Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hössötetäänkö teille muille melkein 40-vuotiaille aikuisille lapsille lapsuudenkodissanne kuin kehitysvammaiselle tai 5-vuotiaalle?

Vierailija
19.07.2022 |

Isäni osaa puhua kuin aikuiselle, mutta siinäkin on vähän sellaista etten saisi olla omatoiminen.
Äidilläni hössötyslista onkin sitten loputon. Vanhemmat 70-vuotiaita ja itse melkein 40-vuotias.
Olenko muistanu maksaa lainanlyhennykseni, älä osta itsellesi mitään turhaa ja kallista (vaikka itselläni on varaa...), älä nyt mene ulos pyöräilemään, sielä sataa. Kävin kesälomareissulla synnyinpaikkakunnallani ja otin fillarin mukaan. Lähdin pyöräilemään vähän reilumpaa matkaa maaseutumaisemiin ja hössötys ei meinannut loppua. Tarvitseko sadetakkia yms. AAAAArg.
En kestä. Loppuuko tämä vasta kun ovat molemmat multien alla?
Isälläni olisi vene kalastukseen, mutta ei enää oikein viitsi järvelle lähteä. En edes uskalla kysyä sitä lainaksi, koska hössötys ei loppuisi ikänä.
Olen itse akateeminen dippainssi, oman alan tehtävissä ja tienaan 6 tonnia kuukaudessa. Mutta silti hössötetään kuin 5-vuotiaalle. Asun tarkoituksella vähän kauempana vanhemmistani, noin 600 km päässä etteivät vahingossakaan tulisi minun luona käymään. Asuntoni ei ole kovin siisti enkä jaksa siivota.
Sitä siivoamishössötystä en kestäisi. Onko tämä vain joku sukupolvien välinen juttu?
Mahtavatko tulevaisuudessa minun ikäiseni vanhemmat hössöttää aikuiselle lapselle?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei hössötetty edes lapsena, joten ei edelleenkään. Koko hössöttäminen on minulle ihan vieras asia. Mutta sen sijaan lapsena ja nuorena minulle pidettiin usein sellaisia vähän manipulatiivia luentohenkisiä keskusteluita arvomaailman asioista. Ja niissä näkemykseni aina sivuutettiin ja dissattiin ja yritettiin syöttää minulle painostavalla tavalla ainoina oikeina asioina äitini arvoja. Ja sitä tapahtuu samalla tavalla yhä edelleen. 

N41

Vierailija
42/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Muistutetaan esim. että pistetään tarpeeksi lämmintä päälle "

Tapa osoittaa rakkautta, kun ei enää voi ottaa syliin tai spontaanisti halitella aikuista ihmistä.

Ikävä tulee tuota kun aika jättää heistäkin.

Kokemuksesta puhun. Harva enää muistuttaa laittamaan lämmintä pälle ettet siellä maailman melskeessä palele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hössöttää. Sinä aikuisena ihmisenä kuitenkin teet itse päätöksesi. Älä ainakaan rupea kiukuttelemaan siitä, että sinusta huolehditaan, se ei ainakaan ole aikuisuuden merkki.

Vierailija
44/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset dippainssit.

Nuo maailman empaattisemmat ja tunnetaitoisemmat olennot.

Henkinen hypotermia vaarana jos viettää yli puoli tuntia keskustellen "henkeviä".

Vierailija
45/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin paitsi, että oon 54v. :d

Vierailija
46/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat tietävät kaiken paremmin. Yksi eläköitynyt kenraali kertoi äitinsä vierailusta ja neuvoista, miten kenraalin pitäisi työnsä tehdä.

Naiselle se on tyypillistä se kaiken tietäminen.

Vierailija
47/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat tietävät kaiken paremmin. Yksi eläköitynyt kenraali kertoi äitinsä vierailusta ja neuvoista, miten kenraalin pitäisi työnsä tehdä.

Naiselle se on tyypillistä se kaiken tietäminen.

No vähän erilainen tapaus, mutta tuttsva kertoi tavanneensa kerran naapuripariskunnan pihalla. Tuttavalla oli ollut silloin jotain flunssaa. Tuon naspuripariskunnan mies on lääketieteen tohtori. Hän ei ollut puhunut juuri mitään, mutta sen vaimo oli selittänyt ummet ja lammet, että miten tuon mun tutun pitää hoitaa itseään.

Vierailija
48/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua jossain määrin kyllä. Vanhempani ovat ihan mukavia, mutta on siinä syynsä miksi en kyläile kovin usein.

Vierailija
49/49 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää tapaa äitiäni liiallisuuksiin menevän hössöttämisen takia. Oikeastaan voisi puhua enemmänkin kontrolloinnista; sen lisäksi että lässytetään kuin 5-vuotiaalle, elämänvalinnat pitäisi tehdä hänen mukaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan