Mistähän se johtuu että joillain ihmisillä ei ole minkäänlaista halua tulla vanhemmiksi?
Esim itselläni ei ole milloinkaan ollut vauvakuumetta enkä ole koskaan halunnut kokea vanhemmuutta. Se on aina ollut ihan itsestään selvää. Joko on kehitetty jotain teorioita että mistä tämä juontaa?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pilaisin rennon ja huolettoman sinkkuelämäni parisuhteella suominaiseen ja jollakin räkänokalla? Ja siihen vielä päälle jatkuva pelko elareista?
No, thank you. M27
Pelko elareista? Kyllähän se lapsen elatus pitää maksaa, vaikkei olisi erottukaan.
Maksakoon nainen sitten elarit minulle. :) Ainiin. Eihän se käy naisille... M27
Erittäin hyvä, ettet ole lisääntynyt. Win-win tilanne kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Se on minusta ainoa yllättävä asia, että monet päättää jo 5-vuotiaana, etteivät halua lapsia. Ei vauvanukkeleikkejä minulle.
Ja toiset aloittaa harjoittelun nukeilla ennen kuin osaavat puhua. Se on jokin vaisto, tai vaiston puute.
En mä kyllä näe että vaikka musikaalisuus olisi mikään vaisto ja niinhän sekin ilmenee jo lapsessa. Puhuisin ennemmin luontaisista taipumuksista ja mielenkiinnon kohteista.
Vierailija kirjoitti:
Jumala tietää kenen perimää kannattaa siirtää eteenpäin ja kenen ei. Siksi hän ei anna kaikkien lisääntyä.
Tarkoitatko aavikkojumalaa vai mitä? Niin sanottuja jumalia kun on keksitty tuhansia.
Mä halusin lapsena lapsia, teininä en missään tapauksessa halunnut lapsia ja kaksvitosena taas halusin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonvalinta. Heikot ei lisäänny ja vahvat jatkavat sukua. Niin se menee muillakin eläimillä.
Mitä älykkäämpi ja koulutetumpi kansa, sitä vähemmän se lisääntyy. En nyt sitten tiedä onko ne älykkäät ja koulutetut vaan niin heikkoja.
Jonain päivänä nämä "älykkäätkin" vielä tajuavat, miksi ei ollutkaan niin hyvä idea jättää lapsia tekemättä. Jossain vaiheessa se kupla vielä poksahtaa, kun tulevia veronmaksajia ei olekaan tarpeeksi.
Missä vaiheessa kerrot lapsillesi että olet valmistanut heidät vain veroja maksamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luotaiisiin sellainen simulaattori että onko sinusta vanhemmaksi ja annettaisiin rääkyvä vauva kokeeksi niiin varmaan monestakaan ei olisi siiihen.
Tuo pitäisi olla pakollinen osa yläasteen opetussuunnitelmaa. Normaalia vauvaa vastaavia nukkeja jo on (mm. Love Island hömppäformaatissa niitä käytettiin), joten ei muuta kuin teinit testaamaan vanhemmuutta. Piuhat poikki, jos vauva ei viikkoa selviä hengissä.
No eihän siinä ole mitään järkeä että pistetään piuhat poikki jos ei teininä vielä lanttu parhaimmillaan leikkaa. Ei varmaan monikaan teini tollaisesta testistä selviäisi vaikka aikuisena voi olla mitä parhain vanhempi. Kauhean jyrkkä ajatusmaailma tässä lainatussa viestissä.
Kauhean tosikko ajatusmaailma tässä lainatussa viestissä. Vähän nyt edes pipoa löysemmälle, jooko? Ei kaikkea tarvitse ottaa noin kirjaimellisesti.
Pahoittelut, löysätään. Ihmettelen vaan että miten voimme käydä järkevää keskustelua jos emme voi luottaa siihen että kirjoittajat tarkoittavat sitä mitä sanovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pilaisin rennon ja huolettoman sinkkuelämäni parisuhteella suominaiseen ja jollakin räkänokalla? Ja siihen vielä päälle jatkuva pelko elareista?
No, thank you. M27
Pelko elareista? Kyllähän se lapsen elatus pitää maksaa, vaikkei olisi erottukaan.
Kun täytyy turvautua toisen haukkumiseen, on hävinnyt väittelyn. Kiitos, olit helppo vastus. M27
Vierailija kirjoitti:
Se on minusta ainoa yllättävä asia, että monet päättää jo 5-vuotiaana, etteivät halua lapsia. Ei vauvanukkeleikkejä minulle.
Ja toiset aloittaa harjoittelun nukeilla ennen kuin osaavat puhua. Se on jokin vaisto, tai vaiston puute.
Minä en koskaan leikkinyt nukeilla, mutta niinpä vaan lapsia tuli 3 kappaletta aikuisiällä hommattua. Eli ei mene syy-seuraussuhteena ihan noin simppelisti tämä homma.
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonvalinta. Heikot ei lisäänny ja vahvat jatkavat sukua. Niin se menee muillakin eläimillä.
Mitä älykkäämpi ja koulutetumpi kansa, sitä vähemmän se lisääntyy. En nyt sitten tiedä onko ne älykkäät ja koulutetut vaan niin heikkoja.
Jonain päivänä nämä "älykkäätkin" vielä tajuavat, miksi ei ollutkaan niin hyvä idea jättää lapsia tekemättä. Jossain vaiheessa se kupla vielä poksahtaa, kun tulevia veronmaksajia ei olekaan tarpeeksi.
"Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä"
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä varmaankin johtuu, että suomalaisten älykkyys ja fyysinen kunto on tutkitusti laskenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, thank you. M27
Kun täytyy turvautua toisen haukkumiseen, on hävinnyt väittelyn. Kiitos, olit helppo vastus. M27
Toiset tulee tänne keskustelemaan, toiset näköjään väittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, thank you. M27
Ei sinua kukaan haukkunut. Kerrottiin vain tosiasia, jonka itsekin totesit aiemmin. Jaxuja vaikeaan pitkänä jatkuvaan teini-ikääsi!
Itse olen jo lapsena tiennyt että lapsia en halua. Kaverit haaveilivat suurperheestä ja prinsessahäistä, minä olin vain ihan ihmeissäni että miksi. Olen myös miettinyt onko tähän vaikuttanut hieman epävakaat perheolot lapsuudessa ja se että olen ainoa lapsi vai kenties jokin biologinen, sisäsyntyinen asia. Hoivavietti minulta löytyy mutta koen luontevammaksi kohdistaa sen eläimiini. No, olemme kaikki erilaisia ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, thank you. M27
Trollipojulla meni tunteisiin :D Osui liian napakasti totuus vasten kasvoja.
Vastuu ja uuudet asiat, epätietoisuus. Onnellisuus ihmisen elämässä perustuu järkeen ja rohkeuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luotaiisiin sellainen simulaattori että onko sinusta vanhemmaksi ja annettaisiin rääkyvä vauva kokeeksi niiin varmaan monestakaan ei olisi siiihen.
Tuo pitäisi olla pakollinen osa yläasteen opetussuunnitelmaa. Normaalia vauvaa vastaavia nukkeja jo on (mm. Love Island hömppäformaatissa niitä käytettiin), joten ei muuta kuin teinit testaamaan vanhemmuutta. Piuhat poikki, jos vauva ei viikkoa selviä hengissä.
No eihän siinä ole mitään järkeä että pistetään piuhat poikki jos ei teininä vielä lanttu parhaimmillaan leikkaa. Ei varmaan monikaan teini tollaisesta testistä selviäisi vaikka aikuisena voi olla mitä parhain vanhempi. Kauhean jyrkkä ajatusmaailma tässä lainatussa viestissä.
Kauhean tosikko ajatusmaailma tässä lainatussa viestissä. Vähän nyt edes pipoa löysemmälle, jooko? Ei kaikkea tarvitse ottaa noin kirjaimellisesti.
Pahoittelut, löysätään. Ihmettelen vaan että miten voimme käydä järkevää keskustelua jos emme voi luottaa siihen että kirjoittajat tarkoittavat sitä mitä sanovat.
Tulit av:lle ajatuksena, että keskustelu on aina 100% tosissaan ja 100% järkevästi käytävää? Ymmärrätkö yhtään, mikä tämä av on?
Minä taas en ole koskaan kokenut mitään hinkua etelänlomille. Tai tunne tarvetta syöttää instagramiin selfieitä. Ihmiset on erilaisia. Lapsia en koskaan halunnut enkä potenut vauvakuumetta, ennen kuin tapasin "sen oikean" eikä muutaman vuoden jälkeen ajatus tuntunutkaan enää hullummalta. Niin ne ihmiset (toisinaan) myös muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vastuu ja uuudet asiat, epätietoisuus. Onnellisuus ihmisen elämässä perustuu järkeen ja rohkeuuteen.
Kun aletaan puhua rohkeudessta niin siinäkin ihminen arvioi mahdollisia riskitekijöitä jotka mahdollisimman hyvin sidostuisi järkeen ja tietoon jotta riskin suhde minimoiituisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa kerrot lapsillesi että olet valmistanut heidät vain veroja maksamaan?
Siinä vaiheessa, kun on aika siirtyä työelämään. Eli tapauskohtaisesti 15-20v iässä. Eikö kaikki vanhemmat muka opeta lapselleen, että töitä pitää tehdä ja verot pitää maksaa??
t. eri