Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus ja elintavat

Vierailija
16.07.2022 |

Minulla todettiin keski-vaikea masennus. Pohdin lääkehoidon aloitusta kun sitä ehdotettiin, mutta koitin eka muilla keinoin. Aloin tehdä päivittäin kävelyjä, vähensin alkon/mättöruuan minimiin ja lisäsin veden juontia sekä aloin vähän kiinnittää huomioo enemmän mitä suuhuni laitan niin olo on nyt kuin uudesti syntynyt!! Tästä on nyt kk aikaa ja toivon mukaan pysyy innostus yllä. Onko muita, jolla näin käynyt?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneena unirytmini myös häiriintyi pahasti ja unen heikkeneminen vaikuttaa todella paljon jaksamiseen. Sitten kun ei nuku niin väsyneenä ei jaksa kiinnostaa mitä syö eikä energiaa liikuntaan, olo vaan huononee ja noidankehä valmis.

Vierailija
82/90 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksottaisesta masennuksesta kärsineenä yksi iso askel kohti paranemista oli se, kun tunnistin masennuksen jaksottaisuuden ja opin luottamaan, että masennusjakso menee ohi. Vaikka siinä syvimmässä kuopassa tuntuukin siltä, että tämä on tätä nyt koko loppuelämän ajan, yritän vakuuttaa itselleni, että ei ole, vaan viimeistään 3 kk kuluttua olen taas normaali. Mutta ei tämä tie pois masennuksista ole vielä loppuun kuljettu. Vaikeita päiviä varmasti vielä tulee.

Minulla myös täysin sama! Olen oppinut elämään masennusjaksojenikin kanssa. Yksi tärkeä, joka auttaa selvitymään huonoinakin aikoina on huumori. Sitä en ole koskaan menettänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alholi aiheuttaa ´´masennusta´´, ziisus täällä on kyllä pässiä sakkia.

Mutta loistavaa viihdettä.

Vierailija
84/90 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alholi aiheuttaa ´´masennusta´´, ziisus täällä on kyllä pässiä sakkia.

Mutta loistavaa viihdettä.

Mikäs tässä on sinulle loistavaa viihdettä?

Vierailija
85/90 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoholi ainakin vaikuttaa niin paljon mieleeni etten useinkaan enää ota. Yksi kiva kostea ilta ja sen jälkeen viikon alakulo, ei kiitos. Tämä vaan pahentunut iän myötä.

Vierailija
86/90 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas syksyinen sää ja tuntuu, että mieli alkaa heti olla alakuloinen. Mistä tähän elämään löytää iloa??

Vierailija
87/90 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap taas. Nyt on kuukausi vierähtänyt kun otin alkoa viimeksi ja kyllä se vaan itsellä on se suurin tekijä, joka saa aina masis kierteen alkamaan alko-> huonot unet -> krapula mätöt -> ei jaksa kun makaa. Tätä jatkuu kostean illan jälkeen nykyisin lähes viikon :o Tässä olisi kesäloma reissu ulkomaille edessä ja kauhistuttaa jo valmiiks ajatus oloista, jos jotain alkoholia nautin, mutta haluisin myös lomalla pystyä ottamaan rennosti ruokailun/juomien suhteen, mitenhän tämä onnistuu ilman, että kohta taas alakulo sitten valtaa mielen :(

Vierailija
88/90 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
89/90 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes mieti, mikä auttaisi, koska en usko minkään varsinaisesti auttavan. Masennukseni kun johtuu sellaisista asioista, joita ei voi muuttaa. Haluaisin kuitenkin tietää, miten jaksaisin tehdä asioita siitä huolimatta, että olen masentunut. Joitakin tehtäviä voi onneksi jakaa pienempiin osiin, mutta sitten taas monet hommat ovat sellaisia, että ne on pakko tehdä yhtäjaksoisesti alusta loppuun. Esim. suihkussa käymistä ei voi tehdä niin, että laittaa hiuksiin shampoota aamulla ja alkaa vasta illalla huuhdella sitä pois.

Vierailija
90/90 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saa helposti Masennusdiagnoosin, vaikka on vain reagoinut järkyttävään tapahtumaan niin kuin siihen terve reagoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi