Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita kolmekymppisiä joiden on vaikea löytää sitoutumiskykyistä kumppania seurusteluun ja mahdolliseen perheen perustamiseen?

Vierailija
13.07.2022 |

Kaipaisin nyt vähän vertaistukea, en keljuilua. Löytyykö palstalta muita kolmekymppisiä joiden on vaikea löytää sitoutumiskykyistä kumppania seurusteluun ja mahdolliseen perheen perustamiseen? Tuntuu että nykypäivän deittimarkkinat on yhtä pikku kivan ja seksin hakemista, haaremin keräämistä ja multideittailua. Avoimet suhteet, polysuhteet ja yhdenillanjutut ovat pinnalla ja tulee välillä se olo että arvostaako kukaan enää monogaamista suhdetta. Tämä tuottaa surua koska itse toivoisin seurustella vain sen yhden kanssa, muuttaa ajan kanssa kenties yhteen ja perustaa sen perheenkin, mutta se on vaikeaa kun yksi jos toinenkin etsii vain pikkukivaa tai parin kk:n pikasuhdetta. Mikäli haluan saada lapsen ja perheen tässä elämässä, ei minulla ole loputtomasti aikaa etsiä kumppania saati pettyä kun joku ei sitten suurista sanoistaan huolimatta sitoudukaan tai luovuttaa heti kun tulee vastaan ensimmäinen pieni keskustelu/ongelma. Tuntuu että deittisovelluksia käyttävät ovat pahimpia: vastassa on sitoutumiskammoinen ihminen joka on saanut jo paljon takkiinsa tai ihminen joka nirsoaa ja etsii aina vain parempaa ja parempaa ja on selkeästi jäänyt koukkuun deittiappiin loputtomaan tarjontaan. Tuntuu että nykymaailmassa ei malteta tai edes viitsitä panostaa enää yhteen kerralla ja oikeasti näin rakentaa ja saada jotakin yhteistä aikaan. Kun on aina olemassa se seuraava ja seuraava.

Kommentit (1943)

Vierailija
1041/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut aivan saman jutun. Mies väittää haluavansa perheen ja yhteisen tulevaisuuden, silti vuodenkaan tapailun jälkeen seurustelu ei käy, on muka liian aikaista. Luulen, että useimmilla 30-vuotiailla ns. hyvillä miehillä on jokin tälläinen syy sinkkuuteensa.

Vierailija
1042/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttiin "älä etsi niin löydät"

Mielestäni pitää olla löydettävänä, jotta voi löytää. Joillekin se vaatii enemmän työtä kuin toisille. Löysin itse onneksi Tinderistä sitoutumista ja perhettä haluavan, tunneälykkään, fiksun, päihteettömän suloisen miehen. Syrjäytyneet ja yksinäiset saattavat olla hiukan ujoja aluksi, mutta tutustuessa avautuvat. On hyvä siis antaa mahdollisuus mikäli omat elämänarvot on kohdillaan.

Naiset tekevät vähän aloitteita. Ehkä sitä voisi treenata...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.

Vierailija
1044/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pitää olla löydettävänä, jotta voi löytää. Joillekin se vaatii enemmän työtä kuin toisille. Löysin itse onneksi Tinderistä sitoutumista ja perhettä haluavan, tunneälykkään, fiksun, päihteettömän suloisen miehen. Syrjäytyneet ja yksinäiset saattavat olla hiukan ujoja aluksi, mutta tutustuessa avautuvat. On hyvä siis antaa mahdollisuus mikäli omat elämänarvot on kohdillaan.

Ne naiset tekevät aloitteita, joiden on pakko tehdä aloitteita. Ja Tinder oli aivan eri ohjelma esimerkiksi 10 vuotta sitten, kuin se on nyt. Mahdollisuus löytää sieltä seksin lisäksi (naisille) mitään muuta alkaa olla ohut.

Vierailija
1045/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuuko treffipalstoja lastenhankintaan? Eri asia kuin "tositarkoituksella", jos tavoitteena on suoraan perustaa perhe.

Tosin otsikossa puhutaan "mahdollisen perheen" perustamisesta. Miksi mahdollisen? Kaikki eivät saa lapsia, mutta onko vallalla joku oletus, ettei lasten hankkimisesta saisi suoraan puhua?

Vierailija
1046/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne naiset tekevät aloitteita, joiden on pakko tehdä aloitteita. Ja Tinder oli aivan eri ohjelma esimerkiksi 10 vuotta sitten, kuin se on nyt. Mahdollisuus löytää sieltä seksin lisäksi (naisille) mitään muuta alkaa olla ohut.

Oletko siis nainen ja pidät itseäsi liian hienona tekemään aloitteita?

Vierailija
1047/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis nainen ja pidät itseäsi liian hienona tekemään aloitteita?

Ei, vaan kauniiden naisten ei tarvitse tehdä aloitteita. Miehet hoitavat satamäärin aloitteiden tekemisen. Ja kun kysyntä on tarjontaa suurempaa, niin hinta nousee samassa suhteessa.

Vierailija
1048/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttuuko treffipalstoja lastenhankintaan? Eri asia kuin "tositarkoituksella", jos tavoitteena on suoraan perustaa perhe.

Tosin otsikossa puhutaan "mahdollisen perheen" perustamisesta. Miksi mahdollisen? Kaikki eivät saa lapsia, mutta onko vallalla joku oletus, ettei lasten hankkimisesta saisi suoraan puhua?

Miehille on nykyään vaihtoehtona etsiä Tinderistä kumppanuusvanhemmuudesta kiinnostunutta naista Suomesta ja Itä-Euroopasta. Varakas mies voi harkita yksinhuoltajuutta Man-having-babies järjestön ansiosta.

Vierailija
1049/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut aivan saman jutun. Mies väittää haluavansa perheen ja yhteisen tulevaisuuden, silti vuodenkaan tapailun jälkeen seurustelu ei käy, on muka liian aikaista. Luulen, että useimmilla 30-vuotiailla ns. hyvillä miehillä on jokin tälläinen syy sinkkuuteensa.

Serbiassa mies kokee raskauden normaalina. Suomessa jostain syystä raskaus nähdään maailmanloppuna.

Vierailija
1050/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Vastapuolen kiinnostus loppuu kun kuulevat minun olevan kyseessä, koskaan en ole seurustellut

Vierailija
1051/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisen pitäisi välittää urastaan vähemmän kuin miehen, vaikka haluaisikin perheen?

Vierailija
1052/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, ja mitä olen (etenkin) naispuolisten ystävieni kanssa keskustellut, niin aika monella heistä on melko tiukat kriteerit sille, millaisia asioita ei voi hyväksyä. Muutamia tosielämän esimerkkejä:

- miehellä on maksuhäiriömerkintä - ei jatkoon. Sillä ei ole väliä, mistä merkintä on tullut, onko velka ehkä jo maksettu, ja miten asia on nyt hoidossa.

- mies on joskus viihdekäyttänyt muita päihteitä, kuin alkoholia - ei jatkoon. Kannabista joskus poltellut tai jopa edelleen satunnaisesti poltteleva mies on narkkari ja pajapää, josta ei ole parisuhteeseen.

- miehellä on mielialalääkitys - ei jatkoon. Mielenterveysongelmat, burn out, masennus tai hoitotasapainossa oleva mielen sairaus tekevät miehestä kelvottoman parisuhteeseen.

- miehellä on lapsia edellisestä liitosta - ei jatkoon. Miehen tulee haluta lapsia ja olla huomaavainen ja sitoutumishaluinen kumppani, mutta vasta tämän uuden naisen kanssa.

- miehellä on naispuolisia ystäviä - ei jatkoon. Miehen on oltava tasa-arvoa kannattava, mutta hänen on myös tajuttava, ettei vastakkainen sukupuoli ole ystävämateriaalia.

- mies asuu väärässä paikassa - ei jatkoon. Ei jaksa alkaa kaukosuhteeseen, ei halua viettää tapaillessa aikaa toisen kanssa maalla/kaupungissa.

- mies on työtön tai sairaseläkkeellä - ei jatkoon. Syyllä ei ole väliä, töitä kyllä nohevalle löytyy aina ja työkyvytön on luonnollisesti myös kyvytön parisuhteeseen.

- eriävä poliittinen kanta tai ei poliittista kantaa lainkaan - ei jatkoon. Väärät arvot, ei sovi ja ei käy.

Tähän kun vielä lisätään ehdottomat ulkonäkökriteerit, niin kumppanin löytäminen alkaa olla jo aika hankalaa. Pitää olla oikean mittainen ja painoinen ja rakenteinen ja sopivan tyylinen. Viimeistään vääränlainen penis saattaa romahduttaa lupaavasti alkaneen suhteen.

En tarkoita, etteikö ihmisellä saisi olla ehdottomiakin periaatteita ja kriteereitä potentiaaliselle kumppanille, mutta minusta kannattaa kuitenkin aina tutustua kiinnostavaan ihmiseen avoimella mielellä.

Näin juuri. Ja kun tuo oma kauneuskin on ehkä pääsääntöisesti purkista niin sit ihmetellään miks ei kelpaa. En nyt sano, että ihan kaikki pitäis kelpuuttaa mutta jostakin pitää olla valmis joustamaan. Se elämä jatkossakin parisuhteessa vaatii kompromisseja. Muuten tulee ero ja ollaan lähtötilanteessa, monta vuotta vanhempana ja vähemmän haluttavina. Ei hyvä.

Naama maalattu viehättäväksi, hiukset lisukkeineen kampaajalta, silmäripset city-marketista, rinnat kirurgilta, takapuoli ja vartalo muotoilevilla vaatteilla. Olen täydellinen, 10/10, prinsessa jne. Miehen pitää olla sellainen ja tällainen, tehdä niin ja näin.

On mennyt vaikeaksi. Ja kuka tämän on tällaiseksi muuttanut? Naiset ihan itse.

1053/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N39v kirjoitti:

Minä.

Vastapuolen kiinnostus loppuu kun kuulevat minun olevan kyseessä, koskaan en ole seurustellut

Minulle kyllä kelpaisit, jos vain olet oikein hyvin rintava! Tutkimusten mukaan tämä kun on arvostetuin ulkoinen ominaisuus naisessa viehkeä kuin aamukasteinen kukkaketo!

Vierailija
1054/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mitä tuolla lapsilähtöisyydellä tässä tapauksessa oikein tarkoitetaan? Se kirjoittaja voisi vastata, joka on sitä termiä toistellut.  

Että haluaa lapsia ja haluaa pitää niistä huolta. Mies haluaa että nainen välittää enemmän lapsistaan kuin urastaan. Voi tulla monelle shokkina, ihmeellistä kyllä.

Jotku keskittyy uraan, millä ei ole mitään väliä. Huomaa sitten vanhempana, että olisi voinut tehdä jotakin muutakin. Vaikka matkustella enemmän ja viettää lomaa rauhassa ilman töitä. Uran luonti on vain niille, joilla on hirveästi velkaa niin hyvä se on tienata.

Vierailija
1055/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies valitsis sut kun tarjolla on vastaavilla toivelistoilla varustettuja nuorempia naisia?

Ei miehet oo sitoutumiskyvyttömiä, ne ei vaan haluu sitoutuu sun kanssa.

Vierailija
1056/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit sitoutunut 20 v

Niin sitouduinkin mutta ero tuli yli kolmekymppisenä. Mies ei halunnutkaan sitoutua avoliiton lisäksi avioliittoon ja lapsiin asti.

Tää just on niin turhauttavaa. Että tuhlaa jopa vuosia omasta elämästä ihmiseen joka ei haluakaan sitoutua ja pahimmillaan tää sitoutumishaluton tietää sen alusta lähtien ja valehtelee pitkän aikaa.

Vierailija
1057/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N39v kirjoitti:

Minä.

Tarvitseeko sitä niille kertoa? 

Vierailija
1058/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi mahdollistaa sulle perheen. Hirmu kasa työtä, väsymystä, rahan, ajan ja elämän haaskaamista. Mitä se toinen osapuoli saa tässä diilissä?

Aika kurja asenne sitoutumista ja perhe-elämää kohtaan.

No mutta tuotahan se pääosin on. 

Seksi loppui kun lapset oli tehty. Rahaa menee älyttömästi talon ylläpitoon. 

Toki lapsien harrastuksiin yms. palaa rahaa, mutta se on ihan ok. Rouva vain vinkuu kaikenlaista kallista ja olettaa minun maksavan.

Vierailija
1059/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit sitoutunut 20 v

Niin sitouduinkin mutta ero tuli yli kolmekymppisenä. Mies ei halunnutkaan sitoutua avoliiton lisäksi avioliittoon ja lapsiin asti.

Tää just on niin turhauttavaa. Että tuhlaa jopa vuosia omasta elämästä ihmiseen joka ei haluakaan sitoutua ja pahimmillaan tää sitoutumishaluton tietää sen alusta lähtien ja valehtelee pitkän aikaa.

Ei naimisiin mene nykyisten pykälien puitteissa kuin hönöt, hyötysuhde miehille pakkasen puolella pahasti.

Eduskunnan naiset power-pimppi päissään on nykyisen tilanteen aiheuttanu päätöksillään, turha se on nyt enää jälkeenpäin kitistä, saati varsinkaan yrittää sysätä tilannetta miesten syyksi.

Vierailija
1060/1943 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa niistä kolmekymppisistä mallia, joille suhteen löytäminen on helppoa. Mitä heissä on erilaista tai mitä he tekevät eri tavalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän