Muita kolmekymppisiä joiden on vaikea löytää sitoutumiskykyistä kumppania seurusteluun ja mahdolliseen perheen perustamiseen?
Kaipaisin nyt vähän vertaistukea, en keljuilua. Löytyykö palstalta muita kolmekymppisiä joiden on vaikea löytää sitoutumiskykyistä kumppania seurusteluun ja mahdolliseen perheen perustamiseen? Tuntuu että nykypäivän deittimarkkinat on yhtä pikku kivan ja seksin hakemista, haaremin keräämistä ja multideittailua. Avoimet suhteet, polysuhteet ja yhdenillanjutut ovat pinnalla ja tulee välillä se olo että arvostaako kukaan enää monogaamista suhdetta. Tämä tuottaa surua koska itse toivoisin seurustella vain sen yhden kanssa, muuttaa ajan kanssa kenties yhteen ja perustaa sen perheenkin, mutta se on vaikeaa kun yksi jos toinenkin etsii vain pikkukivaa tai parin kk:n pikasuhdetta. Mikäli haluan saada lapsen ja perheen tässä elämässä, ei minulla ole loputtomasti aikaa etsiä kumppania saati pettyä kun joku ei sitten suurista sanoistaan huolimatta sitoudukaan tai luovuttaa heti kun tulee vastaan ensimmäinen pieni keskustelu/ongelma. Tuntuu että deittisovelluksia käyttävät ovat pahimpia: vastassa on sitoutumiskammoinen ihminen joka on saanut jo paljon takkiinsa tai ihminen joka nirsoaa ja etsii aina vain parempaa ja parempaa ja on selkeästi jäänyt koukkuun deittiappiin loputtomaan tarjontaan. Tuntuu että nykymaailmassa ei malteta tai edes viitsitä panostaa enää yhteen kerralla ja oikeasti näin rakentaa ja saada jotakin yhteistä aikaan. Kun on aina olemassa se seuraava ja seuraava.
Kommentit (1943)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aidosti aika vaikeaa, kun nykyään ei tapaa uusia ihmisiä missään. Ainoa paikka voisi olla Tinder, mutta se tekee kaikkensa etteivät toisilleen sopivat ihmiset pariudu. Teimme erään miehen kanssa testin ja ilmeni, ettei hänen laittama supertykkäys tullut minulle läpi. Olemme opiskelijakavereita, eli samaa ikäluokkaa ja mielestäni sellainen kaksikko, jonka algoritmit varmasti ajattelisivat kuuluvan yhteen. Myös yksi eksäni kymmenen vuoden takaa on Tinderissä, mutta eipä ole kokonaieen vuoteen Tinder tuonut meitä toisillemme näkyviin. Olen siis näiden miesten kanssa kaveri ja olemme purkaneet turhautumista Tinderiin juuri tämän ongelman vuoksi.
Lyhyesti siis: On vaikea pariutua, kun ei tapaa niitä sopivia miehiä yhtään missään ja se ainoa alusta tekee kaikkensa ettemme koskaan kohtaakaan.
Eihän Tinder ole ainut deittisivusto.
Tinderissä on ylivoimaisesti eniten kävijöitä. Muissa on niin vähän, että ne on nopeasti katsottu läpi.
Tuon tinderin algoritmipelleilyn takia täytyy käyttää muitakin sovelluksia:
bumble/okcupid/badoo/FB dating
80 sivua nais-incelíen ulinaa.
Miksi ketjua ei ole poistettu vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tuntemani kolmekymppiset ovat juurikin noita sitoutumiskammoisia.
Hassua sitten, kun valittavat parisuhteettomuuttaan. Vaikka kysyntää heilläkin olisi, eivät vain itse sitoudu.
Moni vastaan tullut kolmikymppinen mies sanoo että tahtoo parisuhteen ja lapsia, jotkut jopa että ovat vauvakuumeisia, ja silti parissa kuussa huomaakin että tyyppi on sitoutumiskammoinen ja yhteenmuutto- ja lapsipuheet pelottaa.
Ei kukaan normaali ihminen halua puhua yhteenmuutosta ja lapsista _parin kuukauden_ seurustelun jälkeen. Minimi 4-5 vuotta menee tutustumisessa, sitten vasta lapset.
Itseäni ahdistaisi suuresti jos joutuisi pitämään todella vakavia keskusteluja noin nopeasti. Valitettavasti merimiehenä on vaikeaa löytää nainen joka hyväksyy sen että olen pitkiäkin aikoja, noin 6-8kk putkeen komennuksella.
Lopeta turha fnirsoisuus. Kyllä etsivä jyvän löytää tai tässä tapauksessa kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vai miten te miehet oikein ajattelette, millä perusteella te valitsisitte naisen jos saisitte kenet tahansa?
Älykkyys/älyllisyys, hyvä itsetunto, itsenäinen, ei omistushaluinen, huolehtii itsestään ja ulkomuodostaan (ei kuitenkaan mikään ylinaisellinen itsensäpuunaaja), korkea koulutus- ja/tai tulotaso. Hmm, taisin just tulla kuvailleeksi Sanna Marinia? :)
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin miehenä kierrän tämmöiset perheen perustaja naiset kaukaa. Kertokaa nyt edes yksi HYVÄ syy tehdä lapsia tähän maailmaan ja tilanteeseen??
Niinpä allekirjoitan tämän 100% naisena. Olen samaa mieltä. Miksi tehdä lapsia tälläiseen maailmaan. Perheellistyminen on oravan pyörä, josta ei pääse pois. Se on pois vapaa-ajasta, lompakosta ja ja luonnosta.
Uskon, että nykypäivän ongelma on tämä:
Ihmiset yleensä ottaen näkevät toisia ihmisiä vähemmän, varsinkaan romanttisessa mielessä, deittisovellusten ulkopuolella.
Sitten kun joku kokee, ettei törmää ihmisiin, hän alkaa käyttää deittisovelluksia. Ja sieltähän tunnetusti niitä "kunnon" ihmisiä on hyvin vaikea löytää. Olen kuullut, että esimerkiksi Valo, jota mainostetaan jotenkin kestävämmän seuran etsimiseen, on täysin näiden tindertyyppisten deittailijoiden vallassa. Tämä aiheuttaa kierreen, jossa parisuhdetta etsivä kokee, ettei kukaan ole tosissaan, vaikka totuus lienee se, että olet väärässä paikassa.
Olen itse 30+ äijänköriläs, ja olen "kunnon" ihminen. Siksi en yllämainittuun deittimaailmaan astu. Tiedän, kuinka raadollista se voi olla. Jos joskus ihmeen kautta johonkin toiseen "kunnon" ihmiseen törmään, niin mistä sen tietää mihin se johtaa. Paineita en ota, pärjään yksin.
Summa summarum, jos tinder yhtään epäilyttää ajatuksena, ei se ole paikkasi. Et löydä sieltä arvoistasi seuraa. Käännä katseesi muualle.
Golfvirta lakkaa toimimasta ja joku vielä haluaa lisää lapsia tähän tilanteeseen?
https://www.theguardian.com/environment/2023/jul/25/gulf-stream-could-c…
Vierailija kirjoitti:
Golfvirta lakkaa toimimasta ja joku vielä haluaa lisää lapsia tähän tilanteeseen?
https://www.theguardian.com/environment/2023/jul/25/gulf-stream-could-c…
Ei koske minua, en pelaa golfia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen perusteella naiset itse valikoivat sitoutumishaluttomia miehiä ja vain tuollaiset miehet saavat aikaan naisissa kipinöitä.
Deittailu on turhauttavaa kun haluaisi parisuhteen ja oman perheen mutta naisilta tulee vain pakkeja vaikka pääsisi 6.treffeille asti.
Kerran yksi nainen valitti treffeillä että hän löytää vain varattuja tai p anomiehiä mutta silti antoi pakit mulle joka etsin parisuhdetta.Eli kyse ei ole siitä että kunnollisia herrasmiehiä ei olisi vaan naiset eivät vain syty heistä.
Tunnistan tuon ongelman. Toisaalta mielestäni mies voi olla samanaikaisesti sekä hauska ja kipinöitä aikaansaava että se joka sitoutuu. En tahtoisi tylsää miestä joka ei saa minua nauramaan tai herätä minkäänlaisia tunteita ja himoja. Tämä ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin se että kelpuutan vain top 5 miehet. Ja herrasmiehet ovat ihania - varsinkin sellaiset joissa on ripaus sitä tuhmempaakin miestä joukossa pinnan alla.
Ja kullíkáruselli jatkaa pyörimistään. Sentään olet rehellinen asiasta.
Häh, oletko sinäkin miehenä siis sitä mieltä että vain panomiehet on hauskoja ja mielenkiintoisia ja muut sitten tylsiä eivätkä yhtään hauskoja? (en siis itse koe näin) Ja jos olet tätä mieltä niin oletko sitten itse kimpassa naisen kanssa joka ei ikinä saa sinua nauramaan ja johon et tunne mitään vetoa?
Naurattaminen onkin parisuhteen ykkösjuttu.. hohhoijaa..
Itse olen löytänyt puolisoni aikana ennen Tinderiä ja tiedän saavani alapeukkuja, mutta jaksan tätä joka käänteessä muistuttaa.
Kun löydät sen joka haluaa sitoutua ja kenen kanssa perheen perustat, muista että iso osa ihmisistä pettää. Jossain muodossa. Joskus. Tuollainen hampaat irvessä puolison metsästys saa joskus rumiakin piirteitä esiin, tulee pirun mustasukkaiseksi kun vihdoinkin saa jonkun itselleen tai vaihtoehtoisesti lapsellisen naiiviksi, luulee saaneensa itselleen sen ainoan hyvän miehen, kun kaikki muut ovat pettäviä paskiaisia. Enkä tarkoita että pitää jatkuvasti toista epäillä ja kytätä. Vaan että varautuu siihen, että niin saattaa käydä. Ymmärtää, että joskus ihmiset tekevät tyhmiä juttuja. No joo, tää oli vähän ohis.
ite en sinun iässä löytänyt ketään sopivaa ja perhe jäi perustamatta.. nyt kun ikää on 55 niin mies kyllä on mutta lapsia ei enää saa. näin se elämä meni minun osalta. onneksi on siskojen ja veljen lapsia joitten kanssa pidetään yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Se on aidosti aika vaikeaa, kun nykyään ei tapaa uusia ihmisiä missään. Ainoa paikka voisi olla Tinder, mutta se tekee kaikkensa etteivät toisilleen sopivat ihmiset pariudu. Teimme erään miehen kanssa testin ja ilmeni, ettei hänen laittama supertykkäys tullut minulle läpi. Olemme opiskelijakavereita, eli samaa ikäluokkaa ja mielestäni sellainen kaksikko, jonka algoritmit varmasti ajattelisivat kuuluvan yhteen. Myös yksi eksäni kymmenen vuoden takaa on Tinderissä, mutta eipä ole kokonaieen vuoteen Tinder tuonut meitä toisillemme näkyviin. Olen siis näiden miesten kanssa kaveri ja olemme purkaneet turhautumista Tinderiin juuri tämän ongelman vuoksi.
Lyhyesti siis: On vaikea pariutua, kun ei tapaa niitä sopivia miehiä yhtään missään ja se ainoa alusta tekee kaikkensa ettemme koskaan kohtaakaan.
En tiedä vastattiinko sinulle jo, mutta ongelmasi taitaa olla se, että he ovat jo kavereitasi. Tinderin ei tietääkseni pitäisi ylipäätänsä näyttää kavereita toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, ja mitä olen (etenkin) naispuolisten ystävieni kanssa keskustellut, niin aika monella heistä on melko tiukat kriteerit sille, millaisia asioita ei voi hyväksyä. Muutamia tosielämän esimerkkejä:
- miehellä on maksuhäiriömerkintä - ei jatkoon. Sillä ei ole väliä, mistä merkintä on tullut, onko velka ehkä jo maksettu, ja miten asia on nyt hoidossa.
- mies on joskus viihdekäyttänyt muita päihteitä, kuin alkoholia - ei jatkoon. Kannabista joskus poltellut tai jopa edelleen satunnaisesti poltteleva mies on narkkari ja pajapää, josta ei ole parisuhteeseen.
- miehellä on mielialalääkitys - ei jatkoon. Mielenterveysongelmat, burn out, masennus tai hoitotasapainossa oleva mielen sairaus tekevät miehestä kelvottoman parisuhteeseen.
- miehellä on lapsia edellisestä liitosta - ei jatkoon. Miehen tulee haluta lapsia ja olla huomaavainen ja sitoutumishaluinen kumppani, muttaOot kyllä äärimmäisen turhamainen tyyppi. Sun kaltainen ihminen ei ansaitse mitään parisuhdetta.
Täällä on kolmekymppinen mies, jonka on todellakin vaikeaa löytää sitoutumiskykyistä kumppania, tosin en halua omia lapsia, enkä perustaa perhettä. Olen pienellä palkalla kuitenkin hyvin toimeentuleva, en kaipaa elämääni mitään suurta maallista mammonaa tai mitään järjetöntä omaisuutta, eikä matkailukaan ole niin hirveän lähellä sydäntäni, että sentakia pitäisi taloudellisesti uhrautua. Haluaisin tervejärkisen kumppanin, jolla on terve itsetunto ja hyvä vuorovaikutustaito. Myöskään yleissivistys ja elämänkokemus olisi suurta plussaa.
Naiset mötköytyvät / rummoutuvat ja miehet turhautuvat rapistuviin odotuksiin. Nuorempia naisia ei saa ja omanikäiset eivät viisaria väräytä niin minkäs teet?
Vierailija kirjoitti:
Seksisuhteet on se juttu nykyään.
M29
Itse elän ja haluan elää sinkkuna, mutta en lennä kukasta kukkaan enkä harrasta holtitonta seksisuhteesta toiseen liitelyä. Tosin olen nainen ja elämänarvoni ovat varmasti erilaiset kuin valtaosalla miehiä.
Mietin vain ovatko nämä pintaliitäjät ja holtittomat seksisuhteissa eläjät tulleet ajatelleeksi että elämää on vielä sitten sen kukkeimman nuoruuden jälkeenkin? Entä sitten? Ikää tulee, siitä ei kukaan välty, ja takuulla niitä irtosuhteita on yhä vaikeampi löytää ja hyvin moni mies löytää itsensä yksinäisenä ja ihmettelemästä että mitäs nyt?
Siellä baanalla liitää ne nuoremmat, vanhemmille ei enää markkinoita löydytkään, ja kun mitään pysyvää ei olla kyetty rakentamaan on se erittäin vaikeaa sitten enää kun ensin on oman "markkina-arvonsa" pilannut eikä edes tiedä eikä osaa muuta.
Varsinkin miehille tuo yksin jääminen tuntuu olevan tuskallista. Naiset pärjää paljon paremmin ja hyvin usein valitsevat yksin elämisen. Moni mies kuvittelee olevansa ikinuoria Adoniksia joilla vientiä nuorten naisten keskuudessa hamaan hautaan mutta totuus on valitettavasti toinen. Kyllä siellä hallitsee nuoremmat Adonikset, vanhemmat jää auttamatta lehdellä soittelemaan. Mutta miten kukakin elämänsä haluaa elää...
Eihän Tinder ole ainut deittisivusto.