Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimolla viikko kesälomaan

Vierailija
16.07.2022 |

Väsyttänyt taas töissä itsensä siihen kuntoon ettei kesälomareissusta mihinkään voi edes haaveilla. Vuodesta toiseen menee loma pötkötellessä kotona. Mökkikin on usein vain yhden yön juttu. Mikä auttaisi vähän vähentämään tahtia viikko kaksi ennen lomaa? + Töihinmeno stressi alkaa jo viikkoa ennen loman loppua. Vaihtoi jo alaa.... Neuvoja t. Yksinäinen

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Meillä raskasta pienyrittäjän työtä tekevä mies ei jaksanut kolmen viikon lomallaan kuin levätä. Eikä ole saanut muita töitä, joten turha ehdottaa töiden vaihtoa.

Vierailija
2/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä helpotti se, että mies ryhtyi maksamaan ihan kaikki perheet kulut yksinään ja minä vaimo saatoin ottaa osa-aikatyön, teen 20 tuntia viikossa eikä stressi vaivaa. Toki mies korvaa minulle menetetyt ansiot ja maksaa yksityistä eläketurvaa, jotta jaksan paremmin olla kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain mukavaa tekemistä muutamalle illalle jo ennen lomaviikkoa? Aamiainen vuoteeseen loppuviikosta alkoholittoman skumpan kera? Leffaan torstaina ja illalliselle johonkin kivaan paikkaan perjantaina loman alkamisen kunniaksi? Kylpylään luopumaan pariksi tunniksi heti suoraan töistä kun loma alkaa? Oikeastaan ihan mitä vaan mikä alkaa kääntää aivoja eri moodiin.

Vierailija
4/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä helpotti se, että mies ryhtyi maksamaan ihan kaikki perheet kulut yksinään ja minä vaimo saatoin ottaa osa-aikatyön, teen 20 tuntia viikossa eikä stressi vaivaa. Toki mies korvaa minulle menetetyt ansiot ja maksaa yksityistä eläketurvaa, jotta jaksan paremmin olla kanssaan.

Eli mies maksaa kaikki perheen kulut ja sinä vaadit vielä mieheltä palkka siitä kun sinä et halua töitä tehdä?

Vierailija
5/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain mukavaa tekemistä muutamalle illalle jo ennen lomaviikkoa? Aamiainen vuoteeseen loppuviikosta alkoholittoman skumpan kera? Leffaan torstaina ja illalliselle johonkin kivaan paikkaan perjantaina loman alkamisen kunniaksi? Kylpylään luopumaan pariksi tunniksi heti suoraan töistä kun loma alkaa? Oikeastaan ihan mitä vaan mikä alkaa kääntää aivoja eri moodiin.

Luopumaan -lillumaan siis 😂, Pitäis vissiin laittaa silmälasit päähän niin näkisi mitä puhelin korjaa 😂

Vierailija
6/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä olla alkuvuonna mitään vielä yhdessä tehty. Taisi mennä myös viimevuosi niin. Työt menee kodin ohi heittämällä. Ollaan oltu yli 20v yhdessä.

Vierailija
7/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hoidat teidän taloudellisen tilanteen niin, että vaimo voi tehdä osa-aikaista tai vaihtaa pienempipalkkaiseen, mutta rennompaan työhön. Tai sitten laita vaimo paksuksi niin pääsee mammalomalle. Vähän vaimosta kyllä riippuu kokeeko sen raskaampana vai helpompana kuin työ.

Toden totta työelämä on nykyään persiistä. Liian moni vastuuntuntoinen uupuu työssään ja asialle ei kukaan näköjään halua tehdä mitään.

Vierailija
8/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tammikuussa on hirveät kesäsuunnitelmat jotka ei ikinä toteudu. Joka vapailla myös suunnitelmat että sitten seuraavilla vapailla. Ei minusta osaa edes vkl vapailla olla. Samoin työpäivänä ei pysty mitään normaaliasioitaan hoitamaan. Esim. Kampaajaa, leffaa, kauppaa, ravintolaa. Pyytää aina odottamaan seuraavaa lomaa joka menee aina pieleen.

Vierailija
9/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko hoidat teidän taloudellisen tilanteen niin, että vaimo voi tehdä osa-aikaista tai vaihtaa pienempipalkkaiseen, mutta rennompaan työhön. Tai sitten laita vaimo paksuksi niin pääsee mammalomalle. Vähän vaimosta kyllä riippuu kokeeko sen raskaampana vai helpompana kuin työ.

Toden totta työelämä on nykyään persiistä. Liian moni vastuuntuntoinen uupuu työssään ja asialle ei kukaan näköjään halua tehdä mitään.

Siis oisko ratkaisu nuorempi vaimo joka paksuksi? Oma kohta 52v.

Vierailija
10/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kurjalta tilanteelta sinulle, kun ilmeisesti haluaisit viettää lomaa yhdessä kodin ulkopuolella asioita tehden. Mikä on vaimosi näkemys asiaan? Kokeeko hän olevansa väsynyt työstä, onko harmissaan kotona vietetystä lomasta? Kun meitä ihmisiä on myös sellaisia jotka nauttivat enemmän sohvalla pötköttelystä kuin reissaamisesta. Jos vaimosikin kokee työn uuvuttavan hänet niin että loma menee vain lepäämiseen vaikka muutakin haluaisi tehdä, ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin miettiä mitä työn kuormittavuudelle on tehtävissä. Onko kysymys työpaikasta, alasta vai vaimosi omista taipumuksista työntekijänä (liian kiltti, ei pysty rajaamaan, ei toimivia palautumiskeinoja arjessa tms). Syytä miettimällä sitten kohti muutosta jos siihen on motivaatiota.

Ongelma tuskin ratkeaa ennen tämän vuoden kesälomaa, joten ehkä voisit tehdä omasta lomastasi sellaisen josta itse nautit. Vaikka olette olleet pitkään yhdessä ei kaikkea tarvitse tehdä kaksin. Kai sinä voit lähteä reissuun tai mökille itse tai kaverin kanssa ja vaimo voi levätä kotona? Toki jos teillä on kotona asuvia lapsia pitää yhdessä sopia heidän hoidostaan.

Vierailija
11/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oisko ratkaisu nuorempi vaimo joka paksuksi? Oma kohta 52v.

Jos ongelman ydin olet sinä niin siinä tapauksessa sitten varmaan auttaa vaimoa, kun pääsee sinusta eroon.

Vierailija
12/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä vaimosi tekee? Onko mahdollista rauhoittaa työtahtia ennen lomaa? Vai onko kenties marttyyrimainen perfektionisti, joka ei haluakaan rauhoittua, vaan luulee, että jotain kamalaa tapahtuu, jos ei aina pyri 100% tehokkuuteen ja täydellisyyteen?

Vierailija
13/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä vaimosi tekee? Onko mahdollista rauhoittaa työtahtia ennen lomaa? Vai onko kenties marttyyrimainen perfektionisti, joka ei haluakaan rauhoittua, vaan luulee, että jotain kamalaa tapahtuu, jos ei aina pyri 100% tehokkuuteen ja täydellisyyteen?

Nyt lähihoitaja. Itse se tekee aina ennen vapaita 150% tehokkuudella ettei muille jää hänen loman aikana kuormaa. Se on siis ihan hänen omassa päässään. Vanhasta ammatista jouduin taluttamaan lääkäriin, mutta ettei muut tytöt kuormitu niin oli aloillaan viikon.... Tai oli ja oli....

Vierailija
14/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran ap kertoi, että alaakin on jo vaihtanut, niin syy ylettömään työtahtiin lienee enemmän omassa persoonassa kuin työpaikassa. Jotkut vaan ovat perfektionisteja.

Vierailija
15/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä olla alkuvuonna mitään vielä yhdessä tehty. Taisi mennä myös viimevuosi niin. Työt menee kodin ohi heittämällä. Ollaan oltu yli 20v yhdessä.

Onpa kyllä ikävä tilanne sinulla nyt! Auttaisiko jos kysyisit nyt vaimolta mitä hän haluaisi tehdä ja päättäisitte, että niin teette? Lähinnä jos haluatte mennä vaikka kylpylälomalle, varaatte sen nyt valmiiksi. Se, että on jo jotain odotettavaa, voisi auttaa asiaan, ehkä? Toisena vaihtoehtona, mieti mistä asioista sinä nautit. Haluaisitko aloittaa vaikka jonkun uuden harrastuksen? Nyt voisi olla hyvä hetki jos vaimostasi ei seuraa saa mitenkään mihinkään. Tee sinä asioita kuitenkin mistä sinä nautit.

Vierailija
16/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Vaimosi tarvitsee terapiaa. Työpsykologi?

Vierailija
17/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies maksaa kaikki perheen kulut ja sinä vaadit vielä mieheltä palkka siitä kun sinä et halua töitä tehdä?

Kyllä minä haluan tehdä töitä, ihan hurjasti haluaisinkin, mutta kun miehen mielestä se on minulle liian raskasta enkä jaksa omistautua hänelle riittävästi täyden työrupeaman jälkeen. Siksi päädyimme tähän. Minä kaipaan kokoaikaista työtä ja sitä, että ansaitsin itse elantoni, mutta tämä on kompromissi, jolla liittomme pysyy kasassa.

Vierailija
18/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kyllä ikävä tilanne sinulla nyt! Auttaisiko jos kysyisit nyt vaimolta mitä hän haluaisi tehdä ja päättäisitte, että niin teette? Lähinnä jos haluatte mennä vaikka kylpylälomalle, varaatte sen nyt valmiiksi. Se, että on jo jotain odotettavaa, voisi auttaa asiaan, ehkä? Toisena vaihtoehtona, mieti mistä asioista sinä nautit. Haluaisitko aloittaa vaikka jonkun uuden harrastuksen? Nyt voisi olla hyvä hetki jos vaimostasi ei seuraa saa mitenkään mihinkään. Tee sinä asioita kuitenkin mistä sinä nautit.

Vuosia olen yksin tehnyt. Käytännössä kaverini joutuu tekemään apuna myös meidän normaali kotihommia kun vaimo ei pysty. Vaimolla ei ole myöskään yhtään ystävää. Tilanne on oikeasti huono

Vierailija
19/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kuvitellut, että lähihoitajan työvuorot ovat raskaita, mutta että työasiat jäävät töihin. Itse ongelmani vaativassa asiantuntijatyössä on ollut, että olen henkisesti ja fyysisesti (univaje) uupunut loman alussa. Loman ekat päivät herään työpainajaisiin, välissä 1,5 viikkoa rentoa oloa esim matkalla ja vikan viikon odotan kauhulla loman loppumista. Täysin omassa päässä tämä ei ole vaan työnantaja vaatii paljon ja satunnaisesti jonkun työasian olen siksi hoitanut lomallakin, koska pelkään työpaikan menettåmistä. Vanhassa työssä yritin pitää kiinni rajoista ja Yt:ssä sain lähteä ekojen joukossa.

Tänä kesänä on ollut toisin. Pidän ekaa kertaa kaikki 4 viikkoa putkeen (aiemmin ei tullut kuuloonkaan). Lisäksi irtisanouduin muutama viikko ennen lomaa. Loman jälkeen palaan pariksi päiväksi töihin ja se on sitten adjö! Uusi työ alkaa siitä parin viikon päästä kilpailijalla paremmassa positiossa ja 40 % palkankorotuksella. Pitäkää tunkkinne!

Edelleen työnantaja on laittanut lomalle tekstaria, mutta meilejä en ole lukenut. Hoitakoot sotkunsa itse. Minulla on oikeus olla tekemättä töitä eikä mitään menetettävää. Ylitöitä on viikkojen edestä, joten jos saisin potkut pääsisin helpommalla vaan, kun ei tarvitsisi tulla enää muutamaksi päiväksi. Palkan joutuvat silti maksamaan pitkälle elokuuhun.

On silkkaa vittuilua, että vaativat palaamaan töihin muutamaksi päiväksi. Eivät vain halunneet suoda minulle lähes 2 kk breikkiä töistä töiden välillä.

Johtopäätös: kerrankin otan sen mitä minulle kuuluu, koska työnantaja ei enää voi henkisesti kiristää työpaikan menettämisen pelolla joustamaan selkä vääränä. Kummasti on ollut ajatukset täysin poissa töistä.

Vierailija
20/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas helpotti se, että minä jäin kokonaan kotiin ja mies hoitaa perheen talouspuolen. Nyt ovat kaikki tyytyväisiä. Mies, koska kotona odottaa iloinen ja tyytyväinen vaimo, koti on aina siisti ja ruoka valmiina ja yhteistä vapaa-aikaa on riittämiin, kun ei tarvitse iltaisin siivota tai käydä kaupassa, riidellä roskien vientivuoroista saati viettää laatuaikaa kauppakeskuksissa viikonloppuisin.

Minä olen tyytyväinen, koska minulla on aikaa vaikka mihin ja voin itse päättää ajankäytöstäni ja tehdä, mitä ikinä haluan. Minun rahankäyttöni ei ole miehelle mikään ongelma, koska sitä on riittävästi, ei minun tarvitse lupia kysellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä