Miksi tupakointi on tupakoimattomalle niin suuri turn off?
Jos henkilö muuten on kiinnostava ja juttu luistaa? Toki ymmärrän, että moni haluaa sen "täydellisen kumppanin", mutta tuntuu, että tupakointi on usein ylitsepääsemätön juttu, vaikka muutoin henkilössä ei vikaa olisikaan. Paljon enemmän kait se nyt vaikuttaa yhteiseloa ajatellen, jos henkilöllä on esim talous retuperällä tai muutoin ollaan liian erilaisia ihmisiä, mutta usein tuntuu, että juuri tupakointi menee näidenkin kaikkien yli.
Kommentit (518)
Ei sitä tarvitsekaan tervakeuhkon ymmärtää (kun ei terva-aivoissa sytytä), ainoastaan uskoa, totella ja kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi kertoo aina heikkoidesta, tyhmyyydestä ja kaikinpuoleisesta moraalisesta alemmuudesta. Tupakoija on ihmisenä huonompi kuin tupakoimaton. Järkisyitää taikka muitakaan puoltavia seikkoja tupakoinnille ei ole mahdollista löytää.
Sama pätee mm. ylipainoisiin varmaan logiikkasi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi kertoo aina heikkoidesta, tyhmyyydestä ja kaikinpuoleisesta moraalisesta alemmuudesta. Tupakoija on ihmisenä huonompi kuin tupakoimaton. Järkisyitää taikka muitakaan puoltavia seikkoja tupakoinnille ei ole mahdollista löytää.
Sama pätee mm. ylipainoisiin varmaan logiikkasi mukaan.
Ei kun se tupakointi ei edelleenkään savustuswhataboutismista huolimatta liity/vertaudu muuhun kuin tupakointiin. Yhtä turha jaanata: jos omena on omena niin päärynä on sitten varmaan logiikkasi mukaan päärynä ja entäs appelsiini.. ja.. ja.. No shit Sherlock. Sitä paitsi ne heikoimmat ylipainoiset ovat usein myös tupakoitsijoita + muutenkin moniongelmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Sekin että se elämä pyörii röökin ympärillä, että olet jonkin kemikaalin orja. Onhan se nyt ihan jäätävä turn off ihmiselle jolla ei tuollaista ongelmaa eli addiktiota ole.
Ja sama pätee niihin kahvipakkomielteisiin. Rasittavaa sekin jos sitä kahvia ei jossain olekaan ja joku ei pärjää ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin että se elämä pyörii röökin ympärillä, että olet jonkin kemikaalin orja. Onhan se nyt ihan jäätävä turn off ihmiselle jolla ei tuollaista ongelmaa eli addiktiota ole.
Ja sama pätee niihin kahvipakkomielteisiin. Rasittavaa sekin jos sitä kahvia ei jossain olekaan ja joku ei pärjää ilman.
Rasittavaa sekin, mutta vähemmän rasittavaa kuin se ettei osata lukea otsikkoa ja pitäytyä aiheessa _"tupakointi = turn-off" ja vain siinä_ ilman entäspentäsinttämistä. Perusta lihaville kahviriippuvaisille avaruusolioille jenejenejeejee oma ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään "loukkaantumista" jos toteaa tosiasian. Ei tietenkään pidä sietää, mutta koskaan henkäystäkään tupakoimattomalle jää silti vaan aina toiseksi joskus vähänkin tupakoinut. Hetkellinen savuttomuus kun ei ole sama kuin totaalitupakoimattomuus.
Kai tajuat, että nyt jankkaat omaa näkemystäsi ultimaalisena totuutena? Minulle on täysin okei, jos sinä haluat kumppanin joka ei ole koskaan tupakoinut tai edes kokeillut. Minulle se etti olekoskaan tupakoinut ei ole erityisemmin meriitti ja moni joka on joskus polttanut lopettaa ja on tupakoimatta loppuikänsä. Minulla tässä ei ole ongelmaa. Jos sinä saat kiksit tai koet olevasi jotenkin arvokkaampi ja parempi sen perusteella ettet ole koskaan tupakoinut, niin kaikin mokomin.
Minulla on tietysti tupakoimaton puoliso ja jos luet viestini tarkemmin tajunnet, että puhun yleisellä tasolla (= et voi itse kelpuuttaa itseäsi muille) ja minäminäminä/sinäsinäsinä -jankkausta harrasti nyt joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittavaa sekin, mutta vähemmän rasittavaa kuin se ettei osata lukea otsikkoa ja pitäytyä aiheessa _"tupakointi = turn-off" ja vain siinä_ ilman entäspentäsinttämistä. Perusta lihaville kahviriippuvaisille avaruusolioille jenejenejeejee oma ketju.
Kaikesta sitä voit sinäkin näköjään rasittua :D En edes itse polta, mutta kummeksun keskustelua jonka ainoa anti on sanoa että soosoo tupakoijat. Ei se minustakaan hyvä pahe ole, mutta ei tosiaan sen huonompi kuin alkoholismi, ylipaino jne. Kahviriippuvaisetkin osaa olla aika rasittavia joskus.
Pointti ehkä siinä, että kannattaa jokaisen miettiä mistä muita haukkuu ja onko itse parempi, ilman tai riippuvuuksien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat muuten aika kärttyisälle ihmiselle :D
Siispä soosoo ap kun kyselet ja yrität pakkosavuttaa kaikki "väärin ja vääristä syistä tekevät" savuttomat, joiden on väkisin huolittava kaikki korsteenit.
Jos puhutaan yleisellä tasolla "tupakointi on turn-off ja miksi se on itselle turn-off" niin missä kohtaa "hau hau hau:ta?"
Se, että ensimmäisenä herätessä kumppani lähtee ulos tupakalle. Eli tupakka ensin, kumppani sitten. Joka. Aamu.
"Pointti ehkä siinä, että kannattaa jokaisen miettiä mistä muita haukkuu ja onko itse parempi, ilman tai riippuvuuksien kanssa". Passiivisaggressiivista puolustuskannalle heittäytymistä lienee savupiippujen puolustelu ja savustustuputus.
Ei tarvitse olla tai luulla olevansa parempi kuin kukaan ilman riippuvuuksia tai riippuvuuksilla, mutta savuttomana jos hylkää savullisen romanttisessa mielessä, kuten "turn-off" termistä ymmärretään niin se on täysin pätevä/ok peruste.
Inkkelien kohdalla tämä ymmärretään paremmin: inkkelin inkkeliyteen syy löytyy varmimmin peiliin vilkaisemalla eikä kaikkia naisia syyllistämällä.
Vierailija kirjoitti:
Se, että ensimmäisenä herätessä kumppani lähtee ulos tupakalle. Eli tupakka ensin, kumppani sitten. Joka. Aamu.
Toi kolmiodraama. En jaksanut sitä pitkään, kun polttaminen on kumminkin puhtaasti epäterveellistä.
Nuoruudessani olin töissä parissakin sairaalassa.
Siellä sitä näki, mitä tupakointi tekee ihmiselle.
Haju. Voin kyllä keskustella tupakoitsijan kanssa vaikka miten pitkään, kunhan ei savuta siinä jutellessa. Mutta pussailu... en houkuttele lainkaan.
Vaikuttaa siemennesteen makuun.
Hajun takia. Ja tupakoivan odotettu elinajanodote on huomattavasti lyhyempi. Kuten tiedetään, tupakointi tappaa. Miksi haluaisi tapailla ihmistä jolla jo on toinen jalka tuonelan oven välissä ihan omasta syystään. Ja onhan sekin negatiivinen asia, että mahdollinen kumppani käyttää rahansa sellaiseen kalliiseen shaisseen. Tupakoivilla myös usein rumat hampaat ja muita puutteita terveeltä näyttäviin verrattuna.
En pysty olemaan tupakoivan henkilön lähellä hajun vuoksi, sanoisin että se on aika iso deal breaker parisuhteessa.Jos talous on retuperällä, se on hänen oma asiansa, ei kuulu mulle niin kauan kuin saa omat menonsa maksettua.
Ei ole olemassa fiksua tupakoitsijaa. Ap kysyi, että mitä haittaa, jos on fiksu tupakoija. Kukaan fiksu ja järkevä ihminen ei ole koskaan aloittanut tupakointia eikä siten tupakoi. Eli mahdoton yhtälö. Tupakointi = ääliö.
Kai tajuat, että nyt jankkaat omaa näkemystäsi ultimaalisena totuutena? Minulle on täysin okei, jos sinä haluat kumppanin joka ei ole koskaan tupakoinut tai edes kokeillut. Minulle se etti olekoskaan tupakoinut ei ole erityisemmin meriitti ja moni joka on joskus polttanut lopettaa ja on tupakoimatta loppuikänsä. Minulla tässä ei ole ongelmaa. Jos sinä saat kiksit tai koet olevasi jotenkin arvokkaampi ja parempi sen perusteella ettet ole koskaan tupakoinut, niin kaikin mokomin.