Hakisitko aikuisen lapsen yöllä?
Bussilinjat ovat muuttomme jälkeen heikentyneet pahasti alueellamme. Erityisesti kesällä ja yöllä ei julkisilla tai potkulaudoilla pääse kuin 8 km päähän kotoa. Hakisitko aikuisen baarikierroksella tai kaverilla olleen lapsen keskellä yötä autolla tuolta? Vai antaisitko kävellä? Pyörää ei keskustaan kannata viedä, varastetaan helposti.
Kommentit (87)
30 000 asukkaan kaupungista ei eräänä sunnuntai-maanantain välisenä yönä klo.1.30 saanut taksia. Ei vain ollut ketään ajussa. Onneksi hinauskuski oli kiltti ja vei hotellille. Ensin oli jättämässä korjaamon pihalle mutta onneksi soittelin hinausautosta taksia ja ilmeni ettei kuskeja ole. Tästä muutama vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Hakisin ainoastaan hätätilanteessa. En ole mikään päivystävä autokuski.
Et ilmeisesti myöskään kenenkään vanhempi?
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole siellä taksejakaan?
kenellä on varaa kulkea taksilla?
Mun äiti haki minua ja kavereitani aina kun oltiin baarissa. Äiti itse tarjoutui hakemaan. Halusi lisäksi viedä mun kaverit kotiovillensa. Ei käyty kun ehkä kerran kuukaudessa kun ei ollut rahaa käyttää baareiluun. Sanoi että nuorena pitää päästä menemään mutta turvallisesti kotiin. 2-4 kertaa talvisin ja pimeällä haki. Mulle tai kavereille ei koskaan tapahtunut mitään näitä yleisiä keppostelija kun ei tarvinnut itsekseen liikkua yöllä. Tekisin saman omalle nuorelle, en edes juo alkoholia niin voisin hakea extempore. Helpompi kun tietää että tiettyyn aikaan hakee nuoren ja hänen kaverinsa jostakin bussipysäkiltä tiettyyn aikaan niin ei tarvitse jännittää kuinka hän pääsee kotiin ja tietää että nukkuu yönsä turvallisesti kotona.
Oma mies on vienyt ja hakenut lapset vaikka mistä ja mihin aikaan tahansa. Minä olen ollut vähän nihkeämpi kuskaamaan, mieluummin olen jatkanut unia aamuyöllä. Tuo tasoittaa sitä, että hoidin lasten yövalvomiset, kun he oli pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten se keskustan taksi eivoi ajaa lasta kotiin? En ymmärrä, eikö ole kyse kaupungista?
Tämä tuli minullekin ekan kerran yllätyksenä. Noilla takseilla on alueet, eli eivät aja alueen ulkopuolelle, paitsi jos on kyyti sovittuna myös paluumatkalle. Ei tullut mieleenkään, kun ekan kerran olin liikenteessä taksilla syrjäkylällä.
Miksi muuten se keskustan taksi eivoi ajaa lasta kotiin? En ymmärrä, eikö ole kyse kaupungista?