Siis mitä just kuulin - Seurakunnan iltapäiväkerhossa ei saa enää olla minkäänlaista hengellistä opetusta tämän päivän Suomessa
Miksi sinne yleensäkkin ottaen pitää viedä oma lapsi jos tämä edustaa eri uskontoa.
Kommentit (128)
Hyvä juttu, lapsia ei tarvitse aivopestä. Jos haluaa opettaa kristillisiä arvoja niin sehän on että kohtele toisia niinkuin haluat itseäsi kohdeltavan. Onnistuu ilman jeesustakin.
Onko aiemmin ollut? 90-luvulla ollut monta vuotta, enkä muista yhtään Jeesus juttuja sieltä.. Piirrettiin, laulettiin lastenlauluja ja tehtiin kynttilöitä yms.
Minä olin 70-luvulla. Siellä oli jotain Jeesus-juttua. Ja kapaloitiin nukke.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu, lapsia ei tarvitse aivopestä. Jos haluaa opettaa kristillisiä arvoja niin sehän on että kohtele toisia niinkuin haluat itseäsi kohdeltavan. Onnistuu ilman jeesustakin.
Kyseessä on kuitenkin kristillisen rakennan päiväkerho. Eiköhän jotakin uskonnollista voi ujuttaa mukaan? Vainsaako seurakunta korvausta kaupungilta ip- kerhon vetämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on kuitenkin kristillisen rakennan päiväkerho. Eiköhän jotakin uskonnollista voi ujuttaa mukaan? Vainsaako seurakunta korvausta kaupungilta ip- kerhon vetämisestä?
Luterilainen kirkko tekee omalla toiminnallaan itsensä tarpeettomaksi.
Kuka vie lapsensa seurakunnan kerhoon?!
Tietenkään ei saa olla antikristuksen aikaan eletään.
Ihan sama, minä opetan lapsilleni kotona Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä, Raamatun kirjoituksista ja omakohtaisista kokemuksistani, joissa olen saanut kokea lapsesta pitäen Jumalan huolenpitoa. Sitäpä ei voi kukaan estää. Onneksi nämä jyvät ovat pudonneet hyvään maahan ja tuottavat satoa ja näin usko siirtyy sukupolvelta toiselle ja Raamatun Sana on ikuinen, sitä ei ole vuosituhansiin voitu tukahduttaa vaikka jotkut ihmisparat sitä kovasti yrittävätkin siinä onnistumatta.
Minä olen vienyt lapseni seurakunnan kerhoon juuri siksi, että saavat kristillistä opetusta.
Samoin koulunkin uskontotunnilla oletan heidän saavan kristinuskon perustiedot.
Kunta on järjestäjä, ostaa palvelun seurakunnalta.
Kumma juttu että ollaan niin ateisteja ja moititaan kristinuskoa. Mutta iltapäiväkerhoihin tungetaan lapset jottei Vanilja-Kaisla joudu olemaan yksin koulun jälkeen.
No tämä on vain yksi esimerkki siitä, että ev. lut. kirkko on hylännyt Jumalan ja pyrkii miellyttämään mahdollisimman montaa ihmistä. Ts. kirkko mukautuu tämän maailman menoon, mikä on täysin päinvastoin kuin mitä Uudessa Testamentissa kehotetaan. Tällä tavalla nykykirkko johtaa monia ihmisiä varmaan tuhoon.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu että ollaan niin ateisteja ja moititaan kristinuskoa. Mutta iltapäiväkerhoihin tungetaan lapset jottei Vanilja-Kaisla joudu olemaan yksin koulun jälkeen.
Jos paikkakunnalla ei ole muuta ip kerhoa saatavilla. Mahdollisesti jopa kunnan sponsoroima, seurakunnan järjestämä.
Tämä koskee varmaan koulujen iltapäiväkerhoja, joita pidetään seurakunnan tiloissa. Täällä ainakin noita iltapäiväkerhoja pidetään eri paikoissa ja eri toimijat pitävät niitä. Meidän lähikoulussa se on joko seurakunnan pitämä iltapäiväkerho seurakuntakodilla tai ei iltapäiväkerhoa lainkaan.
Lähde tälle? Ymmärsitköhän väärin?
Mä uskonnottomana kannatan sitä, että uskontoihin kuuluvat hoitavat uskonnon harrastamisen keskuudessaan, ja kannatan yhteiskunnan ja uskonnon totaalista eroa.
Olisko niin, että puhutaan jossain kerhotoiminnasta jota yhteiskunta ostaa kirkolta, jolloin kyseisessä kerhossa ei tietenkään saa tuputtaa uskontoa? Muuten en ymmärrä.
Vähän niin kuin valtio ostaa kirkolta hautauspalvelua, joten kuka tahansa saa tulla haudatuksi kirkon maalle.
Hyvä, meillä ei ole uskontoa. Emme ole uskovaisia.
Aivan järjetöntä. Jos vie seurakunnan kerhoon lapsensa, pitäisi ilman muuta olla valmis myös siihen kuuluvaan kasvatukseenkin. Ei perheissä enää mitään opeteta. Ei siellä mitään paasausta tarvita, vaan ihan pikkulapsille soviteltuna juttuina niinkuin ysärillä esimerkiksi. Vähäistä se oli silloinkin, mutta edes jotain. Kuka kehtaa viedä lapsensa seurakuntien maksamiin kerhoihin ja vielä vaatia etteivät saa puhua uskonnosta mitään. Kyllä on joillain otsaa. Tuohan on hyväksikäyttöä, koska nämä ihmiset tuskin kirkollisveroa maksavat
Minä olen uskova, mutta ymmärrän kyllä jos kerhot halutaan pitää neutraaleina, että voi tulla kaikki, vakaumuksesta huolimatta.
Itse kuulun helluntaiseurakuntaan. Aina kun käydään aamujumalanpalveluksessa, niin lapseni saavat osallistua pyhäkouluun. Siellä on laulua, leikkiä, askartelua ja raamatunopetusta. Lapseni saavat mielestäni siitä tarpeeksi raamatunopetusta, lisäksi välillä luetaan lastenraamattua kotona.
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee varmaan koulujen iltapäiväkerhoja, joita pidetään seurakunnan tiloissa. Täällä ainakin noita iltapäiväkerhoja pidetään eri paikoissa ja eri toimijat pitävät niitä. Meidän lähikoulussa se on joko seurakunnan pitämä iltapäiväkerho seurakuntakodilla tai ei iltapäiväkerhoa lainkaan.
Outoa, että kunta ei suostu kustantamaan iltapäiväkerhoa, vaan hankkii sen edullisesti seurakunnalta. Meillä tosin oli niin, että seurakuntaan kuuluvat lapset oli kerhossa puoleen hintaan ja siitäkös nousi meteli.
Pappi kertoi asian Kesäterassi- ohjelmassa