Mies kysyi rahaa lainaksi, välitön turnoff!
Uusi miestuttavuus kysyi voisinko lainata rahaa ja maksaisi palkkapäivänä takaisin. Ollaan tunnettu noin kolmisen viikkoa. Heti meni jotenkin maku koko tyypistä. En halua lähteä näihin leikkeihin enää kenenkään kanssa, vaikka summa ei edes ollut iso, 50 euroa. Jokainen maksakoot itse omat laskunsa! Olenko liian nipo?
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ihmisiä täällä. Joko te jakelette vapaasti rahaanne kaiken maailman huijareille, tai hysteerisesti kieltäydytte kokonaan?
Vain kaksi ääripäätä on olemassa, eikä mitään muuta.
Miten pitkiä pohdintoja haluat tänne "keskustelu"palstalle?
Ihmeen mustavalkoinen lähestymistapa sulla.
Voisitteko te katsoa maailmaa joskus muustakin perspektiivistä, kuin omasta uhrimentaliteetistanne? Te itse menette hyysäämään toisia, ettekä vaadi rahaanne takaisin. Ja sitten te oletatte, että jokainen lainaisyritys on *aina* merkki hyväksikäytöstä.
Kysy sopiiko 10% korko viikoittain. Sopimus luonnollisesti kirjallisena.
Vierailija kirjoitti:
Kysy sopiiko 10% korko viikoittain. Sopimus luonnollisesti kirjallisena.
Tännehän joku kirjoitti kai viime viikolla tuohtuneena, että hän oli pyytänyt 500 lainaa ja kaveri oli suostunut ja sanonut, että tule hänen luokseen niin tehdään velkakirja. Se joku oli sitten loukkaantunut tästä ja lähtenyt kälppimään, "koska meni niin vaikeaksi". Hah!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ihmisiä täällä. Joko te jakelette vapaasti rahaanne kaiken maailman huijareille, tai hysteerisesti kieltäydytte kokonaan?
Voisitteko te katsoa maailmaa joskus muustakin perspektiivistä, kuin omasta uhrimentaliteetistanne? Te itse menette hyysäämään toisia, ettekä vaadi rahaanne takaisin. Ja sitten te oletatte, että jokainen lainaisyritys on *aina* merkki hyväksikäytöstä.
Mistä oletat ettei rahoja ole vaadittu takaisin? Lainayritys ei aina ole merkki hyväksikäytöstä, vaan aika hiton monesta muustakin asiasta. Esimerkiksi erilaisista arvoista. Jos ei sytytä se, että elellään kädestä suuhun ja viikkoa ennen palkkapäivää lainaillaan rahaa, niin ei sytytä. Jos on jo elänyt sellaista elämää.
Onhan täällä myös kuvaamasi kaltaisia viestejä, mutta on mustavalkoista sanoa, että kaikki ovat.
-lainaamasi
Tuntuisi oudolta se, että yrittää lainata 50 eur, että eikö ole luottokorttia ja talous hallinnassa. En varmaan lainaisi, koska hyvin todennäköisesti se 50 eur jäisi sille tielle ja mielummin käyttäisin sen itse johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä oletat ettei rahoja ole vaadittu takaisin? Lainayritys ei aina ole merkki hyväksikäytöstä, vaan aika hiton monesta muustakin asiasta. Esimerkiksi erilaisista arvoista. Jos ei sytytä se, että elellään kädestä suuhun ja viikkoa ennen palkkapäivää lainaillaan rahaa, niin ei sytytä. Jos on jo elänyt sellaista elämää.
Onhan täällä myös kuvaamasi kaltaisia viestejä, mutta on mustavalkoista sanoa, että kaikki ovat.
-lainaamasi
Ok, fair enough.
Mikään ei ole niin vastenmielistä kuin rahan ruinaaminen
Lopettaisin tapailun välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuisi oudolta se, että yrittää lainata 50 eur, että eikö ole luottokorttia ja talous hallinnassa. En varmaan lainaisi, koska hyvin todennäköisesti se 50 eur jäisi sille tielle ja mielummin käyttäisin sen itse johonkin.
Minä veikkaan että se tulisi takaisin hyvin piankin, vuolaiden kiitosten kanssa. Kuukauden päästä mies pyytäisi viisi sataa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan oli ihan perinteinen empatiatesti. Mies taisi väistää luodin kohdallasi.
Ihan perinteinen huijari. Lämmittelee pari viikkoa, sitten aloittaa pienistä summista ja siirtyy pikkuhiljaa isompiin, kunnes lehdessä ihmetellään, miten mukava mies katosi ja naisen tili on kymppitonnin kevyempi. Näitä on.
Tuollaisilla on monesti päihdeongelmia tai elämänhallinta pahasti hukassa. Lisäksi on mahdollista, että mies ei ole kiinnostunut sinusta naisena, vaan potentiaalisena hyväksikäytettävänä. Ääriesimerkki on nämä naistennaurattajamiehet, jotka lypsävät kymppitonneja iäkkäiltä leskirouvilta. Suosittelen siis ottamaan etäisyyttä tuohon mieheen.
Olen melkein 50 eikä kukaan ole koskaan pyytänyt minulta rahaa lainaan. Onko sellaisia piirejä Suomessa, missä aikuiset lainailevat toisiltaan rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen melkein 50 eikä kukaan ole koskaan pyytänyt minulta rahaa lainaan. Onko sellaisia piirejä Suomessa, missä aikuiset lainailevat toisiltaan rahaa?
On. Hyvin pienituloiset. Esim äidit voivat lainata pari kymppiä aikuisille lapsilleen ja päinvastoin kun rahat on loppu ja tilipäivään aikaa.
Eri asia tietysti kuin ap:n kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustavalkoisuutta on juurikin se että on aggressiivinen kieltäytyä tai ajattelematon antaja. Mietipä sitä. Kultainen keskitie...
Mistäpäin tämä mies on kotoisin?
Et ole liian nipo. Ystäväni seurusteli naisen kanssa, jolle sai lainata tuon tuosta isojakin summia rahaa. Nyt eron jälkeen ruinaa rahaa edelleen.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustavalkoisuutta on juurikin se että on aggressiivinen kieltäytyä tai ajattelematon antaja. Mietipä sitä. Kultainen keskitie...
Kultainen keskitie on se, että lainaamme tai mieluummin jopa annamme rahaa niille oikeasti läheisille, jotka sitä tarvitsevat.
Ja kierrämme kaukaa huijarit, jotka käyttävät vain kolme viikkoa lämmittelyyn, ennen kuin aloittavat rahan ketjuun.
Vanha ilmiö. Suomalainen elokuva Gabriel tule takaisin kertoo hauskasti tästä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisilla on monesti päihdeongelmia tai elämänhallinta pahasti hukassa. Lisäksi on mahdollista, että mies ei ole kiinnostunut sinusta naisena, vaan potentiaalisena hyväksikäytettävänä. Ääriesimerkki on nämä naistennaurattajamiehet, jotka lypsävät kymppitonneja iäkkäiltä leskirouvilta. Suosittelen siis ottamaan etäisyyttä tuohon mieheen.
Tästä ei tosiaan paljon puhuta vaikka pitäisi. Luulen että lähes kaikki miehet osaavat miettiä sitä mahdollisuutta että nainen olisikin vain rahan perässä. Tästä puhutaan mediassakin hyvin paljon ja tv-sarjat ja leffat ovat täynnä tuollaisia naisia. Mutta siitä ei puhuta lainkaan että on olemassa miehiä jotka haluavat vain elää naisen siivellä. Eivätkä ole kiinnostuneita naisesta lainkaan, eivät edes siitä seksistä. Tämä taitaa olla useimmille aivan uusi ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen mies eikä osaa hoitaa raha-asioitaan? Juu ei mulle.
No en olis noin jyrkkä tuomitsemaan. Tiedän montakin ihan vastuullista ja kunnollista ihmistä, jotka on joutunut tilanteeseen, että on joutunut rahaa lainaamaan muutaman kympin verran, mutta - ja iso mutta onkin- ei kyllä koskaan muutaman viikon tuttavuudelta!
Tulee vaikutelma et onkohan auki jo sinne sun tänne, eikä kehtaa enää muilta pyytää.
Ne jotka pystyvät maksamaan lainaamiset takaisin eivät tarvitse lainaa.
Eka pyytää 50e ja jos saa, ens kerralla pyytää 500e jne.