Onko oikeasti lapsiperheitä, joissa ei lasten kanssa käydä juuri missään?
Että ei matkustella, harrasteta, käydä huvipuistoissa, hoplopeissa, museoissa, teattereissa?
Kommentit (110)
Joo. Missään ei ole käyty. Ei halua mennä mihinkään vaan haluaa olla kotona. No mikäs siinä sitten. Ollaan kotona.
Onhan se rahakysymyskin. Ei varattomilla perheillä ole rahaa kaikkiin rientoihin, eikä tarvitsekaan olla. Lapset voi olla ihan tyytyväisiä ja onnellisia ilman hoploppiakin.
On. On myös lapsia jotka menee nälkäisinä nukkumaan, ei tiedä että alusvaatteet pitää vaihtaa joka päivä, jne.
Vierailija kirjoitti:
On. On myös lapsia jotka menee nälkäisinä nukkumaan, ei tiedä että alusvaatteet pitää vaihtaa joka päivä, jne.
Oikeasti on myös kodittomia lapsiperheitä.
Mun lapset alkaa olla jo isoja, mutta hoplopissa eivät ole käyneet koskaan, eikä muissakaan huvipuistoissa. Linnanmäellä jonkun kerran, koska satutaan asumaan Helsingissä, mutta kauempaa tuskin oltaisiin sinne lähdetty. Museoissa ja teattereissa ovat käyneet koulun kanssa, mutta vanhempien kanssa ei koskaan. Harrastuksia on ollut osalla, mutta osalla lapsista ei. Matkusteltu ollaan paljon.
En tiedä, miten lapset tulevat onnellisemmiksi, jos käyvät vaikka huvipuistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä asiat voi mielestäsi niputtaa yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Joo. Missään ei ole käyty. Ei halua mennä mihinkään vaan haluaa olla kotona. No mikäs siinä sitten. Ollaan kotona.
Yllensä vanhemmat päättävät mitä tehdään.
Paljon on näitä perheitä jossa vanhemmilla ei ole rahaa viedä lapsia vaikka Lintsille, mutta rahaa löytyy kyllä esim. tupakkaan.
Minun lapsuus kotini ei menty minenkään. Myöskään minun lapset eivät päseet minnekään.Mutta olin läsnä ja ulkoiltin lähimetsät, ne ryvetin läpi.Kuin leikki kentät, uimarannat jne. Raha eli tilipussi meni tai riitti ravinto, peruslaskut ja onneksi 2 lasta ja minä äitinä saatin suvulta ,ystäviltä heidän vahat vaateet päälle.Mutta meille ne oli uudet. Naisen palkka ei koskaan ollut eikä tule olemaan yhtä suuri kuin miehen.Selvittiin ilman elämyksiä tai matkoja hyvin. eikä kuoltu!
Sellaista minun elämäni lapsena oli. Suurimman osan ajasta kulutin omassa huoneessani. En omasta tahdostani, mutta vaihtoehtoja ei ollut. Äitini myös käski minun pysytellä omassa huoneessani.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on näitä perheitä jossa vanhemmilla ei ole rahaa viedä lapsia vaikka Lintsille, mutta rahaa löytyy kyllä esim. tupakkaan.
Alkoholia unohtamatta. Kyllä meilläkin tyhjien viinapullojen panteilla olisi varmaan tehnyt maailmanympärysmatkan koko perhe.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se rahakysymyskin. Ei varattomilla perheillä ole rahaa kaikkiin rientoihin, eikä tarvitsekaan olla. Lapset voi olla ihan tyytyväisiä ja onnellisia ilman hoploppiakin.
Eivät voi.
On ja paljon, ei köyhissä perheissä ole rahaa harrastaa ja matkustaa.
No on taas aika tyhmä kysymys, vaikka sanotaan ettei sellaisia ole. Kyllä on sellaisia perheitä.
Me käytiin kerran vuodessa Helsingissä päivä.
Ei tehty mitään, ei käyty missään, kökötettiin.
Nyt äitini arvostelee kun omilla lapsillani on harrastuksia, käymme paljon kotimaassa ja ulkomailla matkoilla, näyttelyissä, museoissa ja ravintoloissa.
Hänen mielestään meillä oli ihana vapaa maalaislapsuus. Lue: hänelle helppo.
Ihan yleistä menneinä vuosikymmeninä. En minä lapsena missään käynyt vanhempien kanssa paitsi lyhyillä vierailuilla sukulaisten luona. Ei käynyt kaveritkaan.