Hyväksytkö sen, että puoliso valehtelee tai jättää kertomatta asioita välttääkseen riidan tai puolison suuttumisen?
Minä en. Mieheni mielestä hän on oikeutettu tähän, kun ei jaksa sitä, että hermostuisin.
Kommentit (156)
Ilmeisesti nalkutat liikaa hänen mielestään ei niin tärkeistä asioista.
En, se on valehtelua ja manipulointia.
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy, mutta minusta tuo voi olla oire siitäkin, että toinen osapuoli ei osaa olla erimielisyystilanteessa rakentava. Onko luotu ilmapiiri, jossa toinen pelkää olla rehellinen, koska vastapuolen reaktio on ylimitoitettu?
Silloin sen joka pelkää pitää ottaa asia puheeksi ja vaatia parempaa keskustelua. Ei ole toisen tehtävä yrittää arvailla mistä se kenkä puristaa, kun kumppani valehtelee ja välttelee.
PARISUHTEESSA EI SAA:
Olla valehtelua ja salaisuuksia!
Seon törkeää ja rumaa toista kohtaan!
Itse saisin valehtelija kiinni !
Valehtelu kun paljastuu Helposti!
Joskus valkoiset valheet ovat paikallaan. Vietetään mukava ilta yhdessä turhan riitelyn sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin vaimo suuttuu niin voimakkaasti jostain pienistä asioista, että on pakko.
Onneksi sinä tiedät mikä asia on pieni ja mikä on iso. Vaimosi mielestä asia ei selvästikään ole pieni kun hän reagoi vahvasti, mutta miehenä luonnollisesti tiedät hänen olevan väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy, mutta minusta tuo voi olla oire siitäkin, että toinen osapuoli ei osaa olla erimielisyystilanteessa rakentava. Onko luotu ilmapiiri, jossa toinen pelkää olla rehellinen, koska vastapuolen reaktio on ylimitoitettu?
Silloin sen joka pelkää pitää ottaa asia puheeksi ja vaatia parempaa keskustelua. Ei ole toisen tehtävä yrittää arvailla mistä se kenkä puristaa, kun kumppani valehtelee ja välttelee.
Huomaa, ettet ole sellaisen "räjähtelijän" kanssa ollut parisuhteessa. Minä olin. Kun yritin puhua juuri tuosta rakentavasta kommunikaatiosta, lopputulos oli poliisit oven takana naisen huudon ja tavaroiden heittelemisen takia. Kun nollasta sataan on 1 sekunti ja raivo nousee mm. mistä tahansa, jonka toinen voi tulkita "arvosteluksi", niin siinä on toinen osapuoli aseeton. Räjähdys tuli joka kerta, jos otin puheeksi jonkin asian, josta koin, että pitää keskustella, ensin alkoi uhriutuminen, kun hän kärsi siitä, ettei ole silmissäni täydellinen, ja sitten jos en heti alkanut lepytellä ja pyytää anteeksi, meni raivoksi. Kaksi vuotta jaksoin sitä ja sitten luovutin. Muille suosittelen lähtöä jo ensimmäisestä räjähdyksestä.
Riippuu täysin asiasta. En esimerkiksi kertonut miehelle, että mulla jäi pakastimen ovi about puoleksi tunniksi raolleen. Mies on yltiötarkka tuollaisista ja olisi todennäköisesti heittänyt kaikki kamat pakastimesta menemään, vaikka ne toki oli edelleen ihan umpijäässä. Ja varmasti olisi pitkään vahtinut pakastinta kuin haukka ja muistutellut mua jatkuvasti oven kiinnilaitosta.
Vierailija kirjoitti:
PARISUHTEESSA EI SAA:
Totta hemmetissä saa olla.
Vierailija kirjoitti:
PARISUHTEESSA EI SAA:
Parisuhteessa ei saa olla salaisuuksia...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin vaimo suuttuu niin voimakkaasti jostain pienistä asioista, että on pakko.
Onneksi sinä tiedät mikä asia on pieni ja mikä on iso. Vaimosi mielestä asia ei selvästikään ole pieni kun hän reagoi vahvasti, mutta miehenä luonnollisesti tiedät hänen olevan väärässä.
Olen eronnut, mutta jälkeenpäin olen miettinyt, että kyllä sitä välillä hermostui ihan pienistäkin asioista ihan turhaan. Lieko hormoneilla ollut osuutta asiaan myös. Jos vielä päädyn parisuhteeseen, niin ehdottomasti pidän pipoa löysemmällä kuin edellisessä suhteessa.
En hyväksy. Aikuisen täytyy pystyä ottamaan vastaan myös kumppanin negatiiviset reaktiot joita tulee väistämättä parisuhteessa. Jos asioita aletaan peitellä siksi että ei tulisi riitoja, parisuhteesta katoaa rehellisyys. Lopulta kumpikaan ei tiedä yhtään mitä toinen ajattelee ja kumppanista vieraantuu täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut, mutta jälkeenpäin olen miettinyt, että kyllä sitä välillä hermostui ihan pienistäkin asioista ihan turhaan. Lieko hormoneilla ollut osuutta asiaan myös. Jos vielä päädyn parisuhteeseen, niin ehdottomasti pidän pipoa löysemmällä kuin edellisessä suhteessa.
Joo, hormonitoiminta sekoittaa miesten pään.
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy. Aikuisen täytyy pystyä ottamaan vastaan myös kumppanin negatiiviset reaktiot joita tulee väistämättä parisuhteessa. Jos asioita aletaan peitellä siksi että ei tulisi riitoja, parisuhteesta katoaa rehellisyys. Lopulta kumpikaan ei tiedä yhtään mitä toinen ajattelee ja kumppanista vieraantuu täysin.
Ei se nyt sitä tarkoita ettei tiedä mitä toinen ajattelee, jos muuten kertoo mitä ajattelee. Se on vaan valkoinen valhe eikä sen suurempi asia.
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sitä kaikkea sanoa nyt niin suoraan. Välillä voi sanoa, että näytät hyvältä vaikka ei nyt niin hyvältä näyttäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, hormonitoiminta sekoittaa miesten pään.
Hormonitoiminta saa ihan kenen tahansa pään sekaisin.
Todellakin hyväksyn ja jätän vähän väliä jotain kertomatta emännälle, sillä hän ei osaa suhtautua asioihin oikein, vaan alkaa aina määkimään ja nalkuttamaan. Eilen viimeeksi polttelin pílveä, enkä sanonut siitä emännälle, koska tiesin mitä siitä seuraa. Olen kuitenkin jäänyt pilvivalheistakin kiinni jo sen sata kertaa, mutta suhtautuminen siihen ei muutu, joten valehtelen jatkossakin. Sitä saa mitä tilaa.
Jättää sanomatta, että näytät vähän lihoneen,kysyttäessä, miltä vaate näyttää,vastaa että kauniilta = valkoinen valhe, joka hyödyttää suhdetta
Jättää sanomatta velkaantuneensa pahasti, tai käyneensä illallisella eksän kanssa, tai liittymästä tinderiin = valehtelua
Jos olet äitini tyyppinen, niin kyllä. Valkoiset valheet ovat tapa selvittää hänen kanssaan.
Varmaan vitsailit, mutta totta tosissaan, se joka vaan pihtaa niin ajaa lopuksi puolison aidan vihreämmälle puolelle. Samoin kuin se menettää omaisuutensa jolla on tapana jättää puhelimet ja lompakot yökerhon pöytään lähtiessään vessajonoon, tai jättää fillarinsa tai autonsa lukitsematta. Eikä muuten korvaa vakuutus kun menetys oli ns. itse aiheutettu.
Omilla valinnoilla voi siis totta tosiaan vaikuttaa! Eli jos olet he-le-ve-tin raskas ja riitaisa ihminen, niin lopuksi muut alkavat välttelemään kanssasi konmunikoimista. Puoliso mukaan lukien.