Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti lapsiperheitä, joissa ei lasten kanssa käydä juuri missään?

Vierailija
17.07.2022 |

Että ei matkustella, harrasteta, käydä huvipuistoissa, hoplopeissa, museoissa, teattereissa?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleistä menneinä vuosikymmeninä. En minä lapsena missään käynyt vanhempien kanssa paitsi lyhyillä vierailuilla sukulaisten luona. Ei käynyt kaveritkaan.

Vierailija
2/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Missään ei ole käyty. Ei halua mennä mihinkään vaan haluaa olla kotona. No mikäs siinä sitten. Ollaan kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julianna Kovasen perhe.

Vierailija
4/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se rahakysymyskin. Ei varattomilla perheillä ole rahaa kaikkiin rientoihin, eikä tarvitsekaan olla. Lapset voi olla ihan tyytyväisiä ja onnellisia ilman hoploppiakin.

Vierailija
5/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. On myös lapsia jotka menee nälkäisinä nukkumaan, ei tiedä että alusvaatteet pitää vaihtaa joka päivä, jne.

Vierailija
6/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. On myös lapsia jotka menee nälkäisinä nukkumaan, ei tiedä että alusvaatteet pitää vaihtaa joka päivä, jne.

Oikeasti on myös kodittomia lapsiperheitä.

Vierailija
7/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti korona-aikaan on.

Vierailija
8/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset alkaa olla jo isoja, mutta hoplopissa eivät ole käyneet koskaan, eikä muissakaan huvipuistoissa. Linnanmäellä jonkun kerran, koska satutaan asumaan Helsingissä, mutta kauempaa tuskin oltaisiin sinne lähdetty. Museoissa ja teattereissa ovat käyneet koulun kanssa, mutta vanhempien kanssa ei koskaan. Harrastuksia on ollut osalla, mutta osalla lapsista ei. Matkusteltu ollaan paljon. 

En tiedä, miten lapset tulevat onnellisemmiksi, jos käyvät vaikka huvipuistoissa.

Vierailija
9/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nämä asiat voi mielestäsi niputtaa yhteen?

Vierailija
10/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Missään ei ole käyty. Ei halua mennä mihinkään vaan haluaa olla kotona. No mikäs siinä sitten. Ollaan kotona.

Yllensä vanhemmat päättävät mitä tehdään.

Vierailija
11/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankea lapsuus.

Vierailija
12/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on näitä perheitä jossa vanhemmilla ei ole rahaa viedä lapsia vaikka Lintsille, mutta rahaa löytyy kyllä esim. tupakkaan.

Vierailija
13/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on.

Vierailija
14/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuus kotini ei menty minenkään. Myöskään minun lapset eivät päseet minnekään.Mutta olin läsnä ja ulkoiltin lähimetsät, ne ryvetin läpi.Kuin leikki kentät, uimarannat jne. Raha eli tilipussi meni tai riitti ravinto, peruslaskut ja onneksi 2 lasta ja minä äitinä saatin suvulta ,ystäviltä heidän vahat vaateet päälle.Mutta meille ne oli uudet. Naisen palkka ei koskaan ollut eikä tule olemaan yhtä suuri kuin miehen.Selvittiin ilman elämyksiä tai matkoja hyvin. eikä kuoltu!

Vierailija
15/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista minun elämäni lapsena oli. Suurimman osan ajasta kulutin omassa huoneessani. En omasta tahdostani, mutta vaihtoehtoja ei ollut. Äitini myös käski minun pysytellä omassa huoneessani.

Vierailija
16/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on näitä perheitä jossa vanhemmilla ei ole rahaa viedä lapsia vaikka Lintsille, mutta rahaa löytyy kyllä esim. tupakkaan.

Alkoholia unohtamatta. Kyllä meilläkin tyhjien viinapullojen panteilla olisi varmaan tehnyt maailmanympärysmatkan koko perhe. 

Vierailija
17/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se rahakysymyskin. Ei varattomilla perheillä ole rahaa kaikkiin rientoihin, eikä tarvitsekaan olla. Lapset voi olla ihan tyytyväisiä ja onnellisia ilman hoploppiakin.

Eivät voi.

Vierailija
18/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja paljon, ei köyhissä perheissä ole rahaa harrastaa ja matkustaa.

Vierailija
19/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on taas aika tyhmä kysymys, vaikka sanotaan ettei sellaisia ole. Kyllä on sellaisia perheitä.

Vierailija
20/110 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin kerran vuodessa Helsingissä päivä.

Ei tehty mitään, ei käyty missään, kökötettiin.

Nyt äitini arvostelee kun omilla lapsillani on harrastuksia, käymme paljon kotimaassa ja ulkomailla matkoilla, näyttelyissä, museoissa ja ravintoloissa.

Hänen mielestään meillä oli ihana vapaa maalaislapsuus. Lue: hänelle helppo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän