Hakisitko aikuisen lapsen yöllä?
Bussilinjat ovat muuttomme jälkeen heikentyneet pahasti alueellamme. Erityisesti kesällä ja yöllä ei julkisilla tai potkulaudoilla pääse kuin 8 km päähän kotoa. Hakisitko aikuisen baarikierroksella tai kaverilla olleen lapsen keskellä yötä autolla tuolta? Vai antaisitko kävellä? Pyörää ei keskustaan kannata viedä, varastetaan helposti.
Kommentit (61)
Hakisin, jos mulla olis ajokortti ja lapsi. Viimeksi eilen mut haettiin 40 kilsan päähän, ja palautettiin illalla kotiin 😊
Vierailija kirjoitti:
Miksi hyysätä aikuisia ihmisiä? On tämä maailman mennyt omituiseksi paikaksi.
Mutta onpa tuo tullut myös vaarallisemmaksi, ei ainoastaan nuorille naisille mutta myös nuorille miehille. Tokihan sitä hakea voi, kun sovitaan eikä ihan tavaksi tule.
Tietenkin.
Mun mies lähti mökiltä 80 kilsan päästä hakeakseen aikuisen lapsemme kotiin lentokentältä.
Lapsella on lupa ottaa taksi, omilla rahoilla mutta siis maksamme. Yleensä myös suostun hakemaan ja varsinkin juhlapyhinä. Auto ei ole minun vaan perheen, emme aja kuitenkaan turhaan eli jos lapsi haluaa kotiin vaikka klo 22 m, tulkoot julkisilla. Nuori on 19 eikä juoksutaa turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole siellä taksejakaan?
Ei ole. Ei maalla kulje takseja varsinkaan öisin.
Ap
Miten korvessa voi asua? Kyllä tiedän 5000 - 7000 asukkaan paikkakuntia, joissa taksit kulkevat myös yöllä. Jopa arkisin.
Jep. Itse asun 200 hengen tuppukylässä ja kyllä täälläkin taksi kulkee. Odottaa toki joutuu ja hintaakin tulee matkalle.
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on lupa ottaa taksi, omilla rahoilla mutta siis maksamme. Yleensä myös suostun hakemaan ja varsinkin juhlapyhinä. Auto ei ole minun vaan perheen, emme aja kuitenkaan turhaan eli jos lapsi haluaa kotiin vaikka klo 22 m, tulkoot julkisilla. Nuori on 19 eikä juoksutaa turhaan.
Hä? Omilla rahoilla, mutta te maksatte. Siis teidän rahoilla vai omillaan? Tulkoon julkisilla, mutta kuitenkin haet. Ei ota selvää mitä tuolla tarkoitetaan.
Jos valinta on, että minä maksan taksin tai minä haen, niin tietenkin haen. Sen lisäksi hakisin muutenkin, koska itseäni ei koskaan haettu, viety tai autettu ja kannan vieläkin siitä katkeruutta. Piti selvitä kaikesta itse, kävellä yli 10 kilometrin matkoja. Vesisateessa, rännässä tai auringonpaisteessa. Porukassa se menee, mutta yksin on vain katkeroittavaa, varsinkin jos muille kavereille on kyydittäjiä. Eli omille lapsille en halua samoja muistoja.
Tietenkin hakisin. Toki olettaisin, että hän hakee myös minut, kun minulla on joku vastaava ei-julkisiin sopiva meno.
Hakisin. Ei varmaan kellonaikaa kun en jotakuta ole hakenut. Vaikka kolmelta lentokentältä jännittäen ehdinkö sit kuudeksi hakemaan puolison töistä.
Ja ei oo tarvinnut juoppokyytejä, aikuiset lapset ovat kohtuullisia, enintään hiprakassa. Puoliso kyllä kunnon sammumiskännejä, mutta juhlii kotilähiössä ja konttaa kotiin.
Siksi ehkä jälkikasvu liki täysraitista.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tilanne.Jossa aikuinen tyttäreni duniporukan/ Haarste porukan kanssa. Syömässä ja iltaa viettämässä,Yllätys lähiöni jossa asun ostoskeskus .Tottumattomanako alkoholinko? Mene sinne koska kyseessä oli kello joku 20-21?Varmasti olisin mennyt myöhemminkin. Laitoin taksin ja kysyin taksilta riitääkö tämä raha osoite se ja se? Kyllä ja pääsi turvalisesti aviomiehensä luokse!
Miten sinä kirjoitat noin huonosti. Ihan asiallisesti kysyn.
Olen kyllä joskus hakenut, kun tytöt olivat juuri 18 täyttäneitä ja asuivat vielä kotona. Etukäteen sopien, tietysti. He kertoivat menosta ja kysyivät tulenko hakemaan, ja joko tulin jos pystyin, lisäksi aina annoin taksirahan.
Mutta jotenkin sanaton sopimus oli, että en mä nyt välttämättä milloin tahansa ole valmis lähtemään autoilee keskellä yötä, kun olihan mulla omat työt hoidettavana, ja uneni tarvitsen minäkin. Onneksi näistä ei ikinä tarvinnut mitenkään vääntää. Olin varmaan kasvattanut lapset jo siihen mennessä fiksuiksi nuoriksi aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Usein haen ja heitän samalla lapsen kaverit kotiinsa. Eipä tuo nyt ole mikään iso ongelma. Minähän sen asuinpaikan olen valinnut, ei lapsi. Ei ole jokaviikkoinen tarve kuitenkaan.
Eniten mua ihmetyttää se että miksi kysyt? Mikä sinun oma mielipiteesi asiaan on? Ajatteletko, ettet voi antaa kyytiä, jos av-raati ei sitä hyväksy? Vai et halua antaa kyytia ja nyt etsit perusteluita sille?
Sulla ei ilmeisesti ole seuraavana päivänä työpäivä tai sitten työsi ei ole kovin vaativaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos valinta on, että minä maksan taksin tai minä haen, niin tietenkin haen. Sen lisäksi hakisin muutenkin, koska itseäni ei koskaan haettu, viety tai autettu ja kannan vieläkin siitä katkeruutta. Piti selvitä kaikesta itse, kävellä yli 10 kilometrin matkoja. Vesisateessa, rännässä tai auringonpaisteessa. Porukassa se menee, mutta yksin on vain katkeroittavaa, varsinkin jos muille kavereille on kyydittäjiä. Eli omille lapsille en halua samoja muistoja.
Kannat siitä vieläkin katkeruutta? Ehkä kannattaisi päästä jo yli.
En hakisi ja saisi alkaa hakemaan omaa asuntoa. Me haluamme nukkua, emme kuunella kännistä rymistelyä kun palaillaan baarikierroksilta.
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua ihmetyttää se että miksi kysyt? Mikä sinun oma mielipiteesi asiaan on? Ajatteletko, ettet voi antaa kyytiä, jos av-raati ei sitä hyväksy? Vai et halua antaa kyytia ja nyt etsit perusteluita sille?
Mietin, että olenko paheksuttu curling-mamma, jos tarjoudun hakemaan. Vai onko se ihan tavallista.
Tähän asti lapsi on kävellyt. Välillä jopa 15 km.
Ap
Lasten isä kyllä hakisi, minä varmaan en. Lapsi voisi ajaa pyörällä 7 km, viedä pyörän jonnekin piiloon ja kävellä kilometrin baariin. Luultavasti hänellä asuu keskustassa joku kaveri, joten pyörän voi jättää kaverin pihaan.
No vähän riippuu. Hätätilanteessa tottakai, jos suinkin itse ajokuntoinen ja auto kotona. Sovitusti, no ehkä joskus jos on joku aivan erityinen juhla, en nyt perusperjantairyyppykuskiksi kuitenkaan. Meillä toki julkinen jotenkuten kulkee puoleen yöhön ja aloittaa taas aamuviiden aikoihin, niin aika hyvin pystyy sen varassa toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole siellä taksejakaan?
Ei ole. Ei maalla kulje takseja varsinkaan öisin.
Ap
Oletko varma ettei kulje? Itse asun tosi pienellä paikkakunnalla ja vielä pienessä sivukylässä ja taksit kulkee.
Usein haen ja heitän samalla lapsen kaverit kotiinsa. Eipä tuo nyt ole mikään iso ongelma. Minähän sen asuinpaikan olen valinnut, ei lapsi. Ei ole jokaviikkoinen tarve kuitenkaan.