Vaimolla viikko kesälomaan
Väsyttänyt taas töissä itsensä siihen kuntoon ettei kesälomareissusta mihinkään voi edes haaveilla. Vuodesta toiseen menee loma pötkötellessä kotona. Mökkikin on usein vain yhden yön juttu. Mikä auttaisi vähän vähentämään tahtia viikko kaksi ennen lomaa? + Töihinmeno stressi alkaa jo viikkoa ennen loman loppua. Vaihtoi jo alaa.... Neuvoja t. Yksinäinen
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kuvitellut, että lähihoitajan työvuorot ovat raskaita, mutta että työasiat jäävät töihin. Itse ongelmani vaativassa asiantuntijatyössä on ollut, että olen henkisesti ja fyysisesti (univaje) uupunut loman alussa. Loman ekat päivät herään työpainajaisiin, välissä 1,5 viikkoa rentoa oloa esim matkalla ja vikan viikon odotan kauhulla loman loppumista. Täysin omassa päässä tämä ei ole vaan työnantaja vaatii paljon ja satunnaisesti jonkun työasian olen siksi hoitanut lomallakin, koska pelkään työpaikan menettåmistä. Vanhassa työssä yritin pitää kiinni rajoista ja Yt:ssä sain lähteä ekojen joukossa.
Tänä kesänä on ollut toisin. Pidän ekaa kertaa kaikki 4 viikkoa putkeen (aiemmin ei tullut kuuloonkaan). Lisäksi irtisanouduin muutama viikko ennen lomaa. Loman jälkeen palaan pariksi päiväksi töihin ja se on sitten adjö! Uusi työ alkaa siitä parin viikon päästä kilpailijalla paremmassa positiossa ja 40 % palkankorotuksella. Pitäkää tunkkinne!
Edelleen työnantaja on laittanut lomalle tekstaria, mutta meilejä en ole lukenut. Hoitakoot sotkunsa itse. Minulla on oikeus olla tekemättä töitä eikä mitään menetettävää. Ylitöitä on viikkojen edestä, joten jos saisin potkut pääsisin helpommalla vaan, kun ei tarvitsisi tulla enää muutamaksi päiväksi. Palkan joutuvat silti maksamaan pitkälle elokuuhun.
On silkkaa vittuilua, että vaativat palaamaan töihin muutamaksi päiväksi. Eivät vain halunneet suoda minulle lähes 2 kk breikkiä töistä töiden välillä.Johtopäätös: kerrankin otan sen mitä minulle kuuluu, koska työnantaja ei enää voi henkisesti kiristää työpaikan menettämisen pelolla joustamaan selkä vääränä. Kummasti on ollut ajatukset täysin poissa töistä.
Kuinka pitkä irtisanomisaika sulla on jos ennen kuukauden lomaa irtisanoudut ja silti pitää mennä vielä loman jälkeen takaisin?
2 kk, työsoppariin kirjattu tavallista pidempi irtisanomisaika.
Lähes 30 vuotta olen ollut mieheni kanssa ja nyt paljastui mieheni masennus. Hölmöä sanoa, mutta mieheni uppoutui työntekoon, peitti sillä kaikki pahat fiiliksensä. Pari kuukautta vaistoni sanoi hetkittäin, että kaikki ei ole kunnossa, mutta kun mieheni ei osaa puhua. Kaikki sitten räjähti silmilleni yllättäen. Tilanne siis niin paha, että mieheni jätti loman väliin, Hänellä siis nyt työ ainoa asia joka pitää järjissään. Hakeutui kyllä avun piiriin, mutta vierestä tätä kaamea katsoa. Mies työntää minua pois ja vaikka annan tilaa ja yritän seistä rinnalla niin pahoin pelkään, että ero tästä vielä tulee. Jonkinlaista 50v kriisiä pukkaa, eli aikoinaan Hän muutti suoraan mamman luota minun luokseni jne. Itselläni sydän täysin murtunut, mutta päivä kerrallaan mennään.