Mies kysyi rahaa lainaksi, välitön turnoff!
Uusi miestuttavuus kysyi voisinko lainata rahaa ja maksaisi palkkapäivänä takaisin. Ollaan tunnettu noin kolmisen viikkoa. Heti meni jotenkin maku koko tyypistä. En halua lähteä näihin leikkeihin enää kenenkään kanssa, vaikka summa ei edes ollut iso, 50 euroa. Jokainen maksakoot itse omat laskunsa! Olenko liian nipo?
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Olen pienituloinen ja mulla kyllä on joskus pärjääminen viidestäkympistä kiinni, mutta en ikipäivänä kehtaisi pyytää miesystävältäni lainaa, vaikka ollaan yli vuosi seurusteltu. Miesystävä tietää kyllä tilanteeni ja tarjoaa joskus pitsat tai jotain, mutta se on eri asia.
Niin, että mies joutuu aina tarjoamaan? Melko reilua.
Käytännössä näin, jos syödään ulkona. No, sattuneesta syystä tätä tapahtuu harvoin. Olen puolestani tarjonnut hänelle ruokaa kotonani usein.
Onko miehen palkkapäivä vasta 31.7.? Ja jo nyt on rahat loppu? Sitä paitsi ei 50€:lla pärjää melkein kahta viikkoa.
Kyllä minä mieluumin sinnittelisin vaikka kaurapuurolla kuin lainaisin deitiltä.
Christiiina kirjoitti:
Onko miehen palkkapäivä vasta 31.7.? Ja jo nyt on rahat loppu? Sitä paitsi ei 50€:lla pärjää melkein kahta viikkoa.
Kyllä minä mieluumin sinnittelisin vaikka kaurapuurolla kuin lainaisin deitiltä.
Palkkapäivä voi olla myös 20. Tai 25.
Mun suht tuore tinder-tuttavuus pyysi lainaksi 350e. Lainasin ja mies maksoi sen takaisin parin vkon päästä. Meni jokunen viikko ja pyysi 1500e lainaksi. Siihen en lähtenyt. Syytti itsekkääksi jne. Muistutin lainanneeni sen 350e. Oli kuulema vaan pikkuraha. Luulen, että se 350e oli testi. 1500e olis todennäköisesti jäänyt sille tielleen.
Vierailija kirjoitti:
Mun suht tuore tinder-tuttavuus pyysi lainaksi 350e. Lainasin ja mies maksoi sen takaisin parin vkon päästä. Meni jokunen viikko ja pyysi 1500e lainaksi. Siihen en lähtenyt. Syytti itsekkääksi jne. Muistutin lainanneeni sen 350e. Oli kuulema vaan pikkuraha. Luulen, että se 350e oli testi. 1500e olis todennäköisesti jäänyt sille tielleen.
Ei juma että joillain voi olla pokkaa.
Tuossa tilanteessa kannattaakin olla nipo.
Vierailija kirjoitti:
Olisit sanonut, että ihan eri asia lainata pikkurahoja kuin isoja. Ja isoista tehdään aina virallinen velkakirja takaajineen.
Ois jättänyt maksamatta ja vedonut seurustelurahaan.
Tässä ketjussa on rahan lainaamista puolusteltu sillä, että life happens ja vaikeuksia voi sattua kenelle hyvänsä.
Epäilemättä voikin, mutta kysymys kuuluu, miten vastuullista on ruveta deittailemaan siinä vaiheessa, kun elämä on retuperällä?
Minusta ainakin vastuulliset fiksut ihmiset fiksaavat ensin sen elämäntilanteensa, ennen kuin alkavat etsiä kumppania. Eikä niin, että yritetään saada joku kohtalotoveri revittyä siihen suonsilmäkkeeseen seurauksi.
Vierailija kirjoitti:
Et ois antanut 350e
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on rahan lainaamista puolusteltu sillä, että life happens ja vaikeuksia voi sattua kenelle hyvänsä.
Epäilemättä voikin, mutta kysymys kuuluu, miten vastuullista on ruveta deittailemaan siinä vaiheessa, kun elämä on retuperällä?
Minusta ainakin vastuulliset fiksut ihmiset fiksaavat ensin sen elämäntilanteensa, ennen kuin alkavat etsiä kumppania. Eikä niin, että yritetään saada joku kohtalotoveri revittyä siihen suonsilmäkkeeseen seurauksi.
Miehet voisi yhtälailla skipata ostomorsiamet. Elämänhalliongelmaisia näkyy molemmissa sukupuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan ole nipo. Läheiseni tekee tuota kaikille puolitutuillekin, on ollut useaan kertaan vankilassa petoksista. On tyhjentänyt kumppaniensa tilit ja ottanut niin paljon lainaa kuin vain on saanut eksiensä nimiin. En edes tiedä kuinka paljon hänellä on velkaa eri tahoille, satoja tuhansia? Ja sama meno jatkuu, aina vain. Aina on joku selitys sille miksi rahat ovat loppu ja aina lupaa maksaa. Ja samalla tuusaa taustalla niin, ettei toinen edes huomaa että lainoja on otettu toisen nimiin. Ei näe toiminnassaan mitään vikaa, jotain on pahasti vialla yleisessä moraalissa, empatiassa ja vastuuntunnossa.
Älkää ikinä lainailko tapailukumppanille, edes kymmentä euroa. Älkääkä seurustelukumppanillekaan. Voitte joutua nalkkiin samanlaisen huijarin kanssa, mitä läheiseni on ja siinä vaiheessa menee teiltäkin luottotiedot ja alkaa pitkät oikeusprosessit. Ettekä tule saamaan mitään jälkikäteen takaisin. Osaavat olla todella hurmaavia, kivoja ja sympaattisia. Jos aikuinen ihminen ei osaa hoitaa raha-asioitaan säntillisesti, sen pitäisi olla ihan ehdoton varoitusmerkki ja merkki siitä, että tapailu kannattaa lopettaa.
Miten luottotiedot voi mennä, jos lainaa jollekin muutaman kympin? Tai joutua oikeuteen siitä?
Varmaan hyvä tarkoitus sulla, mutta hiukan lähti nyt mopo käsistä.
Ei kyllä kannata deittailla ns heikkona hetkenä. Ei myöskään kannata viedä uutta tuttavuutta kotiin, josta käy sun varallisuutesi käy ilmi. Ei myöskään kannata mainita paljonko annat esim kummilapselle rahaa lahjaksi. Tinderissä on miehiä, jotka osaavat iskeä heikkona hetkenä kun huomaavat, että sulla on rahaa. Onneksi olen harvinaisen pihi eikä itsetuntoni ole pohjamudissa. Nyt nää tarinat muka sairaasta siskosta lähinnä naurattaa :D Täytyy myöntää, että nämä eksoottiset miehet kyllä osaavat hommansa. Sainpahan hyvää seksiä ja hyvät naurut.
Tapailin naista, jonka käsilaukku varastettiin istuessamme ravintolassa. Tarjouduin lainaamaan sen verran, ettei nainen joudu pulaan. Seuraavaksi nainen pyysi minua lähettämään tilinumeroni, että hän voi maksaa takaisin - jonka sitten tekikin. Onhan tämäkin yksi tapa kertoa, ettei halua tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki teille persaukisille. Seuraavasta palkasta tai kelanrahasta nostat 50€ käteistä ja laitat kahvipurkkiin. Ens kerralla kun meinaat vipata joltain rahaa niin muistat, että sulla onkin 50€ jemmassa 👍
Mitä syön viimeisen viikon kuukaudesta, kun ruokaraha on jemmassa?
Alkoholi ja tupakki pois. Myyt torissa tavaraa. Tai vanhanaikaisesti keräät pulloja/tölkkejä. Ei luonto laiskaa elätä sanoi mummuvainaa 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melkein 50 eikä kukaan ole koskaan pyytänyt minulta rahaa lainaan. Onko sellaisia piirejä Suomessa, missä aikuiset lainailevat toisiltaan rahaa?
Kyllä on, pienituloiset. Joskus vain tulee tilanteita jolloin rahaa ei ole. Itse olen saanut ystävältä viisikymppiä lainaan, että sain ostettua lenkkarit, kun rahaa ei ollut ja ainoat kengät hajosivat. Itse lainasin puolestaan ystävälle kolmesataa sairaalalaskuun. Molemmat lainaamiset tapahtuivat niin, että tarjouduimme lainaamaan, ei pyytämällä. Pienituloisina emme pyydä rahaa lainaksi, koska tiedämme, ettei toisella välttämättä ole.
Ei parempituloiset varmaan ymmärrä. Minä ja miesystäväni lainaillaan toisillemme aina välillä pieniä summia. Joskus yllättäviin menoihin ja joskus ihan vain siksi, ettei tarvitse ihan viimeisillä euroilla kärvistellä, se kun lisää aika paljon stressiä.
Toisinaan pyydetään, toisinaan tarjoudutaan lainaamaan pyytämättä, kun huomataan, mikä on toisen tilanne.
joo testi tehtii ap.
olit niin tyhmä ettet tajunnut.
minä olin seurustellut 2 kk kun mies pyysi satasta lainaksi. annoin heti.
lupasi maksaa takaisin.
kun maksunaika tuli. antoi minulle 500 ja sanoi mene ostamaan mitä haluat.
en kerro tarkemmin ettei tarinan henkilöä tunnisteta.
moni mammoista tunnistaisi tämän miehen.
Jokainen maksakoot itse omat laskunsa! Olenko liian nipo?
Vasta palkkapäivänä eli on peeaa, ei osaa elää varojensa mukaan.
Et ole nupo etkä nupo.