Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan vauvan, mutta suhde epäilyttää.

Vierailija
18.07.2022 |

Olen 35-vuotias nainen ja haaveilen perheestä. Ongelmaksi muodostuu nyt se, että minulla pari vuotta kestänyt suhde, joka muuten kaikinpuolin hyvä, mutta miehen joka vkl kaljan juonti alkanut pänniä. Mikäli tästä suhteesta lähden niin tuskin enää tapaan ketään varteenotettavaa kenen kanssa perhettä perustaa ikäkin kun alkaa jo painaa. Mietin jo, että teenkö lapsen silläkin riskillä, että jossain kohtaa ero tulee ellei miehen alkon käyttöön tule tolkkua? Mitä te tekisitte?

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikottainenkin alkoholinkäyttö kuulostaa omituiselta. Itse en juo edes juhlapyhinä, paljon mukavampi nauttia lomasta selvin päin. Jos joutuisi väkisin tilanteisiin missä ei viihdy, saattaisi olla järkevää "juoda itsensä mukavaksi". Huolestuttavaa, jos pariskunnan yhteinen aika on tällaista.[/quote]

Viikoittaisessa alkoholinkäytössä ei ole mitään omituista, jos se ei ole kännäystä. Alkoholin käyttö muille kuin alkoholisteille ei tarvitse olla niin jyrkkä asia. Jos alkoholia ei juo niin paljon, että tulisi humalaa tai krapulaa, eli se ei vaikuta käytökseen tai terveyteen, niin miksi se olisi ongelma? Siksi että joku tykkää olla mieluummin "selvin päin" tai joku ei osaa muuta kuin räkäkännätä. Itsekin tykkään kokea suurimman osan elämäni asioista selvinpäin, mutta silti pidän siitä rentouden tunteesta jonka tuo nimenomaan yksi olut tai lasi viiniä kotona (ja kyllä, osaan rentoutua myös liikunnalla tai saunomalla jne), eikä ole koskaan ollut tarvetta juoda lisää.

Alkoholin nauttimisen ei siis tarvitse olla joko/tai-kysymys. Tärkeintä on kohtuus ja tilannetietoisuus, ehdottomasti silloin kun lapsia on paikalla. Ketjun aiheen jokaviikonloppuinen kuusi kaljaa lapsen ollessa paikalla kuulostaa aika huolestuttavalta, sillä siitä tulee isollekin miehelle vähintään hiprakka, jota lapsi joutuisi jokaisena viikonloppuna katselemaan kun muuta ei voi.

Vierailija
102/110 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin purkamaan asiaa sillä, että miksi se mies juo joka viikonloppu? Onko masennusta vai mistä kiikastaa? Onko sulla tukiverkkoa jos lapsen saatte ja tuleekin ero jos mies ei lopeta kittaamista? Yksinkin pärjää pakon alla, mutta omaa aikaa kaipaa kuitenkin jossain vaiheessa. Silloin pitäisi olla joku luotettava läheinen, esim. isovanhemmat, jotka voisivat välillä vahtia lasta.

Miehellä on taustalla kyllä rankkoja kokemuksia. Muuten on hyvä mies, mutta tämä juominen hänellä tapa kun ollut raskas työviikko tai kun juhlitaan jotain tai kun surraan jotain. Tuntuu, että juo kun vkl ei muutakaan ole, itse en enää alkoholia halua käyttää kun aiheuttaa minulla alakuloa. Itsellä on tukiverkot kyllä kunnossa. 

Ap

Haluaako mies lapsen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin tehdä sun kanssa vauvan olen täysin alkoton ja tupakoimaton mies 55 V

asentaja1969@gmail.com 

Vierailija
104/110 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna hankkisin sen lapsen ihan itsellisesti. Minä tein lapset tuollaiseen tilanteeseen ja alkoholismi paheni ja tuli aika paha sotku ennen kuin eron kautta pääsin elämään onnellista perhe-elämää lasten kanssa. Minusta pelkkä äiti ja lapsi/lapset ilman alkkismiestä on ihan hyvä perhe.

Vierailija
105/110 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hankkisi lapsia tuon miehen kanssa. Mieluummin vaikka yksin.

Vierailija
106/110 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso asiaa siltä kannalta, että jos mies tietää olevansa isä, todennäköisesti vaatii jotkut tapaamisoikeudet, jos sinä väsyt kännisen katseluun ja haluaisit erota. 

Äitini ei eronnut, koska ei halunnut antaa lapsia tapaamisiin, koska tiesi että isä olisi silloinkin todennäköisesti humalassa. Tämä oli nähty jo, kun äiti esim. lähti risteilylle ja isä jäi lastenvahdiksi.  Isä lupasi kyllä lopettaa juomisen, kun pikkusiskoni syntyi, mutta eihän alkoholisti pidä mitään lupauksia. Se olin minä, joka vahdin pikkusiskoa.  Isä lopetti juomisen vasta, kun meinasi kuolla sydänkohtaukseen kun olin 14 v ja pikkusisko 7 v. Lapsuuteni oli yhtä riitelemisen katselemista ja välit isään todella  huonot. Vihasin sitä ryyppäämistä lapsena. Eikä ne välit parantuneet sen sydänkohtauksen jälkeenkään. Isä jäi mulle vieraaksi tyypiksi, joka asui meillä. Äreä puhumaton mies, jolla oli käsittelemättömiä lapsuusongelmia. 

Älä tee alkoholistille lasta. Ei siitä tule kuin ongelmia. 

Vierailija
107/110 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on kaksi vuotta vanha. Ehkä lapsi on jo syntynyt, ehkä ei. 

Vierailija
108/110 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta spermaa ja ryhdy itsenäiseksi äidiksi. Jos mies epäilyttää tässä vaiheessa, tuskin muuttuu myöhemmin paremmaksi

Vierailija
109/110 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko rupsahtanut jollet saa 35 vuotiaana uutta miestä? 35 v. ei ole vanha vielä

Vierailija
110/110 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 33-vuotias kun lähdin yli 10 vuotta kestäneestä suhteesta koska halusin lapsen. Olin 34 kun synnytin esikoiseni. Aikajana kuulostaa hurjalta mutta kun tapaa ihmisen jonka kanssa sujuu niin se vaan sujuu.. Aikuisena deittailu on myös todella paljon helpompaa kuin teininä! Ei muuta kuin mies vaihtoon, ja elämässä eteenpäin. Vauvan kanssa samassa taloudessa kun ei voi juoda joka viikonloppu, ei kenenkään äidin voimat riitä siihen että kotona on mieslapsi ja vauva.

Aikuisena deittailu helpompaa, millä tavalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän