Muita kolmekymppisiä joiden on vaikea löytää sitoutumiskykyistä kumppania seurusteluun ja mahdolliseen perheen perustamiseen?
Kaipaisin nyt vähän vertaistukea, en keljuilua. Löytyykö palstalta muita kolmekymppisiä joiden on vaikea löytää sitoutumiskykyistä kumppania seurusteluun ja mahdolliseen perheen perustamiseen? Tuntuu että nykypäivän deittimarkkinat on yhtä pikku kivan ja seksin hakemista, haaremin keräämistä ja multideittailua. Avoimet suhteet, polysuhteet ja yhdenillanjutut ovat pinnalla ja tulee välillä se olo että arvostaako kukaan enää monogaamista suhdetta. Tämä tuottaa surua koska itse toivoisin seurustella vain sen yhden kanssa, muuttaa ajan kanssa kenties yhteen ja perustaa sen perheenkin, mutta se on vaikeaa kun yksi jos toinenkin etsii vain pikkukivaa tai parin kk:n pikasuhdetta. Mikäli haluan saada lapsen ja perheen tässä elämässä, ei minulla ole loputtomasti aikaa etsiä kumppania saati pettyä kun joku ei sitten suurista sanoistaan huolimatta sitoudukaan tai luovuttaa heti kun tulee vastaan ensimmäinen pieni keskustelu/ongelma. Tuntuu että deittisovelluksia käyttävät ovat pahimpia: vastassa on sitoutumiskammoinen ihminen joka on saanut jo paljon takkiinsa tai ihminen joka nirsoaa ja etsii aina vain parempaa ja parempaa ja on selkeästi jäänyt koukkuun deittiappiin loputtomaan tarjontaan. Tuntuu että nykymaailmassa ei malteta tai edes viitsitä panostaa enää yhteen kerralla ja oikeasti näin rakentaa ja saada jotakin yhteistä aikaan. Kun on aina olemassa se seuraava ja seuraava.
Kommentit (1943)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi mahdollistaa sulle perheen. Hirmu kasa työtä, väsymystä, rahan, ajan ja elämän haaskaamista. Mitä se toinen osapuoli saa tässä diilissä?
Aika kurja asenne sitoutumista ja perhe-elämää kohtaan.
Joo, tuo itsekkyyden asenne on se joka vallitsee kaikessa. "Miksi kukaan haluaisi mahdollistaa sinulle.." on vahingossa oiva kiteytys nykyihmisen tai nykykaupunkilaisen ajattelutavasta.
Luulen, että kaupungeissa pyörii eniten näitä pintaliitäjiä ja itsekkäitä pyrkyreitä, jotka näkevät toisen ihmisen kertakäyttömateriaalina tai itseään hyödyttävänä lisänä, tää ajatusmaailma on perujaan työelämästä; sillä tiettyjen alojen neukkareissa puhutaan juuri noin. Toki on kai itsekästä haluta se perhekin, mutta luulempa että perinteisempien arvojen vaalijoita löytyy enemmän maaseudulta ja pikkukaupungeista, joissa vielä työpaikkoja, suuntaa pois pääkaupunkiseudulta.Komppaan tätä. Ikävä kyllä en myöskään ole löytänyt sen sitoutumiskykyisempää miestä vaikka valikoin pikkukaupungeissa asuvia ja niitä ns. "maalaimiehiäkin" deitteihini. Kuvittelin että sellaiset ovat ns. perinteisten arvojen perään mutta väärässäpä olin. Jos mies osaa vähänkään keskustelutaitoja, on myös naisia ja sitten ei taaskaan ole tarvetta sitoutua.
Anteeksi, mutta vähän ihmettelen, eikö kukaan kolmekymppinen enää rakastu niin totaalisesti, että yhteen muutot ja lisääntymiset hoituvat kuin luonnonvoimaisesti... ? Olen tietty ikivanha mummeli, joka ei itse tunne nykyajan deittailukulttuuria. Kerran olen kuitenkin rakastunut tulisesti, eikä siinä paljon mietitty, ollaanko yhdessä vai ei. Samalla tavalla kävi muutama vuosi sitten kolmekymppiselle lapselleni, joka salamarakastuttuaan meni naimisiin suurin piirtein siltä istumalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mä olisin jotenkin alempiarvoinen tai huonompi siksi, että olen 30+ sinkku, koska tuli ero? En käsitä.
Noi kaks viimeistä sanaa-tuli ero- on red flag kaikille laatumiehille. Joko arvostelukyvyssäsi on ollut alunperin toivomisen varaa tai sitten et ole pystynyt kohtaamaan ja käsittelemään ongelmiasi aikuismaisesti. Itsellä ainakin sireenit soisivat korvissa ja ryntäisin karkuun kun vielä voi.
Vierailija kirjoitti:
"Alenna rimaa, ota se vähän rumempi, mutta kiltti ja hyvätapainen mies"
Varmaan ihan hyvä neuvo niille naisille, jotka noin pystyvät toimimaan. Itselleni miehen ulkonäkö on kuitenkin niin tärkeä tekijä että en siitä pysty tai suostu kyllä tinkimään.
"Jos ei kala syö niin syötti säästyy"
Seurustelu perustuu täysin vapaaehtoisuuteen. Jokainen voi asettaa (mahdolliselle tulevalle) kumppanilleen ihan semmoiset kriteerit kuin haluaa. Jos on kovin puhdas ja aatteellinen , voi jossakin vaiheessa huomata olevansa ahdas ja puutteellinen.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihan hyvä neuvo niille naisille, jotka noin pystyvät toimimaan. Itselleni miehen ulkonäkö on kuitenkin niin tärkeä tekijä että en siitä pysty tai suostu kyllä tinkimään.
No sitten on turha itkeä. Hyvännäköiset usein tietävät markkina-arvonsa ja pettävät herkemmin. Mutta kaikkea ei voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi mahdollistaa sulle perheen. Hirmu kasa työtä, väsymystä, rahan, ajan ja elämän haaskaamista. Mitä se toinen osapuoli saa tässä diilissä?
Aika kurja asenne sitoutumista ja perhe-elämää kohtaan.
Joo, tuo itsekkyyden asenne on se joka vallitsee kaikessa. "Miksi kukaan haluaisi mahdollistaa sinulle.." on vahingossa oiva kiteytys nykyihmisen tai nykykaupunkilaisen ajattelutavasta.
Luulen, että kaupungeissa pyörii eniten näitä pintaliitäjiä ja itsekkäitä pyrkyreitä, jotka näkevät toisen ihmisen kertakäyttömateriaalina tai itseään hyödyttävänä lisänä, tää ajatusmaailma on perujaan työelämästä; sillä tiettyjen alojen neukkareissa puhutaan juuri noin. Toki on kai itsekästä haluta se perhekin, mutta luulempa että perinteisempien arvojen vaalijoita löytyy enemmän maaseudulta ja pikkukaupungeista, joissa vielä työpaikkoja, suuntaa pois pääkaupunkiseudulta.Komppaan tätä. Ikävä kyllä en myöskään ole löytänyt sen sitoutumiskykyisempää miestä vaikka valikoin pikkukaupungeissa asuvia ja niitä ns. "maalaimiehiäkin" deitteihini. Kuvittelin että sellaiset ovat ns. perinteisten arvojen perään mutta väärässäpä olin. Jos mies osaa vähänkään keskustelutaitoja, on myös naisia ja sitten ei taaskaan ole tarvetta sitoutua.
Anteeksi, mutta vähän ihmettelen, eikö kukaan kolmekymppinen enää rakastu niin totaalisesti, että yhteen muutot ja lisääntymiset hoituvat kuin luonnonvoimaisesti... ? Olen tietty ikivanha mummeli, joka ei itse tunne nykyajan deittailukulttuuria. Kerran olen kuitenkin rakastunut tulisesti, eikä siinä paljon mietitty, ollaanko yhdessä vai ei. Samalla tavalla kävi muutama vuosi sitten kolmekymppiselle lapselleni, joka salamarakastuttuaan meni naimisiin suurin piirtein siltä istumalta.
Itse aloin miettiä samaa kun tuo yksi neuvoi ottamaan sen joka ei viehätä ja sen kanssa sitten koittamaan loppuelämän yhyeiseloa. Epäselväksi jää miksi he ja ylipäätänsä nämä keskustelun ihmiset siinä parisuhteessa haluaa olla.
Onko se yksin olo heille todella niin kammottavan pelottavaa vai mikä tässä on takana?
Vierailija kirjoitti:
Sama. En suostuisi ottamaan miestä, jonka ulkonäkö ei miellytä ja jonka kanssa en sopisi myös siltä osin yhteen. Mieluummin tingin esimerkiksi miehen iästä ja lapsettomuudesta kuin ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mä olisin jotenkin alempiarvoinen tai huonompi siksi, että olen 30+ sinkku, koska tuli ero? En käsitä.
Noi kaks viimeistä sanaa-tuli ero- on red flag kaikille laatumiehille. Joko arvostelukyvyssäsi on ollut alunperin toivomisen varaa tai sitten et ole pystynyt kohtaamaan ja käsittelemään ongelmiasi aikuismaisesti. Itsellä ainakin sireenit soisivat korvissa ja ryntäisin karkuun kun vielä voi.
Aivan, ero ei siis voi tulla mistään muusta syystä 😂 Pitäisikö jäädä suhteeseen joka ei vaan enää toimi, koska jos on sinkku kolmekymppisenä on luuseri? No siinä tapauksessa meitä epäkelpoja on tässä maailmassa aika paljon. Vaikka en kyllä koe itseäni ollenkaan kelvottomaksi 🙂
Eihän sitä tiedä, onko yaipuvaisuutta uskollisuuteen jos ei oo koittanut vierasta. Ja ei kerta avionrikkojaa tee. Yrittäkää naiset ymmärtää tämä niin ne ykköskierroksen valinnat kyllä pysyvät vierellänne hamaan loppuun asti. Keräilyeristä ei saa muuta kun sekundaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän takia se kärkitason miesten pieni ryhmä jatkaa kúllikáruselliaan, koska kukaan nainen ei ole valmis tiputtamaan pinnallista rimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten on turha itkeä. Hyvännäköiset usein tietävät markkina-arvonsa ja pettävät herkemmin. Mutta kaikkea ei voi saada.
Jos alan suhteeseen jonkun kanssa jota en pidä hyvännäköisenä niin se suhde loppuu äkkiä tai sitten mies saa hyväksyä että harrastan seksiä muiden kanssa. Ilman seksiä en ala huvikseni elelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän takia se kärkitason miesten pieni ryhmä jatkaa kúllikáruselliaan, koska kukaan nainen ei ole valmis tiputtamaan pinnallista rimaa.
Höpsistä. Komeat miehet pariutuu tosissaan ja yksiavioisesti ihan harva se päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yhden naisen mies
Vierailija kirjoitti:
on jo yleensä elämän haavoja, eli sitoutuminen voi vaatia enemmän aikaa kuin parikymppisenä
Kuulostaa ristiriitaiselta. Tarkoititko mitä kirjoitit?
Tottakai. Vääjään aikaa miettimällä hahmottaa kyllä miten nämä osuu yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos alan suhteeseen jonkun kanssa jota en pidä hyvännäköisenä niin se suhde loppuu äkkiä tai sitten mies saa hyväksyä että harrastan seksiä muiden kanssa. Ilman seksiä en ala huvikseni elelemään.
Mihinkähän sinä sitten sitä miestä taas haitkaan? Pääsi unohtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se nykynaisella helppoa kun tinderistä saa aina ilmasen mieshuo*an panemaan itteään tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkähän sinä sitten sitä miestä taas haitkaan? Pääsi unohtumaan.
En hae mutta varmasti tuollainen järjestely kelpaisi monelle täällä kun sitä suhdetta niin kauhesti tarvitsevat että ovat valmiita tinkimään kaikesta siitä mikä tavalliselle ihmiselle on syy ylipäätänsä alkaa suhteeseen.
En ole enää kolmikymppinen mutta saman ongelman kanssa aikoinani painin eikä se ratkennutkaan kuin sillä, että lopulta tuli oma ikä vastaan perheenperustamisen suhteen.
Itse tulin siihen lopputulokseen, että kolmikymppisenä sitä olin jo turhan myöhässä ja ne perhekeskeiset ja yksiavioiseen parisuhteeseen halukkaat (sekä oikeasti myös kyvykkäät) miehet on tuossa iässä jo varattuja. Osa jo perustanutkin perheensä.
Totta kai vapaana oli miehiä, jotka kaipasi parisuhdetta/omaa perhettä ym, mutta sitten heillä olikin esim ongelmaa päihteidenkäytön kanssa tai muuten ei-niin-toivottavaa menneisyyttä joka oli jo jättänyt jälkensä. Se vuosikymmenen kestänyt bileputki muokkaa ihmisistä eikä todellakaan hyvään suuntaan. Osalla oli sitten aivan erilainen ajatusmaailma kuin itsellä eikä se riittänyt itselle, että kumpikin haluaa perustaa perheen nyt kun vielä ehtii, mutta muuten ei olekaan mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yhden naisen mies
Vierailija kirjoitti:
on jo yleensä elämän haavoja, eli sitoutuminen voi vaatia enemmän aikaa kuin parikymppisenä
Kuulostaa ristiriitaiselta. Tarkoititko mitä kirjoitit?
Tottakai. Vääjään aikaa miettimällä hahmottaa kyllä miten nämä osuu yhteen.
En hahmota. Jos aikaisemmat naiset ovat aiheuttaneet haavoja, niin sitten ei ole yhden naisen mies vaan useamman naisen mies.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tiedä, onko yaipuvaisuutta uskollisuuteen jos ei oo koittanut vierasta. Ja ei kerta avionrikkojaa tee. Yrittäkää naiset ymmärtää tämä niin ne ykköskierroksen valinnat kyllä pysyvät vierellänne hamaan loppuun asti. Keräilyeristä ei saa muuta kun sekundaa.
Tämä. Ei mee mun tajuntaan että pleijeri, jolla ollut kymmeniä tai satojakin suhteita ennen sua on parempi kuin oma tarkasti valittu mies, joka kerran hairahtunut polulta. Sillä ei oo semmosta naisten naurattamisen rutiiniakaan millä naisia pääsis jatkuvasti polkemaan. Sensijaan tiikeri ei pääse raidoistaan, on vaan oppinut piilottamaan jälkensä niin hyvin ettei jää koskaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ei mee mun tajuntaan että pleijeri, jolla ollut kymmeniä tai satojakin suhteita ennen sua on parempi kuin oma tarkasti valittu mies, joka kerran hairahtunut polulta. Sillä ei oo semmosta naisten naurattamisen rutiiniakaan millä naisia pääsis jatkuvasti polkemaan. Sensijaan tiikeri ei pääse raidoistaan, on vaan oppinut piilottamaan jälkensä niin hyvin ettei jää koskaan kiinni.
Eihän naisella ole mitään syytä tänä päivänä olla tylsimyksen kanssa. Ennen vanhaan oli eri asia, kun naiset oli taloudellisesti riippuvaisempia miehestä.
Eihän suurin osa niiden selkeästi valtaa omaavien kanssa pääsekään pariutumaan. Mutta yleisesti valtaahan viestitään juuri käytöksellä ja ulkonäöllä, tai ehkä tavisten tapauksessa olis parempi puhua vaan yhteiskunnallisesta asemasta kuin vallasta, koska se taviksen vallan määrä on aina todella rajattu.