Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tupakointi on tupakoimattomalle niin suuri turn off?

Vierailija
15.07.2022 |

Jos henkilö muuten on kiinnostava ja juttu luistaa? Toki ymmärrän, että moni haluaa sen "täydellisen kumppanin", mutta tuntuu, että tupakointi on usein ylitsepääsemätön juttu, vaikka muutoin henkilössä ei vikaa olisikaan. Paljon enemmän kait se nyt vaikuttaa yhteiseloa ajatellen, jos henkilöllä on esim talous retuperällä tai muutoin ollaan liian erilaisia ihmisiä, mutta usein tuntuu, että juuri tupakointi menee näidenkin kaikkien yli.

Kommentit (518)

Vierailija
321/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se järkyttävä haju mikä ihmisestä lähtee. Suutelu ei onnistu. Olen itsekin tupakoinut ja nyt kun en polta tajuan kuinka järkyttävän pahalle se haisee. Suutelu on aivan kammottavaa tupakoivan kanssa. Se, että ihminen väittää, ettei haise on vain itsepetosta. 

Sama myös kahvi. Lopetin kahvin juonnin. Se haku hengityksessä on järkyttävä. Enkä voisi suudella ihmistä, joka on juonut kahvia. Tämä kyllä harmittaa, ihmiset haisevat koko ajan, koska kahvitaukoja pidetään paljon. Sitten vielä palaverit... 

Vierailija
322/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tupakoin on tupakointi minullekin turn-off, koska tarkoitus on lopettaa tupakointi ja tupakoiva kumppani vaikeuttaisi lopettamista.

Vierailija
324/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee ja maistuu pahalle. Ei halua passiivista tupakointia. Miehillä erektio-ongelmat 40 v. Iho harmahtava ja eloton. En ottaisi tupakoivaa miestä.

Vierailija
325/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tupakoin on tupakointi minullekin turn-off, koska tarkoitus on lopettaa tupakointi ja tupakoiva kumppani vaikeuttaisi lopettamista.

Sinunkin mahdollisuutesi (koskaan) tupakoimattomaan ja varsinkin (koskaan) kokeilemattomaankaan (etsivät ensisijaisesti tai ainoastaan kaltaisiaan) kumppaniin ovat sekundääriset. 

Vierailija
326/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju on mulle se ykkössyy. Vanhempani tupakoivat, toki parvekkeella eikä koskaan sisällä, mutta se haju riittää jo huonolla tuurilla laukaisemaan migreenin. Tekee tiukkaa julkisessa liikenteessäkin kun joku tulee junaan ja on juuri tupakoinut. En halua sietää sitä parisuhteessa tai kodissani, miksi pitäisi? 

Sitten on terveyssyyt. Kyllä se nyt vain on kiistaton totuus, että valtaosalla tupakointi heikentää terveyttä. Pyrin elämään suht terveellisesti, enkä voisi olla sellaisen kanssa joka ei tee samaa. 

Rahaakin menee aivan turhaan, enkä muutenkaan pidä tupakointia kovin eettisenä. 

Vierailija
327/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eksistäni 5/6 oli savuttomia ja itse poltin/poltan kuin korsteeni.

Siksihän ne exiä onkin.

Ei normaali ihminen kestä röökihengityksen hajua.

Vierailija
328/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, että tupakointi on usein ylitsepääsemätön juttu, vaikka muutoin henkilössä ei vikaa olisikaan. Paljon enemmän kait se nyt vaikuttaa yhteiseloa ajatellen, jos henkilöllä on esim talous retuperällä tai muutoin ollaan liian erilaisia ihmisiä, mutta usein tuntuu, että juuri tupakointi menee näidenkin kaikkien yli. -> Vian ei tarvitse olla "suuri" kun se on (ylä)päässä.

Kyllä, tupakointi on pahinta, koska kaikki muut ongelmat (tupakoijalla talous retuperällä tai menossa kohta, tupakoitsijalla eri/huonommat arvot tupakoimattomaan verrattuna) + tupakointi päälle. Lisäturnoffina tämä mutkuentäsprutkujankkaus.

Savullinen ei voi jankuttaa itseään savuttomaksi. Savuttomuus ylivoimainen 100% turn on, muttei toki yksinään vielä riitä.

Vierailija
329/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaattisten keuhkojen takia. Jo pelkkä tupakan savu yskittää pahasti ja tekee huonon olon, jos joutuu olla savussa kauemman aikaa. 

Nykytupakat haisee ihan jäätävän pahalle. Niihin menee myös liikaa rahaa. 

Vierailija
330/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsija haisee tupakalle, kädet haisee, vaatteet haisee, henki haisee yms. Ja tämä haju ei ole kovin miellyttävä sellaiselle joka ei itse tupakoi.

Vierailija
331/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeaksi värjäytyneet hampaat ja paha haju. 

Vierailija
332/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vs.

Vaikka en tupakoi on tupakointi minullekin turn-on, koska tarkoitus on aloittaa tupakointi ja tupakoimaton kumppani vaikeuttaisi aloittamista.

Vierailija
333/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunkin mahdollisuutesi (koskaan) tupakoimattomaan ja varsinkin (koskaan) kokeilemattomaankaan (etsivät ensisijaisesti tai ainoastaan kaltaisiaan) kumppaniin ovat sekundääriset. 

En mä kyllä tupakoimattomana/koskaan kokeilemattomana ole missään vaiheessa etsinyt kumppania kaltaisteni joukosta, enkä ole kuullut moisesta. Kunhan ei enää tupakoi. 

Vierailija
334/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos henkilö muuten on kiinnostava ja juttu luistaa yhyy nyhyy nönnönnöö". Kaikki luisto ja kiinnostus loppuu auttamatta, automaattisesti syöpäkääryleeseesi ja sen käryttämiseen. Tässä vain 1 esimerkki rööki(rakkaute)si todellisesta hinnasta.

Vierailija
335/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä kyllä tupakoimattomana/koskaan kokeilemattomana ole missään vaiheessa etsinyt kumppania kaltaisteni joukosta, enkä ole kuullut moisesta. Kunhan ei enää tupakoi. 

Senkun annat moisen kompensaation, mutta kaikki savuttomat/koskaan kokeilemattomat eivät anna. Huutokauppakeisari hyvä esimerkki: 25v:n röyhyttely pitäisi pystyä "kumoamaan" ja vielä murto-osassa siitä ajasta jolloin autuaana (ei koske mua ei vaikuta muhun lällislää) imi syöpäkäärylettä. Itse "huusi" itselleen syövän.

Vierailija
336/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tupakoija ei tyydy toiseen tupakoitsijaan (arvottomuudet kohtaavat)? Savuttomuus 'ansaitaan' savuttomuudella.

Vierailija
337/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tupakointi nyt on niiiin superalaluokkainen tapa, että jos tupakoi, niin on kyllä moni muukin asia vinksallaan. Kuten koulutuspuoli, elämäntavat, kuten liikunta yms. 

Rööki ja tatskat pahin turn off evö. 

Vierailija
338/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua risoo kokkien ja keittiöihmisten tupakointi. Vetävät sätkää niin, etteivät maista mitään. Sitten häärätään jozo-purkin kanssa, kun laitetaan safkaa muille. Tuloksena on ylisuolaista moskaa.

Vierailija
339/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se haju. Ei tupakoimaton täydellinen ole. En ymmärrä tällaista ajatusta. Itse ollut polttamatta 24v ja en ole täydellinen. Mieheni ollut ilman tupakkaa 20v, ei ole täydellinen. En puhaltaisi enää rahaa ilmaan. 

Ei tarvitse olla "täydellinen" ollakseen täydellisen savuton. Tuo eikukaankuitenkaanootäydellinen on tupakoitsijan _pakko röökata_ savuverhoiluseliseliä.

Vierailija
340/518 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallista vain tilaisuuksissa ja suvun kesken jos toinen poistuu vähän väliä sitten tupakalle ja mitään varsinaista tupakka paikkaa edes sitten ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan