Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita kolmekymppisiä joiden on vaikea löytää sitoutumiskykyistä kumppania seurusteluun ja mahdolliseen perheen perustamiseen?

Vierailija
13.07.2022 |

Kaipaisin nyt vähän vertaistukea, en keljuilua. Löytyykö palstalta muita kolmekymppisiä joiden on vaikea löytää sitoutumiskykyistä kumppania seurusteluun ja mahdolliseen perheen perustamiseen? Tuntuu että nykypäivän deittimarkkinat on yhtä pikku kivan ja seksin hakemista, haaremin keräämistä ja multideittailua. Avoimet suhteet, polysuhteet ja yhdenillanjutut ovat pinnalla ja tulee välillä se olo että arvostaako kukaan enää monogaamista suhdetta. Tämä tuottaa surua koska itse toivoisin seurustella vain sen yhden kanssa, muuttaa ajan kanssa kenties yhteen ja perustaa sen perheenkin, mutta se on vaikeaa kun yksi jos toinenkin etsii vain pikkukivaa tai parin kk:n pikasuhdetta. Mikäli haluan saada lapsen ja perheen tässä elämässä, ei minulla ole loputtomasti aikaa etsiä kumppania saati pettyä kun joku ei sitten suurista sanoistaan huolimatta sitoudukaan tai luovuttaa heti kun tulee vastaan ensimmäinen pieni keskustelu/ongelma. Tuntuu että deittisovelluksia käyttävät ovat pahimpia: vastassa on sitoutumiskammoinen ihminen joka on saanut jo paljon takkiinsa tai ihminen joka nirsoaa ja etsii aina vain parempaa ja parempaa ja on selkeästi jäänyt koukkuun deittiappiin loputtomaan tarjontaan. Tuntuu että nykymaailmassa ei malteta tai edes viitsitä panostaa enää yhteen kerralla ja oikeasti näin rakentaa ja saada jotakin yhteistä aikaan. Kun on aina olemassa se seuraava ja seuraava.

Kommentit (1943)

Vierailija
1521/1943 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tunnista omasta tuttavapiirissäni tätä että yli kolmekymppisillä olisi vaikeuksia löytää parisuhdetta. Naispuoliset ystäväni ovat lähes kaikki vakavassa parisuhteessa, ja ne muutamat jotka eivät ole, saisivat kyllä sellaisen heti kun vaan haluavat, sillä kiinnostusta heitä kohtaan näkyy riittävän miesten suunnalta.

Olen itse sosiaalisen piirini ainoa ikisinkku, ja syytä ei tarvitse kaukaa hakea: olen selkeästi rumempi kuin nämä naispuoliset ystäväni. Miehet eivät vaan yksinkertaisesti näe minua kiinnostavana, enkä ihmettele sitä yhtään.

Asia ei ole noin yksinkertainen.

Miehillä ja naisilla tämä menee käänteisesti.

Miehet osoittavat kiinnostusta helpommin, mutta kiinnostuksen tasosta ei voi olla varma. Mies voi antaa kuvan että haluaa vakavan parisuhteen jos uskoo naisen sellaista haluavan - saadakseen seksiä. Tämä johtaa siihen että naiset saavat kymmeniä kertoja enemmän kiinnostusta osakseen kuin miehet, mutta vain pieni osa kiinnostuksesta on vakavaa. Itse asiassa kiinnostuksen määrää ei voi verrata edes muihin naisiin, koska kiinnostuksen osoittamisien määrään vaikuttaa se millaisiksi miehet kokevat onnistumisen todennäköisyydet ja mahdollisten pakkien seuraukset. Siksi rempseää nelikymppistä naista lähestytään enemmän kuin 21v kaunotarta jolta saa 99,999% todennäköisyydellä pakit, ja kenties tylyt sellaiset.

Tavallinen mies taas saa naisilta kiinnostusta vain jos hänelä on tarjota parisuhdetta. Ja aika usein tämäkin kiinnostaa naista vasta kun naisella on tarpeita kuten perhen hankkiminen ja keskiluokkaisen elintason saavuttaminen. Vain pieni osa miehistä on seksuaalisesti niin kiinnostavia ettei heidän tarvitse tarjota naiselle muuta kuin seksiä ja hauskanpitoseuraa.

Voi siis olla niinkin että olet vaikeammin lähestyttävä, ja suuri osa kaveriesi liehittelijöistä haluaisi vain seksiä.

Sitoutumiskammoa esiintyy lähinnä lännessä. Balkanin seudulla ja paikka paikoin USA:n konservatiivi alueista ollaan hyvinki perhemyönteisiä. Suomalainen ukko haluaa jostain syystä vasektomian rakastellakseen seksinukkensa kanssa.

Se on fiksua.

Seksinukke ei odota kolmekymppiseksi ennen kuin halua pariutua tavismiehen kanssa, ei paisu +20kg saman tien kun mies on saatu sormustettua, ei vaadi hemmotteluviikonloppua seksin vastikkeeksi, nalkuta jos mies ei koko ajan edistä naisen elintasoa tai ole suunnittelemassa jotain muutosta, eikä ota eroa kun mies on täyttänyt tehtävänsä perheen kasvattajana ja naisen omaisuuden kerryttäjänä.

Seksinukke on parempi kumppani kuin arkikäytännölliseksi muuttuva +30v Suominainen.

Mihin tämmöinen tarvii vasektomiaa?

Seksinukke ei rajaa pois irtosuhteita ja fwb-suhteita.

Älä kysy mistä tiedän :D

Vierailija
1522/1943 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tunnista omasta tuttavapiirissäni tätä että yli kolmekymppisillä olisi vaikeuksia löytää parisuhdetta. Naispuoliset ystäväni ovat lähes kaikki vakavassa parisuhteessa, ja ne muutamat jotka eivät ole, saisivat kyllä sellaisen heti kun vaan haluavat, sillä kiinnostusta heitä kohtaan näkyy riittävän miesten suunnalta.

Olen itse sosiaalisen piirini ainoa ikisinkku, ja syytä ei tarvitse kaukaa hakea: olen selkeästi rumempi kuin nämä naispuoliset ystäväni. Miehet eivät vaan yksinkertaisesti näe minua kiinnostavana, enkä ihmettele sitä yhtään.

Asia ei ole noin yksinkertainen.

Miehillä ja naisilla tämä menee käänteisesti.

Miehet osoittavat kiinnostusta helpommin, mutta kiinnostuksen tasosta ei voi olla varma. Mies voi antaa kuvan että haluaa vakavan parisuhteen jos uskoo naisen sellaista haluavan - saadakseen seksiä. Tämä johtaa siihen että naiset saavat kymmeniä kertoja enemmän kiinnostusta osakseen kuin miehet, mutta vain pieni osa kiinnostuksesta on vakavaa. Itse asiassa kiinnostuksen määrää ei voi verrata edes muihin naisiin, koska kiinnostuksen osoittamisien määrään vaikuttaa se millaisiksi miehet kokevat onnistumisen todennäköisyydet ja mahdollisten pakkien seuraukset. Siksi rempseää nelikymppistä naista lähestytään enemmän kuin 21v kaunotarta jolta saa 99,999% todennäköisyydellä pakit, ja kenties tylyt sellaiset.

Tavallinen mies taas saa naisilta kiinnostusta vain jos hänelä on tarjota parisuhdetta. Ja aika usein tämäkin kiinnostaa naista vasta kun naisella on tarpeita kuten perhen hankkiminen ja keskiluokkaisen elintason saavuttaminen. Vain pieni osa miehistä on seksuaalisesti niin kiinnostavia ettei heidän tarvitse tarjota naiselle muuta kuin seksiä ja hauskanpitoseuraa.

Voi siis olla niinkin että olet vaikeammin lähestyttävä, ja suuri osa kaveriesi liehittelijöistä haluaisi vain seksiä.

Sitoutumiskammoa esiintyy lähinnä lännessä. Balkanin seudulla ja paikka paikoin USA:n konservatiivi alueista ollaan hyvinki perhemyönteisiä. Suomalainen ukko haluaa jostain syystä vasektomian rakastellakseen seksinukkensa kanssa.

Se on fiksua.

Seksinukke ei odota kolmekymppiseksi ennen kuin halua pariutua tavismiehen kanssa, ei paisu +20kg saman tien kun mies on saatu sormustettua, ei vaadi hemmotteluviikonloppua seksin vastikkeeksi, nalkuta jos mies ei koko ajan edistä naisen elintasoa tai ole suunnittelemassa jotain muutosta, eikä ota eroa kun mies on täyttänyt tehtävänsä perheen kasvattajana ja naisen omaisuuden kerryttäjänä.

Seksinukke on parempi kumppani kuin arkikäytännölliseksi muuttuva +30v Suominainen.

Mihin tämmöinen tarvii vasektomiaa?

Seksinukke ei rajaa pois irtosuhteita ja fwb-suhteita.

Älä kysy mistä tiedän :D

Niin että yht'äkkiä mutsinsa ulkosaunassa asuva syrjäytynyt pääsisi ehdan naisen makuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1943 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lottopallo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lottopallo kirjoitti:

Naiset yleensä katsoo top 10% miehistä ja loput 90% on näkymättömiä. (Oliko jopa niin, että naiset tinderissä valitsee jopa vaan top 5% miehistä) Tämä johtaa siihen että ne top 10% miehistä saa kaikki naiset. Tuollaiset miehet eivät halua sitoutua kun seksiä ja naisia on tarjolla yllinkyllin.

Se on biologiaa, että mies haluaa maata monen naisen kassa ja naiset haluaa sen yhden kaikkein parhaimman mahdollisen yksilön minkä voivat vaan saada. Tästä sitten tulee omat ongelmansa. Vanhemmat naiset joutuu sitten kilpailemaan niiden pahojen poikien suosiosta niiden 21-vuotiaiden kanssa joilla on se "bile-vaihe" menossa.

Toki sitten jos ottaa jonkun tosta 90% kastista, jolla ei ole niin paljon vaihtoehtoja niin voi löytää hyvänkin miehen. Harva nainen on top 10% joten se että keskiverto nainen ottaa sen keskivertomiehen ei ole mitenkään tyytymistä.

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. En tunne yhtäkään ikäistäni naista, joka etsisi miestä noin paljon nuoremmista. Kyllä 21-vuotiaat naiset ja esim. 40+ naiset etsivät miestä ihan eri ikäryhmistä. Aika harva haluaa mitään isojen ikäerojen suhteita. Että kyllä ne parikymppiset bilettäjät kiinnostavat pääsääntöisesti parikymppisiä bilettäjiä - vanhemmat naiset etsivät seuraa muualta.

Ja miksi näin? No ainakin itselleni on olennaista, millainen dynamiikka suhteessa ja seksissä on, ja jos kumppani olisi minua vaikka 20 vuotta nuorempi (eli lähempänä omien lasteni ikää), en saisi juuri sitä kiihottavaa, kipinöivää dynamiikkaa, joka minut sytyttää. Ihmisillä on kaikenlaisia preferenssejä, joista ulkonäkö on vain yksi osatekijä. Ja esim. itse 40+ naisena en edes pidä parikymppisiä omaan silmääni seksikkäimpinä Tämä on tietysti muuttunut vuosien aikana, koska parikymppisenä tietenkin kiinnostuin juuri parikymppisistä. Nykyisin kiinnostavat suunnilleen omanikäiset.

Naiset ja miehet ovat täysin erillaisia. Naisia kiinnostaa enemmän miehet jotka ovat itsevarmoja, työssäkäyviä, omillaan toimeentulevia, määrätietoisia jne. Usein parikymppiset miehet eivät ole mitään noista. Tottakai vanhemmat naiset haluavat enemmän miehen joka on lähempänä omaa ikää koska vanhemmilla miehillä on usein paremmin pakka hallussa, kuin parikymppisillä jotka ovat usein joko opiskelijoita, työttömiä tai matala-alaisessa työpaikassa.

Kyse olikin siitä, että 30-50 vuotiaat miehet joilla on valinnanvaraa naisten suhteen ottaa mielummin sen nuoremman naisen kuin omanikäisen jos on vaan mahdollista. Varsinkin jos puhutaan puhtaasti seksistä. Leonardo Dicapriolla on mistä valita ja kainaloon eksyy aina pari kymppinen nainen. Eikä se Dannykään niitä omaikäisiä näytä huolivan :D

Miehiä ei juuri kiinnosta mitä nainen tienaa tai millaista työtä tekee. Suurin osa miehistä voisi ihan hyvin deittailla sitä 25-vuotiasta macdonalsin kassatyöntekijää vaikka itse olisi korkeastikoulutettu ja hyvin tienaavassa työpaikassa. Naiset sen sijaan yleensä haluaa jonkun samantasoisen tai paremman. Siksi jos nainen on korkeasti koulutettu ja hyvin tienaava, niin se mahdollisten kumppanien määrä automaattisesti usein pienenee. (Huom koulutuksessa ja hyvässä palkassa ei ole mitään vikaa. Se vaan usein vaikuttaa siihen rimaan mitä naiset haluaa.)

No varsinkin jos puhutaan pelkästä seksistä, niin tokihan mä otan nuoren ja timmin miehen enkä mitään vanhaa möhömahaa. Koska mä voin. Parisuhteeseen sitten joku lähempää omaa ikää. Miehet kuoleekin nuorempana ja rapistuvat fyysisesti aiemmin. Miksi ihmeessä ottaisin itseäni vanhemman miehen vaivoikseni?

Miksi parisuhteeseen kelpaa vanha ikäisesi möhömaha? Koska parisuhteeseen et saa haluamaasi miestä?

No ei kyllä kelpaa parisuhteeseenkaan mikään möhömaha, koska elintapamme olisivat liian erilaiset enkä edelleenkään haaveile omaishoitajan roolista. Mutta lähempää omaa ikää (ei mua vanhempaa), sillä kyllä nuo 10vuotta nuoremmat miehet tuntuu turhan lapsellisilta vakavaan suhteeseen.

Vierailija
1524/1943 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin puolison vasta nelikymppisenä työn kautta. Hänkin tosin jäänyt yksin, koska kuuluu epäilyttävään pieneen kirkosta eronneeseen 'seurakuntaan' eikä halunnut tiedon siitä leviävän töissä.

Oli lähellä, että olisin alkanut seurustella erään harrastetoverin kanssa aiemmin ja suosittelenkin nykytietämyksellä harrastusten kautta puolison etsimistä, niin kiinnostuksen kohteet ovat taatummin yhteisiä.

Vierailija
1525/1943 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin miehet rapistuu iän myötä ennen naisia.

Enemminkin päinvastoin.

Vierailija
1526/1943 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 35v miehenä, olen yrittäny hakea "pikkukivaa, parin kk:n pikasuhdetta" vakavaa suhdetta, kaikkea. Läheisyyttä, kosketusta, seksiä ei ole ollut vuosiin, lapsista en edes enää haaveile.

Vierailija
1527/1943 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin 35v miehenä, olen yrittäny hakea "pikkukivaa, parin kk:n pikasuhdetta" vakavaa suhdetta, kaikkea. Läheisyyttä, kosketusta, seksiä ei ole ollut vuosiin, lapsista en edes enää haaveile.

Meitä on monia. Et ole yksin tämän asian kanssa.

Vierailija
1528/1943 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen osaisi löytää ihmisen. Eikä tuijottaa neuroottisena statistiikkoja ja strategisia mittoja yms. Ikävuosia. Ei ihme ettei löydy.

Vierailija
1529/1943 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa muista maista mallia. Kun nainen alkaa lähestyä sitä 30-32v kohtaa että lapsi ja perhe pitäisi saada -- kannattaa katsoa sieltä 45-52v ikäisistä miehistä.

Osa voi olla toisellakin kierroksella - mikä on ok sekin.

Löytyy fiksuja, koulutettuja, villit vuodet ohittaneita, perheeseen panostavia miehiä. Joillakin voi pientä vatsaa olla, mutta nuori rakkaus laittaa kuntoilemaankin - onhan vastuuta tulossa lapsen myötä.

Kyllä meitä on.

Ja miehille vinkiksi, että on ihan ok tehdä avioehto.

Tässä on kiteytetty just se, mihin suuntaan Suomessakin ois syytä mennä.

Vierailija
1530/1943 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet myöhässä parisuhteesi kanssa. Pääset kai ns. toiselle kierrokselle, koska kaikki hyvät on jo viety. Ja hyvistä pidetään myös kiinni. Onnea uusioperheen perustamiselle!

Vierailija
1531/1943 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tämmöinen sitoutumiskammoinen 30v. Lapsuus oli tosi rikkonainen, terapeutin mukaan vanhempani kaltoinkohtelivat minua henkisesti. Pitää varmaan paikkansa. Minulle ei kukaan koskaan sanonut että joku rakastaa minua, eikä ikinä halattu, toruttiin vain jos näytin minkäänöaisia tunteita. olin vain olemassa.

Tosin nyt tiedän paremmin että minun kuuluu pysyä sinkkuna, muuten vain satutan muita. Ellei nyt terapiassa tapahdu jotain suurta läpimurtoa mutta en usko :D

Vierailija
1532/1943 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksisuhteet on se juttu nykyään.

M29

Mikähän luulo teillä kolmekymppisillä on, kuinka kauan voitte jatkaa tuota meininkiä? Enpä usko että jaksatte enää 50-vuotiaina, ja sitten voi olla jo myöhäistä enää korjata vahinkoja. 

Pilaatte luonteenne tuolla loputtomalla vapaalla seksillä, kehäraakkeja sielun osalta hyvinkin pian.

Vierailija
1533/1943 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttimiehiä on kolmekymppisissä vaikka kuinka paljon tarjolla ja sinkkuina. Hieman epävarma ja vetäytyvä mies ei vaan välttämättä kelpaa sinulle.

Vierailija
1534/1943 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksisuhteet on se juttu nykyään.

M29

Mikähän luulo teillä kolmekymppisillä on, kuinka kauan voitte jatkaa tuota meininkiä? Enpä usko että jaksatte enää 50-vuotiaina, ja sitten voi olla jo myöhäistä enää korjata vahinkoja. 

Pilaatte luonteenne tuolla loputtomalla vapaalla seksillä, kehäraakkeja sielun osalta hyvinkin pian.

Pilaavatko naisetkin itsensä? Vai koskeeko vain miehiä?

Vierailija
1535/1943 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei,kaikki muut paitsi sinä löytävät täydellisen suhteen ensimmäisellä yrityksellä tai sitten oli typerä kysymys...

1536/1943 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ällöttävää lähtökohtaisesti, että etsitään ihmistä johonkin valmiiksi mietittyyn roolisuoritukseen. En lähtisi suhteeseen tällaisen ihmisen kanssa. Mennään täysin väärät asiat edellä ja tunne-elämä jäänyt lapsen tasolle.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
1537/1943 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Because you can. Vastuuta ottamaan eli sitoutumaan kykenevät miehet ovat aina olleet harvassa, mutta nykyään kun kaikille miehille on tarjolla rajattomasti vapaata seksiä eri naisen kanssa joka päivä niin ne alkavat olla jo todella harvinaisia aarteita. Omani löysin nuorena ja toista en edes etsi kun tuosta aika jättää.

Vierailija
1538/1943 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Because you can. Vastuuta ottamaan eli sitoutumaan kykenevät miehet ovat aina olleet harvassa, mutta nykyään kun kaikille miehille on tarjolla rajattomasti vapaata seksiä eri naisen kanssa joka päivä niin ne alkavat olla jo todella harvinaisia aarteita. Omani löysin nuorena ja toista en edes etsi kun tuosta aika jättää.

"Kaikille miehille on tarjolla rajattomasti vapaata seksiä..." Tarkoitat varmaan niille miehille, joita sinä pidät miehinä?

Vierailija
1539/1943 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta se parisuhde/perhejuna meni jo.

Hyvät miehet on viety jo vuosikymmen sitten.

Mulla on hyvä mies, kolme lasta, uusi okt ok seudulla jnejne perusjutut kunnossa.

Salaisuuteni on se, että nappasin mieheni jo 20v sitten hänen ollessa 19v, ennenkuin hänestä tuli muiden naisten pilaama ja katkeroittama.

N36

Tätäpä kovasti pelkään että näin on asiat. Itse nappasin ekan mieheni myös alta parikymppisenä mutta ero tuli juurikin kolmissakymmenissä. Lapset, kihlat ja naimisiinmenot jäi kokematta ja näyttää siltä että jääkin kun kolmekymppiset miehet ei enää sitoudu toisin kuin parikymppiset joilla on vielä uskoa eikä liikaa traumalastia.

Voihan sitä ottaa sitten sen parikymppisen, jos on kipinää. Ei iällä niin ole väliä. Onhan julkisuudessa ollut näitä nuoria naisia, joilla 30 v. vanhempi mies. Vakuuttelevat kovasti rakkauttaan ja samanlaista ajatusmaailmaa. Pitää ehkä vain uskoa enemmän siihen, että ikä on vain numero, eikä välittää ihmisten puheista.

Vierailija
1540/1943 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ikäryhmässä miehet ovat haluttomia sitoutumaan. Ja syyhän on toki naisen.