Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestää hemmotellun kersan synttärit?

Vierailija
19.07.2022 |

Miehen kummilapsesta kyse, meitä odotetaan paikalle oman lapsemme kanssa. Viime kesänä oli hyvä tekosyy olla pois, nyt kutsu tuli jo kk etukäteen.
Ei ole vastattu vielä kutsuun, mennäänkö vai meniskö mies yksin
Mutta kyseessä siis 5v täyttävä lapsi, jolla viisi kummia ja sukunsa ainoa pieni lapsi, vanhempiensa ainoa.
On aivan pilalle hemmoteltu ja huonotapainen.
Jo 3v synttäreillä viskasi meidän antaman lahjan katsomatta maahan, oli paita ja leikkitraktori, mutta kun isovanhemmilta sai isomman paketin. Ja siis paiskasi meidän paketin mielenosoituksena maahan, koska oli niin tylsä lahja.
Kysyin, että mitäs sanotaan kun saa lahjan, näytti kieltä ja äitinsä nauroi vieressä?!
Vanhemmat eivät kiellä/kasvata, hän saa aivan kaiken, kuten lelut, uima-altaankin isänsä rakensi kun tää penska halus yms. Joka kauppareissulla uusi lelu, saattavat varta vasten ajaa lelukaupoille. Iltapalaksi hän saa täytekakkua ja sokerimehua, jos keksii pyytää. Mitään ei kielletä.
Kun oltiin yhdessä vuokramökillä, poika näytti meille pippeliään ja sanoin, että tuo on huono tapaista, niin isänsä kehui äkkiä, että onpas hieno pippeli, ettei vaan poika ala itkemään?!!
Se yhteinen mökkiloma on kamala pojan käytöksen takia.
Juhlissa vieraana tää lapsi menee ekana pöytään ja tökkii sormilla kakkua, meillä esim levitti suklaamuffinsin matolle tahallaan ja sotku jäi siivoomatta, ei edes pahoittelua vanhemmilta. Poika ei kestä, jos muut lapset saa huomiota.
Jos vieraat toruu, alkaa parkua hysteerisenä kun pelottaa!!.

Ja kun heillä on juhlat, poika nauttii, kun voi härnäämällä/huutamalla/esittämällä/riehumalla saada huomion. On siis sellainen kauhukakara, että en voi itse sietää.
Mieskin on sanonut, ettei hän ikinä ottais kummipoikaansa hoitoon.
Mutta siis kysymys: miten menettelisitte itse, kärsisittekö juhlat vai skippaisitteko?
Meillä on itellä alle 1v vauva ja mietin, keksiskö tekosyyn vauvan kautta.
Tökkii niin pahasti ajatuskin ihastella tuota hirviölasta yhtään, ja sitä ne synttärit on, pikkutenava viuhtoo jollain miekalla ja suku huokailee vieressä, kun on niin terhakka poika!
Mitä tekisitte nyt ja jatkossa?

Kommentit (334)

Vierailija
161/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa koronassa tai altistuneita.

En todellakaan itse menisi!!

Vierailija
162/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ehkä puutu tuohon aloittajan tilanteeseen, kun en tiedä nyt kuinka äitihuuruissa tämä on kirjoitettu. Itse varmaan olisin käynyt nopeesti, tai ehkä pistänyt miehen käymään äkkiä ja lähettänyt vaan terveiset; varsinkin, jos muutenkin näyttää siltä, että perheessä on lapsesta syntymästä niin iso ongelma, että välien etäännyttäminen on tarpeellista. 

Jos olisi ystävästä kysymys, niin ehkä sanoisin ystävälleni jotain. Yksi keino on ottaa videopätkää perheen toiminnasta. Ja näyttää se näille vanhemmille. Koska useasti sen oman toimintansa (vanhempana) hölmöyden näkee paremmin videon armottomasta todistuksesta. 

"pistänyt miehen käymään äkkiä"

Miksi vaimon, joka ei ole kummi, pitäisi organisoida, miten ja kuinka kauan mies tapaa kummilastaan?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikimaailmassa en menisi!!

Vierailija
164/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen lapseton sinkku niin ei tarvitse koko aikaa olla kasvattamassa ja taivastelemassa muiden perheellisten asioita. Saa vaan olla että "ei kuulu mulle" ja lähteä vaikka kaljalle anelematta puolisolta iltavapaata.

Vierailija
165/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on kamala kersa.Tämä ei lupaa mitään hyvää.

Vierailija
166/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippaa, jos kakara on noin rasittava. Jos vanhemmat kysyvät syytä, sano että opettavat lapsen käyttäytymään ja isona hän kiittää vanhempiaan.

Vierailija
167/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään menisi! Lapsella on viisi (!) kummia ja ilmeisesti molemmat isovanhemmat? Siinä on 5- vuotiaalle ihan tarpeeksi syntymäpäivävieraita (ja lahjantuojia). Laitatte kivan kortin ja ilmoitatte, että tällä kertaa ette pääse.

Vierailija
168/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäänsä menisit miehesi kummilapsen synttäreille? En minä ainakaan viitsisi. Enkä ylipäänsä viettäisi aikaa tuollaisten ihmisten kanssa. Enkä myöskään keksisi tekosyitä, se on alentavaa. Toteaisin, että Miika-Petterin käytös on ollut aina tavatessamme niin ala-arvoista, että en halua sen antavan vaikutteita omalle lapselleni.

Maailma on ihmisiä väärällään, ei ole mitään syytä vuorovaikuttaa niiden kanssa, joista ei pidä. Itse lakkasin olemasta tekemisissä kummipoikani perheen kanssa, kun minun opintotuesta ostamani lahjakirja ei kelvannut. "Meillä on tämä jo, voit varmaan käydä vaihtamassa kirjaan X". Toki olin kirjoittanut kirjaan omistuskirjoituksen, kuten lahjakirjoihin on tapana, joten vaihtaminen ei käynyt päinsä. Ostin kirjan X kumminkin ja se olikin viimeinen yhteydenpito niihin ihmisiin.

Oli muuten viimeinen kummilapsikin. En suostu kenenkään lahja-automaatiksi. Jos ihmiset haluavat minun sietävän lapsiaan, kannattaa ymmärtää että se tapahtuu kyllä täysin minun ehdoillani.

Vierailija
169/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin tästä osviittaa vielä

Nämä tulivat meille kylään vauvan ollessa 2kk ikäinen, vaikka heidän poitsu oli oksennustaudissa ollut vielä aamulla, iltaa kohden oksentelu loppui ja päättivät tulla. Mutta kun pojalle oli luvattu kyläreissu ja että pääsee näkemään vauvaa!

Ja se noro tarttui sitten meihin, mutta tärkeintä kai oli, ettei tämä lapsi kokenut pettymystä..🙄

Ap

Olisin tehnyt "kivoille kavereilleni" selväksi, että tarttuvan taudin tuominen vauvaperheeseen on väkivaltaa ja olis saanu olla kyllä helvetin häpeissään jos ois halunnu meidän lähellä enää olla.

Minä en olisi missään tekemisissä noiden kanssa enää tuon jälkeen. Jos vaarannetaan pikkuvauvan terveys siksi, että sitä pidetään jonain sirkuseläimenä jota vanhempi lapsi haluaa päästä katsomaan -no, arvomaailmat eroaa sen verran, että turha enää olla yhteyksissä.

En tajua ihmisiä, joille vauva ei ole oma ihmisyksilönsä vaan jonkinlainen kaikille kuuluva näyttelyesine. Ei osata yhtään ajatella, että syntymä on vauvalle aikamoinen muutos ja jos sitä vauvaa ajattelee, sen pitäisi saada rauhassa tutustua kotiin ja omiin vanhempiin hyvinkin pitkään.

Vierailija
170/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hauskalta, minä menisin huvikseni pällistelemään kuinka kauhea kakara nykyisin on:)

Vierailija
171/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksesta kuultaa kateus läpi. Mieti, miksi olet kateellinen tuolle perheelle.

Miksi joillakin on pakottava tarve mieltää kaikenlainen kritiikki kateudeksi? Otappa sanakirja esiin ja lue mitä kateellisuus tarkoittaa, tässä ei todellakaan ole siitä kysymys. Miksi kukaan täysjärkinen olisi kateellinen tuollaisesta?

Vierailija
172/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Sielläpähän muut kummit voi sitä juhlia, jos sinne kukaan muukaan enää haluaa mennä.

Vierailija
173/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt miksi ärsyynnyt tuosta lapsesta noin paljon?

Aloituksessa oli syitä ihan riittämiin.

Vierailija
174/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi kummia 😱 . Ei enempää sitten löytynyt. Vanhemmat maksimoivat lahjamäärän ?

Joo tää oli kaveripiirissä ihan yleinen ihmettely silloinäitinsä on vähän tavaran perään ja aika pihi, miehen kanssa arveltiin että tää lahjahomma oli se syy.

Ap

Vierailija
175/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsi parkaa kun aloittaa koulun...

Vierailija
176/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kummilapsi on jo 12v esiteini, ja jätetty kasvattamatta. Ja edelleen ne järjestää sille isot synttärit. Moni antoi lahjan rahana, otti ne kiittämättä ja katosi huoneeseensa. Kakkua tuli syömään ja kysyi vanhemmiltaan ihan kaikkien kuullen, milloin noi (vieraat) lähtee? Vastaili tiuskien kun jotkut yritti häntä jututtaa harrastuksista ja kesäsuunnitelmista. Kiusasi ja haistatteli nuoremmille sisaruksilleen eikä vanhemmat sanoneet mitään. Kamalat juhlat. Nyt en kyllä enää vaivaudu paikalle kuin rippijuhliin.

Sinuna en kyllä menisi rippijuhliinkaan. Oikeasti. Kun aikanaan saat tietää niiden juhlien päivämäärän, niin merkkaat sen kalenteriisi ylös valmiiksi ja olet sinä päivänä kipeä.

Vierailija
177/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä menisit kun et ole edes kummi ja vihaat lasta? Eikö miehesi osaa itse päättää ja ilmoittaa, meneekö hän. 

Tuskinpa sinua edes sinne varsinaisesti kaipaavat. 

Mies erityisesti ei halua tuota kummipoikaansa enää tavata, syy tuo käytös. Ei haluaisi synttäreille.

Ap

Vierailija
178/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jää kotiin pienokaisten kanssa.

Mies menee juhliin ja vie lahjaksi hyvän kirjan. Esim. Wilhelm Buschin Max ja Moriz (vuodelta 1865) sopisi tälle kaverille ja hänen vanhemmilleen iltalukemiseksi oikein hyvin. Divarista voisi löytyä.

Paras ehdotus tähän asti! Kannatetaan!

Vierailija
179/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän niin hyvin tuon väsymisen. En siedä yhtään huonoa käytöstä ipanoilta. Minun ei ole pakko.

Vierailija
180/334 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on pentu. :D

Mä en siedä ihmisiä, jotka kyselee, että mites sanotaan. Saisi multa lahjan välittömästi takaisin keskisormen näytön lisäksi.

Eihän tuossa mitään tekosyytä tarvii. Sanotte, kiitos kutsusta, mutta me ei nyt päästä tulemaan. Ei tarvii muuta. Mä en tajua tätä ajatusta, että pitäisi selitellä miksei pääse.

Tosin onhan tuossa jo syykin: teidän kakara on sen verran mahdoton, ettei tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi