.

Mutta taas on mimmi tekemässä virheen ja ottamassa selvästi itseään sivistymättömämmän miehen, koska tuskinpa poikasi on sinua fiksumpi. Yhtä ahdas pää kuin sinulla.

Sitten vasta tyhmä olisin jos en arvostelua ja hienoista pilkkaa ymmärtäisi.

Tämä on hauska keskustelusivu, rintama yhte nä vastaan anoppeja ja miehiä, niitä turhakkeita kodissa, joilla ei mitään sananvaltaa

Vierailija
54/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö ap mikä on miniä tai äiti? Ymmärtääkö ap mitä hän yritti aloituksessaan kertoa? 

Vierailija
55/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette kumpikin ehkä vähän omituisia. Miksi miniä puhuu äidistään koko ajan ja toisaalta sinä et osaa pitää puoliasi.

Minä taas tiedän että on monia muitakin 75 v jotka eivät niin eri kielillä pysty puhumaan ja ymmärtämään.

Teille on opetettu sekä ruotsia että saksaa ja koulun jälkeen on ollut semmoset 60 vuotta aikaa oppia telkkarista rallienglanti.

MInä puhun lapsenlapsille saksaa ja hämmästelen, että ettekö te oikeasti osaa kieliä, vain suomea ja rallienglantia.

Miksi alapeukut? Ei suomalainen peruskoulun jälkeen yleensä osaa kieliä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Pelien sanasto on suppea, kielioppia ei ole. Me vanhukset puhumme pelkän keskikoulunkin jälkeen saksaa varsin mainiosti.

Vierailija
56/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksaa luettiin enemmän ennen sotia. Taisi suurten ikäluokkien aikaan olla englanti jo pääasiallinen vieras kieli.

Mutta suurten ikäluokkien aikaan oli koulutus vähän erilaista, mutta sitä on turha selittää alle 50- vuotiaille.

Saksaa lukivat vielä 50-luvulla syntyneetkin. Englanti vakiintui ekaksi pitkäksi kieleksi 60-luvulla syntyneillä.

Mikään ei ole estänyt opettelemasta kieliä koulun jälkeen. Osaa minunkin isäni puhua sujuvaa englantia vaikka koulussa luki vain saksaa ja ruotsia ja sai niistä monet ehdotkin.

Just sulla on kans paremmat vanhemmat, kai muistat alinomaa mainita huonommalle vanhukselle siitä. Aloitin 63 jotain opiskelua. Kielet olivat ruotsi ja englanti. Kaikille kieliopinnot uutta koska niitä ei tosiaan " kansakoulussa kolmannelta luokalta lähtien" opetettu.

Kyllä niitä opetettiin.

Kai kun olen kansakoulun käynyt tiedän ettei kansakoulussa kieliä opetettu.

Vierailija
57/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuosta pointin tajuaa, jos ei ole joutunut kirjoittamaan työelämässä tms, ei se välttämättä suju.

Pointti ei ollut tässä aidinkielen taito, vaan miniän käytös. Ja se on huonoa. Onhan hänellä ilmiselvästi SUPERäiti, mutta kaikkihan me ollaan erilaisia, eikä tuollainen tilanteessa ulkopuolisen kehuminen ole fiksua käytöstä. Sanopa seuraavalla kerralla, esim. että sinulla on hieno äiti, mutta toivottavasti viihdyt myös meillä, vaikka en olekaan yhtä ahkera ja fiksu kuin äitisi. 

Mikäli miniällä on yhtään järkeä, tajuaa moukkamaisuutensa tuosta ja se loppuu siihen. Sitten voitte yrittää aloittaa ns. alusta.

Vierailija
58/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkö ap mikä on miniä tai äiti? Ymmärtääkö ap mitä hän yritti aloituksessaan kertoa? 

No tänään on huippuviisailla aikaa vihata taas anoppeja.

Tiiätkö sinä mikä on nato, sukulaisena?

Vierailija
59/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ldkös kirjoitti:

No kyllähän tuosta pointin tajuaa, jos ei ole joutunut kirjoittamaan työelämässä tms, ei se välttämättä suju.

Pointti ei ollut tässä aidinkielen taito, vaan miniän käytös. Ja se on huonoa. Onhan hänellä ilmiselvästi SUPERäiti, mutta kaikkihan me ollaan erilaisia, eikä tuollainen tilanteessa ulkopuolisen kehuminen ole fiksua käytöstä. Sanopa seuraavalla kerralla, esim. että sinulla on hieno äiti, mutta toivottavasti viihdyt myös meillä, vaikka en olekaan yhtä ahkera ja fiksu kuin äitisi. 

Mikäli miniällä on yhtään järkeä, tajuaa moukkamaisuutensa tuosta ja se loppuu siihen. Sitten voitte yrittää aloittaa ns. alusta.

Ongelma on ap.

Vierailija
60/272 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksaa luettiin enemmän ennen sotia. Taisi suurten ikäluokkien aikaan olla englanti jo pääasiallinen vieras kieli.

Mutta suurten ikäluokkien aikaan oli koulutus vähän erilaista, mutta sitä on turha selittää alle 50- vuotiaille.

Saksaa lukivat vielä 50-luvulla syntyneetkin. Englanti vakiintui ekaksi pitkäksi kieleksi 60-luvulla syntyneillä.

Mikään ei ole estänyt opettelemasta kieliä koulun jälkeen. Osaa minunkin isäni puhua sujuvaa englantia vaikka koulussa luki vain saksaa ja ruotsia ja sai niistä monet ehdotkin.

Just sulla on kans paremmat vanhemmat, kai muistat alinomaa mainita huonommalle vanhukselle siitä. Aloitin 63 jotain opiskelua. Kielet olivat ruotsi ja englanti. Kaikille kieliopinnot uutta koska niitä ei tosiaan " kansakoulussa kolmannelta luokalta lähtien" opetettu.

Kyllä niitä opetettiin.

Kai kun olen kansakoulun käynyt tiedän ettei kansakoulussa kieliä opetettu.

Niin olen minäkin ja kummitätini oli kansakoulun opettaja.

Ruotsia ja englantia ja saksaa opetti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi