Mies kysyi rahaa lainaksi, välitön turnoff!
Uusi miestuttavuus kysyi voisinko lainata rahaa ja maksaisi palkkapäivänä takaisin. Ollaan tunnettu noin kolmisen viikkoa. Heti meni jotenkin maku koko tyypistä. En halua lähteä näihin leikkeihin enää kenenkään kanssa, vaikka summa ei edes ollut iso, 50 euroa. Jokainen maksakoot itse omat laskunsa! Olenko liian nipo?
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Siinä olisi tilaisuus katsoa, että maksaako se takaisin. Mutta ei ei. Kaikenlaisia ihme selityksiä pitää keksiä päästään, että sen täytyy olla sellainen ja sellainen.
Kyllä parin viikon tuttavuudelta rahaa pummaava on vähän sellainen ja sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisilla on monesti päihdeongelmia tai elämänhallinta pahasti hukassa. Lisäksi on mahdollista, että mies ei ole kiinnostunut sinusta naisena, vaan potentiaalisena hyväksikäytettävänä. Ääriesimerkki on nämä naistennaurattajamiehet, jotka lypsävät kymppitonneja iäkkäiltä leskirouvilta. Suosittelen siis ottamaan etäisyyttä tuohon mieheen.
Tästä ei tosiaan paljon puhuta vaikka pitäisi. Luulen että lähes kaikki miehet osaavat miettiä sitä mahdollisuutta että nainen olisikin vain rahan perässä. Tästä puhutaan mediassakin hyvin paljon ja tv-sarjat ja leffat ovat täynnä tuollaisia naisia. Mutta siitä ei puhuta lainkaan että on olemassa miehiä jotka haluavat vain elää naisen siivellä. Eivätkä ole kiinnostuneita naisesta lainkaan, eivät edes siitä seksistä. Tämä taitaa olla useimmille aivan uusi ajatus.
Olet oikeassa. Tuota tapahtuu kyllä. Se on vaan paljon harvinaisempaa kuin nuo onnenonkija-naiset. Jo lähtökohdat puoltaa sitä, että naisten on helpompaa toimia noin.
Onnenonkijanaiset useimmiten varmaan kokevat pitävänsä reilusta diilistä oman osuutensa. Eli he tarjoavat rikkaalle miehelle nuorta ja nättiä seuraa.
Nämä Auervaarat sen sijaan useimmiten katoavat paikalta, eli nainen jää aidosti huijatuksi.
Toki rikkailla naisilla on myös niitä nuoria poikia ihan parisuhteessa. Se on minusta sukupuolesta riippumatta reilu diili, kyllä normaaliälyinen tajuaa, ettei nuori mies tai nainen viehäty yli 20 v vanhemmasta puolisosta kuin ihan äärimmäisen harvoin. Silloin kyseessä on jollain tavoin erityinen ihminen, lahjakas, älykäs tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ihmisiä täällä. Joko te jakelette vapaasti rahaanne kaiken maailman huijareille, tai hysteerisesti kieltäydytte kokonaan?
Vain kaksi ääripäätä on olemassa, eikä mitään muuta.
Miten pitkiä pohdintoja haluat tänne "keskustelu"palstalle?
Ihmeen mustavalkoinen lähestymistapa sulla.
Voisitteko te katsoa maailmaa joskus muustakin perspektiivistä, kuin omasta uhrimentaliteetistanne? Te itse menette hyysäämään toisia, ettekä vaadi rahaanne takaisin. Ja sitten te oletatte, että jokainen lainaisyritys on *aina* merkki hyväksikäytöstä.
Miksi se sitten haluaa rahaa tuntemattomalta?
Elämän hallinta on täysin retuperällä, jos aikuisella ihmisellä on rahat lopussa. Minulla oli myös mutta kun lopetin alkoholin käytön kokonaan ei ole sen jälkeen ollut lähellekkään tilannetta, että rahat loppuisi ennen seuraavaa tiliä. Aivan sama onko työtön vai töissä käyvä sen rahan saa järkevä ihminen riittämään ihan ala asteen matematiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen melkein 50 eikä kukaan ole koskaan pyytänyt minulta rahaa lainaan. Onko sellaisia piirejä Suomessa, missä aikuiset lainailevat toisiltaan rahaa?
Kyllä on, pienituloiset. Joskus vain tulee tilanteita jolloin rahaa ei ole. Itse olen saanut ystävältä viisikymppiä lainaan, että sain ostettua lenkkarit, kun rahaa ei ollut ja ainoat kengät hajosivat. Itse lainasin puolestaan ystävälle kolmesataa sairaalalaskuun. Molemmat lainaamiset tapahtuivat niin, että tarjouduimme lainaamaan, ei pyytämällä. Pienituloisina emme pyydä rahaa lainaksi, koska tiedämme, ettei toisella välttämättä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melkein 50 eikä kukaan ole koskaan pyytänyt minulta rahaa lainaan. Onko sellaisia piirejä Suomessa, missä aikuiset lainailevat toisiltaan rahaa?
Kyllä on, pienituloiset. Joskus vain tulee tilanteita jolloin rahaa ei ole. Itse olen saanut ystävältä viisikymppiä lainaan, että sain ostettua lenkkarit, kun rahaa ei ollut ja ainoat kengät hajosivat. Itse lainasin puolestaan ystävälle kolmesataa sairaalalaskuun. Molemmat lainaamiset tapahtuivat niin, että tarjouduimme lainaamaan, ei pyytämällä. Pienituloisina emme pyydä rahaa lainaksi, koska tiedämme, ettei toisella välttämättä ole.
Miksi et hanki luottokorttia?
Riippuisi kyllä olosuhteista. Saattaisin lainata, jos perustelee tilanteen hyvin ja luottaisin saavani rahat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen mies eikä osaa hoitaa raha-asioitaan? Juu ei mulle.
No en olis noin jyrkkä tuomitsemaan. Tiedän montakin ihan vastuullista ja kunnollista ihmistä, jotka on joutunut tilanteeseen, että on joutunut rahaa lainaamaan muutaman kympin verran, mutta - ja iso mutta onkin- ei kyllä koskaan muutaman viikon tuttavuudelta!
Tulee vaikutelma et onkohan auki jo sinne sun tänne, eikä kehtaa enää muilta pyytää.
Tuolla otettiin esimerkiksi tilanne kun lompakko on varastettu. Se onkin jokseenkin ainut ymmärrettävä syy.
Noille vastaukseks joko:
a) ei mitään, suoraan esto kulkematta heippa-ruudun kautta
b) "ai vitsi ku mä olin just laittamassa sulle viestiä, et voitko lainaa 100e, oisit saanut palkkapäivänä takas."
c) linkki ruoka-apuun ja sitten estoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ihmisiä täällä. Joko te jakelette vapaasti rahaanne kaiken maailman huijareille, tai hysteerisesti kieltäydytte kokonaan?
Voisitteko te katsoa maailmaa joskus muustakin perspektiivistä, kuin omasta uhrimentaliteetistanne? Te itse menette hyysäämään toisia, ettekä vaadi rahaanne takaisin. Ja sitten te oletatte, että jokainen lainaisyritys on *aina* merkki hyväksikäytöstä.
Mistä oletat ettei rahoja ole vaadittu takaisin? Lainayritys ei aina ole merkki hyväksikäytöstä, vaan aika hiton monesta muustakin asiasta. Esimerkiksi erilaisista arvoista. Jos ei sytytä se, että elellään kädestä suuhun ja viikkoa ennen palkkapäivää lainaillaan rahaa, niin ei sytytä. Jos on jo elänyt sellaista elämää.
Onhan täällä myös kuvaamasi kaltaisia viestejä, mutta on mustavalkoista sanoa, että kaikki ovat.
-lainaamasi
Oma läheinen sukulaismies jäi lasten yksinhuoltajaksi, kun lasten äippä häipyi yhtäkkiä kuvioista. Hän opiskeli vastuullisella alalla ja nousi siitä suosta kyllä, mutta joutui ajoittain rahaa lainaamaan.
Erään vastavalmistuneen lääkärinaisen mies vaan päätti, ettei hän kustanna hoitovapaalla olevan naisen (tai edes lapsensa!) menoja. Hän joutui lainaamaan sukulaisilta.
Aina ei ole kyse mistään arvomaailmoista, vaan olosuhteista, joita ei ole itse valinnut joko kokonaan tai osittain. Veikkaan, että moni noista mustavalkoisista on jotain almuja elämänsä aikana itsekin saanut.
Toki kokonaisuus ratkaisee asiassa kuin asiassa. Enkä itse kehtaisi ikimaailmassa keltään muulta kuin joltain läheiseltä lainata, johon molemminpuolinen kunnioitus- ja luottamussuhde vallitsee. En ikinä keltään tapailukumppanilta.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen mies on vetänyt luottokorttinsa limitille tai ei saa luottokorttia, kun on sössinyt talousasiansa. Joka tapauksessa on selvää, että mies on velkainen luuseri.
Noi, ihmisillä on elämässään erilaisia tilanteita.
Ehkä noin jyrkkä ajattelu on melkoisen kapean ihmisen ajattelua. En kattelis. Sua siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisilla on monesti päihdeongelmia tai elämänhallinta pahasti hukassa. Lisäksi on mahdollista, että mies ei ole kiinnostunut sinusta naisena, vaan potentiaalisena hyväksikäytettävänä. Ääriesimerkki on nämä naistennaurattajamiehet, jotka lypsävät kymppitonneja iäkkäiltä leskirouvilta. Suosittelen siis ottamaan etäisyyttä tuohon mieheen.
Tästä ei tosiaan paljon puhuta vaikka pitäisi. Luulen että lähes kaikki miehet osaavat miettiä sitä mahdollisuutta että nainen olisikin vain rahan perässä. Tästä puhutaan mediassakin hyvin paljon ja tv-sarjat ja leffat ovat täynnä tuollaisia naisia. Mutta siitä ei puhuta lainkaan että on olemassa miehiä jotka haluavat vain elää naisen siivellä. Eivätkä ole kiinnostuneita naisesta lainkaan, eivät edes siitä seksistä. Tämä taitaa olla useimmille aivan uusi ajatus.
Olet oikeassa. Tuota tapahtuu kyllä. Se on vaan paljon harvinaisempaa kuin nuo onnenonkija-naiset. Jo lähtökohdat puoltaa sitä, että naisten on helpompaa toimia noin.
Päinvastoin. Miesten on helpompaa toimia noin koska naiset eivät osaa varoa. Juuri siksi kun kuvitellaan että olisi harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen mies eikä osaa hoitaa raha-asioitaan? Juu ei mulle.
No en olis noin jyrkkä tuomitsemaan. Tiedän montakin ihan vastuullista ja kunnollista ihmistä, jotka on joutunut tilanteeseen, että on joutunut rahaa lainaamaan muutaman kympin verran, mutta - ja iso mutta onkin- ei kyllä koskaan muutaman viikon tuttavuudelta!
Tulee vaikutelma et onkohan auki jo sinne sun tänne, eikä kehtaa enää muilta pyytää.
Tuolla otettiin esimerkiksi tilanne kun lompakko on varastettu. Se onkin jokseenkin ainut ymmärrettävä syy.
No elämä voi sinutkin yllättää. Melkein toivon, että niin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sivusta: etkö osaa lukea?hän on pienituloinen. ei pienituloisille myönnetä luottokortteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä oletat ettei rahoja ole vaadittu takaisin? Lainayritys ei aina ole merkki hyväksikäytöstä, vaan aika hiton monesta muustakin asiasta. Esimerkiksi erilaisista arvoista. Jos ei sytytä se, että elellään kädestä suuhun ja viikkoa ennen palkkapäivää lainaillaan rahaa, niin ei sytytä. Jos on jo elänyt sellaista elämää.
Onhan täällä myös kuvaamasi kaltaisia viestejä, mutta on mustavalkoista sanoa, että kaikki ovat.
-lainaamasi
Oma läheinen sukulaismies jäi lasten yksinhuoltajaksi, kun lasten äippä häipyi yhtäkkiä kuvioista. Hän opiskeli vastuullisella alalla ja nousi siitä suosta kyllä, mutta joutui ajoittain rahaa lainaamaan.
Erään vastavalmistuneen lääkärinaisen mies vaan päätti, ettei hän kustanna hoitovapaalla olevan naisen (tai edes lapsensa!) menoja. Hän joutui lainaamaan sukulaisilta.
Aina ei ole kyse mistään arvomaailmoista, vaan olosuhteista, joita ei ole itse valinnut joko kokonaan tai osittain. Veikkaan, että moni noista mustavalkoisista on jotain almuja elämänsä aikana itsekin saanut.
Toki kokonaisuus ratkaisee asiassa kuin asiassa. Enkä itse kehtaisi ikimaailmassa keltään muulta kuin joltain läheiseltä lainata, johon molemminpuolinen kunnioitus- ja luottamussuhde vallitsee. En ikinä keltään tapailukumppanilta.
Ohis
Jos joutuu lainaamaan sukulaisilta/läheisiltä niin se tarkoittaa ettei saa enää lainaa pankista, eli edellisetkin lainat ovat maksamatta käytännössä. Aika riskialtista hommaa lainata. Oman isäni kanssa oli hetken aikaa kierre, että lainasin joka kuukausi 100€ koska hänellä oli luottkortti limiitti jo käytetty. Muutaman kuukauden jälkeen sanoin että en lainaa enää kun tämä toistuu joka kuukausi, eli on hyödytöntä lainata kun sen maksaminen tekee sen saman lainan tarpeen uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sivusta: etkö osaa lukea?hän on pienituloinen. ei pienituloisille myönnetä luottokortteja.
Maksuaikakortteja suorastaan tuputetaan eikä niissä tarvitse mitään palkkakuitteja toimittaa. Kuka muka ei saa mitään luottokorttia jos ei ole luottotiedoton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Miesten on helpompaa toimia noin koska naiset eivät osaa varoa. Juuri siksi kun kuvitellaan että olisi harvinaista.
Voi hohhoijaa. Persaukisen naisen on paljon helpompaa päätyä parisuhteeseen rikkaamman miehen kanssa kuin päinvastoin. Eikö tämän luulisi olevan selvää ihan vaan seuraamalla, mitä ympärillä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen mies on vetänyt luottokorttinsa limitille tai ei saa luottokorttia, kun on sössinyt talousasiansa. Joka tapauksessa on selvää, että mies on velkainen luuseri.
Noi, ihmisillä on elämässään erilaisia tilanteita.
Ehkä noin jyrkkä ajattelu on melkoisen kapean ihmisen ajattelua. En kattelis. Sua siis.
Miksi mies joutuu lähes tuntemattomalta lainaamaan? Missä vanhemmat, sisarukset, ystävät?
Minä annan lapsilleni hyvin avokätisesti rahaa. Ja kaikille läheisille olen valmis antamaan. Joskus olen laittanut nimettömässä kirjekuoressa postilaatikkoon 300 € työttömäksi jääneelle lapsiperheelle.
Mutta tuo mies olisi ehdoton ei. Saat pitää pihinä jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Riippuisi kyllä olosuhteista. Saattaisin lainata, jos perustelee tilanteen hyvin ja luottaisin saavani rahat takaisin.
Emmä kyllä uudelle tuttavuudelle lainais. Äidille tai vanhoille kavereille joo tottakai, mut en kellekään kolme viikkoa vanhalle tapailukumppanille. Ensinnäkin, eikö sillä ole ketään muuta keltä pyytää, siis jotain vanhempaa tuttua tai sukulaista tai perhettä tai ystäviä. Ja toisekseen, mä en ole mikään pankkiautomaatti, ihan tarpeeksi on tullut oltua hyväuskoinen hölmö kun on luottanut siihen et "joo mä maksan ihan heti takas" tosiaankin tarkottaa sitä.