Mies kysyi rahaa lainaksi, välitön turnoff!
Uusi miestuttavuus kysyi voisinko lainata rahaa ja maksaisi palkkapäivänä takaisin. Ollaan tunnettu noin kolmisen viikkoa. Heti meni jotenkin maku koko tyypistä. En halua lähteä näihin leikkeihin enää kenenkään kanssa, vaikka summa ei edes ollut iso, 50 euroa. Jokainen maksakoot itse omat laskunsa! Olenko liian nipo?
Kommentit (371)
Sano sille luuserille, että pankista saa lainaa.
Noin varhaisessa vaiheessa olisi kyllä turnoff. Paitsi jos antaa jonkun pantin joka vähintään lainasumman arvoinen.
Ite lainasin isomman summan miesystävälle (5 v oltu yhdessä) panttia vastaan.
Ap varmasti voi kysyä miehen tilinumeron niin jokainen "ymmärtäjä" täällä voi "lainaa" sille rahaa.
Hyvä idea, kukaan ei vastausta eihän.
Vierailija kirjoitti:
Ap varmasti voi kysyä miehen tilinumeron niin jokainen "ymmärtäjä" täällä voi "lainaa" sille rahaa.
Hyvä idea, kukaan ei vastausta eihän.
Noita kerjäläisiä näkyy yhä välillä näin kesäisin. Kyllä jokainen joka ymmärtää ja tuntee empatiaa ap (varmaan ex-)tapailua kohtaan voi mennä niille ojentelemaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä olisi tilaisuus katsoa, että maksaako se takaisin. Mutta ei ei. Kaikenlaisia ihme selityksiä pitää keksiä päästään, että sen täytyy olla sellainen ja sellainen.
Kuka kehtaa kysyä muutaman viikon tuntemisen jälkeen keneltäkään 50 euroa lainaksi? Saati sitten tapailemaltaan henkilöltä! Eri asia jos ollaan pitkäaikaisia kavereita ja on hätätilanne.
Ootteko kaikki jostain Laihialta, vai onko tämä joku rölliketju?
Meillä on kokemusta ennestään tuttavista, joilla ei raha pysy näpeissä ja tilannetta paikataan lainaamalla kaikilta mahdollisilta lähipiiriin kuuluvilta. Välit menevät ikäviksi pian.
En lainaisi yhtään rahaa tyypille, jonka olen tuntenut muutaman viikon. Miten se Mies kehtaa pyytää sinulta lainaa? Miksei pyydä esim. Vanhemmalta tai sisarukselta?
Tervetuloa miesten normaaliin arkeen. Paitsi, että miehen on turha edes haaveilla rahojen takaisin saamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin kerran miestä joka olisi aina halunnut mennä hotelliin yöksi,ravintolaan syömään, ulkomaille jne. Kiukutteli kun en suostunut. Ukolla ei ollut penniäkään rahaa ja minun olisi pitänyt (lähihoitajan palkasta) maksaa nämä kaikki. Kerran taisi maksaa yhden kebabin minulle, muuten maksoin kaiken. Syömiset ja muut menot. Lainasin myös rahaa tälle anti-sankarille. Ei kiitos enää ikinä.
No tässä saat kyllä katsoa ihan peiliin, ja miettiä omaa järkeäsi ja sen käyttöä. Ei kai kukaan noin typerä ole?
Vierailija kirjoitti:
En ikinä kehtaisi pyytää uudelta tuttavuudelta rahaa lainaksi. Ja kuinka aikuinen ihminen voi olla niin pa että tarvitsee 50 e lainaksi?
Mun sukulainen kerjää kaikilta lähimmäisiltään rahaa "lainaksi". Summat vaihtelee 5-50 € välillä. Takaisin maksaminen vaihtelee myöskin. Lainaa 50 €, maksaa 20 €.
Itse kieltäydyin enää lainaamasta. Eipähän soittele enää.
Vierailija kirjoitti:
Siinä olisi tilaisuus katsoa, että maksaako se takaisin. Mutta ei ei. Kaikenlaisia ihme selityksiä pitää keksiä päästään, että sen täytyy olla sellainen ja sellainen.
Katsos kun me muut elämme maailmassa, jossa ei eletä kädestä suuhun, emmekä ole kiinnostuneita ihmisistä jotka ylipäänsä lainailevat rahaa. Paitsi pankista asuntoa varten.
Se, että aikuinen ihminen joutuu lainaamaan rahaa juokseviin kuluihin kertoo niin suurista elämänhallinnan ongelmista, että ei sellaiseen kannata aikaansa tuhlata.
Toivottavasti et ap ehtinyt antaa sille pesää. Olisi todella alentavaa tietää harrastaneensa seksiä miehen kanssa, joka ei edes raha-asioitaan osaa hoitaa. Tällaisten syiden takia kannattaa pitää jalat ristissä pari ensimmäistä kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kehtaa kysyä muutaman viikon tuntemisen jälkeen keneltäkään 50 euroa lainaksi? Saati sitten tapailemaltaan henkilöltä! Eri asia jos ollaan pitkäaikaisia kavereita ja on hätätilanne.
Itse en lainaisi kaverillekaan. Hätätilanteessa olevalle ystävälle voisin ANTAA vaikka 500 euroa, mutta en koskaan, ikinä enkä missään olosuhteissa lainaa mitään kenellekään.
Välit ihmisiin pysyy parempina näin.
Ja mitenköhän naiset reagoisi, jos nainen on se, joka pyytäisi pientä apua? :] Anna kun arvaan... Syy on silloinKIN miehessä. :]
Naiset haluaa miehen, jolla on rahaa. Ja mies ei saa olla kitupiikki, koska nainen haluaa hyvää! Muistakaa tämä, brot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen mies eikä osaa hoitaa raha-asioitaan? Juu ei mulle.
No en olis noin jyrkkä tuomitsemaan. Tiedän montakin ihan vastuullista ja kunnollista ihmistä, jotka on joutunut tilanteeseen, että on joutunut rahaa lainaamaan muutaman kympin verran, mutta - ja iso mutta onkin- ei kyllä koskaan muutaman viikon tuttavuudelta!
Tulee vaikutelma et onkohan auki jo sinne sun tänne, eikä kehtaa enää muilta pyytää.
Tuolla otettiin esimerkiksi tilanne kun lompakko on varastettu. Se onkin jokseenkin ainut ymmärrettävä syy.
No elämä voi sinutkin yllättää. Melkein toivon, että niin käy.
Siinähän toivot. Minä taas toivon että opit seisomaan omilla jaloillasi. On sitten läheisillesi helpompaa.
Elämä on tuonut työttömyyttä, lomautuksen ja sairastumisen. Mutta ei yllättänyt niin että olisin joutunut kerjäämään rahaa muilta. Osa ihmisistä taas yllättyy sähkölaskustakin. Olet varmaan niitä.
Minulla on varallisuutta monen eri tulolähteen kautta, säästä ihmeessä toiveesi jollekin muulle. Pystyn kuitenkin asettumaan toisen asemaan tarvittaessa. Nöyryys on kaiken a ja o elämässä.
Voitko sitten lainata pari sataa? Tuli nimittäin vähän yllätyksiä elämässä. Tai sanotaanko tonni, ensi kuussa voi myös tulla yllätyksiä.
Sinä hyötyisit enemmän empatiakyvystä. Sitä ei rahalla saa
Tämmösiä narsistejahan ne pummit on, jos ei suoraan pyytämällä saa niin seuraavaksi kokeillaan syyllistämistä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitenköhän naiset reagoisi, jos nainen on se, joka pyytäisi pientä apua? :] Anna kun arvaan... Syy on silloinKIN miehessä. :]
Naiset haluaa miehen, jolla on rahaa. Ja mies ei saa olla kitupiikki, koska nainen haluaa hyvää! Muistakaa tämä, brot.
Normaalit ihmiset sukupuolesta riippumatta ei tiedätkö lainaile rahaa juokseviin kuluihin. En tiedä ketään, kerta kaikkiaan ketään, joka tekisi tuollaista, ja olen sentään 45 vuotta tätä maailmaa katsellut ja kaikenlaista on eteen sattunut, työttömyys-, sairaus- ja työkyvyttömyysakselilla lähinnä.
Tai no, lainasin minä 10 000 e miehelleni, kun se perusti firman. Mutta olimme siinä kohtaa olleet naimisissa 10 vuotta ja tehtiin velkakirja (verottajan takiakin oli pakko).
Vierailija kirjoitti:
Liikut kyllä aika pohjasakan joukossa, jos heti tutustumisen jälkeen naiset lainailevat sinulta rahaa. Ei normaalien aikuisten ihmisten kesken noin toimita. Sukupuoli ei liity aiheeseen mitenkään.
Oli vahingossa (?) jättänyt ajokorttinsa kämppääni ja kun kerroin tästä niin sanoi että olisin voinut pitää sitä panttina kunnes saan rahat takaisin. Eli ehkä olisi kyllä maksanut takaisin, mutta silti en suostunut. Kyllä se sen sitten lopulta ymmärsi. Näin myös hylätyn toimeentulohakemuksen pöydällään kun kävin kylässä. Tapailun jatkaminen ei kyllä innosta, en jaksa näitä talousongelmaisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vinkki teille persaukisille. Seuraavasta palkasta tai kelanrahasta nostat 50€ käteistä ja laitat kahvipurkkiin. Ens kerralla kun meinaat vipata joltain rahaa niin muistat, että sulla onkin 50€ jemmassa 👍
Mitä syön viimeisen viikon kuukaudesta, kun ruokaraha on jemmassa?
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Olen pienituloinen ja mulla kyllä on joskus pärjääminen viidestäkympistä kiinni, mutta en ikipäivänä kehtaisi pyytää miesystävältäni lainaa, vaikka ollaan yli vuosi seurusteltu. Miesystävä tietää kyllä tilanteeni ja tarjoaa joskus pitsat tai jotain, mutta se on eri asia.
Niin, että mies joutuu aina tarjoamaan? Melko reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Olen pienituloinen ja mulla kyllä on joskus pärjääminen viidestäkympistä kiinni, mutta en ikipäivänä kehtaisi pyytää miesystävältäni lainaa, vaikka ollaan yli vuosi seurusteltu. Miesystävä tietää kyllä tilanteeni ja tarjoaa joskus pitsat tai jotain, mutta se on eri asia.
Niin, että mies joutuu aina tarjoamaan? Melko reilua.
joskus = aina?
No sinä voit sanoa noin ja kuvitella tietäväsi mitä tarkoitin. Itse sanoin jo tuolla ylempänä selvästi mitä tarkoitan. Ei siitä kannata enempää väitellä.