Mies ei ymmärrä, että minua pelottaa kesämökillä
Mies jättää usein oven lukitsematta ja kuvittelen sarjamur haajia ja ihmissusia hiipimässä nurkkiin. On liian pimeää ja liikaa outoja ääniä joista ei tiedä mitä ne on. Onneksi mökissä on sentään sisävessa tai tekisin öisin tarpeet ämpäriin!
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia naisen juttujen väheksymistä. Näin se heterosuhteissa menee. Nainen pidetään alisteisessa asemassa jättämällä hänen tarpeet huomiotta.
Toki pelkosi on järjetön, mutta se ei muuta sitä tosiseikkaa että miehesi halveksii sinua.
Meillä faija oli lapsuudessa se, joka tarkasti, että talon ulko-ovet oli lukittu yöksi ja verhot ikkunoiden edessä, jotta möröt eivät pääse yllättämään ja kurkistelemaan sisään.
Hän muuten oli kotoisin maaseudulta, aika syrjäisellä seudulta.
Joten ei ap:n pelko mitään outo asia ole välttämättä eikä edes sukupuolisidonnainen. Maaseutukylillä voi hiippailla vaikka ketä.
Vierailija kirjoitti:
Se ei tarvitse olla kuin yksi susi tai pentuja suojeleva karhu/hirvi niin ottavat silmänräpäyksessä ihmiseltä hengen pois. Kokemusta on!!!
Haudan takaako kirjoittelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä ihanaa kesämökkeilyä. Etkö muuten itse osaa laittaa sitä ovea lukkoon? Paitsi....ei ne lukot niitä sarjamurh@@jia estä, ihmissusia täällä suomessa ei pitäisi kyllä ollakkaan.
Missäs päin maailmaa niitä ihmissusia sitten on?
Ei täällä ole ollut montaa sarjamurhaajan kriteerit täyttänyttäkään.
Onhan se insuliinihoitaja ja sitten sarjahukuttaja,mutta eivät ne kyllä ventovieraiden nurkissa hiipineet.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia pelätä mökillä. Ovi kannattaa kyllä lukita yöksi.
Joku kertoi kerran, että oli koura turvana, mutta sitten se yhtäkkiä olikin kuullut jotain ja alkanut haukkua pimeyteen ja sepä vasta olikin pelottavaa. Ja vastaava se, kun on liiketunnistinvalot ja ne menevät yhtäkkiä päälle.
Miksi kannattaa? Ei me lukita ikinä. Lapset nukkuu eri talossa, joskus teltassa, jos on vieraita. En kyllä osaa mitään pelätä. Yöllä en käy huussissa, ei pelon takia, vaan siksi, että siihen herää. Siksi nykyään on sisävessa. Ennen oli sellainen ihan kätevä yöastia, kuivikkeet kompostipussissa, ja astiassa pönttökansi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä ihanaa kesämökkeilyä. Etkö muuten itse osaa laittaa sitä ovea lukkoon? Paitsi....ei ne lukot niitä sarjamurh@@jia estä, ihmissusia täällä suomessa ei pitäisi kyllä ollakkaan.
Ei täällä ole ollut montaa sarjamurhaajan kriteerit täyttänyttäkään.
Kanadassa! Ja nopeasti siitä murhaajasta tulee sarja sellainen kun listii kaksi ihmistä.
Kummituksia ei ole mutta saattavathan jotkut paikalliset Kyyrölän veljekset tulla kurkkimaan ikkunoista. Naisena ei voi olla koskaan liian varovainen, ei edes keskellä korpea mökissä.
En pelkää vaan aloin silti pitää ulko-ovea lukittuna kun hiippari tuli sisään. Puoliso heräsi ja herätti minut. Puolisen kilometriä mentiin kilpajuoksua, täytyi luovuttaa kun olin paljasjaloin.
Toisen kerran 2 hiipparia tuli ulkopaikalle varkausaikeissa, koska toisella oli pulttisakset mukana, heräsin kolinaan ja äijät häipyivät.
Sitä liikkuu myös tirkistelijöitä, jotka hakevat jännitystä. Liikkestä syttyvä valo tai pling-plong on ihan asiallinen.
M
Vierailija kirjoitti:
Se ei tarvitse olla kuin yksi susi tai pentuja suojeleva karhu/hirvi niin ottavat silmänräpäyksessä ihmiseltä hengen pois. Kokemusta on!!!
Manalastako kirjoittelet?
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia naisen juttujen väheksymistä. Näin se heterosuhteissa menee. Nainen pidetään alisteisessa asemassa jättämällä hänen tarpeet huomiotta.
Toki pelkosi on järjetön, mutta se ei muuta sitä tosiseikkaa että miehesi halveksii sinua.
Mielestäsi ihmissusien pelkääminen on "naisten juttu"?
Enpä viitsisi laittaa liiketunnistinvaloja mökkipihaan. Nehän vilkkuisivat aina kun joku peura tallustelee pihassa.
Pakko sanoa, että kun on "keskellä ei mitään" niin ihan normaalit äänetkin saavat joskus mielikuvituksen laukkaamaan. Aiemmin kesällä kerran nousin aamuyöstä pissalle ja aloin kuulla jostain metsän takaa ihan kamalaa meteliä, semmoista huminaa ja raahaamista ja ärinää. Juoksin tielle katsomaan ja odotin suoraan sanottuna, että sieltä tulee vähintään joku ulkoavaruuden alus tuhoamaan ihmiskuntaa... kunnes tajusin, että se kuului läheiseltä hakkuualueelta, varmaan laite joka nostelee tukkeja rekan kyytiin, mutta sydän tykytti kyllä :D . Olen myös mm. juossut karkuun kuusessa istunutta oravaa ja saanut slaakin katolle putoavista kävyistä. Enkä todellakaan ole mikään arkajalka normaalitilassa, mutta se ympäröivän metsän hiljaisuus jotenkin korottaa kaikki äänet potenssiin sata.
Me vuokrasimme mieheni kanssa viikonlopuksi mökin kun olin raskaana. Paikallisessa kyläkaupassa pyöri semmoista porukkaa että kuulin banjojen soivan, teki mieli sanoa miehelle ettei vaan paljasta missä majoitumme! Illan pimetessä säikyin joka rasahdusta kun olin varma että nyt joku naisenkipeä punaniska hiipii puskassa. Pissailin mökin nurkalle kun raskauden takia oli koko ajan vessahätä, mutta en todellakaan aikonut lähteä taskulampun kanssa kinttupolkua huussiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole ollut montaa sarjamurhaajan kriteerit täyttänyttäkään.Kanadassa! Ja nopeasti siitä murhaajasta tulee sarja sellainen kun listii kaksi ihmistä.
Se on kaksoismurhaaja.
Suomessa on kautta historian ollut hätinä puolen tusinaa sarjamurhaajaksi luokiteltavaa henkilöä.
Toki ei ole tietoa, missä päin maailmaa ap mökkeilee. Jossain muualla voi olla mahdollistakin joutua sarjamurhaajan uhriksi, jos mökin ovi jää lukitsematta. Ihmissusia ei tiettävästi Telluksella ole, mutta voihan ap:n mökki olla jossain toisessa todellisuudessa.
Sukumökkimme on omassa saaressa. Olen itse pähkäillyt niin että jos kerran murtovarkaalla pitäisi olla niin iso vene, että keikalle kannattaa lähteä, ei sen tarvi oikeasti lähteä tänne mökkejä ryösteleen. Helpomman saaliin saisi mantereella. Täällä kaikilla on valvontakamerat, niin kasvot jää talteen joka tapauksessa. Ihan pienelle keikalle ei siten kannata mennä kun jää kuitenkin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Mikset sinä lukitse yöllä ulko-ovea?
Jos se ei osaa
Ihmissusia on vaan täydenkuun aikaan, ei kannata lähteä silloin mökille.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää vaan aloin silti pitää ulko-ovea lukittuna kun hiippari tuli sisään. Puoliso heräsi ja herätti minut. Puolisen kilometriä mentiin kilpajuoksua, täytyi luovuttaa kun olin paljasjaloin.
Toisen kerran 2 hiipparia tuli ulkopaikalle varkausaikeissa, koska toisella oli pulttisakset mukana, heräsin kolinaan ja äijät häipyivät.
Sitä liikkuu myös tirkistelijöitä, jotka hakevat jännitystä. Liikkestä syttyvä valo tai pling-plong on ihan asiallinen.M
Ihme että tulivat sisään, vaikka näkivät varmaan mökin asutuksi. Eikö teillä ollut kuitenkin auto pihassa ja ulkona pihakalusteita jne? Uskon siis, mutta ihmettelen niitä rosvoja.
Niinhän sinne voikin tulla joku. Järkevämpi varautua ja pelätä normaalissa suhtein
Kerro toki lisää "kokemuksistasi"?
En kiistä etteivätkö sekä susi että hirvi halutessaan saa ihmisestä henkeä mutta varsinkin ekana mainitun kohdalla varsin epätodennäköistä että hyökkäisi. Hirvi on vaarallisempi.