Hakisitko aikuisen lapsen yöllä?
Bussilinjat ovat muuttomme jälkeen heikentyneet pahasti alueellamme. Erityisesti kesällä ja yöllä ei julkisilla tai potkulaudoilla pääse kuin 8 km päähän kotoa. Hakisitko aikuisen baarikierroksella tai kaverilla olleen lapsen keskellä yötä autolla tuolta? Vai antaisitko kävellä? Pyörää ei keskustaan kannata viedä, varastetaan helposti.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Aika kurppainen asumispaikka teillä. Maaseutua, mutta taksit ei kulje edes viikonloppuisin?
Kun ei ole päivystysvelvoitetta ja kyytejä on vähän, niin ne vähätkin paikalliset taksit, jotka ajaa viikonloppuisinkin, ovat joko kaupungissa ajossa tai varattuja. Useimmat eivät halua tehdä mitään juoppokyytivuoroja, jos pärjää päivisin ajettavilla koulu- ja kelakyydeillä.
Tälläkin kylällä on vain pari tunnettua taksia, jotka ajelee iltavuoroja. Paikalliset ajattaa niillä tai sopivat muita kimppakyytejä tai kaveri vie pimeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole siellä taksejakaan?
Ei ole. Ei maalla kulje takseja varsinkaan öisin.
Ap
Miten korvessa voi asua? Kyllä tiedän 5000 - 7000 asukkaan paikkakuntia, joissa taksit kulkevat myös yöllä. Jopa arkisin.
Me asumme vähän alle 5000 asukkaan kylässä jossa on kyllä useampi taksi, mutta suurinta osaa ei huvita tehdä töitä viikonloppuisin ja silloin on ajossa 1-2 taksia. Kelakyydit näille joillekin kyllä kelpaa.
Näinpä. Tarkoitan, että miksi olla varalla yöllä parin sattumakyydin vuoksi, jos muuten pärjää. Tekisitkö itse satunnaisia pieniä yökeikkoja muun työsi päälle?
Mitä ihmettä lapsi tekee baarikierroksella? Jos lapsi asuu kotona, hän on varmaan alaikäinen koululainen tai toisen asteen opiskelija, siis alle 18–vuotias.
Hakisin ja olen hakenut aina kun on ollut tarve.
En hakisi, jos ei ole varaa taksiin niin pää selviää kun kävelee, ei sieltä baarista muutenkaan sähköpotkulaudalla kuljeta yhtään metriä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei taida olla puhelimiakaan tai yhteyksiä joilla kutsua taksi hakemaan ?
Olen hakenut. Poikani ja kaverinsa tulivat 300 km päästä konserttiin ja meille yöksi. Hain yöllä heidät, silloin olivat vielä poikasia, eli alle 50 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten korvessa voi asua? Kyllä tiedän 5000 - 7000 asukkaan paikkakuntia, joissa taksit kulkevat myös yöllä. Jopa arkisin.
Jep, Kauniainen, Sipoo, Kirkkonummi... kyllähän noita piisaa...
Äiti haki minut joskus esim. klo 02 yöelämästä 9km päästä keskustasta, vaikka meille kyllä kulki hyvin myös taksit. Kiitollinen olin.
Yleensä jäin kyllä kaverille yöksi kaupunkiin tai tulin kotiin taksilla.
Riippuu siitä, onko kyse 18-vuotiaasta vai 45v.
Melkeen hakisin ja likkalapsen hakisin jokakerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä yritin saada taksia Iisalmessa viime kesänä klo 20. Ei onnistunut. Yksikin taksisuhari sanoi, että on just lopettanut työpäivän, eikä jaksa ottaa autoa enää tallista, vaikka tarjosin tuplamaksua.
Voisin hakea kun ei itselle alkoholikaan maistu. Mutta ei ole lapsia.
Olen kävellyt itse 6km korkkareissa mutta näin jälkikäteen ajattelen, että vanhempani ovat laiminlyöneet ja kaltoinkohdelleet minua monella tavalla, mistä tämä ei ole suinkaan ainoa. Normaali vanhempi huolehtii ja välittää lapsestaan myös sen jälkeen, kun tämä aikuistuu. Ei holhoa ja tunkeile, mutta auttaa ja osoittaa vanhemmuutta. Yleensä nämä kuitenkin vaan haluavat kunnian ja määräysvallan, vaikka mitään vanhemmuuteen liittyviä sijoituksia ei ole tehty vuosikausiin, jopa vuosikymmeniin. Sairasta ja narsistista.
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkä matka? Oma ehdotukseni on tavallinen pyörä, jossa on kunnon lukot.
Ei sekään auta, jos pyörästä varastetaan esim. venttiilit ihan kiusan vuoksi.
Voisin vielä nyt nelikymppisenä soittaa isäni hakemaan minut ja hän tulisi.
Miksi aikuinen lapsi asuu kotona?
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuinen lapsi asuu kotona?
Mä asuin opiskelupaikkaa vaihtaessani kesän vanhemmillani. Samoin opiskelijavaihdon jälkeen asuin kesän samaisessa paikassa. Myös lapsen saatuani asuin muutaman kuukauden vanhempieni kanssa, samoin lapseni, koska puolisoni oli työmatkoilla niin paljon tuolloin. Olimme virallisestikin siellä kirjoilla, koska saimme siten neuvolapalvelut siltä paikkakunnalta.
Eli kaikenlaisia syitä voi olla eikä se välttämättä tarkoita, että lapsi olisi hunsvotti tai syrjäytynyt.
Miksi ehdotetaan taksia? Kenellä nuorella on varaa taksiin jossain maalla, jossa naapurikaupungista taksille tulee helposti hintaa yli satanen. Kyllä minä ainakin tulin eka bussilla keskustaan ja kävelin siitä kotiin 10 km.