Te joille ei muka tule ikinä alkoholista krapulaa
Onko viihdeillan jälkeen herättyä olo muka aina ihan samanlainen kuin minä muuna tahansa päivänä? Että et voisi erottaa olleesi viihteellä jos et sitä tietäisi? Minun on vain hyvin vaikea uskoa asiaa todeksi.
Kommentit (108)
No minulle ei tule alkoholista ikinä krapula kun en osta sitä ollenkaan. Miksi helvetissä minä haluaisin MAKSAA SIITÄ ETTÄ MINULLE TULEE PAHA OLO?
Itse pystyin alle 25v juomaan reilusti, myös pikkumukeja ja olo oli silti ok. Hieman aamulla huippas ja päätä jomotti mutta aamupalan ja suijkjn jälkeen se oli poissa.
Mutta annas olla kun30v pögähyi mittariin.. Saan krapulan jo kahdesta viinilasillisesta. 😬
Alkoholilla on eri vaste eri yksilöllä.
Minulla ei ole ollut ikinä krapulaa. Olo on ihan samanlainen kuin muinakin aamuina, jos menee nukkumaan ennen yhtä yöllä. Tietysti jos valvoo kahteen tai kolmeen, niin varmasti väsyttää ja unet sekaisin. Pystyn juomaan kevyesti pullollisen viiniä (11-12%) eikä seuraavana aamuna tunnu mitään. En kyllä juokaan koko pulloa tunnissa, se olisi ihan älytöntä ja typerää. Saatan juoda ruuan kanssa lasillisen klo 18-19 ja vähän lisää sen jälkeen. Yleensä pullollisen tyhjentämiseen kuluu aikaa 4-5 tuntia. Olutta en juo, koska laittaa mahan sekaisin, kovemmat alkoholijuomat kuten viskit taas närästää ja niitä välttelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulle ei yleensä tule krapulaa. Jos vaikka juon 3-5 (isoa) tölkkiä jotain, puol pulloa vinkkua ja muutaman jallun illan aikana niin aamulla ei ole krapulaa. Mun ongelma on vaan se että on väsynyt koska herään liian aikaisin. Yleensä herään viimeistään klo 9 aamulla vaikka olisin mennyt nukkumaan kolmen maissa. Mutta huonoa oloa, pään särkyä tms ei ole ollut oikeastaan ikinä.
Jos on aikuinen mies, niin tuo ei edes ole mitenkään suuri määrä alkoholia. On noin 12-13 annosta. Ei minullakaan tuollaisesta tule kummoista krapulaa, mutta kun juo 20, niin tulee.
Alkoholin määristä puhuttaessa käytetään ilmaisua annos. Käypä hoito -suosituksen mukaan miehillä korkea riskitaso on 24 annosta ja naisilla 16 annosta viikossa ja kohtalaisen riskin raja on miehillä 14 ja naisilla 7 annosta viikossa. Viikon maksimimääriä ei tule koskaan juoda kerralla, eikä joka viikko.
Kyllä 12-13 annosta on jo suuri määrä. Varsinkin yhdessä illassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee vaan väsymystä kunnon ryyppämisen, n. 20-24 alkoholiannoksen jälkeen. En oksentele. Pystyn tekemään kotiaskareita ja käymään kaupassa.
No kyllä minäkin pystyn yli 20 annoksen ryyppyillan jälkeen käymään seuraavana päivänä kaupassa enkä oksentele, mutta silti minulla on krapula ja kestää aina vähintään kaksi päivää. Olo ei todellakaan ole normaali, vaan päässä on sellainen tympeä olo, on alakuloa ja mikään ei kiinnosta. Ei se minua silti estä etten voisi kaupassa käydä tai pizzan hakemassa, mutta en koe että noiden toimien suorittaminen tarkoittaa ettei ole krapulaa.
ap
No sulla on näin. Mulla vaan väsymystä.
Väsymys on krapulaa siinä missä oksentaminen ja päänsärkykin.
Niin ja olenko väittänyt, että ei ole.
. Miksi muuten noin hyökkäävä asenne?
Vaikea sanoa, kun en tiedä, mitä kaikkea olet tänne ylipäätään kirjoitellut. Eli samat sanat.
Voi pientä. Et sitten mitään omaa keksinyt, vaan piti minua papukaijana toistella? :D
Vierailija kirjoitti:
Juon ehkä 35 annosta max jos olen viihteellä. Mielestäni jotkin 20 annoksen illat normalisoitua alkoholismia. Järkytyn miten joillakin lähtee juominen ihan lapasesta vaikka olisivat muuten suht täysjärkistä porukkaa.
Tätä minä oon miettiny että onko nykyporukka jotain sekakäyttäjiä vaikka ihan mietoja vetelevät. Jengi on ihan sekaisin. Tullaan sanomaan ettei mun mikro toimi. Menen katsomaan niin mikro on tyhjä, mutta leipälaatikossa on maksalaatikkoa. Mitä helvettiä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ollut ikinä krapulaa. Olo on ihan samanlainen kuin muinakin aamuina, jos menee nukkumaan ennen yhtä yöllä. Tietysti jos valvoo kahteen tai kolmeen, niin varmasti väsyttää ja unet sekaisin. Pystyn juomaan kevyesti pullollisen viiniä (11-12%) eikä seuraavana aamuna tunnu mitään. En kyllä juokaan koko pulloa tunnissa, se olisi ihan älytöntä ja typerää. Saatan juoda ruuan kanssa lasillisen klo 18-19 ja vähän lisää sen jälkeen. Yleensä pullollisen tyhjentämiseen kuluu aikaa 4-5 tuntia. Olutta en juo, koska laittaa mahan sekaisin, kovemmat alkoholijuomat kuten viskit taas närästää ja niitä välttelen.
Kokeiles sitten kun olet 60.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon ehkä 35 annosta max jos olen viihteellä. Mielestäni jotkin 20 annoksen illat normalisoitua alkoholismia. Järkytyn miten joillakin lähtee juominen ihan lapasesta vaikka olisivat muuten suht täysjärkistä porukkaa.
Tätä minä oon miettiny että onko nykyporukka jotain sekakäyttäjiä vaikka ihan mietoja vetelevät. Jengi on ihan sekaisin. Tullaan sanomaan ettei mun mikro toimi. Menen katsomaan niin mikro on tyhjä, mutta leipälaatikossa on maksalaatikkoa. Mitä helvettiä?
Noin siinä käy, kun juo liikaa viinaa. 20 annosta on jo todella paljon. 35:stä nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
krapulaa ei tule jos osaa nauttia alkoholista oikein. Esim eilen nautin koko illan aikana 2 alkoholiannosta.
Minkä takia tätä alapeukutetaan ja vähätellään? Alkoholi on hermomyrkkyä, eikä alkoholia pitäisi koskaan juoda humalaan asti. Se on myrkkyä. Ja sitä te vain vedätte orjallisesti kun muutkin niin tekee. Tyhmää touhua. Itsekin juon 3-4 olutta ja olen vähän aikaa "kännissä". Sitten nukkumaan. Ja aamulla on ihan pirteä olo eikä rape paina.
Juotko nuo 3-4 olutta orjallisesti kun muutkin niin tekee? Kokeile olla ilman ja puhua sitten orjallisuudesta.
Minä olen 364 päivää vuodessa ilman. Ja jos en sattuisikaan sinä yhtenä päivänä noita 3-4 juomaan, niin en minä siitä huolimatta hirttoköyttä tarvitse. Toisin kuin sinä. :D
Taivaan tähden!
20 annosta on 2,4 litraa viiniä eli reilusti yli kolme pulloa.
Joku kertoi juovansa 35 annosta. Se on 4,2 litraa viiniä eli liki kuusi pulloa 🙄 Tuostahan tulee jo alkoholimyrkytys!
Mitä ihmettä? En ymmärrä!
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo sinullakin täysin lähtenyt lapasesta ellet nyt sitten trollaa kännissä. Normaali ihminen on jo 10 annoksen kohdalla aika tukevassa humalassa.
No mulle ei tule. Juon usein punaviiniä, mutta en kittaa sitä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. En oksentele. Pystyn tekemään kotiaskareita ja käymään kaupassa.
Alkoholisteille ei tulekaan krapulaa, kun ovat koko ajan humalassa.
En ole koko aikaa humalassa. Juon 3-4 kertaa kk.
Eli valehtelet tai et tiedä mikä on krapula. Hyvä, että myönsit.
Mitä vitttua sä selität.🤪
En vittua, vaan tosiasioita. Sinä väitit, että sinulle ei tule krapulaa kuin vasta 20-24 annoksen jälkeen. Sehän ei ole totta ja se on hyvin helppo todistaa, kun ymmärtää alkeet ihmisen fysiologiasta ja alkoholista kemikaalina.
Et siis osaa lukea. Ok. "Mulle tulee vaan väsymystä kunnon ryyppämisen, n. 20-24 alkoholiannoksen jälkeen." Puhuin siis väsymyksestä.
Niin? "Vaan väsymystä"="ei krapulaa". Sitähän tarkoitit? Enkä muuten usko hetkeäkään, että vasta 20-24 annoksen jälkeen tulisi väsymystä, mutta 15 annosta voisit vedellä ilman mitään oiretta. Ei ole yksinkertaisesti mahdollista.
En olekaan väittänyt ettei väsymys ole krapulaa. Ärsyttää vaan tuo sinun hyökkäiväisyys ja tiedät muka fysikaalisen kestoni alkoholin suhteen.
ELi sinua ärsyttää. Krapulassa ärsykkeet voimistuu. Eli onhan sinulla krapulaa kun et kestä tavallista keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholia voi juoda muutenkin kuin viihteellä, jos et vielä tiennyt.
Lähinnä pyrinkin tuolla aloituksella kitkemään pois ne tyypit, jotka hehkuttaa että ei tule krapulaa koskaan ja juovat vain muutaman annoksen. Eihän sillä määrällä tulekaan.
ap
Eli tajuat, että alkoholia voi juoda saamatta krapulaa, mutta haluat vängätä että et kuitenkaan usko tuota omaa väitettäsi. Oletko kännissä vai mikä selittää tämän sekoilun?
Sun ei selvästi tarvi juoda yhtään ollaksesi kännissä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Taivaan tähden!
20 annosta on 2,4 litraa viiniä eli reilusti yli kolme pulloa.
Joku kertoi juovansa 35 annosta. Se on 4,2 litraa viiniä eli liki kuusi pulloa 🙄 Tuostahan tulee jo alkoholimyrkytys!
Mitä ihmettä? En ymmärrä!
Pikkujonnet yrittävät tehdä vaikutusta. Ei sen kummempaa. Niin se meni jo 90-luvulla, kun itse olin yläasteella. Nauroin paskaisesti, kun "kovikset" selittivät miten joivat isin baarikaapin tyhjäksi ja päälle vielä muutaman litran isoveljen hommaamaa viinaa eikä kukaan ollut edes humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulle ei yleensä tule krapulaa. Jos vaikka juon 3-5 (isoa) tölkkiä jotain, puol pulloa vinkkua ja muutaman jallun illan aikana niin aamulla ei ole krapulaa. Mun ongelma on vaan se että on väsynyt koska herään liian aikaisin. Yleensä herään viimeistään klo 9 aamulla vaikka olisin mennyt nukkumaan kolmen maissa. Mutta huonoa oloa, pään särkyä tms ei ole ollut oikeastaan ikinä.
Jos on aikuinen mies, niin tuo ei edes ole mitenkään suuri määrä alkoholia. On noin 12-13 annosta. Ei minullakaan tuollaisesta tule kummoista krapulaa, mutta kun juo 20, niin tulee.
Minä olen 2 metrinen äijä ja pidin juomisesta noin 10 vuoden tauon. Join six päckin kaljaa ja sammuin muutaman tunnin jälkeen. Seuraavana päivänä oli helvetin paha olo. Johtopäätös oli se että se on täysin tarpeetonta myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Itse juon joku 6-7 litraa olutta ja viideksi aamulla töihin. Tätä nyt muutaman vuoden. Nainen olen, eikä siis ole minkäänlaista tunnetta siitä, että mitään olisin edellisenä päivänä ottanut. Joskus puhallutuksessa tullut mieleen näkyykö mitään, mutta ei ole näkynyt.
Olet juonut muutaman vuoden ajan joka ilta kotona noin 20 pulloa olutta? Vielä ehdit raitistua. Mahtaa olla taistelunorsukunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin määristä puhuttaessa käytetään ilmaisua annos. Käypä hoito -suosituksen mukaan miehillä korkea riskitaso on 24 annosta ja naisilla 16 annosta viikossa ja kohtalaisen riskin raja on miehillä 14 ja naisilla 7 annosta viikossa. Viikon maksimimääriä ei tule koskaan juoda kerralla, eikä joka viikko.
Kyllä 12-13 annosta on jo suuri määrä. Varsinkin yhdessä illassa.
Minä en tuosta määrästä ole edes juurikaan päissään. Jos juon vaikka klo 15-03, niin tuo on yksi annos tunnissa. Tahti on niin hidasta tuolla määrällä, että ehtii palaa alkoholi ennen kuin kunnolla nousee. Toki jos tuon määrän vetää muutamassa tunnissa, niin vaikutus on ihan eri.
Mulla tulee krapula ja esim toisena päivänä ei mene enää millään päähän. Tulee vain sellainen pöhnä olo, mutta ei minkäänlaista kunnon humalan tuntua vaikka tinttaisi kuinka.