Onko muita pistänyt joku ihan ihme hyttynen? Pk-seudulla on ainakin nyt näitä.
Vai saanko mä vaan ihan kaamean reaktion näistä nyt jostain syystä. Tämä hyttynen ei pidä mitään ininää ja on muutenkin kovin pieni (ei siis ole mäkäräinen eikä sellainen "polttiainen") vaan pistoksen tuntee jälkeenpäin kirvelynä ja ihan selvästi näkyy se pistoskohtakin sen kohollaan olevan vaalean patin keskellä.
Päivän/kaksi se on tuollainen ja kirvelee/kutisee kamalasti ja sitten se muuttuu punaiseksi ja laajenee (käsivarressa on nyt aika tasan sellainen aakkoskarkin kokoinen ja mallinen läntti) joka on ihan kuin useammalla vesikellolla siitä reunoiltaan ja vähän muistuttaa kuin jotain niitä twinpeaksin luolakaiverruksia jotka esitti jotain pöllöä.
Hydrocortison ei oikein tehnyt mitään, mutta basibact tuntui ainakin vähän rauhoittavan.
Kommentit (29)
Toissa kesänä joku vastaava söi mun jalat parin yön aikana kun ikkuna oli auki. Kutina oli infernaalinen ja kortisoni yhtä tyhjän kanssa. Toki mulla sen punaisen läntin keskellä vesikello. Kesti todella kauan ennen kun hävisivät, melkein 2 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Toissa kesänä joku vastaava söi mun jalat parin yön aikana kun ikkuna oli auki. Kutina oli infernaalinen ja kortisoni yhtä tyhjän kanssa. Toki mulla sen punaisen läntin keskellä vesikello. Kesti todella kauan ennen kun hävisivät, melkein 2 viikkoa.
Just tutkin, että vaikka tuossa tuuletusikkunassa on verkko niin tuon kokoinen ötökkä tulee taatusti halutessaan niistä rei'istä läpi.
Ja näemmä on tullutkin kun on kolmessa kohtaa tuollainen paise. Yksi vielä sellaisessa kohdassa yläselässä ettei sitä yllä edes unissaan raapimaan ja ihan on samassa kuosissa kuin nämä kaksi muutakin. Tuntuu että menevät vaan ilkeämmän näköisiksi vaikka luulisi että päinvastoin paranisivat jo.
Jäljistä voisi kuvitella että olisi vähintään joku rotta purrut. Tai kettu kun näitä länttejä katsoo. Olisipa muuten kiva kun tämä öttis olisi pistänyt vaikka poskeen tai silmäluomeen..
Vierailija kirjoitti:
Se on viemärihyttynen. Yleinen Helsingissä.
Ei ole ainakaa mua pistänyt, tää on banaanikärpäsen kokoinen ja näköinen
Tämä kerää taas kaikki ylänuolet..
Rokotuksen jälkeen olen nähnyt useilla ihmisillä allergisia reaktioita mm. ötököiden puremiin. Isoja paukamia.
Mutta niin se nyt vaan on.
Onkohan joku päästänyt näitä meillekin.
https://nypost.com/2021/04/27/genetically-modified-mosquitoes-being-rel…
Jos hyttynen on pieni hytty niin pieni hyttynen on hyttynennen.
Rodoksella on tuollaisia kuvailemiasi hyttysiä. Onkohan samoja?
Ne on mäkäräisiä. Niitä on tänä kesänä paljon Itä- ja Etelä-Suomessa.
Ne on tosiaan mäkäräisiä, ekat näin pk-seudulla viime kesänä, 50v täällä asunut. Sun kautta nautittu antihistamii, ei siihen kutinaan mikään muu auta, Hydrokortisonia voi käytää lähinnä viilennykseen.
Benaldryn auttaa, antihistamiini, reseptivapaa
Vierailija kirjoitti:
Mäkäräisestä jää puremajälki
Kiva. Mursuja ja mäkäräisiä Suomen etelärannikolla. Alkaa kyllä maailmankirjat olla sekaisin. Mitä vielä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä kerää taas kaikki ylänuolet..
Rokotuksen jälkeen olen nähnyt useilla ihmisillä allergisia reaktioita mm. ötököiden puremiin. Isoja paukamia.
Mutta niin se nyt vaan on.
Reaktiot voi vaihdella paljonkin, riippuen mikä hytyskanta on kulloinkin, ja niitä on kymmeniä
Turha tuota rokotusta tähän on sotkea
Paskiais- tai inisijähyttynen. Voi kutittaa , aiheuttaa pistetyillä paskiaismuutta ja tai ininää
Malariasääski.
Niitä tulee tänne uussuomalaisten mukana. Koita tottua.
Vierailija kirjoitti:
Nuo häviävät kun hankaat käsidesiä johonkin puhtaaseen rättiin ja hankaat ensin ne vesikellot ihan rikki siinä ja jätät käsidesiä vilä sen rypylän päälle, toimii myös vyöruusuun, on virus ja lähtee tällä koronadesillä!
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkäräisestä jää puremajälki
Aivan, ja niinhän ap kirjoittikin että "pistoskohta on näkyvillä", eli sellainen pieni verinen pilkku paukaman keskellä. Sanokaa mitä sanotte, mutta mäkäräiset kyseessä.
Se on viemärihyttynen. Yleinen Helsingissä.