Mistähän se johtuu että joillain ihmisillä ei ole minkäänlaista halua tulla vanhemmiksi?
Esim itselläni ei ole milloinkaan ollut vauvakuumetta enkä ole koskaan halunnut kokea vanhemmuutta. Se on aina ollut ihan itsestään selvää. Joko on kehitetty jotain teorioita että mistä tämä juontaa?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen vapaaehtoisesti sinkku, kun suominaisten taso on tämä... :) M27
"Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista" :)
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen nyt yrittänyt muuttaa ajattelua vauvamyönteisempään suuntaan ja aivopestä itseäni, mutta mitään voimakasta vauvakuumetta ei ole vielä näin 35 vuoteen mennessä ollut.
Minä sain lapsen 36-vuotiaana, koska ajattelin, että tulen myöhemmin katumaan sitä, jos jään lapsettomaksi. En siis koskaan ole halunnut lapsia ja ihan omaa tyhmyyttäni oli se, että uskoin ihmisiä, joiden mukaan tulisin katumaan lapsettomuutta. Nyt lapseni on 10-vuotias ja kyllä minä rakastan häntä, mutta en nauttinut mitenkään pikkulapsi ajasta. Onneksi mieheni jäi kotiin hänen kanssaan ja minä sain luoda uraa. Meille sopi tämä jako hyvin, tosin siitäkin sain katkeraa kommenttia, koska en äitinä jäänyt kotiin. No mitä opin tästä. Tee niinkuin itse haluat, äläkä kuuntele muiden neuvoja lapsi asiassa.
Eihän tuossa ole mitään väärää, tuota ei kritisoi kukaan muu kuin äiti ihminen joka ei osaa muuta kuin olla äiti ja elää elämänsä lapsien kautta
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään väärää, tuota ei kritisoi kukaan muu kuin äiti ihminen joka ei osaa muuta kuin olla äiti ja elää elämänsä lapsien kautta
Eli tyypillinen nainen. Vika ei ole ikinä naisessa itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonvalinta. Heikot ei lisäänny ja vahvat jatkavat sukua. Niin se menee muillakin eläimillä.
Mitä älykkäämpi ja koulutetumpi kansa, sitä vähemmän se lisääntyy. En nyt sitten tiedä onko ne älykkäät ja koulutetut vaan niin heikkoja.
Jonain päivänä nämä "älykkäätkin" vielä tajuavat, miksi ei ollutkaan niin hyvä idea jättää lapsia tekemättä. Jossain vaiheessa se kupla vielä poksahtaa, kun tulevia veronmaksajia ei olekaan tarpeeksi.
Missä vaiheessa kerrot lapsillesi että olet valmistanut heidät vain veroja maksamaan?
Siinä vaiheessa, kun on aika siirtyä työelämään. Eli tapauskohtaisesti 15-20v iässä. Eikö kaikki vanhemmat muka opeta lapselleen, että töitä pitää tehdä ja verot pitää maksaa??
t. eri
Kaikki vanhemmat eivät todellakaan opeta lapsilleen olemaan ihmisiksi, tekemään järkeviä valintoja tai yhtään mitään muutakaan. Toiseksi vaikka vanhempi opettaisikin lapselleen kaiken tarpeellisen, lapsesta voi silti tulla elämän langalla keikkuva asunnoton huumeidenkäyttäjä. Elämä on yllätyksiä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Se on minusta ainoa yllättävä asia, että monet päättää jo 5-vuotiaana, etteivät halua lapsia. Ei vauvanukkeleikkejä minulle.
Ja toiset aloittaa harjoittelun nukeilla ennen kuin osaavat puhua. Se on jokin vaisto, tai vaiston puute.
Mä inhosin vauvanukkeja jo lapsena. En ymmärrä miksi niitä tyrkytetään tyttölapsille ja oletetaan, että nämä alkaavat jo itse vaippaikäisinä hoivata jotain kumikakaraa?
Barbeista tykkäsin, niille saattoi tehdä hienoja vaatteita ja leikkiä aikuisempaa elämää.
Ja tosiaan aina olen tiennyt, että minusta ei äitiä tule. Mieli ei tule muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on minusta ainoa yllättävä asia, että monet päättää jo 5-vuotiaana, etteivät halua lapsia. Ei vauvanukkeleikkejä minulle.
Ja toiset aloittaa harjoittelun nukeilla ennen kuin osaavat puhua. Se on jokin vaisto, tai vaiston puute.
Tuolla logiikalla käytännössä kenellekään miehelle ei tulisi halua lisääntyä. Aika harva poika kun kuitenkaan leikkii nukkeleikkejä.
Nykyajan individualistisuutta korostava kulttuuri on ainakin osaksi tämän kehityksen takana. Lapsilla ei usein ole kuin se yksi sisarus, jos sitäkään, eikä minkäänlaista vastuunkantoa mahdollisesta sisaruksesta (tai kenestäkään muusta ihmisestä) nähdä ollenkaan hyvänä. Lapsia kannustetaan yksinomaan keskittymään omaan onnellisuuteensa ja tämähän tuottaa masentuneita ja ahdistuneita teinejä. Äitiyttä myös pidetään (tässäkin ketjussa osin) älyllisesti vajavaisemman kansanosan kummallisena harrastuksena. Uskon kyllä, että kohta äitiys on taas muodissa, koska niin ne trendit vaan elää. Täälläkin monet ikuista lapsettomuutta vannoneet kääntävät kelkkansa. Näin se on aina mennyt. Lisääntyminen on aika voimakkaasti koodattu ihmisen biologiaan, vaikka nykynainen onkin niin varma siitä, että on tunteidensa ja elämänsä herra ikuisesti. Sitten on pieni ryhmä naisia, jotka eivät aio lisääntyä, eivät leiki nukeilla lapsena ja ovat usein homoseksuaaleja. Mutta nämä naiset eivät useinkaan koe tarpeelliseksi räyhätä vela-ketjuissa, eivätkä mitenkään inhoa lapsia ja ovat usein esim. ihania tätejä.
Vierailija kirjoitti:
Onkin fiksua tehdä välttämättömyydestä hyve.
Vierailija kirjoitti:
Niin olisin minäkin, jos sinä edustaisit laajaltikin suomimiesten tasoa.
- Ei ole pakollista.
- Sopivan kumppanin löytäminen vaikeaa.
- Talouden oltava vakaa
- Halu hankkia lapsi(lapsia) Älä hanki lapsia vain koska muutkin.
- 18v pakollinen vastuu.
- Arvaamattomia
- Vauva aika voi olla yhtä tuskaa, kuin myös teininä.
En halua toista ihmistä joka näyttää itseltäni ja kutsuisi minua isäksi. Mitäs alkaakin kaduttaa koko lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luotaiisiin sellainen simulaattori että onko sinusta vanhemmaksi ja annettaisiin rääkyvä vauva kokeeksi niiin varmaan monestakaan ei olisi siiihen.
Tuo pitäisi olla pakollinen osa yläasteen opetussuunnitelmaa. Normaalia vauvaa vastaavia nukkeja jo on (mm. Love Island hömppäformaatissa niitä käytettiin), joten ei muuta kuin teinit testaamaan vanhemmuutta. Piuhat poikki, jos vauva ei viikkoa selviä hengissä.
No eihän siinä ole mitään järkeä että pistetään piuhat poikki jos ei teininä vielä lanttu parhaimmillaan leikkaa. Ei varmaan monikaan teini tollaisesta testistä selviäisi vaikka aikuisena voi olla mitä parhain vanhempi. Kauhean jyrkkä ajatusmaailma tässä lainatussa viestissä.
Jos ei teininä lanttu leikkaa, ei se leikkaa kyllä aikuisenakaan. Ihme, että jotkut osaavat edes hengittää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonvalinta. Heikot ei lisäänny ja vahvat jatkavat sukua. Niin se menee muillakin eläimillä.
Mitä älykkäämpi ja koulutetumpi kansa, sitä vähemmän se lisääntyy. En nyt sitten tiedä onko ne älykkäät ja koulutetut vaan niin heikkoja.
Jonain päivänä nämä "älykkäätkin" vielä tajuavat, miksi ei ollutkaan niin hyvä idea jättää lapsia tekemättä. Jossain vaiheessa se kupla vielä poksahtaa, kun tulevia veronmaksajia ei olekaan tarpeeksi.
Jos olet tutustunut suomalaisen verotuksen lisäksi meidän sosiaalijärjestelmäämme niin ymmärrät, että lapsettomuudesta ei tule kärsimään varakkaimmat vaan he, keillä ei ole varallisuutta.
Se on kyllä jännä. Vauvat eivät herätä samanlaista hellyydenpuuskaa kuin kissat. Onhan ne söpöjä ja kivoja, mutta niissä on niin paljon haittoja... Lähinnä hajut ja äänet ja se, että niitä pitää vahtia koko ajan. Herkkänä ihmisenä kestän huonosti huutoa, kakkavaippoja ja valvomista.
Kissat sen sijaan ovat täydellisiä: niistä lähtevät äänet on söpöjä, ne ovat pehmeitä, niitä voi helliä ja ne ovat aika itsenäisiä. Kissan ulkomuoto on täydellisen söpö. Kissassa on kaikki vauvan hyvät puolet mutta ei niitä huonoja puolia.
Tein tämän kissavertauksen siksi, kun yritin miettiä, että mikä itsessäni herättää samanlaisia tunteita kuin vauvat herättävät äidillisissä ihmisissä.
Ehkä olisin hankkinut, jos olisin löytänyt vastuullisen miehen. Monille vaan tuntuu tuottavan vaikeuksia ihan peruskotityöt kuten siivous ja ruuanlaitto. Myös alkoholia kuluu ja pelit kiinnostaa. Olen myös seurannut lähipiiriä eli miten vastuu lapsista on jakautunut vanhempien kesken. Eipä oikein houkuta se äidin rooli. Aika paska nakki vielä nykyäänkin. Tällaisia mietteitä keskiluokkaisella maisterilla.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan individualistisuutta korostava kulttuuri on ainakin osaksi tämän kehityksen takana. Lapsilla ei usein ole kuin se yksi sisarus, jos sitäkään, eikä minkäänlaista vastuunkantoa mahdollisesta sisaruksesta (tai kenestäkään muusta ihmisestä) nähdä ollenkaan hyvänä. Lapsia kannustetaan yksinomaan keskittymään omaan onnellisuuteensa ja tämähän tuottaa masentuneita ja ahdistuneita teinejä. Äitiyttä myös pidetään (tässäkin ketjussa osin) älyllisesti vajavaisemman kansanosan kummallisena harrastuksena. Uskon kyllä, että kohta äitiys on taas muodissa, koska niin ne trendit vaan elää. Täälläkin monet ikuista lapsettomuutta vannoneet kääntävät kelkkansa. Näin se on aina mennyt. Lisääntyminen on aika voimakkaasti koodattu ihmisen biologiaan, vaikka nykynainen onkin niin varma siitä, että on tunteidensa ja elämänsä herra ikuisesti. Sitten on pieni ryhmä naisia, jotka eivät aio lisääntyä, eivät leiki nukeilla lapsena ja ovat usein homoseksuaaleja. Mutta nämä naiset eivät useinkaan koe tarpeelliseksi räyhätä vela-ketjuissa, eivätkä mitenkään inhoa lapsia ja ovat usein esim. ihania tätejä.
😂😂😂
Semmosta soopaa sieltä.
Minä kuulun tuohon sun "pieneen ryhmään". Olen hetero ja miehen kanssa parisuhteessa. Leikin nukeilla lapsena kyllä: laitoin niiden hiuksia ja meikkasin naamoja, barbit toimivat leikkihevostallissani tallityttöinä.
Sisarukseni on minua paljon nuorempi ja olin hänestä paljon vastuussa yksin, kun hän oli pieni. Kummilapsikin on, mutra olen maailman p*skin täti, koska ei vaan tippaakaan kiinnosta touhuta mitään lapsen kanssa. Ehkä sitten, kun hän osaa puhua ja ajatella jossain määrin järkevästi, eli yläkouluikäisenä, saattaisin viitsiä viedä hänet vaikka kerran vuodessa leffaan.
Ja koska lapset ei millään tasolla kiinnosta, omia ei ole, eikä todellakaan tule. Nautin elämästäni ja vapaudestani.
Niin tai populaa on kuin meren mutaa, mutta ne ovat kaikki vähintään kolmesilmäisiä ja kuusikätisiä ja osalla on jopa hännät ja veronmaksajiksi niistä ei ole. Näin käy, kun libidovetoiset liskoaivot naivat toisiaan ristiin riittävän kauan.