Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua adhd diagnoosia

16.07.2022 |

Häpeän itseäni ja niitä oireita. Olen opetellut elämään oireiden kanssa ja jollain tavalla pärjännyt.
Nyt oma lv ensin alkoi vitsailemaan aiheella minulle ja nyt ruvennut ottamaan asian vakavammin ja uhannut lähettää tutkimuksiin. Onneksi koulu loppui ja koulu vaihtui toisenasteen opintoihin.😀
Toivon ettei ne tiedot mene sinne.
Se oli vissiin pistäny terkkarin tarkastukseen jonku nopeen adhd kyselyn mut vastasin vaa niihin et ei oo mitää ongelmia. Sitte se on vaa alkanu kettuilee asiasta mulle mut se sentää osaa tunneilla aittaa ja ottaa sellaset asiat huomioon. Se on semmonen 30-vuotta alalla ollut ihana opettaja. Tykkäsin hänen opetustavastaan sillä selitti asiat yleensä pari lertaa ensin vähä ripeämmällä tahdilla ja toisen kerran todella hitaasti jolloin antoi mahdollisuuden niille nopeammille oppia heti nopeammalla temmolla ja sitten taas minulle esimerkiksi saattoi yksilöllisesti opettaa jonkun asian joka meni ihan ohi. Siksi kai tiesi miksi suurimman salaisuuteni. Tsemppasi aina mutta patisti niihin tutkimuksiin ja oli vähän pettynyt kun lopulta en mennyt vaikka olin hänelle luvannut. ):
En vain halua sitä diagnoosia, mutta toivon että nyt seuraavissa opinnoissa opettajat olisivat samanlaisia.

Kommentit (154)

61/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos et sitä diagnoosia halua, et mene tutkimuksiin. Asia sillä selvä.

Ja eikun eteenpäin elämässä. Mitä sitä velloa asiassa sen enempää

Niin no ongelma onkin se että epäilen että koulun puolesta sinne tullaan lykkäämään

Vierailija
62/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ADHD ihminen. Osaan toimia elämässä hyvin ilman apuja. Mutta lääkkeiden kanssa voisi toimia vieläkin paremmin. Tämän lisäksi ihmiset on ymmärtäväisempiä jos teen vahingossa jotain joka loukkaa heitä. (esim teen jotain muuta kun he puhuvat tai teen vahingossa jotain häiritsevää ääntä. )

Sä olet ADHD halusit tai et. Oon kokenut saman ja sen takia sanon että on parempi olla ylpeä omasta erikoisuudetsa ja oppia hyödyntämään sitä kun taas hävetä itseään ja pakottaa itsensä tiettyyn muottiin.

N 18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ADHD ihminen. Osaan toimia elämässä hyvin ilman apuja. Mutta lääkkeiden kanssa voisi toimia vieläkin paremmin. Tämän lisäksi ihmiset on ymmärtäväisempiä jos teen vahingossa jotain joka loukkaa heitä. (esim teen jotain muuta kun he puhuvat tai teen vahingossa jotain häiritsevää ääntä. )

Sä olet ADHD halusit tai et. Oon kokenut saman ja sen takia sanon että on parempi olla ylpeä omasta erikoisuudetsa ja oppia hyödyntämään sitä kun taas hävetä itseään ja pakottaa itsensä tiettyyn muottiin.

N 18

Eihän se my varmaa ole onko mulla vai ei vasn todennäköistä. Kumpa ei olis, mut niiko sanoit ni ei se toivomalla lähde...

Vierailija
64/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin että saisin adderall reseptin viihdekäyttöä varten :)

Vierailija
65/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Username1294392 kirjoitti:

Niin ihan vaan et hyötyykö oikeesti siiät diagnoosista mitnekäön muuten kuin et sais lääkkeet?

Kyllä hyötyy ja juuri sen takia, että saa sen lääkityksen. Kumpaakaan ei kannata pelätä, koska oikealla lääkityksellä koko elämäsi muuttuu hitaasta normaaliksi. Ja jos se ei tunnu sopivalta tai mukavalta, voit aina lopettaa lääkityksen. Suosittelen lämpimästi ainakin kokeilemaan lääkitystä.

Vierailija
66/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on jostain syystä todella negatiivinen ennakkoasenne. Johtuneeko vanhempien omituista asenteista omna lapsen haasteisiin

Miksi et selvittäisi, onko sinulla ADHD? Jos ei ole, voit saada muuta apua opiskelun tueksi. Ja jos on, voit saada siihenkin apua. Selvästikin sinulla on oppimisen kanssa haasteita, ja toisaalta sinulla olisi opiskelumotivaatiota. Miksi hakata päätä seinään kun ei ole pakko?

Mitem voit olla noin varma että mulla on selvästikkin oppimisen haasteita. Näkyykö se muka jo tämän kitjoittelun perusteella??

Näkyy, kirkkaasti.

Vierailija
67/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä keksi yhtään negatiivista asiaa, mikä lapseni adhd-diagnoosista olisi seurannut. Koulujen, työpaikkojen, vakuutusten tai muunkaan suhteen. Dg:n sai 6-vuotiaana ja on nyt 23 vuotias. Yliopistossa opiskelee DI:ksi. Opiskellessa käyttää lääkitystä, mutta esim. nyt raksalla kesätöissä ollessa ei. Aina tilanteen ja tarpeen mukaan.

Vakuutusten saantiin ei ole ollut mitään vaikutusta.

Ilman diagnoosia ja oikeanlaisia tukitoimia moni adhd-tyyppi alisuoriutuu pahasti elämässään.

Ongan se ny vähän eriasia saada dg 16-vuotiaana tai 6 vuotiaana

On vähän vaikeampaa, mutta älä tartu siihen asiaan. Mitä enemmän kuluu aikaa, sitä vaikeampaa on diagnoosin saaminen. Ja vaikka et ottaisi lääkitystä, ota ihmeessä se diagnoosi, koska hyvin todennäköisesti sen tulet jossain vaiheessa tarvitsemaan lääkityksen takia.

Kumpaakaan ei tarvitse pelätä.

68/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on jostain syystä todella negatiivinen ennakkoasenne. Johtuneeko vanhempien omituista asenteista omna lapsen haasteisiin

Miksi et selvittäisi, onko sinulla ADHD? Jos ei ole, voit saada muuta apua opiskelun tueksi. Ja jos on, voit saada siihenkin apua. Selvästikin sinulla on oppimisen kanssa haasteita, ja toisaalta sinulla olisi opiskelumotivaatiota. Miksi hakata päätä seinään kun ei ole pakko?

Mitem voit olla noin varma että mulla on selvästikkin oppimisen haasteita. Näkyykö se muka jo tämän kitjoittelun perusteella??

Näkyy, kirkkaasti.

Haluatko perustella, en vaa ymmärrä miten kirjotuksen perusteella pystyy päättelemään tollasta

Vierailija
69/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no ongelma onkin se että epäilen että koulun puolesta sinne tullaan lykkäämään

Ei ole mitään ongelmaa. Koulu ei voi sua pakottaa mihinkään testeihin. Se siitä.

70/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä keksi yhtään negatiivista asiaa, mikä lapseni adhd-diagnoosista olisi seurannut. Koulujen, työpaikkojen, vakuutusten tai muunkaan suhteen. Dg:n sai 6-vuotiaana ja on nyt 23 vuotias. Yliopistossa opiskelee DI:ksi. Opiskellessa käyttää lääkitystä, mutta esim. nyt raksalla kesätöissä ollessa ei. Aina tilanteen ja tarpeen mukaan.

Vakuutusten saantiin ei ole ollut mitään vaikutusta.

Ilman diagnoosia ja oikeanlaisia tukitoimia moni adhd-tyyppi alisuoriutuu pahasti elämässään.

Ongan se ny vähän eriasia saada dg 16-vuotiaana tai 6 vuotiaana

On vähän vaikeampaa, mutta älä tartu siihen asiaan. Mitä enemmän kuluu aikaa, sitä vaikeampaa on diagnoosin saaminen. Ja vaikka et ottaisi lääkitystä, ota ihmeessä se diagnoosi, koska hyvin todennäköisesti sen tulet jossain vaiheessa tarvitsemaan lääkityksen takia.

Kumpaakaan ei tarvitse pelätä.

Joo ei varmastikkaan, mut eiks niis lääkkeis oo aika pahoja sivuvaikutuksia ja kaikilla ne ei ees toimi.

Mun elämä on enemmänki semmosta säheltämistä ja koheltamista. Ei oo ainakaa yhtää tylsää hetkeä.

71/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ongelmaa. Koulu ei voi sua pakottaa mihinkään testeihin. Se siitä.[/quote

Voihan ne pakottaa testiin mut se on eria asia valehteleeko vai eikö

Vierailija
72/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ongelmaa. Koulu ei voi sua pakottaa mihinkään testeihin. Se siitä.[/quote

Ei voi. Ei todellakaan voi.

73/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei multa kauheesti terkkarinkaa tarkastuksessa kyselty haluunko vastata vaa kysyttiin niit kysymyksii mitä siin testit oli. siinä ei kuule auttanu mikää en halua vastata tyyppinen touhu

Vierailija
74/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei multa kauheesti terkkarinkaa tarkastuksessa kyselty haluunko vastata vaa kysyttiin niit kysymyksii mitä siin testit oli. siinä ei kuule auttanu mikää en halua vastata tyyppinen touhu

Koulun terkkari ei tee adhd testejä

Edes koulun terkkarille ei ole pakko vastata tai kertoa jos ei halua.

Turha länkyttää asiasta sen enempää. On täysin sub oma valinta menetkö testeihin vai et. Kaikki halukkaat ei edes pääse vaikka hakevat ja haluavat.

Vierailija
75/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy, kirkkaasti.

Haluatko perustella, en vaa ymmärrä miten kirjotuksen perusteella pystyy päättelemään tollasta

Esimerkiksi loputon jankuttaminen ja puupäisyys kertoo ongelmista vastaanottaa tietoa.

Vierailija
76/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en tule koskaan samaan diagnoosia, sillä kukaan ei lapsuudesta voi todistaa adhd piirteitäni. Olin vain huonokäytöksinen kakara kaikkien mielestä. Opiskelu on todella vaikeaa ja pärjään työelämässä, jos ilmapiiri on tosi hyvä. Muuten on pahoja vaikeuksia olla kamalien ihmisten kanssa tekemisissä ja piilotan työelämässä piirteeni, esitän introverttiä.

77/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy, kirkkaasti.

Esimerkiksi loputon jankuttaminen ja puupäisyys kertoo ongelmista vastaanottaa tietoa.

Hahha. Se kertoo vain siitä että en anna helpolla periksi omista mielipiteistäni kun joku toinen on erimieltä

Vierailija
78/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy, kirkkaasti.

En ole hän, jolle vastasit mutta kyllä se näkyy myös minun silmääni. Ensinnäkin viesteissäsi on paljon kirjoitusvirheitä eivätkä ne kaikki voi olla vahingossa näpyteltyjä. Toiseksi kerrot suoraan viesteissäsi siitä, että sinulla on ollut ongelmia oppimisen kanssa. Kuten tuo yläasteaikainen opettajasi, joka joutui opettamaan sinulle opetettavan asian erikseen hitaammin ja yksilöllistetymmin kuin muille. Ja se, että toteat, että jolleivät opettajasi olisi huomioineet ongelmiasi, et olisi päässyt kursseista läpi. Sekään ei ole tavallista, että kaverisi tekivät jatkuvasti läksyjäsi puolestasi, kun itse olit ne unohtanut tehdä.

Olet kirjoittanut tänne jo monta kertaa aiemmin samasta aiheesta eri nimimerkeillä tai anonyyminä ja saanut aina samat vastaukset. Mene niihin testeihin, koska jos me sinulle vieraat av-mammat huomaamme pelkästä kirjoitustyylistäsi, että sinulla on tiettyjä oppimisen ja itseilmaisun haasteita, niin hyvin todennäköisesti se näkyy sinusta myös reaalielämässä. Lisäksi luokanvalvojasi huomiot kannattaa ottaa tosissaan. Harvalla ns. tavallisella aineenopettajalla on silmää nepsyoireilulle, vaikka työuraa olisi takana se 30 vuotta. Jos nyt saat asianmukaista apua ja opit pärjäämään haasteidesi kanssa, sinusta voi hyvinkin kuoriutua osaava hoitoalan ammattilainen. Muussa tapauksessa sinä niin sanotusti lennät sieltä ambulanssista ulos, koska hajamielinen ja omien heikkouksiensa kanssa hukassa oleva ensihoitaja voi olla pahimmillaan vaarallinen potilaalle.

Vierailija
79/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy, kirkkaasti.

Hahha. Se kertoo vain siitä että en anna helpolla periksi omista mielipiteistäni kun joku toinen on erimieltä

Se ei ole mielipideasia miten diagnosointi tehdään. Mutta whatever. Mitä sä täällä jauhat kun kaikki on sulle jo niin selvää ja kaiken tiedät?

Vierailija
80/154 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vaan ihan laaduton jankkaustrolli samaa laatua kuin pöytäkonehullu tai poikalapsihullu.

Jankkaa jankkaa koska muuta sisältöä elämässä ei ole. Kannattaa jättää trolli omaan rauhaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi