Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

45v koetko itsesi nuoreksi edelleen?

Vierailija
20.06.2024 |

Henkisesti tai muuten. Ja ovatko ystävät / tutut samaa ikää, nuorempia vai vanhempia? Muutkin voivat vastata vaikkei ikä olisi tuo tai ei olisi ystäviä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44. En koe itseäni nuoreksi, vaan keski-ikäiseksi. Mulla on tuttavapiirissä myös oikeasti nuoria ihmisiä, joten mulle on ihan selvää, että en kuulu enää tuohon kategoriaan (ja hyvä niin).

Vierailija
2/22 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorella en tarkoittanut teiniä, vaan nuoreksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani aika lailla sama ihminen kuin vaikka 20 vuotta sitten. Peilikuva hätkähdyttää joka kerta. 

Vierailija
4/22 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 18 vuotta 1977. Olo on edelleen henkisesti samanlainen. Vain ulkonäkö ja kunto ovat rapistuneet. Ulkonäkö enemmän.

Vierailija
5/22 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekkaaksi. En pidä itseäni sellaisena mikä monesti liitetään keski-ikään. En pysty fyysisesti tietenkään tekemään kaikkea samaa kuin nuorempana mutta paljon kuitenkin. Henkisellä puolella en ajattele, että olen jo tämän ikäinen enkä voi siis tehdä tai käyttäytyä näin ja näin. En mieti ikääni.

Vierailija
6/22 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kyllä ja välillä en. Ihmisenä en koe niin hirveästi muuttuneeni enää 25 ikävuoden jälkeen ja peiliä osaan katsoa niin, että se valehtelee, mutta karmea totuus näkyy aina valokuvista. Ulkomuoto vaan vanhenee vaikka ihminen sen sisällä ei.

Vierailija
7/22 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Omat lapset ovat pitäneet minut tietoisena omasta iästäni. He ovat nuoria. En minä.

Vierailija
8/22 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, mutta olenkin 18

Vierailija
9/22 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen m51, mieleltäni edelleen 25 ja minua on monesti luultu 10v nuoremmaksi. Peiliin katsomalla näen kuitenkin ajetut kilometrit ja välillä kolottaa sieltä ja täältä.

Vierailija
10/22 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

37v ja koen itseni varhais keski-ikäiseksi,En todellakaan nuoreksi.

Vierailija
11/22 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ihan eri porukoita ollaan kuin parikymppiset ja se on ihan normaalia, heillä on vielä paljon opittavaa.

Vierailija
12/22 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. 

En ihan ymmärrä ikäobsessiota, mutta kukin tavallaan. 

Vierailija
13/22 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kokenut itseäni nuoreksi tai vanhaksi. Miten sanallistat kokemuksen nuoruudesta? Olen hyvässä kunnossa, tukka on päässä ja mihinkään ei kolota. Näin on ollut aina.

Vierailija
14/22 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 ja kuvittelen olevani 10 vuotta nuorempi. Luulen myös olevani ikäisiäni nuoremman näköinen, joka tuskin pitää paikkaansa. En pidä itseäni edes keski-ikäisenä, vaikka pelkkää ikää kaatsoessa sen pitäisi olla itsestäänselvää. Jonkunlaisessa nuoruusharhassa tässä eletään.

Vierailija
15/22 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko nuorena. Olen määräaikaisessa työssä ja sain lapsen tänä vuonna.

Elämänkokemusta on kertynyt mutta en ole jumahtanut.

Vierailija
16/22 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41 v ja tavallaan se on vain numero. Ikä tuo kypsyyttä, auktoriteettia ja viisautta mutta eihän perusluonne muutu, ja rakastettuni kanssa minulla on joskus sellainen olo että olisin 5v, tai joskus tuntuu ihan teiniltä myös.

Vierailija
17/22 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45. Mun mielestä aika moni ikäiseni aina luulee olevansa nuorekkaampi ja nuoremman näköinen. Mikä ei tietenkään pidä paikkaansa, koska koko sukupolvi on nuorentunut verrattuna edellisiin sukupolviin tässä iässä. Myös peili tosiaan alkaa valehdella tietyssä iässä. Eikä siinä mielestäni mitään, tärkeintä huolehtia omasta kunnosta ja yrittää pysyä terveenä pitkään. 

Vierailija
18/22 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48v mies enkä suostu deittailemaan yli 28v naisia. 

Vierailija
19/22 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan on päiviä kun vartalo olisi kuin parikymppisenä.

Silloin voin tehdä kylmiltään spagaatit joka suuntiin ja hyppiä aitojen yli.

Sitten on aamuja kun tuntuu kivuliaalta ja on epänotkea olo.

Enimmillään kuitenkin neutraali olo.

Vierailija
20/22 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

47-vuotias nainen. Kun ehostan ja laitan hiukset, olen vielä tyytyväinen tähänkin kuosiin. En koe toki nuoreksi vaan ihan perusnätiksi ikäisekseni.

Mutta suoraan saunasta (ja kun elelen suomi-albiinona ilman mitään kestovärejä nuukuuksissani) olen kyllä ihan totaalikulahtanut olmi. Useimmiten olen arjessa tällainen.

Totta kai ikä, ylikilot ja monet sairaudet tuntuvat kehossani. En edes tiedä, miltä parempi olo tuntuisi enää. Nuoruutta en silti ihaile tai kaipaa. Nuoret ovat oikeasti niin tietämättömiä vielä. 

Elämänkokemus on tässä iässä parasta, sellainen hiljainen viisaus. Samoin itsetuntemus ja -tunto. Omat arvot ja niiden mukaiseksi rakentunut elämä.

Tämä on hyvä ikä. En aidosti tiedä mitä ihailemista on nuoruudessa. Ihmiset keskimäärin tyhmimmillään ja kuitenkin samalla isoäänisimmillään sekä ehdottomimmillaan, oman typeryytensä tuomalla suurella varmuudella.

Vanhemmat ihmiset ovat keskimäärin kypsyneet näkemään myös toisten näkökulmia, hyväksymään ihmisten erilaisuuden ja erottamaan olennaiset turhasta.

Minä odotan mielenkiinnolla vanhenemista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi