Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kysyi rahaa lainaksi, välitön turnoff!

Vierailija
18.07.2022 |

Uusi miestuttavuus kysyi voisinko lainata rahaa ja maksaisi palkkapäivänä takaisin. Ollaan tunnettu noin kolmisen viikkoa. Heti meni jotenkin maku koko tyypistä. En halua lähteä näihin leikkeihin enää kenenkään kanssa, vaikka summa ei edes ollut iso, 50 euroa. Jokainen maksakoot itse omat laskunsa! Olenko liian nipo?

Kommentit (371)

Vierailija
101/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen mies eikä osaa hoitaa raha-asioitaan? Juu ei mulle.

No en olis noin jyrkkä tuomitsemaan. Tiedän montakin ihan vastuullista ja kunnollista ihmistä, jotka on joutunut tilanteeseen, että on joutunut rahaa lainaamaan muutaman kympin verran, mutta - ja iso mutta onkin- ei kyllä koskaan muutaman viikon tuttavuudelta!

Tulee vaikutelma et onkohan auki jo sinne sun tänne, eikä kehtaa enää muilta pyytää.

Tuolla otettiin esimerkiksi tilanne kun lompakko on varastettu. Se onkin jokseenkin ainut ymmärrettävä syy.

Vaikka lompakko olisi varastettu, on muitakin maksukeinoja. Ja kuka nykyään edes kantaa kaikkia mahdollisia maksukortteja mukanaan lompakossa, ilman mitään mobiilimaksumahdollisuuksia?

Vierailija
102/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki teille persaukisille. Seuraavasta palkasta tai kelanrahasta nostat 50€ käteistä ja laitat kahvipurkkiin. Ens kerralla kun meinaat vipata joltain rahaa niin muistat, että sulla onkin 50€ jemmassa 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme ihmisiä täällä. Joko te jakelette vapaasti rahaanne kaiken maailman huijareille, tai hysteerisesti kieltäydytte kokonaan?

Vain kaksi ääripäätä on olemassa, eikä mitään muuta.

Miten pitkiä pohdintoja haluat tänne "keskustelu"palstalle?

Ihmeen mustavalkoinen lähestymistapa sulla.

Voisitteko te katsoa maailmaa joskus muustakin perspektiivistä, kuin omasta uhrimentaliteetistanne? Te itse menette hyysäämään toisia, ettekä vaadi rahaanne takaisin. Ja sitten te oletatte, että jokainen lainaisyritys on *aina* merkki hyväksikäytöstä.

Mistä oletat ettei rahoja ole vaadittu takaisin? Lainayritys ei aina ole merkki hyväksikäytöstä, vaan aika hiton monesta muustakin asiasta. Esimerkiksi erilaisista arvoista. Jos ei sytytä se, että elellään kädestä suuhun ja viikkoa ennen palkkapäivää lainaillaan rahaa, niin ei sytytä. Jos on jo elänyt sellaista elämää.

Onhan täällä myös kuvaamasi kaltaisia viestejä, mutta on mustavalkoista sanoa, että kaikki ovat.

-lainaamasi

Oma läheinen sukulaismies jäi lasten yksinhuoltajaksi, kun lasten äippä häipyi yhtäkkiä kuvioista. Hän opiskeli vastuullisella alalla ja nousi siitä suosta kyllä, mutta joutui ajoittain rahaa lainaamaan.

Erään vastavalmistuneen lääkärinaisen mies vaan päätti, ettei hän kustanna hoitovapaalla olevan naisen (tai edes lapsensa!) menoja. Hän joutui lainaamaan sukulaisilta.

Aina ei ole kyse mistään arvomaailmoista, vaan olosuhteista, joita ei ole itse valinnut joko kokonaan tai osittain. Veikkaan, että moni noista mustavalkoisista on jotain almuja elämänsä aikana itsekin saanut.

Toki kokonaisuus ratkaisee asiassa kuin asiassa. Enkä itse kehtaisi ikimaailmassa keltään muulta kuin joltain läheiseltä lainata, johon molemminpuolinen kunnioitus- ja luottamussuhde vallitsee. En ikinä keltään tapailukumppanilta.

Ohis

Jos joutuu lainaamaan sukulaisilta/läheisiltä niin se tarkoittaa ettei saa enää lainaa pankista, eli edellisetkin lainat ovat maksamatta käytännössä. Aika riskialtista hommaa lainata. Oman isäni kanssa oli hetken aikaa kierre, että lainasin joka kuukausi 100€ koska hänellä oli luottkortti limiitti jo käytetty. Muutaman kuukauden jälkeen sanoin että en lainaa enää kun tämä toistuu joka kuukausi, eli on hyödytöntä lainata kun sen maksaminen tekee sen saman lainan tarpeen uudelleen.

No ei ole tuosta kyse. Minä en ainakaan läheisenä peri mitään korkoja jostain satasesta. Haloo. Onhan se nyt eri asia pyytää muutama kymppi lainaksi satunnaisesti kuin alkaa johonkin pankin lainaprosesseihin kuluineen. Älä ole hölmö.

Vierailija
104/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisilla on monesti päihdeongelmia tai elämänhallinta pahasti hukassa. Lisäksi on mahdollista, että mies ei ole kiinnostunut sinusta naisena, vaan potentiaalisena hyväksikäytettävänä. Ääriesimerkki on nämä naistennaurattajamiehet, jotka lypsävät kymppitonneja iäkkäiltä leskirouvilta. Suosittelen siis ottamaan etäisyyttä tuohon mieheen.

Tästä ei tosiaan paljon puhuta vaikka pitäisi. Luulen että lähes kaikki miehet osaavat miettiä sitä mahdollisuutta että nainen olisikin vain rahan perässä. Tästä puhutaan mediassakin hyvin paljon ja tv-sarjat ja leffat ovat täynnä tuollaisia naisia. Mutta siitä ei puhuta lainkaan että on olemassa miehiä jotka haluavat vain elää naisen siivellä. Eivätkä ole kiinnostuneita naisesta lainkaan, eivät edes siitä seksistä. Tämä taitaa olla useimmille aivan uusi ajatus.

Olet oikeassa. Tuota tapahtuu kyllä. Se on vaan paljon harvinaisempaa kuin nuo onnenonkija-naiset. Jo lähtökohdat puoltaa sitä, että naisten on helpompaa toimia noin.

Päinvastoin. Miesten on helpompaa toimia noin koska naiset eivät osaa varoa. Juuri siksi kun kuvitellaan että olisi harvinaista.

Voi hohhoijaa. Persaukisen naisen on paljon helpompaa päätyä parisuhteeseen rikkaamman miehen kanssa kuin päinvastoin. Eikö tämän luulisi olevan selvää ihan vaan seuraamalla, mitä ympärillä tapahtuu.

Eikä se ole mikään huijaus, eikä siinä ole mitään väärää. Mies voi ryhtyä parisuhteeseen pienituloisen kanssa jos haluaa. Samoin nainen.

Naiset joutuvat sellaisten huijausten uhriksi, missä katoaa sekä mies että rahat. Ehkä miehetkin, mutta luultavasti harvemmin.

Vierailija
105/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako sen nimi L:llä? Tuttu homma

Vierailija
106/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha menee edelle kaikessa, jokainen joka muuta väittää on tekopyhä pikkunilkki

Mahtavaa jos saat omasi riittämään ja jätät meidät rauhaan.

Vierailija
107/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mun exä etsimässä taas uutta hölmöä maksamaan sen elämän samaan aikaan kun herra itse laittaa koko tilinsä itseensä osallistumatta mihinkään elämisensä kuluihin? 

Vierailija
108/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en olis noin jyrkkä tuomitsemaan. Tiedän montakin ihan vastuullista ja kunnollista ihmistä, jotka on joutunut tilanteeseen, että on joutunut rahaa lainaamaan muutaman kympin verran, mutta - ja iso mutta onkin- ei kyllä koskaan muutaman viikon tuttavuudelta!

Tulee vaikutelma et onkohan auki jo sinne sun tänne, eikä kehtaa enää muilta pyytää.

Tuolla otettiin esimerkiksi tilanne kun lompakko on varastettu. Se onkin jokseenkin ainut ymmärrettävä syy.

No elämä voi sinutkin yllättää. Melkein toivon, että niin käy.

Siinähän toivot. Minä taas toivon että opit seisomaan omilla jaloillasi. On sitten läheisillesi helpompaa.

Elämä on tuonut työttömyyttä, lomautuksen ja sairastumisen. Mutta ei yllättänyt niin että olisin joutunut kerjäämään rahaa muilta. Osa ihmisistä taas yllättyy sähkölaskustakin. Olet varmaan niitä.

Vierailija
109/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kävin pari kertaa treffeillä todella komean ja hurmaavan miehen kanssa... Jo toisella tapaamisella hän alkoi petailla tarinoillaan rahan tarvettaan, ja tapaamisen lopulla kysyikin lainaa. Maku meni koko tyyppiin, enkä lainannut enkä enää tavannut häntä.

Meni pari viikkoa, kun ystäväni kertoi että oli tavannut baarissa ihanan miehen mihin oli ihastunut ensisilmäyksellä. He olivat heti jatkaneet iltaa ja viettäneet yhteisen yön, ja tyyppi oli aamulla pyytänyt rahaa lainaan. Kaverini oli lainannut, ja ilmeisesti vielä toiseenkin kertaan lainannut, minkä jälkeen mies ei enää vastannut hänelle eikä koskaan maksanut takaisin :D

Kyseessä oli siis sama tyyppi minkä kanssa olin käynyt treffeillä. Myöhemmin yöelämässä törmätessämme hän paljastui pesukestäväksi narkkariksi, ja huumeidenkäyttö sä vain paheni vuosien myötä. Viimeisin tieto hänestä oli, että muutti Thaimaahan ja jatkoi sielläkin huymekuvioutaan...

Tarinan opetus on että älkää lainatko rahaa uudelle tuttavuudelle koskaan. Älkää myöskään käyttäkö huumeita koskaan, ne pilaavat elämänne.

Vierailija
110/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei elämä yllättä jos kaikki läheiset on hylännyt. Ihan itse on kupannut tai muuten perseillyt kun ei pysty niiltä pyytämään apua.

Vierailija
111/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen mies on vetänyt luottokorttinsa limitille tai ei saa luottokorttia, kun on sössinyt talousasiansa. Joka tapauksessa on selvää, että mies on velkainen luuseri.

Noi, ihmisillä on elämässään erilaisia tilanteita.

Ehkä noin jyrkkä ajattelu on melkoisen kapean ihmisen ajattelua. En kattelis. Sua siis.

Miksi mies joutuu lähes tuntemattomalta lainaamaan? Missä vanhemmat, sisarukset, ystävät?

Minä annan lapsilleni hyvin avokätisesti rahaa. Ja kaikille läheisille olen valmis antamaan. Joskus olen laittanut nimettömässä kirjekuoressa postilaatikkoon 300 € työttömäksi jääneelle lapsiperheelle.

Mutta tuo mies olisi ehdoton ei. Saat pitää pihinä jos haluat.

Jos vaikka on kasvanut jossain tiiviissä yhteisössä, josta irtautuu, niin silloin kyllä menettää kaikki sosiaaliset suhteet kerralla. Myös sukulaiset.

Mutta menee jo älyttömäksi tämä spekulointi. Ja voisi siinäkin tapauksessa miettiä miellekkyyttä tapailla ihmistä, jolla tuollaista painolastia olisi...

Vierailija
112/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismiin liittyy vahvasti impulssihäiriö.

Aikuisvauva ostelee impulssien mukaan, eikä saa omiaan riittämään. Rahanpyyntö on erittäin selkeä vaaranmerkki.

Vierailija
113/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana kävin pari kertaa treffeillä todella komean ja hurmaavan miehen kanssa... Jo toisella tapaamisella hän alkoi petailla tarinoillaan rahan tarvettaan, ja tapaamisen lopulla kysyikin lainaa. Maku meni koko tyyppiin, enkä lainannut enkä enää tavannut häntä.

Meni pari viikkoa, kun ystäväni kertoi että oli tavannut baarissa ihanan miehen mihin oli ihastunut ensisilmäyksellä. He olivat heti jatkaneet iltaa ja viettäneet yhteisen yön, ja tyyppi oli aamulla pyytänyt rahaa lainaan. Kaverini oli lainannut, ja ilmeisesti vielä toiseenkin kertaan lainannut, minkä jälkeen mies ei enää vastannut hänelle eikä koskaan maksanut takaisin :D

Kyseessä oli siis sama tyyppi minkä kanssa olin käynyt treffeillä. Myöhemmin yöelämässä törmätessämme hän paljastui pesukestäväksi narkkariksi, ja huumeidenkäyttö sä vain paheni vuosien myötä. Viimeisin tieto hänestä oli, että muutti Thaimaahan ja jatkoi sielläkin huymekuvioutaan...

Tarinan opetus on että älkää lainatko rahaa uudelle tuttavuudelle koskaan. Älkää myöskään käyttäkö huumeita koskaan, ne pilaavat elämänne.

Juuri tuon takia naisia on helpompi huijata. Kuinka monelle tulee mieleen että mies hartastaakin seksiä saadakseen rahaa?

Vierailija
114/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei elämä yllättä jos kaikki läheiset on hylännyt. Ihan itse on kupannut tai muuten perseillyt kun ei pysty niiltä pyytämään apua.

Ok, no nyt jo alan oikeasti toivomaan.

Vierailija
115/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin viestillä itkunauruhymiöitä pitkän rivin ja sitten estoon 😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
116/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, no nyt jo alan oikeasti toivomaan.

Kaikki ei käytä hyväkseen läheisiään niin että lopulta joutuu kerjäämään tuntemattomilta. Miksi se on sinulle vaikea ymmärtää? Onko sinulle tullut yllätyksenä ettei kukaan joka ennen oli läheinen halua sinua auttaa?

Vierailija
117/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole tuosta kyse. Minä en ainakaan läheisenä peri mitään korkoja jostain satasesta. Haloo. Onhan se nyt eri asia pyytää muutama kymppi lainaksi satunnaisesti kuin alkaa johonkin pankin lainaprosesseihin kuluineen. Älä ole hölmö.

Jos on luottokortti niin ei tarvitse mitään prosessia vaan sen kun maksaa kortilla. Älä itse ole hölmö. Korkoakaan ei tarvitse maksaa jos lyhentää lainan heti pois.

Vierailija
118/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän toivot. Minä taas toivon että opit seisomaan omilla jaloillasi. On sitten läheisillesi helpompaa.

Elämä on tuonut työttömyyttä, lomautuksen ja sairastumisen. Mutta ei yllättänyt niin että olisin joutunut kerjäämään rahaa muilta. Osa ihmisistä taas yllättyy sähkölaskustakin. Olet varmaan niitä.

Minulla on varallisuutta monen eri tulolähteen kautta, säästä ihmeessä toiveesi jollekin muulle. Pystyn kuitenkin asettumaan toisen asemaan tarvittaessa. Nöyryys on kaiken a ja o elämässä.

Vierailija
119/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sanoisin että AP:n kannattaa kerrankin kuunnella mitä täällä suurin osa on mieltä. Älä lainaa penniäkään. Puhun itse myös kokemuksesta. Olen paria lokki-ukkoa elättänyt ja ei enää ikinä.

Vierailija
120/371 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emakkonainen!!! Tottakai pitää lainata jos toinen tarvitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi