Te joille ei muka tule ikinä alkoholista krapulaa
Onko viihdeillan jälkeen herättyä olo muka aina ihan samanlainen kuin minä muuna tahansa päivänä? Että et voisi erottaa olleesi viihteellä jos et sitä tietäisi? Minun on vain hyvin vaikea uskoa asiaa todeksi.
Kommentit (108)
Juu ei tule krapulaa alkoholista. Juon yhden oluen silloin tällöin. Isomman määrn juomisessa kerralla ei ole todellakaan mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan missään muussa maailman maassa ihmisillä yhtä kovaa tarvetta päteä viinankäytöllään kuin Suomessa? "Minä se olen kunnon äijjjjä, kun ei krapulaa tule, vaikka itseni tajuttomaksi joisin" En voi käsittää tuollaista ajatusmallia ollenkaan, vaikka en itsekään mikään raivoraitis hihhuli ole.
No mitäs vittuva sä tässä ketjussa teet? Ei taida teikäläisille tämä ketju olla.
Nämä alkoholiryyppäämiset ja kestämisjutut on 20-40 vuotiaiden kulttuuria. Sen jälkeen alkaa oikeasti ne kunnon krapulat ja järkiinnytään viimeistään kun tajutaan ettei touhussa ole enää mitään järkeä. Ja eihän siinä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan missään muussa maailman maassa ihmisillä yhtä kovaa tarvetta päteä viinankäytöllään kuin Suomessa? "Minä se olen kunnon äijjjjä, kun ei krapulaa tule, vaikka itseni tajuttomaksi joisin" En voi käsittää tuollaista ajatusmallia ollenkaan, vaikka en itsekään mikään raivoraitis hihhuli ole.
No mitäs vittuva sä tässä ketjussa teet? Ei taida teikäläisille tämä ketju olla.
Siellä ollaan estot poissa päältä ja selvästi yli promillessa jo puolustelemassa närkestyneesti myrkytystilaa. ;D
Vierailija kirjoitti:
Krapulaa ei tule jos et juo liikaa alkoholia. Niin yksinkertaista se on. Alkoholi on hermomyrkkyä, joka laittaa keskushermoston sekaisin ja ylikuormittaa sisäelimiä.
Lällätilää! Voisit tehdä itse jonkun raivoraitisketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi? Ketjussahan on tarkoitus keskustella alkoholista ja krapuloista. Ei lesoilla sillä, miten (muka) kestää määrättömästi viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee vaan väsymystä kunnon ryyppämisen, n. 20-24 alkoholiannoksen jälkeen. En oksentele. Pystyn tekemään kotiaskareita ja käymään kaupassa.
No kyllä minäkin pystyn yli 20 annoksen ryyppyillan jälkeen käymään seuraavana päivänä kaupassa enkä oksentele, mutta silti minulla on krapula ja kestää aina vähintään kaksi päivää. Olo ei todellakaan ole normaali, vaan päässä on sellainen tympeä olo, on alakuloa ja mikään ei kiinnosta. Ei se minua silti estä etten voisi kaupassa käydä tai pizzan hakemassa, mutta en koe että noiden toimien suorittaminen tarkoittaa ettei ole krapulaa.
ap
Krapula on juomisen paras osuus. Peiton alle päiväksi, mässyä ja on vaan hissukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee vaan väsymystä kunnon ryyppämisen, n. 20-24 alkoholiannoksen jälkeen. En oksentele. Pystyn tekemään kotiaskareita ja käymään kaupassa.
Alkoholisteille ei tulekaan krapulaa, kun ovat koko ajan humalassa.
En ole koko aikaa humalassa. Juon 3-4 kertaa kk.
Eli valehtelet tai et tiedä mikä on krapula. Hyvä, että myönsit.
Mitä vitttua sä selität.🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhoaja-alkkiksella meni tunteisiin :D Ota vähän huikkaa taas niin helpottaa.
Kyllähän krapulaoireiden voimakkuus vaihtelee yksilöiden välillä.
Jotkut ovat myös herkkiä tietyille juomille.
Eräs kaverini, joka 0,35l(eikös tämä ole se pikkupullon koko?)pullon kirkasta viinaa juotuaan ei saa mitään krapulaa, ei kestä olutta yhtään.
Joi 3 pulloa keskiolutta illalla leffaa katsoessaan ja seuraavana päivänä oksensi vielä iltapäivällä.
Moni myös saa päänsärkyä tai muita oireita viinien rikistä.
Yleensä nuorena kestää alkoholia paremmin.
Paitsi että nuorena ja alkoholiin tottuna juo itsensä helpommin änkyräkänniin.
Vähän krapulasta kärsivä alkoholisoituu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vittua, vaan tosiasioita. Sinä väitit, että sinulle ei tule krapulaa kuin vasta 20-24 annoksen jälkeen. Sehän ei ole totta ja se on hyvin helppo todistaa, kun ymmärtää alkeet ihmisen fysiologiasta ja alkoholista kemikaalina.
Minulle on tullut piiiitkän elämäni aikana vain muutama krapula, vaikka olen nauttinut järvellisen viinaa.
Ei tyhjään vatsaan.
Ei myöhään illalla.
Ei juomia sekaisin.
Ja viinapäätä ei osteta, se peritään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minäkin pystyn yli 20 annoksen ryyppyillan jälkeen käymään seuraavana päivänä kaupassa enkä oksentele, mutta silti minulla on krapula ja kestää aina vähintään kaksi päivää. Olo ei todellakaan ole normaali, vaan päässä on sellainen tympeä olo, on alakuloa ja mikään ei kiinnosta. Ei se minua silti estä etten voisi kaupassa käydä tai pizzan hakemassa, mutta en koe että noiden toimien suorittaminen tarkoittaa ettei ole krapulaa.
ap
No sulla on näin. Mulla vaan väsymystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaikiselle tulee krapula jos tarpeeksi vetää viinaa ja piste. Te jotka väitätte ettei tule en usko. Se on fysiologinen fakta että krapulaa ei voi kokonaan välttää. Toki jos muutaman vauvasiiderin juo niin sit ei välttämättä tule.
Ja te pellet jotka sönkkäätte ettei ole krapulaa "mutta väsyttää, janottaa, paskat taa" niin onhan se krapula!!!
Tätä pointtia minäkin hain. Jotkut kun väittää, ettei koskaan tule krapulaa vaikka joisivat kuinka paljon.
ap
No sen nyt tajuaa jokainen 15 vuotta täyttänyt, että krapula on väistämätön, jos juo paljon. Kuten senkin, että alkoholia voi juoda, saamatta krapulaa, jos tekee sen kohtuudella.
Minulla ainakin on kaksikin tuttavaa jotka sanovat, ettei tule krapulaa vaikka joisi kuinka paljon tahansa. Usein olen kuullut tuon toteamuksen muulloinkin.
ap
Eivät vain tiedä, mitä krapula tarkoittaa.
Arkikielessä se usein tarkoittaa jotain muuta kuin ehkä virallinen määritelmä sanoo. Jos joku kysyy "oliko krapula?", sillä ei yleensä varsinaisesti haluta tietää väsyttikö normaalia enemmän vaan jotain vähän enemmän pitäisi olla.
Oma juomisen jälkeinen väsymykseni tosin johtuu pikemminkin siitä etten juotuani nuku myöhään enkä hyvin. Kai nyt normaalistikin väsyttää jos menee nukkumaan viideltä ja nousee kymmeneltä.
Itse juon joku 6-7 litraa olutta ja viideksi aamulla töihin. Tätä nyt muutaman vuoden. Nainen olen, eikä siis ole minkäänlaista tunnetta siitä, että mitään olisin edellisenä päivänä ottanut. Joskus puhallutuksessa tullut mieleen näkyykö mitään, mutta ei ole näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No sulla on näin. Mulla vaan väsymystä.
Väsymys on krapulaa siinä missä oksentaminen ja päänsärkykin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. En oksentele. Pystyn tekemään kotiaskareita ja käymään kaupassa.
En vittua, vaan tosiasioita. Sinä väitit, että sinulle ei tule krapulaa kuin vasta 20-24 annoksen jälkeen. Sehän ei ole totta ja se on hyvin helppo todistaa, kun ymmärtää alkeet ihmisen fysiologiasta ja alkoholista kemikaalina.
Et siis osaa lukea. Ok. "Mulle tulee vaan väsymystä kunnon ryyppämisen, n. 20-24 alkoholiannoksen jälkeen." Puhuin siis väsymyksestä.
Ruotsi, Norja, Skotlanti ja Irlanti on samanlaisia. Ja Venäjä.