Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan vauvan, mutta suhde epäilyttää.

Vierailija
18.07.2022 |

Olen 35-vuotias nainen ja haaveilen perheestä. Ongelmaksi muodostuu nyt se, että minulla pari vuotta kestänyt suhde, joka muuten kaikinpuolin hyvä, mutta miehen joka vkl kaljan juonti alkanut pänniä. Mikäli tästä suhteesta lähden niin tuskin enää tapaan ketään varteenotettavaa kenen kanssa perhettä perustaa ikäkin kun alkaa jo painaa. Mietin jo, että teenkö lapsen silläkin riskillä, että jossain kohtaa ero tulee ellei miehen alkon käyttöön tule tolkkua? Mitä te tekisitte?

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin purkamaan asiaa sillä, että miksi se mies juo joka viikonloppu? Onko masennusta vai mistä kiikastaa? Onko sulla tukiverkkoa jos lapsen saatte ja tuleekin ero jos mies ei lopeta kittaamista? Yksinkin pärjää pakon alla, mutta omaa aikaa kaipaa kuitenkin jossain vaiheessa. Silloin pitäisi olla joku luotettava läheinen, esim. isovanhemmat, jotka voisivat välillä vahtia lasta.

Miehellä on taustalla kyllä rankkoja kokemuksia. Muuten on hyvä mies, mutta tämä juominen hänellä tapa kun ollut raskas työviikko tai kun juhlitaan jotain tai kun surraan jotain. Tuntuu, että juo kun vkl ei muutakaan ole, itse en enää alkoholia halua käyttää kun aiheuttaa minulla alakuloa. Itsellä on tukiverkot kyllä kunnossa. 

Ap

Juo, kun ei muutakaan ole? Ettekö sitten pariskuntana tee mitään viikonloppuisin, ettei tarvitse ryypätä? Onko hänellä kavereita, joiden kanssa voi tehdä jotain ilman alkoholia?

Teemme viikonloppuisin kaikenlaista yhdessä ja tällöin hän on selvinpäin, mutta iltaisin kotona saattaa olla, että ottaa muutaman oluen ja tämä on aina se ainakin 6.. Mies on muuten ihan täysi 10 ja tämä harmittaa tosi paljon. 

Vierailija
22/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ongelma on se että haluat vauvan.

Vauvaikä on vain yksi vaihe ihmisen elämässä.

Mieti asiaa lapsen kannalta.

Se vauva kasvaa hyvin nopeasti ihan omaksi yksilöksi, lapseksi, ihmiseksi.

Perhettä tuosta ei tule.

En tarkoittanut kirjaimellisesti, että haluan nimenomaan vauvan vaan lapsen elämääni. 

Ap

Tarkoitit koska kirjoitit niin.

No tottakai moni haluaa sen lapsen elämäänsä silleen että aloitetaan vauvasta eikä adoptoida 15-vuotiasta käytöshäiriöistä teiniä, jonka kanssa on aikalailla mahdotonta muodostaa perhe. ei ap

Lapsia ne on kumpikin.

Myös aikuisetkin ihmiset on vanhempiensa lapsia.

Joo ja ovat olleet vauvoja. Raskaudesta ja vauvasta aloitetaan jos lapsi on oma biologinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastatko häntä? luotatko häneen niin paljon, että teet tietoisen päätöksen että haluat yhteisen lapsen hänen kanssaan?

näitä miettisin ja toimisin sen pohjalta. elämä voi yllättää myös ja voit löytää etsimäsi

Vierailija
24/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin purkamaan asiaa sillä, että miksi se mies juo joka viikonloppu? Onko masennusta vai mistä kiikastaa? Onko sulla tukiverkkoa jos lapsen saatte ja tuleekin ero jos mies ei lopeta kittaamista? Yksinkin pärjää pakon alla, mutta omaa aikaa kaipaa kuitenkin jossain vaiheessa. Silloin pitäisi olla joku luotettava läheinen, esim. isovanhemmat, jotka voisivat välillä vahtia lasta.

Miehellä on taustalla kyllä rankkoja kokemuksia. Muuten on hyvä mies, mutta tämä juominen hänellä tapa kun ollut raskas työviikko tai kun juhlitaan jotain tai kun surraan jotain. Tuntuu, että juo kun vkl ei muutakaan ole, itse en enää alkoholia halua käyttää kun aiheuttaa minulla alakuloa. Itsellä on tukiverkot kyllä kunnossa. 

Ap

Oletko keskustellut asiasta hänen kanssaan? Olisiko valmis ottamaan apua vastaan jotta pääsisi eroon alkoholista?

Ei näe itse, että olisi mitään ongelmaa. Ehkä tämä hänelle ei olekaan ongelma, mutta itselle alkanut tulla tästä ongelma. Hän ei sekoile mitään humalassa, mutta itse en jaksa lainkaan katsella päihtynyttä ihmistä.

Ap

Minusta tuo kuulostaa siltä, että tässä on muutakin ongelmaa kuin tämä lapsikysymys. Ei kannata odottaa, että hän muuttuisi. Aikasi loppuu kesken jos jäät hänen suunnaltaan jotain ihmettä odottamaan.

Vierailija
25/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juo, kun ei muutakaan ole? Ettekö sitten pariskuntana tee mitään viikonloppuisin, ettei tarvitse ryypätä? Onko hänellä kavereita, joiden kanssa voi tehdä jotain ilman alkoholia?

Teemme viikonloppuisin kaikenlaista yhdessä ja tällöin hän on selvinpäin, mutta iltaisin kotona saattaa olla, että ottaa muutaman oluen ja tämä on aina se ainakin 6.. Mies on muuten ihan täysi 10 ja tämä harmittaa tosi paljon. 

keskustelkaa! kerro huolestasi että juominen huolettaa sinua ja teidän yhteistä elämäänne, johon toivot vielä vauvaakin mukaan. kuuntele, mitä miehellä on sydämellä. jos hän on masentunut töistä tai muuten, häntä pitää kannustaa auttamaan itseään menemällä esim juttelemaan oloistaan jonkun kanssa.

toivottavasti asiat selviää.

Vierailija
26/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttaa tälläiset naiset. Minä minä-ihmiset jotka tekevät juopoille lapsia. Sitten itketään marttyyrina kun isä ei välitä lapsista ja alko menee edelle. Tippaakaan ei ajatella lapsia.

Alkoholistin aikuinen lapsi

Vierailija
27/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muita ongelmia, kaikki muu välillämme sujuu oikein hyvin. Aiemmat suhteeni ovat olleet karmivia, nytkään tämä vkl juominen ei olisi niinkään ongelma itselle muuten kuin siltä osin, jos perhettä alkaa perustamaan. 

Ap

Vierailija
28/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Alkoholistihan se on, ihan yksiselitteisesti. Voi olla muuten täysi kymppi, mutta alkoholisti yhtä kaikki.

Vierailija
29/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselta puolelta itselliseksi äidiksi, vielä kerkeät.

Vierailija
30/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Alkoholistihan se on, ihan yksiselitteisesti. Voi olla muuten täysi kymppi, mutta alkoholisti yhtä kaikki.

Ei myöskään kannata luottaa naiivisti siihen, että jos perhettä tällaisen kanssa perustaa niin se määrä olisi jatkossakin "vain" tuo kuusi olutta.

Vierailija
31/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luotakaan. Enkä olisi siis valmis katselemaan sitä, että vauva talossa ja toinen dokailee, ei mitään tolkkua. Se olisi projekti mihin molempien täytyisi sitoutua yhtälailla.

Ap

Vierailija
32/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sinun ongelmasi tuossa miehesi juomisessa siis on, jos hän ei sekoile edes ja rajoittaa juomisen viikonloppuun? Eli miksi se sua ärsyttää ja mitä konkreettista haittaa siitä on? Ja ootko kysyny miten hän aikoisi vauvan tullessa toimia juomisen suhteen?

Vierailija
33/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustele hänen kanssaan. jos muuten sujuu hyvin ja luontevasti, kerro että vähän ihmettelet kun olutta kuluu 6pulloa illassa... muutama olut tarkoittaa minusta 1-2olutta. et varmaan halua nalkuttaa, mutta jos suhteenne on terveellä pohjalla, hän välittää siitä mitä ajattelet ja tuumailet teidän suhteestanne ja miettii asioita ja mikä on tärkeää sinulle ja hänelle eli teille.

tietääkö hän että haluat vauvan? onko se yhteinen haave vai vielä vain sinun? teidän pitäisi keskustella myös siitä. järkevänä ihmisenä? hän myös ymmärtää että jos vauvaa ollaan suunnittelemassa, ei viikottainen maistelu sovi siihen kuvioon ollenkaan. voimia!

Vierailija
34/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on vaan viikonloppujuomisesta eikä edes mistään örvellyksestä, niin varmasti suurin osa suomalaisista on alkoholisteja. On siinä vissi ero ottaako lauantai-iltana saunan jälkeen muutaman oluen kuin alkaa jo hyvissä ajoin juomaan viinaa pitkän kaavan mukaan ja örveltää kuset housuissa jossain kyläbaarin edustalla...

Vierailija
35/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan tekoon aletaan siinä vaiheessa mielellään, kun suhde on vakiintunut hyväksi ja toimivaksi, molemmat ovat sitouneita toisiinsa ja vauva on yhteinen haave molemmilla. talous on siten kunnossa, että on varaa hankkia vauva ja mielellään molemmat ovat tarpeeksi kypsiä henkisesti ottamaan vastuun itsensä ja lisäksi perheestään.

näin ideaalissa maailmassa...

Vierailija
36/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se sinun ongelmasi tuossa miehesi juomisessa siis on, jos hän ei sekoile edes ja rajoittaa juomisen viikonloppuun? Eli miksi se sua ärsyttää ja mitä konkreettista haittaa siitä on? Ja ootko kysyny miten hän aikoisi vauvan tullessa toimia juomisen suhteen?

Varmaan se, että juopon kanssa ei kannata tehdä lapsia, ja juoppo harvemmin noin vain itsekseen muuttuu, vaikka mitä lupailisi. -eri

Vierailija
37/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keskustele hänen kanssaan. jos muuten sujuu hyvin ja luontevasti, kerro että vähän ihmettelet kun olutta kuluu 6pulloa illassa... muutama olut tarkoittaa minusta 1-2olutta. et varmaan halua nalkuttaa, mutta jos suhteenne on terveellä pohjalla, hän välittää siitä mitä ajattelet ja tuumailet teidän suhteestanne ja miettii asioita ja mikä on tärkeää sinulle ja hänelle eli teille.

tietääkö hän että haluat vauvan? onko se yhteinen haave vai vielä vain sinun? teidän pitäisi keskustella myös siitä. järkevänä ihmisenä? hän myös ymmärtää että jos vauvaa ollaan suunnittelemassa, ei viikottainen maistelu sovi siihen kuvioon ollenkaan. voimia!

On ollut puhetta, että perhettä perustettaisiin, mutta ei vielä konkreettisella tasolla. Nimenomaan en halua nalkuttaa, jotenkin inhottaa se mitä tuollainen kaljan lipittely terveydelle tekee ja rahaakin siihen menee aivan turhaa (ei ole taloudellisia ongelmia vielä ainakaan, mutta kaiken kallistuessa ties mitä tuosta seuraisi) 

Vierailija
38/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin nuorena asettua ja lapsia ja valitsin isäksi ihan ok miehen. Täytyy sanoa että sitä oon katunut monta kertaa elämässäni. Lapset on ihania mutta mies on ja pysyy niiden isänä ja mä mietin että kaikista maailman miehistä menin sitten valitsemaan ton. Eli neuvoni, lapsia kannattaa tehdä sellaisen ihmisen kanssa jota aidosti kunnioittaa. Älä anna vauvakuumeen sokaista harkintakykyäsi. Ja koska itsekin jo mietit onko järkevää tehdä nykyisen miehen kanssa lapsia, taidat tietää jo vastauksenkin

Vierailija
39/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on vaan viikonloppujuomisesta eikä edes mistään örvellyksestä, niin varmasti suurin osa suomalaisista on alkoholisteja. On siinä vissi ero ottaako lauantai-iltana saunan jälkeen muutaman oluen kuin alkaa jo hyvissä ajoin juomaan viinaa pitkän kaavan mukaan ja örveltää kuset housuissa jossain kyläbaarin edustalla...

Ap kirjoitti edellä, että viikonloput sujuvat mukavasti heillä yhdessä, mutta viikolla miehellä kuluu usein 6pulloa illassa. näin ymmärsin. minuakin vaivaisi tuo, että miksi mies juo . itse tulen 6 oluesta täysin känniin jo, ja epäilen että ap:n mieskin siitä humaltuu ,joten ei se ihan tavallista ole. kyllä alkoa voi käyttää, mutta tuossa määrä on vähän suurta. yksi olut ruokajuomana viikollakin, ei mitään ongelmaa itselle.

Vierailija
40/110 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vkl juominen muutu mukavemmaksi kun itse valvoo vauvan kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi