Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahden sisaruksen yhteinen perintömökki.

Vierailija
13.07.2022 |

Siis meitä kaksi aikuista sisarusta ja mökin käyttö sujunut ongelmitta. Nyt toisen sisaruksen aikuinen lapsi on alkanut seurustella naisen kanssa, joka on koirille allerginen ja pyytää, ettei mökille viedä koiria. Meillä ja yhdellä lapsistamme on perheessä koira ja mökkeily ei onnistu ilman koiran mukaanottoa. Tämä nainen kyllä pärjää allergialääkityksen avulla sen pari kertaa, mitä kesällä viikonlopun siellä mökillä viettää. Koirat eivät ole samaan aikaan siellä. Miten te ratkaisisitte tämän asian, varmaan ei ole ainoa laatuaan?

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirien häätäminen ei ratkaise asiaa, sillä eläimistä lähtevät hilseet ja karvat pysyvät mökissä  vielä pitkään.  

Tuo on kyllä totta myös. Voi olla jo suhde päättynyt paljon ennen, kuin viimeiset allergeenit ovat kadonneet.

Vierailija
42/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökeissä myös on paljon muitakin sisäilmaongelmia ja esim. luonnon jyrsijöiden pölyjä. Nämäkin aiheuttavat kutinoita nenässä. Ainakin meidän mökillä alkaa aivastuttamaan joskus, vaikka ei ole lemmikkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, että kehtaa edes ehdottaa tuollaista! Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Käsittämätöntä röyhkeyttä. Hommatkoon sitten vaikka Hammockin jossa nukkuu.

Ei nyt käsittämätöntä röyhkeyttä. Ajattelematonta ennemminkin.

Kyllä tuo on röyhkeyttä täysin vieraan ihmisen vaatia toisia olemaan viemättä koiria omalle mökilleen. -eri

Mökki on puoliksi molempien. Molempien perheiden tarpeet täytyy huomioida tai yhteisomistus purkaa.

Eli seuraavaksi kouirallinen perhe ilmoittaa, että haluavat yhteisomistukseen hulppean moottoriveneen, koska se on kivaa ajanvietettä, ja kulut laitetaan puoliksi vaikka toisen perheen sakki tulee pahoinvoivaksi vesillä.

Mutta ne tarpeet pitää huomioida.

Eikö niin?

Vierailija
44/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tämä nainen kyllä pärjää allergialääkityksen avulla sen pari kertaa, mitä kesällä viikonlopun siellä mökillä viettää. Koirat eivät ole samaan aikaan siellä."    Eli ihan niinkuin ap sanoit aloituksessasi.

Älkää tehkö asiasta suurempaa ongelmaa, jos tyttöystävä viettää muutaman viikonlopun siellä mökillä, niin ei anna aihetta muuttaa kaikkia käytäntöjä. Voihan tyttöystävä ottaa allergialääkkeensä ja koiran omistaja voi siivota huolella mökin ennen allergikon tuloa.

Ei mitään draamaa asiasta, ap sinä itse ja toinen mökin omistaja teette yhdessä toimivan ratkaisun. Oletan että tyttöystävän allergia on hoidettavissa lääkkeillä, jos allergia on vakavampi, niin hänen ei kannata tulla mökille.

Vierailija
45/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset taitaa täällä olla äänessä. Ja eipä ihme, että perintömökit ovat usein hemmetinmoisia riitapesiä, riidan saa aikaiseksi mistä vain.

Tosi kurja juttu ja ihan mahdoton paikka, jos kompromissi halua ei ole kummallakaan perheellä. Jos ette suostu myönnytyksiin (vaikkapa ehdottamani siivouksen lisäys, ilmanpuhdistimet ja koirille 1 huone), näen tuossa kyllä riidan alun. Kun teidän perheeseen tulee jokin tarve tai toive mökkiin liittyen, siskon perhe sanoo ei. Siellä mökillä ei tehdä nimittäin mitään, mihin toinenkin omistaja ei suostu.

Ja omaa miniääni en laittaisi mökilläni mihinkään telttaan tai vajaan. Siskon koirat sen sijaan kyllä.

Vierailija
46/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä alkais suursiivoamaan vieraan takia, joka on allerginen.

Eikö se järki jo sano, että ei kannata mennä paikkaan, jonka olosuhteet ei käy.

Tämäkö aloittajan pitää niska limassa siivota jonkun pari kertaa kesässä vierailevan takia?

Eihän se kelpaa, vaan arvon tyttöystävä halusi, että koirat pannaan muualle.

Aloittaja haluaa varmasti ottaa rennosti mökillä koirien kera. Sitä paitsi siivoamalla ei kyllä lähde pois allergeenit.

Tulipa siitä naisesta riesa.

Vierailija
47/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja itse päättää koiriensa mukanaolosta, eikä joku uusi tyttöystävä.

Vierailija
48/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka P! En ole sanonut ettei koira olisi tervetullut mökille(nne). Juhannuskin meni kivasti ilman oireita. En ymmärrä miksi minun allergiaani pitää paisutella ja saada minut vaikuttamaan ylivaativalta.

Vierailija
49/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koirat ovat olleet siellä jo vuosikausia niin niitä karvoja ja hilsettä yms. on varmasti joka paikassa. Eihän se mitään auta, että niitä koiria ei sinne enää tuotais. Siellähän pitäis tehdä suursiivous ja laittaa kaikki huonekalut vaihtoon, jos on niin allerginen, että koirat eivät saa olla omistajan mökillä edes silloin kuin toisen omistajan lapsen tyttöystävä ei ole siellä.

Vierailija
50/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraihmiset taitaa täällä olla äänessä. Ja eipä ihme, että perintömökit ovat usein hemmetinmoisia riitapesiä, riidan saa aikaiseksi mistä vain.

Tosi kurja juttu ja ihan mahdoton paikka, jos kompromissi halua ei ole kummallakaan perheellä. Jos ette suostu myönnytyksiin (vaikkapa ehdottamani siivouksen lisäys, ilmanpuhdistimet ja koirille 1 huone), näen tuossa kyllä riidan alun. Kun teidän perheeseen tulee jokin tarve tai toive mökkiin liittyen, siskon perhe sanoo ei. Siellä mökillä ei tehdä nimittäin mitään, mihin toinenkin omistaja ei suostu.

Ja omaa miniääni en laittaisi mökilläni mihinkään telttaan tai vajaan. Siskon koirat sen sijaan kyllä.

Veljen tyttöystävä nyreytyi, kun heillä ei ollut parisänkyä lapsuudenkodissani. Minä, mieheni ja lapsemme nukuimme vierashuoneeseen, jossa tuo parisänky oli ja jossa tyttöystävä olisi halunnut nukkua. Emme olisi perheen kanssa mahtuneet nukkumaan veljen huoneeseen. Molemmat pariskunnat siis vain vierailivat ko. kodissa.

Nyt ko. tyttöystävä on jo ex.

Jotain rajaa näille vaatimuksillekin.

Vierailija
51/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka P! En ole sanonut ettei koira olisi tervetullut mökille(nne). Juhannuskin meni kivasti ilman oireita. En ymmärrä miksi minun allergiaani pitää paisutella ja saada minut vaikuttamaan ylivaativalta.

Haluavat hiillostaa poikaystäväsi perheen mökiltä, että saavat sen täysin omaan käyttöönsä?

Vierailija
52/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljen tyttöystävä nyreytyi, kun heillä ei ollut parisänkyä lapsuudenkodissani. Minä, mieheni ja lapsemme nukuimme vierashuoneeseen, jossa tuo parisänky oli ja jossa tyttöystävä olisi halunnut nukkua. Emme olisi perheen kanssa mahtuneet nukkumaan veljen huoneeseen. Molemmat pariskunnat siis vain vierailivat ko. kodissa.

Nyt ko. tyttöystävä on jo ex.

Jotain rajaa näille vaatimuksillekin.

Harmi, että ette halunneet teidän perheessä tehdä veljen tyttöystävälle mukavaa ja tervetullutta oloa. Itse tosin vastarakastuneina nukuttiin minun 90 cm leveässä sängyssäni tyytyväisinä.

Vierailija
53/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä provo. Kuka kirjoittaa siskostaan/veljestään: toisen sisaruksen aikuinen lapsi.

Vierailija
54/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteismökit on saatanasta. Paras ratkaisu on omat mökit.

Vierailija
55/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä ongelma on tällä tyttöystävällä; hän keksii ja ratkaisee ongelman itsekseen. Olkoon se sitten aitta, teltta, siedätetään, supersiivousta tai mitä vaan. Sen verran tulisin vastaan että osoittaisin missä kaapissa imuri on.

Hänellähän on myös hellunsa apuna toki siivouksessa; itse mökin omistajien ei tarvi asiaan mitenkään osallistua mikäli eivät tahdo.

Vierailija
56/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniän asema kommentoijien arvoasteikossa: koiraakin alempana.

Vierailija
57/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se luojan lykky, että yhteisomistus ei toteutunut mun sisaruksen kanssa tarjolla olevasta mökistä.

Ostin sitten yksin sen. Vaikea tapaus ja mielialat muuttuu ilmojen mukaan tuolla sisaruksella.

Vierailija
58/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä omalle kohdalle. Entäpä jos se allerginen olisi minun lapseni seurustelukumppani. Entäpä jos minun perheeni tarvitsisi mökille sähköt vaikkapa uniapnean vuoksi ja sisareni sanoisi "ei". Entäpä jos mökille tarvittaisiin minun perheenjäsenen vuoksi esim. pyörätuolia tai rollaattoria varten tie pihaan saakka/pihan parannus/luiskat tms (josta kaikki hyötyisivät) ja sisko kieltäisi muutokset. Entäpä jos minun lapsenlapseni tarvitsemia saunan turvallisuutta parantavia toimia ei tehtäisi.

Vierailija
59/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mökin toisen omistajan lapsen tyttöystävä on allerginen koirille ja kaikkien pitäisi heti hyppiä hänen mukaansa. Ei hänen ole pakko sinne mökille raahautua. Todennäköisesti nuorten ollessa kyseessä on vain hetken hoito ennen kuin vaihtuu seuraavaan. 

Vierailija
60/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi helppoa sillä nuoret aikuiset lapset kumppaneineen käyvät vain päiväseltään eivätkä suostu yöksi jäämään. Siinä ei ole pelkoa että mitkään allergiat vaivaisivat. Se sopii kaikille mainiosti.