Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joille ei muka tule ikinä alkoholista krapulaa

Vierailija
16.07.2022 |

Onko viihdeillan jälkeen herättyä olo muka aina ihan samanlainen kuin minä muuna tahansa päivänä? Että et voisi erottaa olleesi viihteellä jos et sitä tietäisi? Minun on vain hyvin vaikea uskoa asiaa todeksi.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaikiselle tulee krapula jos tarpeeksi vetää viinaa ja piste. Te jotka väitätte ettei tule en usko. Se on fysiologinen fakta että krapulaa ei voi kokonaan välttää. Toki jos muutaman vauvasiiderin juo niin sit ei välttämättä tule.

Ja te pellet jotka sönkkäätte ettei ole krapulaa "mutta väsyttää, janottaa, paskat taa" niin onhan se krapula!!!

Tätä pointtia minäkin hain. Jotkut kun väittää, ettei koskaan tule krapulaa vaikka joisivat kuinka paljon.

ap

Vierailija
22/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ei tullut krapulaa, jos joi illassa vaikka 10 tuoppia.

Nykyään ei edes tee mieli juoda moisia määriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa elämässäni olen ollut kaameassa kankkusessa. Kummallakin kerralla olin juonut useamman kuin yhden lasin punaviiniä. Seurauksena järkyttävä päänsärky. Piti maata koko päivä pimeässä huoneessa liikkumattomana mitä nyt vessassa kävin ja hörpin hanasta vettä samalla. Toinen kartettava alkoholijuoma on viski.

Vierailija
24/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hehkutellut, mutta ikää tullessa olen oppinut juomaan siten, ettei pahoja oloja tule tai päänsärkyjä tms. Toki väsymystä on ja tulee nukuttua seuraavana päivänä enemmän.

Esim en työpäivää vasten joisi, koska se siinä väsymyksessä en jaksaisi tehdä töitä edes 80 prossasesti. Jaksan kuitenkin siivoilla kotona ja tehdä ruokaa pitkän kaavan mukaan.

Nuorempana makasin vaan ja tilasin pitsaa ja  voin pahoin.

Viime yönä kömmin neljän jälkeen kotiin. Juotuani parit viinipullot tyhjäksi ja muutaman tuopin. Tänään on puolilta päivin aloittanut kellarin raivauksen. Neljä tuntia siellä huhkin ja nyt on huilin paikka. Sapuskaa ja parin tunnin päikkärit.

N50

Krapulaisena (kyllä, se väsymyskin on krapulan oire) ei olisi hyvä huhkia. Ei tee sydämelle hyvää. 

Vierailija
25/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaikiselle tulee krapula jos tarpeeksi vetää viinaa ja piste. Te jotka väitätte ettei tule en usko. Se on fysiologinen fakta että krapulaa ei voi kokonaan välttää. Toki jos muutaman vauvasiiderin juo niin sit ei välttämättä tule.

Ja te pellet jotka sönkkäätte ettei ole krapulaa "mutta väsyttää, janottaa, paskat taa" niin onhan se krapula!!!

Tätä pointtia minäkin hain. Jotkut kun väittää, ettei koskaan tule krapulaa vaikka joisivat kuinka paljon.

ap

No sen nyt tajuaa jokainen 15 vuotta täyttänyt, että krapula on väistämätön, jos juo paljon. Kuten senkin, että alkoholia voi juoda, saamatta krapulaa, jos tekee sen kohtuudella. 

Vierailija
26/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee vaan väsymystä kunnon ryyppämisen, n. 20-24 alkoholiannoksen jälkeen. En oksentele. Pystyn tekemään kotiaskareita ja käymään kaupassa.

Vierailija
27/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistimieheni ei ole koskaan ollut krapulassa. Hän voi juoda ihan kevyesti puoli litraa kirkasta, sixpackin kaljaa ja muutaman lonkeron siihen päälle, ja korkata vielä toisen pullon viinaa, eikä kärsi krapulasta. Siihen hän sitten vetoaa, että ei ole alkoholisti, kun ei ole koskaan kärsinyt krapulasta.

Tosin on erittäin ärtyisä ja kiukkunen, mutta se alkaa vasta, kun viimeisestä alkoholiannoksesta on pari-kolme päivää. Pystyy ihan laskemaan, kun kiukuttelu alkaa, että koskas on viimeksi viinaa juonut. EI itse tajua tätä.

Vierailija
28/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena ei tullut krapulaa, jos joi illassa vaikka 10 tuoppia.

Nykyään ei edes tee mieli juoda moisia määriä.

Alkoholittomasta ei tulekaan krapulaa. Alkoholia jos vetää 10 tuoppia illassa, on ihan turha edes yrittää väittää, ettei tulisi krapulaa. Krapulahan ei automaattisesti tarkoita sitä, että huuto-oksentaa koko seuraavan päivän, vaan esim. jano, suolaisen himo, väsymys jne. ovat myös krapulaa ryyppyillan jälkeen.   

Vierailija
29/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No sen nyt tajuaa jokainen 15 vuotta täyttänyt, että krapula on väistämätön, jos juo paljon. Kuten senkin, että alkoholia voi juoda, saamatta krapulaa, jos tekee sen kohtuudella. 

Minulla ainakin on kaksikin tuttavaa jotka sanovat, ettei tule krapulaa vaikka joisi kuinka paljon tahansa. Usein olen kuullut tuon toteamuksen muulloinkin.

ap

Vierailija
30/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdeillan jälkeinen aamu on aina enemmän tai vähemmän raskas, vaikka en alkoholia tai muitakaan päihteitä edes käytä. Minä kärsin kai jonkinlaisesta "sosiaalisesta krapulasta".

Vierailija
31/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee vaan väsymystä kunnon ryyppämisen, n. 20-24 alkoholiannoksen jälkeen. En oksentele. Pystyn tekemään kotiaskareita ja käymään kaupassa.

Alkoholisteille ei tulekaan krapulaa, kun ovat koko ajan humalassa. 

Vierailija
32/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia voi juoda muutenkin kuin viihteellä, jos et vielä tiennyt. 

Lähinnä pyrinkin tuolla aloituksella kitkemään pois ne tyypit, jotka hehkuttaa että ei tule krapulaa koskaan ja juovat vain muutaman annoksen. Eihän sillä määrällä tulekaan.

ap

"Te joille ei muka ikinä tule alkoholista krapulaa"

Miksi otsikko on tuo, jos haluat keskustella vain ihmisistä, jotka vetävät viinaa kaksin käsin?

No voi vit.. mitä saivartelua. No kun aiheesta ei ole keskusteltavaa niiden suhteen, jotka eivät juo tai juovat vain muutaman.

ap

Sinulle viihde = tullaan kotiin ryömien ojanpohjia pitkin?

Vierailija
33/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa ollut sellainen olo jonka voin laskea krapulaksi, oksennus lentää, päähän sattuu, maha on sekaisin ja niin edelleen.

Tuohon verrattuna se että seuraavana päivänä väsyttää ja janottaa enemmän kuin normaalisti ei ole minulle krapulaa.

Vierailija
34/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minulla ainakin on kaksikin tuttavaa jotka sanovat, ettei tule krapulaa vaikka joisi kuinka paljon tahansa. Usein olen kuullut tuon toteamuksen muulloinkin.

ap

Eivät vain tiedä, mitä krapula tarkoittaa. Siinä se ongelma on. Osa myös kuvittelee, että on jotenkin "kovan jätkän" merkki, jos pystyy vetämään määrättömästi viinaa muka saamatta krapulaa. Nämä samat tyypit lesoilivat yläasteella miten joivat viikonloppuna lekallisen kossu, kopallisen kaljaa ja vähän iskältä pöllittyä viskiä päälle eikä tullut edes kunnon humalaa. Oikeasti jo puolella tuosta määrästä olisivat olleet vähintään vatsahuuhtelussa elleivät kuolleita. 

Vierailija
35/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koko aikaa humalassa. Juon 3-4 kertaa kk.

Vierailija
36/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

krapulaa ei tule jos osaa nauttia alkoholista oikein.  Esim eilen nautin koko illan aikana 2 alkoholiannosta.

Minkä takia tätä alapeukutetaan ja vähätellään? Alkoholi on hermomyrkkyä, eikä alkoholia pitäisi koskaan juoda humalaan asti. Se on myrkkyä. Ja sitä te vain vedätte orjallisesti kun muutkin niin tekee. Tyhmää touhua. Itsekin juon 3-4 olutta ja olen vähän aikaa "kännissä". Sitten nukkumaan. Ja aamulla on ihan pirteä olo eikä rape paina.

Vierailija
37/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan missään muussa maailman maassa ihmisillä yhtä kovaa tarvetta päteä viinankäytöllään kuin Suomessa? "Minä se olen kunnon äijjjjä, kun ei krapulaa tule, vaikka itseni tajuttomaksi joisin" En voi käsittää tuollaista ajatusmallia ollenkaan, vaikka en itsekään mikään raivoraitis hihhuli ole. 

Vierailija
38/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koko aikaa humalassa. Juon 3-4 kertaa kk.

Eli valehtelet tai et tiedä mikä on krapula. Hyvä, että myönsit. 

Vierailija
39/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulaa ei tule jos et juo liikaa alkoholia. Niin yksinkertaista se on. Alkoholi on hermomyrkkyä, joka laittaa keskushermoston sekaisin ja ylikuormittaa sisäelimiä.

Vierailija
40/108 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)