Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joille ei muka tule ikinä alkoholista krapulaa

Vierailija
16.07.2022 |

Onko viihdeillan jälkeen herättyä olo muka aina ihan samanlainen kuin minä muuna tahansa päivänä? Että et voisi erottaa olleesi viihteellä jos et sitä tietäisi? Minun on vain hyvin vaikea uskoa asiaa todeksi.

Kommentit (108)

101/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tule krapulaa koska olen viinapää

Rannekellot halvalla - www.vuodenmies.com

Vierailija
102/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUN EI VOI TULLAKKAAN;

Krapulaa kun en juo juuri ollenkaan alkoholia nytkin ostin neljän vuoden päästä mietoa

punaviiniä eikä se ollut hyväkään eli en juonut koko lasillistakaan kun se maistu pahalle

eli ei tuu krapulaa kun juopottelu ei kuulu tapoihin eikä se muutenkaan ole katsottu hyväksi naisten juopottelua!

" Kassialmoista " puhumattakaan .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulle ei yleensä tule krapulaa. Jos vaikka juon 3-5 (isoa) tölkkiä jotain, puol pulloa vinkkua ja muutaman jallun illan aikana niin aamulla ei ole krapulaa. Mun ongelma on vaan se että on väsynyt koska herään liian aikaisin. Yleensä herään viimeistään klo 9 aamulla vaikka olisin mennyt nukkumaan kolmen maissa. Mutta huonoa oloa, pään särkyä tms ei ole ollut oikeastaan ikinä.

Jos on aikuinen mies, niin tuo ei edes ole mitenkään suuri määrä alkoholia. On noin 12-13 annosta. Ei minullakaan tuollaisesta tule kummoista krapulaa, mutta kun juo 20, niin tulee.

Alkoholin määristä puhuttaessa käytetään ilmaisua annos. Käypä hoito -suosituksen mukaan miehillä korkea riskitaso on 24 annosta ja naisilla 16 annosta viikossa ja kohtalaisen riskin raja on miehillä 14 ja naisilla 7 annosta viikossa. Viikon maksimimääriä ei tule koskaan juoda kerralla, eikä joka viikko.

Kyllä 12-13 annosta on jo suuri määrä. Varsinkin yhdessä illassa. 

Minä en tuosta määrästä ole edes juurikaan päissään. Jos juon vaikka klo 15-03, niin tuo on yksi annos tunnissa. Tahti on niin hidasta tuolla määrällä, että ehtii palaa alkoholi ennen kuin kunnolla nousee. Toki jos tuon määrän vetää muutamassa tunnissa, niin vaikutus on ihan eri.

Älä jaksa hupsutella pikkujonne. Ei me kuitenkaan uskota noita sinun höpöjuttujasi. Niin, eikä se ole mitenkään hieno asia, jos vetää viinaa kaksin käsin. Päinvastoin. Senkin puoleen typerää tuo lesoiluyrityksesi. 

Vierailija
104/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulle ei yleensä tule krapulaa. Jos vaikka juon 3-5 (isoa) tölkkiä jotain, puol pulloa vinkkua ja muutaman jallun illan aikana niin aamulla ei ole krapulaa. Mun ongelma on vaan se että on väsynyt koska herään liian aikaisin. Yleensä herään viimeistään klo 9 aamulla vaikka olisin mennyt nukkumaan kolmen maissa. Mutta huonoa oloa, pään särkyä tms ei ole ollut oikeastaan ikinä.

Jos on aikuinen mies, niin tuo ei edes ole mitenkään suuri määrä alkoholia. On noin 12-13 annosta. Ei minullakaan tuollaisesta tule kummoista krapulaa, mutta kun juo 20, niin tulee.

Alkoholin määristä puhuttaessa käytetään ilmaisua annos. Käypä hoito -suosituksen mukaan miehillä korkea riskitaso on 24 annosta ja naisilla 16 annosta viikossa ja kohtalaisen riskin raja on miehillä 14 ja naisilla 7 annosta viikossa. Viikon maksimimääriä ei tule koskaan juoda kerralla, eikä joka viikko.

Minä en tuosta määrästä ole edes juurikaan päissään. Jos juon vaikka klo 15-03, niin tuo on yksi annos tunnissa. Tahti on niin hidasta tuolla määrällä, että ehtii palaa alkoholi ennen kuin kunnolla nousee. Toki jos tuon määrän vetää muutamassa tunnissa, niin vaikutus on ihan eri.

Äippä antoi sulle limua kaljan sijaan. Siksi et tule humalaan :) Tosin 12 annosta limua pitäisi normaalilla ihmisellä aiheuttaa  sokerihumalaksi kutsutun tilan. 

Vierailija
105/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulle ei tule alkoholista ikinä krapula kun en osta sitä ollenkaan. Miksi helvetissä minä haluaisin MAKSAA SIITÄ ETTÄ MINULLE TULEE PAHA OLO?

Mulle alkoholista tulee ekaksi ihan kiva olo, enkä nykyään pahaa oloa saa enää ihan halvalla.

Vierailija
106/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa hupsutella pikkujonne. Ei me kuitenkaan uskota noita sinun höpöjuttujasi. Niin, eikä se ole mitenkään hieno asia, jos vetää viinaa kaksin käsin. Päinvastoin. Senkin puoleen typerää tuo lesoiluyrityksesi. 

Olen aikuinen raamikas yli 120-kiloinen äijä. Minun vaimokin saattaa vetää tuon 12 annosta illassa, jos ollaan vaikka jossain tapahtumassa. Sehän menee jo huomaamatta tissutellessa tuoppi tunnissa periaatteella, joka on kaikkea muuta kuin kittaamistahti. Ehtii juoma jo loppua kohden lähinnä väljähtyä.

Vierailija
107/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistimieheni ei ole koskaan ollut krapulassa. Hän voi juoda ihan kevyesti puoli litraa kirkasta, sixpackin kaljaa ja muutaman lonkeron siihen päälle, ja korkata vielä toisen pullon viinaa, eikä kärsi krapulasta. Siihen hän sitten vetoaa, että ei ole alkoholisti, kun ei ole koskaan kärsinyt krapulasta.

Tosin on erittäin ärtyisä ja kiukkunen, mutta se alkaa vasta, kun viimeisestä alkoholiannoksesta on pari-kolme päivää. Pystyy ihan laskemaan, kun kiukuttelu alkaa, että koskas on viimeksi viinaa juonut. EI itse tajua tätä.

No eihän se krapula tulekaan ennenkuin kaikki alkoholi poistuu verestä.

Kyllä minulla krapula alkoi jo selvän laskuhuman aikaan, ja ihan satavarmasti krapulainen ihminen puhaltaa vielä ihan tujut promillet. Krapulaisena EI OLE esimerkiksi ajokunnossa, vaan verestä löytyy yllättävänkin paljon sitä viinaa. Krapula alkaa siinä vaiheessa, kun veren alkoholipitoisuus alkaa laskea.

Toiset sitten sekoittavat alkoholimyrkytyksen aiheuttaman oksentelun krapulaan - se ei vielä sitä ole, mutta voi sellaiseksi liukuvasti muuttua ajan kuluessa.

Miehen ärtymys on vierotusoireita, jotka alkavat, kun ei aivot enää saakaan viinahörppyä. Samanlaisia oireita on esimerkiksi vanhan koulukunnan liuotinaineille riippuvaiseksi tulleilla maalareilla ja veneenrakentajilla, kun liuottimet ovat haihtuneet, alkaa nuppi hajota. Siksi maalarit pitivät maksimissaan kahden viikon kesälomat, kun vierotusoireet olivat sen jälkeen liian pahat.

Vastaavaa tuskaa saa aikaiseksi lopettamalla kahvinjuonnin seinään: ensin juo kymmenen kuppia päivässä ja sen jälkeen ei pisaraakaan kahvia. Iskee meinaan tavalliselle ihmiselle ihan jumalaton päänsärky, joka ei särkylääkkeilläkään taitu.

Vierailija
108/108 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aivan tarkalleen samanlainen olo, mutta ei kovin erilainenkaan. Jos pitäisi kuvailla, millä tavalla se olo eroaa normaalista, niin en osaisi.