Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ohisalo: hallitus selvittää, laitetaanko maataloustuottajat maksajiksi pellonraivauksesta

Vierailija
16.07.2022 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c9557293-c8e9-46b5-ab1c-55dfefb42…

Jos ruokaa ei saa enää pelloissa kasvattaa, niin mitä me sitten syömme?

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaston kannalta suomi on todella huono paikka kasvattaa mitään ja lisäksi täällä kustannusrakenne ei suosi alkutuotantoa. On kokonaisuudessaan taloudellisempaa ja edullisempaa hoitaa tämä niissä osissa maailmaa missä ilmasto-olosuhteet sopii kasvatukseen ja tuotantokustannukset on merkittävästi alhaisemmat.

Miksi pitäisi väkisin yrittää täällä jotain mikä ei ole järkevästi mahdollista?

Kun maailmanlaajuisesti tulee pulaa energiasta ja ruuasta, me ei saada kumpaakaan välttämättä mihinkään hintaan tai paljon kalliimmin mitä itse tekemällä. Meillä oli pitkä aika ilman suurempia kriisejä minkä johdosta ei ehkä heti osata herätä mahdollisuuteen missä yksikään maa ei voi viedä ruokaa vaan kaikki menee omaan kulutukseen.

Vierailija
62/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä keskusta tekee nykyisessä hallituksessa HYMISTELEE JA NIIAA. keskustaa odottaa hyvin pitkä oppositio aika niin raskaasti olette äänestäjänne pettäneet nyt on vanhemmankin poomerin silmät auenneet 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä yleensä terrorisoiville puolueille ja henkilöille tapahtuu muualla maailmassa ? Korotetaanko valtaan,asemiin ja palkkiot moninkertaistetaan ?

Ne vedetään kiikkuun tai laitetaan nappi otsaa

Vierailija
64/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tääki olis voinu jättää lisääntymättä, niin olis suojellu sitä ilmastoa kaikkein parhaiten. Mutta ei kun minä minä minä. Voisko toi ämmä vaan kadota.

Vaippavioria, muoveja, purkkiruokia, tutteja,vaatteita,kenkiä,vettä.. Kyllä on iso hiilijälki tuonkin jälkeläisrllä. Saa siinä orjat hikoilla pelloilla elättäessään ditä virastoonsa. Ja jälkeläisellekö pedataan paikkaa valtionhallintoon, hä.

Juu kato todellinen Vihreä keittäisi vähän porkkanaa ja perunaa yms. kattilassa ja soseuttaisi. Muttei Marian tartte kun on niin paljo rahaa käyttää.

Itse asiassa valmiin purkkisoseen tarjoaminen vauvalle tuottaa vähemmän päästöjä kuin alusta alkaen kuoriminen, huuhteleminen, keittäminen ja soseuttaminen. Sen lisäksi vauvanruokapurkki on todella helposti kierrätettävä tuote.

Vierailija
65/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne pellot siis sido hiiltä vai mikä mulla menee ohi?

Ne eivät ole ympäri vuoden vihreinä.

Talvella ne on valkoisia, totta.

Vierailija
66/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tääki olis voinu jättää lisääntymättä, niin olis suojellu sitä ilmastoa kaikkein parhaiten. Mutta ei kun minä minä minä. Voisko toi ämmä vaan kadota.

Vaippavioria, muoveja, purkkiruokia, tutteja,vaatteita,kenkiä,vettä.. Kyllä on iso hiilijälki tuonkin jälkeläisrllä. Saa siinä orjat hikoilla pelloilla elättäessään ditä virastoonsa. Ja jälkeläisellekö pedataan paikkaa valtionhallintoon, hä.

Juu kato todellinen Vihreä keittäisi vähän porkkanaa ja perunaa yms. kattilassa ja soseuttaisi. Muttei Marian tartte kun on niin paljo rahaa käyttää.

Itse asiassa valmiin purkkisoseen tarjoaminen vauvalle tuottaa vähemmän päästöjä kuin alusta alkaen kuoriminen, huuhteleminen, keittäminen ja soseuttaminen. Sen lisäksi vauvanruokapurkki on todella helposti kierrätettävä tuote.

Mutta miten se sose päätyy purkkiin päästöttömäksi? Ne juurekset kuoritaan, huuhdellaan, keitetään ja soseutetaan ja joka välissä valmistuastioita huuhdellaan ja pestään. Vai oletatko, että perunaporkkanasoseen raaka-aineita ei tarvitse pestä?

Vierailija
67/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti R kirjoitti:

Mitä järkeä; varmuusvarastomme riittävät auttavasti viljan osalta yli talven ja Ohisalo yrittää kaataa maanviljelijät. Vielä raivataan vanhoja pakettipeltoja kun ei muuten pärjätä.

Rintamäen Antti oli oikeassa jo 70-luvulla.

Tää on oikeesti todella pelottavaa, että tää päättäjäsakki noudattaa tällaista yhteistä suunnitelmaa ympäri Euroopan johon kuuluu maatalouden lopettaminen maailmanpelastuksen varjolla. Ruokapula uhkaa mutta ei se haittaa, maanviljelijät peltoineen pois vaan. Ilmeisesti tosiaankin suunnitelmana on alkaa syöttämään sitten ihmisille niitä hyönteisiä.

Paitsi että Suomessa on ylituotantoa mm lihasta. Pulaa on ihmisille tarkoitetusta viljasta ja kasviksista, kun pellot käytetään eläinrehun viljelyyn. Ja sitten lihaa viedään ulkomaille. Hirveän järkevää...

Jos Suomessa olisi ylituotantoa lihasta, niin sitä pitäisi siinä tapauksessa myydä kaupoissa ihmisille paljon halvempaan hintaan. Mutta nykyinen valtionjohtohan piittaa kaikista vähiten Suomen suomalaisista. Oksettavaa touhua.

Suomalaista sianlihaa myydään kiinalaisille. Siihen ei tarvita mitään valtionjohtoa mukaan säätämään.

Vierailija
68/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että maanviljelijät laitetaan maksumiehiksi silloinkin, kun esim. Turun tunnin junan radan alle jää noin 1000 ha metsää. Ei se viljelijöiden vika ole, että väylävirasto haluaa tuhota maapalloa. Eikä ole viljelijän vika, kun kaupungit kaavoittavat kerrostalokohteita metsiin, mutta oudosti vain maanviljelijöiden oletetaan toimivan maksajina.

Miksi ei jokaiseen uuteen kerrostaloon laiteta 1 000 000 euron ympäristömaksua, jäisi moni metsä ja puistikko tuhoamatta.

Vierailija
69/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten se sose päätyy purkkiin päästöttömäksi? Ne juurekset kuoritaan, huuhdellaan, keitetään ja soseutetaan ja joka välissä valmistuastioita huuhdellaan ja pestään. Vai oletatko, että perunaporkkanasoseen raaka-aineita ei tarvitse pestä?

Tehtaassa se homma saadaan hoidettua tehokkaammin ja energiaa kuluu vähemmän per tuotekilo. Yritä nyt ymmärtää.

Vierailija
70/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lastenruokapurkkeihin saada pantin?

Vierailija
71/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhuin pienemmistä päästöistä, en päästöttömyydestä. Ainoa päästötön vaihtoehto on olla antamatta ruokaa.

Vierailija
72/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se agendan eteneminen tarkoittaa, ja vihreän siirtymän. Kohta klasu tarjoilee vaan ötököitä ja siinä sitä sitten ollaan.

Vierailija
73/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti R kirjoitti:

Mitä järkeä; varmuusvarastomme riittävät auttavasti viljan osalta yli talven ja Ohisalo yrittää kaataa maanviljelijät. Vielä raivataan vanhoja pakettipeltoja kun ei muuten pärjätä.

Rintamäen Antti oli oikeassa jo 70-luvulla.

Tää on oikeesti todella pelottavaa, että tää päättäjäsakki noudattaa tällaista yhteistä suunnitelmaa ympäri Euroopan johon kuuluu maatalouden lopettaminen maailmanpelastuksen varjolla. Ruokapula uhkaa mutta ei se haittaa, maanviljelijät peltoineen pois vaan. Ilmeisesti tosiaankin suunnitelmana on alkaa syöttämään sitten ihmisille niitä hyönteisiä.

Paitsi että Suomessa on ylituotantoa mm lihasta. Pulaa on ihmisille tarkoitetusta viljasta ja kasviksista, kun pellot käytetään eläinrehun viljelyyn. Ja sitten lihaa viedään ulkomaille. Hirveän järkevää...

Itse asiassa meillä on nyt käytännössä kaikki leipäviljalle soveltuvat pellot leipäviljan viljelyssä tai kesannolla (EU:n vaatimus!), rehuviljaa kasvatetaan lohkoilla, joilla leipävilja ei kasva. Koska niin oudolta kuin tuntuukin, niin rehuohra vaatiin ihan muita asioita kuin mallasohra, jotta satoa saataisiin. Ei kannata viljellä mallasohraa, jos sato jää reilusti alle tuotantokustannusten ja maalaji tai pienilmasto on väärä.

Heinänviljely taas rinnastetaan pitkälti kesannointiin ja jos meillä ei ole heinää, ei ole ratsastustalleja ja heppatytöillä hevosia hoidettavaksi.

Vierailija
74/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko lastenruokapurkkeihin saada pantin?

Periaatteessa voi, mutta ne kierrätetään Suomessa todella hyvin. Panttisysteemin luominen maksaisi niin paljon, ettei siitä ole hyötyä.

Vierailija
75/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni kommentoijista:

A) Luki tuon artikkelin

B) Ymmärsi, mistä siinä puhutaan.

Kommenttien perusteella todella harva. Täällä näyttää tuulesta heitetty tulkinta muuttuvan faktaksi, joka itse asiassa ei liity koko asiaan millään lailla.

Vierailija
76/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhuin pienemmistä päästöistä, en päästöttömyydestä. Ainoa päästötön vaihtoehto on olla antamatta ruokaa.

Mihin ajatusmallisis perustuu? Itse asiassa hygieniasäädösten vuoksi teollinen ruuanvalmistus tuottaa enemmän päästöjä kuin kotiruuan tekeminen.

Vierailija
77/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtaassa se homma saadaan hoidettua tehokkaammin ja energiaa kuluu vähemmän per tuotekilo. Yritä nyt ymmärtää.

Kuitenkin esim. ne porkkanat kuljetetaan ensin tehtaalle ja sieltä kauppaan (lasipurkissa), jos teen itse soseen, riittää kuljetus kauppaan, reitti tehtaalle jää väliin. Kun teen itse, voin käyttää yhtä kattilaa, tehtaassa on monta ja niiden kunnollinen puhdistus eroaa huomattavasti minun tiskaamisestani. Vaikka teollisesti kuoret voidaan poistaa tehokkaasti, niin minun kuorimaveitseni käyttöenergia olen minä, tehtaassa tarvitaan sähköä jne. Toki teen pienempiä määriä, mutta ympäsristön ja päästöjen kannalta purkkiruoka ei ole sen parempi, kiitos esim. kuljetusten.

Vierailija
78/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista Vihreistä pitää päästä eroon hallotuksissa.

Ei ainoatakaan ministeriä Vihreiden puolueesta, muutoin Suomi sortuu ja näivettyy kokonaan haihatteluun.

Mutta kuulemna ennustellaan, että Vihreät ovat myös seuraavassa hallituksessa.

Siis ensi keväänä käytävien vaalien jälkeen muodostettavassa hallituksessa.

Se o valitettava valuvirhe tässä suomalaisessa demokratiassa, että moinen pikkuinen puolue pääsee hallitukseen, mitättömästä äänestysprosentista huolimatta.

Vierailija
79/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni kommentoijista:

A) Luki tuon artikkelin

B) Ymmärsi, mistä siinä puhutaan.

Kommenttien perusteella todella harva. Täällä näyttää tuulesta heitetty tulkinta muuttuvan faktaksi, joka itse asiassa ei liity koko asiaan millään lailla.

Luin ja ihmettelin, miksi ministeri väittää, että tällä hetkellä ei ole tietoa siitä, miten laki ohjaa hakkuita. Meillä on metsistä ja metsänkäytöstä maailman tarkimmat rekisterit ja tilastot eikä ministeri tiedä, millainen metsälakimme on. Kutsun sitä ammattitaidottomuudeksi!

Vierailija
80/133 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista Vihreistä pitää päästä eroon hallotuksissa.

Ei ainoatakaan ministeriä Vihreiden puolueesta, muutoin Suomi sortuu ja näivettyy kokonaan haihatteluun.

Mutta kuulemna ennustellaan, että Vihreät ovat myös seuraavassa hallituksessa.

Siis ensi keväänä käytävien vaalien jälkeen muodostettavassa hallituksessa.

Toivon, rukoilen ja teen vaikka mitä, ettei Kokoomus ottaisi Vihreitä tulevaan hallitukseensa.

Jos ottaa, se on taas srvat 4 vuotta yhtä ja samaa kurjuutta noiden hörhöjen kanssa.

Ohis on vihreiden noita numero 1:n ja tämä torjutaan vain äänestämällä. Jos äänestysprosentti on pieni niin se sataa kokomuksen laariin ja jos äänestysprosentti on hyvä niin sd yms. saavat ääniä. Tämä siksi, että haalariporukka jättää herkästi äänestämättä. Siis kevällä -23 vaaleissa noidat roviolle, äänestä siis.