Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kysyi rahaa lainaksi, välitön turnoff!

Vierailija
18.07.2022 |

Uusi miestuttavuus kysyi voisinko lainata rahaa ja maksaisi palkkapäivänä takaisin. Ollaan tunnettu noin kolmisen viikkoa. Heti meni jotenkin maku koko tyypistä. En halua lähteä näihin leikkeihin enää kenenkään kanssa, vaikka summa ei edes ollut iso, 50 euroa. Jokainen maksakoot itse omat laskunsa! Olenko liian nipo?

Kommentit (371)

Vierailija
121/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole tuosta kyse. Minä en ainakaan läheisenä peri mitään korkoja jostain satasesta. Haloo. Onhan se nyt eri asia pyytää muutama kymppi lainaksi satunnaisesti kuin alkaa johonkin pankin lainaprosesseihin kuluineen. Älä ole hölmö.

Jos on luottokortti niin ei tarvitse mitään prosessia vaan sen kun maksaa kortilla. Älä itse ole hölmö. Korkoakaan ei tarvitse maksaa jos lyhentää lainan heti pois.

Tuossa joutuu juuri helposti sellaiseen maksukyvyttömyyskierteeseen...

En tiedä edes myönnetäänkö kaikille luottokortteja.

Vierailija
122/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen mies eikä osaa hoitaa raha-asioitaan? Juu ei mulle.

No en olis noin jyrkkä tuomitsemaan. Tiedän montakin ihan vastuullista ja kunnollista ihmistä, jotka on joutunut tilanteeseen, että on joutunut rahaa lainaamaan muutaman kympin verran, mutta - ja iso mutta onkin- ei kyllä koskaan muutaman viikon tuttavuudelta!

Tulee vaikutelma et onkohan auki jo sinne sun tänne, eikä kehtaa enää muilta pyytää.

Tuolla otettiin esimerkiksi tilanne kun lompakko on varastettu. Se onkin jokseenkin ainut ymmärrettävä syy.

No elämä voi sinutkin yllättää. Melkein toivon, että niin käy.

Siinähän toivot. Minä taas toivon että opit seisomaan omilla jaloillasi. On sitten läheisillesi helpompaa.

Elämä on tuonut työttömyyttä, lomautuksen ja sairastumisen. Mutta ei yllättänyt niin että olisin joutunut kerjäämään rahaa muilta. Osa ihmisistä taas yllättyy sähkölaskustakin. Olet varmaan niitä.

Minulla on varallisuutta monen eri tulolähteen kautta, säästä ihmeessä toiveesi jollekin muulle. Pystyn kuitenkin asettumaan toisen asemaan tarvittaessa. Nöyryys on kaiken a ja o elämässä.

Voitko sitten lainata pari sataa? Tuli nimittäin vähän yllätyksiä elämässä. Tai sanotaanko tonni, ensi kuussa voi myös tulla yllätyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen oma elämän paras oppikoulu. Olin sinisilmäinen ja rakastunut ja parissa kuukaudessa 10 000mk köyhempi. Lainaus alkoi pikkusummista, kunnes yhtenä päivänä nostin koko opintolainan ja lainasin miehelle. Todellinen syy selvidi myöhemmin, oli pelikierteessä. En koskaan saanut omiani takaisin kuin ehkä 1000mk.eipä oo sen jälkeen tullu lainattua kellekkään! Pari vuotta sitten luin lehdestä, että mies oli petoksella saanut joltain 3000e.menetti vakaan työpaikkansa ja kai se jotain joutui maksamaan. Paha sai siis palkkansa.

Vierailija
124/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisilla on monesti päihdeongelmia tai elämänhallinta pahasti hukassa. Lisäksi on mahdollista, että mies ei ole kiinnostunut sinusta naisena, vaan potentiaalisena hyväksikäytettävänä. Ääriesimerkki on nämä naistennaurattajamiehet, jotka lypsävät kymppitonneja iäkkäiltä leskirouvilta. Suosittelen siis ottamaan etäisyyttä tuohon mieheen.

Tästä ei tosiaan paljon puhuta vaikka pitäisi. Luulen että lähes kaikki miehet osaavat miettiä sitä mahdollisuutta että nainen olisikin vain rahan perässä. Tästä puhutaan mediassakin hyvin paljon ja tv-sarjat ja leffat ovat täynnä tuollaisia naisia. Mutta siitä ei puhuta lainkaan että on olemassa miehiä jotka haluavat vain elää naisen siivellä. Eivätkä ole kiinnostuneita naisesta lainkaan, eivät edes siitä seksistä. Tämä taitaa olla useimmille aivan uusi ajatus.

Olet oikeassa. Tuota tapahtuu kyllä. Se on vaan paljon harvinaisempaa kuin nuo onnenonkija-naiset. Jo lähtökohdat puoltaa sitä, että naisten on helpompaa toimia noin.

Päinvastoin. Miesten on helpompaa toimia noin koska naiset eivät osaa varoa. Juuri siksi kun kuvitellaan että olisi harvinaista.

Voi hohhoijaa. Persaukisen naisen on paljon helpompaa päätyä parisuhteeseen rikkaamman miehen kanssa kuin päinvastoin. Eikö tämän luulisi olevan selvää ihan vaan seuraamalla, mitä ympärillä tapahtuu.

Eikä se ole mikään huijaus, eikä siinä ole mitään väärää. Mies voi ryhtyä parisuhteeseen pienituloisen kanssa jos haluaa. Samoin nainen.

Naiset joutuvat sellaisten huijausten uhriksi, missä katoaa sekä mies että rahat. Ehkä miehetkin, mutta luultavasti harvemmin.

Niin, aivan. Kun nainen kuppaa mieheltä rahoja, se ei ole huijaus, vaan vastavuoroinen, tasa-arvoinen suhde. Kun mies kuppaa naisen rahoja, se on huijarisika. Niinpä niin.

Vierailija
125/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en olis noin jyrkkä tuomitsemaan. Tiedän montakin ihan vastuullista ja kunnollista ihmistä, jotka on joutunut tilanteeseen, että on joutunut rahaa lainaamaan muutaman kympin verran, mutta - ja iso mutta onkin- ei kyllä koskaan muutaman viikon tuttavuudelta!

Tulee vaikutelma et onkohan auki jo sinne sun tänne, eikä kehtaa enää muilta pyytää.

Tuolla otettiin esimerkiksi tilanne kun lompakko on varastettu. Se onkin jokseenkin ainut ymmärrettävä syy.

Siinähän toivot. Minä taas toivon että opit seisomaan omilla jaloillasi. On sitten läheisillesi helpompaa.

Elämä on tuonut työttömyyttä, lomautuksen ja sairastumisen. Mutta ei yllättänyt niin että olisin joutunut kerjäämään rahaa muilta. Osa ihmisistä taas yllättyy sähkölaskustakin. Olet varmaan niitä.

Minulla on varallisuutta monen eri tulolähteen kautta, säästä ihmeessä toiveesi jollekin muulle. Pystyn kuitenkin asettumaan toisen asemaan tarvittaessa. Nöyryys on kaiken a ja o elämässä.

Voitko sitten lainata pari sataa? Tuli nimittäin vähän yllätyksiä elämässä. Tai sanotaanko tonni, ensi kuussa voi myös tulla yllätyksiä.

Sinä hyötyisit enemmän empatiakyvystä. Sitä ei rahalla saa

Vierailija
126/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole tuosta kyse. Minä en ainakaan läheisenä peri mitään korkoja jostain satasesta. Haloo. Onhan se nyt eri asia pyytää muutama kymppi lainaksi satunnaisesti kuin alkaa johonkin pankin lainaprosesseihin kuluineen. Älä ole hölmö.

Jos on luottokortti niin ei tarvitse mitään prosessia vaan sen kun maksaa kortilla. Älä itse ole hölmö. Korkoakaan ei tarvitse maksaa jos lyhentää lainan heti pois.

Tuossa joutuu juuri helposti sellaiseen maksukyvyttömyyskierteeseen...

En tiedä edes myönnetäänkö kaikille luottokortteja.

Ihan samaan maksukyvyttömyyteen voi joutua lainaamalla ihmisiltä suoraan, mutta nämä lainaajat tietää että pankki perii saataviaan tehokkaammin kuin sinisilmäiset läheiset/puolitutut. 

Vierailija
127/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä hyväosaisena ja etuoikeutettuna toivot vielä lisää vastoinkäymisiä ihmiselle jolla niitä on ollut monen edestä, siksi että tämä ihminen haluaa muiden seisovan omilla jaloillaan kuten on itse tehnyt. Siinä sitä on nöyryyttä ja empatiaa kerrakseen.

Vierailija
128/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin kerran miestä joka olisi aina halunnut mennä hotelliin yöksi,ravintolaan syömään, ulkomaille jne. Kiukutteli kun en suostunut. Ukolla ei ollut penniäkään rahaa ja minun olisi pitänyt (lähihoitajan palkasta) maksaa nämä kaikki. Kerran taisi maksaa yhden kebabin minulle, muuten maksoin kaiken. Syömiset ja muut menot. Lainasin myös rahaa tälle anti-sankarille. Ei kiitos enää ikinä.

Vierailija
129/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vippi ja velka on alamäen alku sanoi mummuvainaa 🤔

Vierailija
130/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihde- tai peliongelmat taustalla? Jos menee yhteen muovipussinkuljettajan kanssa niin lopulta itse kulkee muovipussi kädessä.

Vierailija
131/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei elämä yllättä jos kaikki läheiset on hylännyt. Ihan itse on kupannut tai muuten perseillyt kun ei pysty niiltä pyytämään apua.

Ok, no nyt jo alan oikeasti toivomaan.

Kaikki ei käytä hyväkseen läheisiään niin että lopulta joutuu kerjäämään tuntemattomilta. Miksi se on sinulle vaikea ymmärtää? Onko sinulle tullut yllätyksenä ettei kukaan joka ennen oli läheinen halua sinua auttaa?

Kuten sanottu, en tarvitse kenenkään apua. En taloudellista, enkä mitään muutakaan. Elämäni on hyvässä tasapainossa, ollut aina ja läheiset ihmissuhteet kunnossa. Se ei tarkoita, etteikö joskus tilanne voisi muuttua myös omalla kohdallani.

Autan mielelläni muita, teen paljon vapaaehtoistyötä ja olen nähnyt monenlaista ihmiskohtaloa. Kaikki apua kaipaavat eivät ole hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
132/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla ulosoton asiakas.

Minulta pummi tapailumies 10 euroa lainaksi, kun sen lapset kävi kylässä.

Seuraavaksi 20 euroa.

Sitten pyysi jo vuokransa maksamaan.

Hyi yök mikä luuseri.

Vierailija
133/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä kehtaisi pyytää uudelta tuttavuudelta rahaa lainaksi. Ja kuinka aikuinen ihminen voi olla niin pa että tarvitsee 50 e lainaksi?

Minulle tuo rahanlainaamis-pyyntö olisi iso red flag.

Vierailija
134/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä hyväosaisena ja etuoikeutettuna toivot vielä lisää vastoinkäymisiä ihmiselle jolla niitä on ollut monen edestä, siksi että tämä ihminen haluaa muiden seisovan omilla jaloillaan kuten on itse tehnyt. Siinä sitä on nöyryyttä ja empatiaa kerrakseen.

Totta kai toivon, että hänen asennemaailma muuttuu. Siitähän hyötyisi kaikki muutkin. Ikäväähän se olisi, jos se vaatii kantapään kautta oppimista, mutta pidemmällä tähtäimellä parempi sekin kuin ei muutosta ollenkaan.

Vierailija
135/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei elämä yllättä jos kaikki läheiset on hylännyt. Ihan itse on kupannut tai muuten perseillyt kun ei pysty niiltä pyytämään apua.

Kaikki ei käytä hyväkseen läheisiään niin että lopulta joutuu kerjäämään tuntemattomilta. Miksi se on sinulle vaikea ymmärtää? Onko sinulle tullut yllätyksenä ettei kukaan joka ennen oli läheinen halua sinua auttaa?

Kuten sanottu, en tarvitse kenenkään apua. En taloudellista, enkä mitään muutakaan. Elämäni on hyvässä tasapainossa, ollut aina ja läheiset ihmissuhteet kunnossa. Se ei tarkoita, etteikö joskus tilanne voisi muuttua myös omalla kohdallani.

Autan mielelläni muita, teen paljon vapaaehtoistyötä ja olen nähnyt monenlaista ihmiskohtaloa. Kaikki apua kaipaavat eivät ole hyväksikäyttäjiä.

Ei tässä sinusta ole kyse vaan sällistä joka koittaa pummata rahaa tuntemattomalta. Mistä muusta siinä voisi olla kyse kuin että on sen verran jo hyväksikäyttänyt tai muuten ollut perse kun läheisetkään ei suostu auttamaan.

Vierailija
136/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ongelmasi on yltäkylläisyys. Sinä olet ymmärtävinäsi todella köyhiä mutta et tiedä mitään niistä ihmisistä jotka pärjäävät omin voimin, mutta vain koska vahtivat tarkasti mihin rahat menevät. Jos juttusi nyt totta on. Voit myös olla se huijari joka on trollannut koko ketjun ajan lainaamisen puolesta.

Vierailija
137/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisilla on monesti päihdeongelmia tai elämänhallinta pahasti hukassa. Lisäksi on mahdollista, että mies ei ole kiinnostunut sinusta naisena, vaan potentiaalisena hyväksikäytettävänä. Ääriesimerkki on nämä naistennaurattajamiehet, jotka lypsävät kymppitonneja iäkkäiltä leskirouvilta. Suosittelen siis ottamaan etäisyyttä tuohon mieheen.

Tästä ei tosiaan paljon puhuta vaikka pitäisi. Luulen että lähes kaikki miehet osaavat miettiä sitä mahdollisuutta että nainen olisikin vain rahan perässä. Tästä puhutaan mediassakin hyvin paljon ja tv-sarjat ja leffat ovat täynnä tuollaisia naisia. Mutta siitä ei puhuta lainkaan että on olemassa miehiä jotka haluavat vain elää naisen siivellä. Eivätkä ole kiinnostuneita naisesta lainkaan, eivät edes siitä seksistä. Tämä taitaa olla useimmille aivan uusi ajatus.

Olet oikeassa. Tuota tapahtuu kyllä. Se on vaan paljon harvinaisempaa kuin nuo onnenonkija-naiset. Jo lähtökohdat puoltaa sitä, että naisten on helpompaa toimia noin.

Päinvastoin. Miesten on helpompaa toimia noin koska naiset eivät osaa varoa. Juuri siksi kun kuvitellaan että olisi harvinaista.

Voi hohhoijaa. Persaukisen naisen on paljon helpompaa päätyä parisuhteeseen rikkaamman miehen kanssa kuin päinvastoin. Eikö tämän luulisi olevan selvää ihan vaan seuraamalla, mitä ympärillä tapahtuu.

Eikä se ole mikään huijaus, eikä siinä ole mitään väärää. Mies voi ryhtyä parisuhteeseen pienituloisen kanssa jos haluaa. Samoin nainen.

Naiset joutuvat sellaisten huijausten uhriksi, missä katoaa sekä mies että rahat. Ehkä miehetkin, mutta luultavasti harvemmin.

Niin, aivan. Kun nainen kuppaa mieheltä rahoja, se ei ole huijaus, vaan vastavuoroinen, tasa-arvoinen suhde. Kun mies kuppaa naisen rahoja, se on huijarisika. Niinpä niin.

Täällä puolusteltiin Helena Koivuakin miten on oikeus saada megalomanisia summia eron jälkeen elatukseen. Nainen saa aina hyväksikäyttää miestä. Kyllä siihen löytyy syyt ja perustelut.

Vierailija
138/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuoreelta tuttavuudelta kysyy lainaa? Kysyis vanhoilta kavereiltansa.

Minua yritti uus tuttavuus hakemaan hänelle tupakkaa kioskilta. Asuin muutaman kilsan päässä. Sanoin, että onhan sulla siinä naapurissa monta kaveria, pyydä niitä hakemaan. Kioski ihan 100 metrin päässä heistä.

No äijä paljastui paranoidiseksi skitsoksi.

Vierailija
139/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai toivon, että hänen asennemaailma muuttuu. Siitähän hyötyisi kaikki muutkin. Ikäväähän se olisi, jos se vaatii kantapään kautta oppimista, mutta pidemmällä tähtäimellä parempi sekin kuin ei muutosta ollenkaan.

Ei, vaan sinä toivoit vastoinkäymisiä ihmiselle joka ajattelee eri tavalla kuin sinä. Edustat todella inhottavaa, myrkyllistä ihmistyyppiä.

Vierailija
140/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ongelmasi on yltäkylläisyys. Sinä olet ymmärtävinäsi todella köyhiä mutta et tiedä mitään niistä ihmisistä jotka pärjäävät omin voimin, mutta vain koska vahtivat tarkasti mihin rahat menevät. Jos juttusi nyt totta on. Voit myös olla se huijari joka on trollannut koko ketjun ajan lainaamisen puolesta.

Kyllä minä tiedän, kun heidän kanssaan olen jatkuvasti tekemisissäkin. Lisäksi on minulla oma historiani. En ole syntynyt kultalusikka suussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän